TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 paź 2017, o 17:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lip 2013, o 22:28 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1804
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D
Jest taki chip, nazywa sie turbina i kosztuje kolo 10tys zl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2013, o 22:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2012, o 15:20
Posty: 222
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AZ-FSE
w benzynce to zacznij od rozwiercania , szlifowania ,polerowania dolotu... zmiany wału na kuty, koła zamachowego na lżejsze, wałków rozrządu o innej charakterystyce krzywek, "lżejszego" wydechu itd...

chipów takich jak do diesli niema...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2013, o 22:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 09:45
Posty: 200
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 22
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8 benzyna
W skrócie z d..po wozu wyścigówki nie zrobisz, przeszczep silnika z gratami, zmiana auta, + j.w ;-)

_________________
"Głupota i tak śmierdzi, nawet wyperfumowana!"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2013, o 22:52 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 6 lut 2011, o 12:41
Posty: 746
Lokalizacja: krakow !!!!!!
Pochwały: 48
Marka: opel
Model: signum
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8
fisher1981 napisał(a):
Witam wszystkich

Ostatnimi czasy zaczyna mi brakować jednak troszkę mocy w mojej Avce t25 1.8 vvti (aptetyt rośnie w miarę jedzenia:) i zacząłem się zastanawiać nad tym czy ten silnik można jakoś chipować?
Chciałbym się dowiedzieć jaki jest koszt takiego chipa i jaki on ma rzeczywiście wpływ na samochód.

Z góry dziękuję za odpowiedzi


chip jest ale nic nie daje tzn. nie ma na to żadnych dowodów:) z tym silnikiem nic nie zrobisz

_________________
color]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2013, o 22:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2012, o 15:20
Posty: 222
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AZ-FSE
dokładnie "To je amelinium... Nie pomalujesz !"
:):)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2013, o 08:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 lip 2011, o 09:24
Posty: 160
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 vvt-i
HEh cóż miało być auto rodzinne i takie zostanie:)

Mam nadzieje że dzięki temu silnik będzie mniej awaryjny - ale kolejne autko musi już mieć turbinkę.

Chociaż i tak to już nie ta TOyota co moja stara i zasłużona corollka z 97:) Do tej pory nie mam z nią problemów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2013, o 10:03 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
wymień silnik na 1,8 VVTi-L 2ZZ-GE 192 KM i będziesz miał chipa :-D

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2013, o 13:40 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2012, o 01:07
Posty: 688
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 20
Marka: Opel
Model: Astra IV
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2011
Silnik: 1.7D
Wszystko można tylko przy twoim silniku prawie nic to nie da :nie: przejrzyj wątek to sie dowiesz dlaczego ;-)

_________________
było T27FL 2,0D kombi red box 146KM i 387Nm :-) :-) :-)
żony Xsara Picasso 1,6HDi,110KM
moje hobby BMW 750 V12 300KM już zabytek
żony hobby hodowla kotów selkirk rex http://www.rizadora.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2013, o 10:21 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Z tego silnika wiele sie nie wyciagnie ale zawsze na tych 150 paru km mozna stanac. Dupy urywac nie bedzie... szybsze toczydlo i juz. Koszt modyfikacji nie bedzie duzy.
Walki z celicy, kolo zamachowe,wal tez sie przyda (bo jest inny, znacznie lzejszy), porting glowicy, nowa mapa paliwowa, odetkany szerszy wydech, mozna dac skrzynie szesciobiegowa...
Tylko czy warto???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2013, o 03:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 00:14
Posty: 3
Lokalizacja: UK
Marka: Toyota
Model: MR2
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVTi 1ZZ
Witam!

Dozuce sie nieco do tematu bo mam ten sam silnik choc diametralnie inny samochod.

Po pierwsze tylko 4 osoby w tym watku maja racje:

darekgra

filip_2011

deeper

AUTOKAM

Po drugie i tak kazda z nich sie myli - mianowicie mylicie sie co do kosztow i mocy ktora moza uzyskac.

1ZZ to dosc ciekawy silnik bo teoretycznie jest niereformowalny a praktycznie mozna z niego wycisnac dosc bezpiecznie nawet 340bhp i to calkiem nieduzym kosztem - jesli ktos chcialby miec nieco wiecej 500+ wtedy zalecana jest konwersja silnika do 2zz.

Ogolnie podstawa do modyfikacji 1zz jest jego stan i znajomosc podstawowych awari - budowy - wad fabrycznych dlatego jesli ktos z was juz zdecyduje sie na modyfikacje tego silnika i ma na nia np.20tys zl to powinien zaczac od wycieczki do UK gdzie na kazdym kroku sa firmy zajmujace sie generalnymi remontami tego silnika juz od 700f+ (do maksymalnie 1700f wliczajac demontaz/montaz silnika i wymiane wszystkich tlokow na nowe) w zaleznosci od jego stanu - cisnienia na tlokach i dostepnosci (w zaleznosci czy dostarczamy sam blok czy caly samochod) - ogolnie z 20tys w kieszeni mozemy miec jakies 250+bhp po jednym 2 miesiacach bez wychodzenia z domu przy zalozeniu ze silnik mamy juz wyjety.

Podstawowa wada tego silnika jest rozprezanie sie - rozszezanie tuleji cylindrow co w efekcie prowadzi do utraty cisnienia i ciagnie za soba awarie panewek, walu itp - dlatego decydujac sie na jego uturbienie najlepiej jest najpierw wykonac generalny remont silnika pod katem uturbienia.

Co do reszty to przy malych turbinach montowanych do tych silnikow nie ma potrzeby kucia tlokow czy wymiany walkow, kol masowych sprzegiel itp - aczkolwiek bylo by milo jesli chcemy cieszyc sie moca dluzej ( dla tych co nie wiedza - toyota wypuszczala limitowana serie pakietow uturbiajacych do tych silnikow - mozna bylo w swoim czasie nawet taki pakiet zamowic juz razem z samochodem przy jego zakupie - bynajmniej w japoni i uk - i te silniki nie byly w zaden sposob modyfikowane pod katem turbiny - same pakiety uturbiajace toyoty do tych silnikow mozna nadal kupic w cenie okolo 25tys zl jak sie dobrze poszuka w googlach badz na ebayu).

Do 1zz mozna zakupic specjalne tloki zeliwne ktorych cena wacha sie okolo 2500zl za komplet, reszte byc moze mozna wsadzic z 2zz - co do sprzegiel to sprzeglo nie do zarzniecia mozna kupic juz spokojnie do 2500zl.

Jak juz wspominalem powyzej wycieczka do UK moze naprawde pomoc w budowie malego potwora za smieszne pieniadze poniewaz wiekszosc z powyzszych czesci (z silnikami wlacznie) znajdziecie tutaj na co 2 zlomie za pare funtow (bardzo czesto na 3 miesiecznej gwarancji). Jesli natomiast nie chcecie wychodzic z domu to na ebayu zakupicie wszystko jesli macie tylko pare tygodni wolnego czasu i znacie troche angielski (ceny bynajmniej uzywanych czesci porownywalne z cenami na zlomach).

Ponad to polerowane kolektory wydechowe ze stali nierdzewnej bez katalizatorow znajdziecie juz za okolo 600zl - za reszte wydechu bedziecie musieli zaplacic juz okolo 2000-3000tys zl (rownierz z nierdzewki i polerowane - a jak sie dobrze rozejrzycie to zrobia wam na zamowienie i sami zamontuja). Kolektory dolotowe - uklady dolotowe z filtrami z carbonu ktore na necie kosztuja po 1000zl na angielskich szrotach kupicie za 100zl max. Za kolektor wydechowy do turbiny robiony na zmowienie - wycinany laserowo itp (polerowany z nierdzewki) zaplacicie jakies 3000tys zl.

Ponad to istnieje tez mozliwosc wycisniecie dodatkowych 20 koni bez zadnej ingerencji w silnik ale efekt nie zawsze jest gwarantowany (ogolnie podstawa to modyfikacja dolotu i kolektora wydechowego - amputacja katow i polerka calego ukladu + chip).

Co do chipowania tych silnikow to w UK zaplacicie za chiptuning jakies 1000zl na chamowni ktora ma w tym doswiadczenie i cos tam zeczywiscie wycisnie - jak kolwiek jak juz pisali koledzy wczesniej szalu raczej nie bedzie)

I to chyba by bylo na tyle....

Dla tych co lubia pomarzyc link - jak sie to robi w USA:

http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... 02uc1cqlc6

Pozdrawiam

PS. Zawsze istnieje najtansza z opcji - uzywany silnik w dobrym stanie (potem wiertarka i wiercenie kanalow olejowych) + sklecony na ebayu i allegro zestaw turbo dla ubogich - wszystko powinno sie zamknac w 8500zl (tylko ze taki silnik i tak na dlugo nie wystarczy - no ale jak sie mam troche wolnego czasu to przeciez zawsze co pol roku mozna go zmienic na nowy ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2013, o 20:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2012, o 01:07
Posty: 688
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 20
Marka: Opel
Model: Astra IV
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2011
Silnik: 1.7D
Reder wszystko ładnie opisałeś, w końcu pojawił się ktoś kto nie teoretyzuje a ma pojecie. Dzięki za konkrety i podpowiedzi i chwała Ci za to. Wydaje mi się jednak, że koledzy pytali bardziej o to czy podobnie jak w dieslu można coś wyciągnąć z tego silnika za pomocą chipa, co się wiąże z kosztem do 2-3 tyś zł, a nie tymi kosztami które przedstawiłeś, ale mogę się mylić. Sam napisałeś że turbo dla ubogich to 8tyś/6miesiecy, a sam chip/program niewiele doda, tak wiec porównując do diesla kupa kasy do wydania - niestety dla posiadaczy tego silnika. Na początku wypowiedzi stwierdzasz że niewielkim kosztem, ale dla mnie 8 tyś to dużo, a 20tyś w tuning to :wleb: ale to moje zdanie i parę osób zainteresowanych może podzielić Twoja opinię :jupi:

_________________
było T27FL 2,0D kombi red box 146KM i 387Nm :-) :-) :-)
żony Xsara Picasso 1,6HDi,110KM
moje hobby BMW 750 V12 300KM już zabytek
żony hobby hodowla kotów selkirk rex http://www.rizadora.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2013, o 22:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 00:14
Posty: 3
Lokalizacja: UK
Marka: Toyota
Model: MR2
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVTi 1ZZ
Przyznam sie ze moze troche sie wcialem w temat i byc moze ze za bardzo. Jak kolwiek jedyna moja "wiedza" sprowadza sie bardziej do kosztow niz do praktyki niestety choc jak kolwiek studiuje ten temat od prawie 2 lat i aktualnie jestem na etapie budowy samochodu - 2 silniki leza i czekaja az w koncu zrobie z nich jeden (choc jeden jest juz praktycznie gotowy - sprawdzony pobieznie i wymalowany ale nadal czeka na dokonczenie zbrojenia). Tak wiec proboje znalesc gdzies pomysl na to co moglbym sensownego zrobic na tym etapie zeby w trakcie skladania do kupy choc minimalnie podniesc moc. Polki co wyglada na to ze obecne zasoby finansowe pozwola jedynie na montaz innego kolektora i innych katow i na tym koniec. Ogolnie gdyby nie fakt ze sam nie slyszalem silnika ktory wstawiam to pewnie zalozyl bym juz nowe walki i kolo masowe etc. ale ze nie mam pewnosci co do jego pracy ani czasu na generalke to na chwile obecna zabawa skonczy sie na modyfikacjach wydechu. Moze za jakis czas wroce do tematu albo wsadze 2zz- czas pokaze....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 11:33 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Auto ok 12 tys zl, pakiet dla ubogich 8,5tys zl, pakiet normalny ok 20tys zl... A gdzie reszta?? Hamulce, zawieszenie, pozniej przekaz ta moc na ulice... To wcale nie jest takie proste.
I jeszcze ten czas - ok pol roku....
Taki Leon 1.8t po programie na 225km wychodzi o wiele taniej i szybciej no ale... Poza tym z auta takiego jak avensis nie zrobisz samochodu sportowego.

Cytuj:
Ponad to istnieje tez mozliwosc wycisniecie dodatkowych 20 koni bez zadnej ingerencji w silnik ale efekt nie zawsze jest gwarantowany (ogolnie podstawa to modyfikacja dolotu i kolektora wydechowego - amputacja katow i polerka calego ukladu + chip)


W 1zz to wcale nie jest takie proste. Grzebalem, odpuscilem bo szkoda czasu, nerwow i pieniedzy.
Silniki konkurencji sa o wiele bardziej podatne na modyfikacje przy znacznie mniejszych kosztach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 wrz 2013, o 22:09 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 109
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
kolego reder

dzięki za wyróżnienie ale zastanawia mnie pewien cytat z twojego wywodu

Cytuj:
Po drugie i tak kazda z nich sie myli - mianowicie mylicie sie co do kosztow i mocy ktora moza uzyskac.


8500 pln w wersji dla ubogich ???

hello kolego to nie UK ani USA

żeby zrobić taki hajc w Polsce trzeba naprawdę ciężko zapierdaaalać cały miesiąc :-D

a tak nawiasem mówiąc to za 8,5K Kupujesz sobie w polszy taką zabawkę

http://otomoto.pl/lexus-inny-toyota-soa ... 3380.html#

wybacz ale Corolla czy Avensis nawet 500bhp wygląda śmiesznie przy tym potworze


pozdrawiam

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 21:24 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 wrz 2013, o 19:07
Posty: 3
Marka: toyota
Model: avensis t22
Rocznik: 2008
Silnik: 2.2
oczym wy mówicie ludzie lepsze jest mechaniczne male przerubki glowicy i autko lata jak szalone


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2013, o 19:40 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
dawidek napisał(a):
oczym wy mówicie ludzie lepsze jest mechaniczne male przerubki glowicy i autko lata jak szalone
przeróbki dobre, ale bez jaj :auto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2013, o 04:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 00:14
Posty: 3
Lokalizacja: UK
Marka: Toyota
Model: MR2
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVTi 1ZZ
He He He....

Tym razem wszyscy macie racje ;-)

O tym ze ta gra nie jest warta swieczki.

Ostatnio mialem Seata Ibize Cupre (chyba 3 generacji = 2000 rok jak kolwiek - nie bardzo sie lapie w grupie VW), jak kolwiek pod wzgledem prowadzenia to byl najlepszy samochod "rodzinny na swiecie". To chodzilo jak wiartarka i prowadzilo sie jak WRC a do setki wymiatalo w cos podejrzewam kolo 6 sekund ze standardowym turbo - silnik AWQ - a wystarczy zmienic turbine na 3K cos tam albo 4k sam nie wiem i masz 225koni - jak zmienisz jeszcze na wieksza to wymiatasz wszystkie wizair na lotniskach - zabawka tania jak barszcz a radosci daje co niemiara - ale w koncu ten temat tyczy sie rodzinnych avensis wiec chyba mozna go uznac za wyczerpany bo zeby z toyki uzyskac to co z o wiele tanszego seata to trzeba by bylo miec worek pieniedzy - jesli nie ze 2!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2013, o 20:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 paź 2013, o 21:35
Posty: 12
Pochwały: 3
Marka: toyota
Model: avensis t25
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna
Ja zostaje przy swoim orginale bo szkoda zachodu na islandzkie drogi i sam sie nie znam a isladzki mechanik i tak najpierw w internecie szuka pozdrawiam :auto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2013, o 13:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 11:44
Posty: 130
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 VVTi
Ave to wóz rodzinny, nie wiem czego od niej chcecie. To jest auto do taniego turlania się z punktu A do B.
Chociaż silnik 1ZZ-FE np. da się dosyć tanim kosztem uturbić. Takie turbo np. T25 to koszt 900zł, do tego IC rurki z 500zł się nazbiera, przeróbka kolektora i wydechu 500zł (max), i jakiś DET do wystrojenia bo nie wiem czy seryjne ECU da się modyfikować i tyle. Na 0.5b powinno 170KM pęknąć. Do takiej mocy nie ma co grzebać zawieszenia, hamulców i reszty bo ave 2 litrowe ma ile 150KM? i ma takie same graty więc i 170KM zniesie.
Przy takich gratach pewnie do 200KM by dało radę wyciągnąć tylko wtedy dochodzi jeszcze koszt wtryskiwaczy i przydałoby się wydech zmienić na 2,5calowy.
Wcale nie trzeba mieć worka pieniędzy, trzeba trochę pomyśleć i poszukać, turbo nawet lepiej kupić padnięte np. za 200zł dać do regeneracji (800zł+/-) i za 1000zł masz jak NOWE, które dłużej posłuży. Zresztą można i innej turbinki poszukać, pewnie cena będzie jeszcze mniejsza.

Sam jak skończę swoją rajdówkę to wezmę się za ave i pewnie wpadnie turbo :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2013, o 17:54 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Zauwaz, ze poza jednym dedykowanym zestawem turbo do 1zz nie masz nic.
Napisales:
" Takie turbo np. T25 to koszt 900zł" - tylko, ze takie turbo ma zmienna geometrie a tutaj przydaloby sie cos na zaworze upustowym. A gdzie smarowanie, chlodzenie turbo???Zamiast turbo z ave kup cos z benzynowego volvo (ok 350zl za td04hl-16t)
" do tego IC rurki z 500zł się nazbiera"- 500zl bedzie malo, wszystkie rurki, kolanka tylko na zamowienie. IC tez trzeba gdzies wsadzic - wiec i zderzak trzeba przerobic.
"przeróbka kolektora i wydechu 500zł (max)" - rowniez malo....
Nowy sterownik nie bedzie drogi, drogie bedzie wystrojenie tego wszystkiego.
Zawieszenie jak zawieszenie ale hamulce to podstawa. O ile nie musisz byc krolem zakretow o tyle zawsze trzeba sie zatrzymac a z wiekszych predkosci nie jest to takie proste. 2 -3 wieksze hamowania i niestety koncza sie mozliwosc i tak slabych seryjnych hamulcow.
Ja kiedys probowalem modzic z 1zz - nie bylo to oplacalne, efekty marne. Taniej i szybciej wyszlo kupic inne auto. Poza tym nie moc jest kluczem do sukcesu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2013, o 20:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 11:44
Posty: 130
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 VVTi
filip_2011 napisał(a):
tylko, ze takie turbo ma zmienna geometrie a tutaj przydaloby sie cos na zaworze upustowym. A gdzie smarowanie, chlodzenie turbo???Zamiast turbo z ave kup cos z benzynowego volvo (ok 350zl za td04hl-16t)
Pisałem o Garrett T25 z nissana 200sx lub innego podobnego. A nie z ave T25.
filip_2011 napisał(a):
" do tego IC rurki z 500zł się nazbiera"- 500zl bedzie malo, wszystkie rurki, kolanka tylko na zamowienie. IC tez trzeba gdzies wsadzic - wiec i zderzak trzeba przerobic.
Ja za IC dałem 300zł, 3m rury kosztowało mnie 150zl+50zł spawacz, do tego 6 łączników po 10zł i 550zł max wyszło na nowych częściach.

filip_2011 napisał(a):
"przeróbka kolektora i wydechu 500zł (max)" - rowniez malo....
Nowy sterownik nie bedzie drogi, drogie bedzie wystrojenie tego wszystkiego.
Koszt flanszy przerobionej z serii kolektora do turbo to jakieś 100-150zł sam tyle dałem i to u najlepszego fachowca. Za wydech też "grosze", bo to raptem koszt wycięcia na CNC lub i nie flanszy. Za obie dałem lekko ponad 100zł..
filip_2011 napisał(a):
Zawieszenie jak zawieszenie ale hamulce to podstawa. O ile nie musisz byc krolem zakretow o tyle zawsze trzeba sie zatrzymac a z wiekszych predkosci nie jest to takie proste. 2 -3 wieksze hamowania i niestety koncza sie mozliwosc i tak slabych seryjnych hamulcow.
Zawieszenie nie ma sensu ruszać bo to raptem dojdzie ile 30kg? max.
Hamulce to może i racja, ale wg. mnie turbo jest do "żwawszego" rozpędzenia się a nie do rozpędzania się od 0-300km/h i po hamulcach i znowu od nowa.
filip_2011 napisał(a):

Ja kiedys probowalem modzic z 1zz - nie bylo to oplacalne, efekty marne. Taniej i szybciej wyszlo kupic inne auto. Poza tym nie moc jest kluczem do sukcesu.
Jasne, że nie opłacalne ale samo posiadanie czegoś czego niema nikt inny jest fajne :P Moc nie jest kluczem ale ave mogłaby się deko żwawiej rozpędzać na niskich obrotach a to małe turbo by poprawiło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 00:09 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 kwi 2012, o 12:40
Posty: 67
Lokalizacja: Polska
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 3S-FE
Dodam od siebie tyle jako, że mam 2 auto do zabawy budowane od podstaw od A do Z, że tak powiem. Jeśli już się bawić i ktoś ma gruby hajs to tylko Turbo/Supercharger. W n/a niestety jest praktycznie walka o każdego konia i moment, za który trzeba płacić sporo. Podstawowe modyfikacje zostały wymienione. Czyli zwiększenie CR, lżejszy wał, zamach, dolot, kolektor wydechowy, jakiś komp, itd. itp. Ja osobiście jeśli komuś brakuje mocy to:
1) Inne auto
2) Swap
3) Turbo/Supercharger
i na końcu n/a

luki343. Jeśli chcesz z dołu lepszą jazdę to bardziej Superchargera by się opłacało włożyć. Mnie już irytuje dźwięk "stada duchów" :wariat:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 00:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 11:44
Posty: 130
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 VVTi
Mi się jakoś podoba dźwięk BOV, szczególnie jak dużo dmuchasz i "ma" co wracać. Ma soft turbo szału nie ma ale BOV jak potrafi zagrać jak zejdzie z 1,2-1,5bara to masakra. A do tego screamer pipe i dla mnie auto brzmi tak jak powinno :P
Dokładnie tak jak gadasz jak już modzić do iść w turbo bo w n/a przyrosty nie dość że słabe to i drogie.
W drugim aucie którę robię od A do Z, właśnie rozpatruję opcję Kompresora + Turbo, turbo dmucha w okolicy 4k RPM, tzn. w tych okolicach osiąga pełne doładowanie, a od 1k RPM do 4k RPM miałby dmuchać kompresor, ale jeszcze nie mam pomysłu jak zrobić bypass itd. i jakiego kompresora użyć ale to już temat na inne forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 00:56 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 kwi 2012, o 12:40
Posty: 67
Lokalizacja: Polska
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 3S-FE
Chodzi mi o dźwięk wyjącego kompresora nie o BOV. Dobry BOV to wiadomo, że jaja urywa :D U mnie chłopaki w Hondach mają dwa projekty C+T i powiem szczerze, że to jest przerost formy nad treścią i szału nie ma. Chyba, że sztuka dla sztuki. Mam drugie auto w n/a 220KM to wiem co to znaczy walka o moc :p Nie polecam!!!

BTW. jeśli chcecie aby szybciej się zbierało auto. To polecam najtańsze konie czyli redukcja masy auta :szatanek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 01:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 11:44
Posty: 130
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 VVTi
Widziałem Nissana który z 1.8 który seryjnie ma turbo i 170KM, chłopak zmienił turbo i wrzucił kompresor i ma 500KM!! To musi dopiero jaja urywać, ale dobra koniec OT na temat nie AVE.

A co do redukcji masy, w ave jest co wyrzucać ale wtedy nie będzie autem na co dzień :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 01:19 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 kwi 2012, o 12:40
Posty: 67
Lokalizacja: Polska
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 3S-FE
To prawda niestety. Ale szybciej się rozpędzi. Jeszcze można nie wiem jak w Toyocie bo się nie zagłębiałem ale w Hondzie najtańszy mod to krótsza skrzynia albo hybryda. Nie wiem jak tutaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 11:05 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Jeden koleś zamonotwał kompresor M62 w 7A-FE i działa to http://www.celica-club.org.pl/viewtopic.php?t=20894
Dużo prostsze niż turbo, ale i tak tanio nie jest - niestety kompresor wymaga pozbycia się klimy... No chyba, że komuś uda się obniżyć tak silnik jak jest w GT86 ;)

IMO najprostsza będzie instalacja podtlenku azotu - dorobienie turbo w ave to za dużo zabawy - taniej będzie dorwać jakiś gotowy silnik turbo, np 3S-GTE.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 13:21 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2013, o 06:10
Posty: 552
Lokalizacja: WWA
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis t27 kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 d4d 1ADFTV
Najlepiej jest poszukać samochodu, gdzie modyfikacje jest sens robić.
Generalnie chodzi o to ile kasy trzeba na to by osiągnąć oczekiwany efekt.
IMO w avensisie nie ma sensu dłubać. Ew. wstawienie innego silnika. Ale od razu trzeba zadbać o zawieszenie i hamulce. I tu nie chodzi tylko o wagę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 13:42 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Masa to podstawa, moc nie jest az tak wazna. Wcale nie trzeba miec 3xx koni aby sprawnie sie poruszac.
Mam jedno auto z turbo, drugie n/a - jesli chodzi o mnie - lepiej jezdzi mi sie bez doladowania a samo auto wcale nie jest mocne, jest lekkie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 21:58 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 kwi 2012, o 12:40
Posty: 67
Lokalizacja: Polska
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 3S-FE
filip_2011 dokładnie. To samo pisałem, że masa robi naprawdę robotę. Też mam auto w n/a i lekkiego CRX z kompresorem z silnikiem 1.6 250KM wyszło mu zjadam jak chcę.

Generalnie wszystko można jak ma się pieniądze czemu nie. Myślę, że to jest temat rzeka. Wiadomo, że jeden będzie dłubał bo chce coś nowego, a jeszcze inny kupi gotowca albo inne auto.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda