TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 wrz 2018, o 23:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1928 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 65  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2008, o 06:15 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
qfas napisał(a):

czuć czy nie czuć to pojęcie względne, .


no to to nie jest pojęcie względne, powera po coś się zakłada - interesuje mnie naprzkład żeby się zmniejszła turbodziura i przy wyprzedzaniu szybciej wyrwał - bo to ma wpływ m.in. na bezpieczeństwo jazdy, wzglęna lub drugoplanowa może być właśnie szybkość ruszania spod świateł bo nie każdy potrzebuje ścigać się z kierowcami skody i takie starty nie są chyba najzdrowsze dla autek i ichniego osprzętu.

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2008, o 19:49 
gregor napisał(a):
no to to nie jest pojęcie względne, powera po coś się zakłada - interesuje mnie naprzkład żeby się zmniejszła turbodziura i przy wyprzedzaniu szybciej wyrwał - bo to ma wpływ m.in. na bezpieczeństwo jazdy, wzglęna lub drugoplanowa może być właśnie szybkość ruszania spod świateł bo nie każdy potrzebuje ścigać się z kierowcami skody i takie starty nie są chyba najzdrowsze dla autek i ichniego osprzętu.

No to powiem tak: Jest zmienione załączanie się turbiny (włącza się wcześniej na max obroty) chyba coś koło 1600 a nie tak jak dawniej cos ok 2200. Wogóle to zregenerowałem turbo, bo się pociło. A 40Nm wiecej to lepszy start spod świateł i lepsze przyspieszenie na 100 cos ok 9.6s a było 10.4 . Jak ktoś chce poprawić to czego nie zrobił producent to proszę bardzo, bo warto


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2008, o 20:46 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
no to to już coś rozsądnego
wprawdzie turbina bez powera załącza się zdecydowanie niżej niż 2200 - ale zejście na 1600 to już jest coś co można wyczuć - tak mi się zdaje, i jeśli tak jest - to dobry argument

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Chiptunning
PostNapisane: 26 kwi 2008, o 12:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 21:49
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: 2,2 D-CAT 177KM
Witam serdecznie
Kilka krotkich pytan:
1. Czy ktos robil (box, chip inne)?
2. Jakie zalety jakie wady?
3. Inne istotne - zuzycie silnika (tlokokw, zaworow, turbiny etc).

Wiem, ze jedna z zalet momze byc poprzez zwiekszenie momentu i mocy obnizenie zuzycia paliwa. Czy ktos moze wskazac jakie rzedu jest to obnizenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2008, o 12:41 
Cytuj:
no to to już coś rozsądnego
wprawdzie turbina bez powera załącza się zdecydowanie niżej niż 2200 - ale zejście na 1600 to już jest coś co można wyczuć - tak mi się zdaje, i jeśli tak jest - to dobry argument

Nie wiem dokladnie, kiedy w seryjnym 2.0D-4D 116Km załącza się turbina na pełne powtarzam pełne obroty, ale dopiero powyżej 2000obr czuć wciskanie w fotel, to u mnie to odczucie pojawia się przy ok 1600obr czyli dzięki temu nie muszę kręcić motoru bardzo wysoko, jeśli przy 1600 mam maksymalne obroty turbiny. Co za tym idzie żywotność silnika na pewno się poprawi nie wiem natomiast jak z turbo. Siedzi u mnie (po regeneracji) jakieś 10tys i nic się nie dzieje, jak będzie się psuć to napiszę, ale na pewno warto potraktować ją BOXEM, wrażenia z jazdy lepsze jak 2.2D-4D 150Km. POLECAM


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2008, o 15:19 
jest temat odnośnie takiego zagadnienia Tutaj http://avensis.info/viewtopic.php?p=36546#36546

Ale wypowiem się jeszcze raz
1. Robiłem chiptuning ze 116KM na 136KM i z 280Nm na 320Nm.
2. Zaletą jest poprawienie turbo dziury (moja ma maksymalne obroty ustawione od 1600obr a było ok 2100-2200obr) więc nie muszę tak wysoko jej kręcić, żeby zaczęła jechać. Wadą jest koszt ok 1500zł i ingerowanie w oryginalny sterownik komputera, ale jak ktoś się na tym zna to nie ma strachu.
3. Zużycie silnika powinno się zmniejszyć, ponieważ silnikowi zwyczajnie jest lżej, tłoki zużywają się tak samo jak przed chipem, ponieważ nic nie było tam grzebane, zawory też tak samo, a turbina tu może być problem, jak pisałem w temacie Power Boxy dla D-4D, przed chipem oddałem turbinę do regeneracji i będę obserwował co się dzieje, ale mimo wszystko powinna trochę mnie wytrzymać, ponieważ wchodzi na maksymalne obroty dużo wcześniej. tyle w temacie ode mnie. Na dzień dzisiejszy mogę polecić chiptuning, bo wyprzedzanie kolumny TIR'ów idzie znacznie sprawniej. Liczę, że klikniesz opcję pomógł.

p.s. A po co Ci chiptuning? Jak zchipujesz ten silnik, to układ napędowy będzie miał ciężko 180KM i 400Nm to i tak dużo, a jak będzie 200KM i 450Nm, to co się będzie działo z przeniesieniem napędu? Do motoru 116 KM to polecam a do 180KM raczej odradzam

[ Dodano: 2008-04-26, 15:27 ]
Oszczędność według moich obliczeń wynosi 3-4l na 800km. Dla innych to dużo dla innych mało, ale zawsze coś


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2008, o 19:03 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 16:42
Posty: 672
Lokalizacja: Mazowieckie Warszawa Wawer
Pochwały: 10
Marka: Audi
Model: s4.
Rocznik: 1998
Silnik: 2,7 biturbo
czasc mam ave combi po liftingu seryjnymz z roku 2001 D-4D 110KM chcial bym go z chipowac na 141KM czy to jest warto czy turbina nie siadzie zbyt wczesni

_________________
POZDRAWIAM

ZAPRASZAM DO OCENY
Moja szara Lala T22 Kombi: viewtopic.php?p=145343#145343
Mój pierwszy japończyk viewtopic.php?t=9085


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2008, o 19:50 
wisniaw1 napisał(a):
czasc mam ave combi po liftingu seryjnymz z roku 2001 D-4D 110KM chcial bym go z chipowac na 141KM czy to jest warto czy turbina nie siadzie zbyt wczesni

To trochę za dużo jak na chiptuning. Może wysiąść wcześniej turbina, ale jak nie zobaczysz to nie będziesz wiedział. Nie wystarczyłby chip na 126Km i 300Nm to i tak dużo


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2008, o 23:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 lut 2008, o 15:03
Posty: 120
Lokalizacja: oxford
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... otohosting

tansze rozwiazanie :czytaj: ;-)
przy takim kursie funta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2008, o 00:02 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
praski01 napisał(a):
tansze rozwiazanie :czytaj: ;-)
przy takim kursie funta

Fakt, za taki przyrost osiągów to cena wręcz okazyjna. Tylko nie wiem czy odważyłbym się takie coś wpiąć do silnika tak po prostu, nie mając jakichś dokładniejszych informacji co tam siedzi w środku. Tzn. czy to nie jest jakieś rozwiązanie typu "chip-rezystor" ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2008, o 12:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 18:04
Posty: 33
Lokalizacja: białystok
jeśli chodzo o moją AVE 2,2 D4D 180 KM to głównie zależy mi na zmniejszeniu turbodziury - jest spora i o jak dla mnie jeśli się da to o zmniejszenie spalania, bo jak dla mnie spalanie średnie 8-9 to troche sporo, a mocy mi w zupełności wstarcza aale od przybytku głowa nie boli :D
jeśli ktoś robił coś z ty silnikime proszę niech się wypowie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2008, o 13:29 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
http://www.autokorbel.pl/tabela_toyota.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2008, o 20:14 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 16:42
Posty: 672
Lokalizacja: Mazowieckie Warszawa Wawer
Pochwały: 10
Marka: Audi
Model: s4.
Rocznik: 1998
Silnik: 2,7 biturbo
wlasnie mam mozliwosc zalozenia chipa tego ktory wyciagnie 141KM za 1700zl wraz z zakupem i pelnym sprawdzeniem jego w unitroniku a w kreatorze za chipa 15KM chca 1500zl plus dodatkowe oplaty i slyszalem ze sie poci strasznie wiec chyba lepiej zalozyc wiekszy

_________________
POZDRAWIAM

ZAPRASZAM DO OCENY
Moja szara Lala T22 Kombi: viewtopic.php?p=145343#145343
Mój pierwszy japończyk viewtopic.php?t=9085


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2008, o 09:20 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 13:31
Posty: 80
Lokalizacja: WPR
mój poprzedni samochód (Passat TDI) był dlubany w Unitronic'u - śmigał aż miło, zero problemów a i palił mniej niż Ave. W serii mial 101KM i 250Nm a po zaszczepieniu 131KM i 304Nm. Nawet po mieście nie spalał więcej niż 7,5-7,7/100km.
Teraz zbieram na szczepionke do Ave bo dziura w okolicach 1700-1800 obr/min mnie strasznie drażni.

PS. mówimy o chipie do Ave czy boxie? Bo to 2 różne sposoby!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2008, o 12:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:39
Posty: 29
Lokalizacja: Mazury
IgnisDriver napisał(a):
mój poprzedni samochód (Passat TDI) był dlubany w Unitronic'u - śmigał aż miło, zero problemów a i palił mniej niż Ave. W serii mial 101KM i 250Nm a po zaszczepieniu 131KM i 304Nm. Nawet po mieście nie spalał więcej niż 7,5-7,7/100km.
Teraz zbieram na szczepionke do Ave bo dziura w okolicach 1700-1800 obr/min mnie strasznie drażni.

PS. mówimy o chipie do Ave czy boxie? Bo to 2 różne sposoby!


... wirusowanie D4D chyba jest nadal mało popularne ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2008, o 20:18 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 13:31
Posty: 80
Lokalizacja: WPR
jeśli wogóle możliwe - dlatego próbowałem doprecyzować :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2008, o 14:49 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 18:04
Posty: 33
Lokalizacja: białystok
IgnisDriver kilka postów wyżej MaŁy_RaDeK podał link do firmy tyningowej
dzwoniłem i jeśli chodzi o AVE 2.2 D4D 177 KM to jest możliwośc zamontowanie jedynie Boxa
takowa przyjemność kosztuje 1700 naszych polskich złociszków :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2008, o 15:20 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2007, o 12:40
Posty: 5761
Lokalizacja: Białołęka Warszawa / Lommedalen
Pochwały: 55
Marka: Opel
Model: Insignia
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM 4x4
A ja dzwoniłem przed chwileczką i ten powiedział, że do toyoty T22 2.0 D4D koszt całe montażu plus hamownia, wydruki, gwarancja to koszt 1600zł.

_________________
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r. ---> Nissan X-trail 2.2dci 04r. ---> Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r.


Pozdrawiam Lukatoari


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2008, o 19:14 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 13:31
Posty: 80
Lokalizacja: WPR
pawels napisał(a):
IgnisDriver kilka postów wyżej MaŁy_RaDeK podał link do firmy tyningowej
dzwoniłem i jeśli chodzi o AVE 2.2 D4D 177 KM to jest możliwośc zamontowanie jedynie Boxa
takowa przyjemność kosztuje 1700 naszych polskich złociszków :)

no własnie głównie chodzi mi o nazewnictwo - czyli jednak chodzi o sterownik w Toyotach - zakładamy box a nie chipujemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2008, o 21:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2008, o 18:36
Posty: 465
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Honda
Model: Accord
Rocznik: 2004
Silnik: K20A6
nie wiem czy robią toyoty, ale kumpel chyba u nich robi swoją Imprezke i ... wciska w fotel bez względu na obroty :D
http://www.fantazja-mocy.pl/
Znajdują sie w w-wie chyba w ursusie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, o 11:57 
Nie orientujecie się może czy w Lublinie lub okolicach Lublina robi ktoś chiptuning. Brat w Hondzie Accord chce zrobić, a nie nie chce daleko jeździć, za pomoc stawiam piwa


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, o 16:51 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 16:42
Posty: 672
Lokalizacja: Mazowieckie Warszawa Wawer
Pochwały: 10
Marka: Audi
Model: s4.
Rocznik: 1998
Silnik: 2,7 biturbo
chodzi o chip a nie o box do ave wstawil by go do unitronica bo maja firme u mnie na osiedlu i drogo nie chca ale naj bardziej interesuje czy oni robia to profesionalnie i czy daja jakas gwarancje na to

_________________
POZDRAWIAM

ZAPRASZAM DO OCENY
Moja szara Lala T22 Kombi: viewtopic.php?p=145343#145343
Mój pierwszy japończyk viewtopic.php?t=9085


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, o 21:43 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 19:52
Posty: 40
Lokalizacja: Zalas:)
panowie a to jest chip czy box,
moze sie nie znam ale jaka jest roznica.
bo mam zamiaar to kupic do mojej avensis
prosze o porady czy warto
normalnie w granicach 150 funtow kosztuja....

http://cgi.ebay.co.uk/Diesel-Tuning-Chi ... dZViewItem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, o 21:49 
chiptuning to zmiana parametrów silnika bez dodawania czegoś do silnika (zmiana parametrów moc moment obrotowy w komputerze auta)
BOX- "wszczepienie" powerboxa (na chłopski rozum skrzynki z mocą) to już odbywa się w przeciwieństwie do chiptuingu z ingerencją w silnik. Ja polecam chip - jest tańszy i według mnie lepszy


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, o 22:37 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 19:52
Posty: 40
Lokalizacja: Zalas:)
czyli ten link co dalem to jest chip z tego rozumiem, czyli bezpieczna opcja.
a mial ktos cos takiego kiedys i czy to pomoglo?????????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: CHIP do T25 D4D
PostNapisane: 2 maja 2008, o 22:58 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 19:52
Posty: 40
Lokalizacja: Zalas:)
Witam panow, jestem tutaj nowy i moze nie widzialem nigdzie tematu na taki temat.
ale wlasnie biore udzial w licytacji na tego wlasnie chipa:

http://cgi.ebay.co.uk/Diesel-Tuning-Chi ... dZViewItem


Prosze dajcie szczere rady co na ten temat sadzicie???
trosze to kosztuje to mysle ze chyba cos pomoze??
czy sie myle©??? dzieki za pomoc panowie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, o 23:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 sty 2008, o 23:48
Posty: 1
Lokalizacja: Wrocław
witam uważam że to lipa bo po ilości złącz widać że wpinane jest to do czujnika ciścienia na listwie CR, czyli podnosimy ciśnienie wtrysku i dawkę paliwa a w konsekwencji palimy turbinę i wykańczmy szybciej wtryski. Chwilowy zysk mocy obarczony dużym kosztem naprawy po pewnym czasie. Nie polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, o 23:32 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 19:52
Posty: 40
Lokalizacja: Zalas:)
ooojjj no to widze ze 1sza opinia negatywna, ale jdnak slyszalem pare pozytywnych gdzies tak ze moze ktos sie spotkal z tym i mial dobre doswiadczenia?????????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, o 08:01 
tylko ten chip nie jest taki bezpieczny, ponieważ jest chyba podłączany pod listwę Common Rail, co powoduje zwiększenie ciśnienia w trysku i katowanie turba. Najlepiej pojechać do warsztatu, który zajmuje się chiptuningiem, zapłacić 1800zł i mieć pewność, że wszystko będzie :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, o 08:36 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 13:31
Posty: 80
Lokalizacja: WPR
qfas napisał(a):
Ja polecam chip - jest tańszy i według mnie lepszy


qfas napisał(a):
tylko ten chip nie jest taki bezpieczny, ponieważ jest chyba podłączany pod listwę Common Rail, co powoduje zwiększenie ciśnienia w trysku i katowanie turba


Ludzie, w ten sposób właśnie mieszacie innym w głowach a wystarczy zanim zatwierdzicie swoją wypowiedź - przeczytać ją. W drugiej wypowiedzi ewidentnie chodzi o BOX.

A prawda jest taka:
CHIP - ingerencja w silnik, wgranie zmienionych parametrów do komputera (bardzo popularne w grupie samochodów TDI) - wada, jak masz gwarancję to serwis to zauważy. Zaleta, możliwość indywidualnego strojenia parametrów pod konkretny model samochodu np. tak aby osiągał max możliwą moc lub niewiele podnosząc moc i moment a uzyskując oszczędność w zużyciu paliwa.

BOX - ingerencja w silnik za pomocą dołączonej skrzyneczki podmieniającej oprogramowanie komputera. Jadąc na przegląd wypinasz taką skrzynkę i serwis się nie czepia. Wada, jak rozumiem, w każdej skrzyneczce jest podobne oprogramowanie, które nie uwzględnia np. zużycia samochodu - brak możliwości indywidualnego strojenia pod konkretny egz. pojazdu. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Z moich informacji wynikało, że niestety Toyota ma sterownik komputera tak skonstruowany, że chipowanie nie wchodziło w grę. Ale to dane z przed 2 lat więc może któryś haker już znalazł sposób na sterowniki Toyoty.

Błagam czytajcie zanim coś zatwierdzicie bo nie wszyscy się muszą znać a powodujemy tylko bałagan. Dzięki.

[ Dodano: 2008-05-03, 08:38 ]
barthezo napisał(a):
czyli ten link co dalem to jest chip z tego rozumiem, czyli bezpieczna opcja.
a mial ktos cos takiego kiedys i czy to pomoglo?????????


To jest właśnie BOX - skrzynka.
Chip to usługa (jej nie widać) zmiany oprogramowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1928 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 65  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: DanielWojnar


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda