TOYOTA AVENSIS FORUM
http://avensis.info/

Power boxy dla D-4D
http://avensis.info/viewtopic.php?f=82&t=241
Strona 64 z 65

Autor:  Miłosz [ 12 lis 2016, o 01:09 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

MKKB napisał(a):
Miłosz napisał(a):
A boxy hmm , polecam jeden odcinek Miłośnicy czterech kółek -zrób to sam gdzie testowali boxa na hamowni ;) Nie wiem czy "oszukiwanie" czujników jest dobre dla motoru. Dodam że miałem możliwość zakupu boxa od vtg, ale odpuściłem bo jednak 2ad nie jest pancerną jednostką i jeśli już coś dłubać to z głową. Oczywiście to tylko moje zdanie ;)


Twoje zdanie jest błędne. Przypadkowo przedwczoraj oglądałem ten odcinek - mówią wyraźnie o "boxach" za 50 zł, które zmieniają rezystancję i oszukują pompę i podkreślają różnicę między nimi, a boxami z prawdziwego zdarzenia, pod konkretne silniki, czyli właśnie V-Tech.
Dziwna wypowiedź tym bardziej, że powołujesz się na film, w którym to wyjaśniali, a podajesz błędne tezy.

Wysłane z komórki (za stodołą) przy użyciu LTE (sąsiada)


I każdy silnik jest w takiej samej kondycji i ma deklarowany przelot jak na zegarach ;) i nie ważne że wyjściowo do serii brakuje 50 koni, no ale mam cip boxa i on wszystko naprawi. Dla mnie dalej to nie jest mądre rozwiązanie. Zdanie Roberta z tuneupa nt takich rozwiązań znam bo pytałem go oto po zakupie swojego auta. Zresztą ostatnio byłem u niego na hamowni bo jeszcze coś nie tak miałem z mocą, ale obecnie jest już wg mnie wszystko ok.
Zgadzam się jedynie z Tobą że box jest pod dany silnik, ale tylko na papierze. Firma v-tech z tego co ostatnio obserwuje to coś za często zaczyna wychwalać boxy, czyżby idą na łatwiznę ? Zobacz sobie projekty firmy TC-performance głównie lubują się w bmw, ale i sterowniki denso też dłubią.

PS nie pamiętam tylko czy testowali boxa w turbo elicie czy w tuneupie, bo już trochę tych testów mieli.

Autor:  piokli [ 12 lis 2016, o 16:51 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Miłosz napisał(a):
W zależności od miasta cena od 1400 do 2200 zł (soft , egr off , dpf off) U mnie "stage1" robiony na MagPro X17
http://www.magicmotorsport.com/pl/magpr ... -released/

Do starego D4D używany BOX Vtechu kupisz za 300-500zł i silnik zbiera się wyraźnie chętniej,
a EGR "wyłączysz" sam ściągając wężyk lub wtyczkę, a DPFa tam często nie ma.
Dlatego wiele osób chętnie korzysta z BOXów.

Oczywiście w nowszych D4D jeżeli możemy wydłużać czas otwarcia wtryskiwaczy, a nie tylko zwiększać ciśnienie paliwa i jeszcze można posterować łopatkami turbiny, to oczywiście zdecydowanie warto modyfikować oprogramowanie silnika.

Każdy silnik podkręcony obojętnie czy programem czy BOXem można szybko usmażyć (zarżnąć) jeżdżąc w okolicy Vmax długie trasy niemieckimi autostradami. Nie da się więc powiedzieć jednoznacznie, że każdy BOX zepsuje silnik większym ciśnieniem, a program pozwoli oszukać producenta auta i bezpiecznie dla silnika korzystać z ponadznamionowej mocy.

Autor:  MKKB [ 13 lis 2016, o 02:39 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Jeszcze inna sprawa - masz służbowy, chcesz jeździć ciut żwawiej, ale nie dłubać w kompie. Kupujesz boxa, po jakimś czasie sprzedajesz za prawie tę samą cenę.

Wysłane z komórki (za stodołą) przy użyciu LTE (sąsiada)

Autor:  Miłosz [ 14 lis 2016, o 10:13 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Sterowniki denso z tego co obserwuje, są problematyczne aczkolwiek już od jakiegoś czasu zostały złamane, nie wiem natomiast jak jest ze starymi. Dla przykładu podam, że sam miałem okazję podziałać w temacie. Nie pisałem map , a jedynie przygotowałem auto do zabiegu. Czyli diagnostyka + zlogowanie auta podczas jazdy, odczytanie mapy przez galletto, potem jej wgranie i ponownie zlogowanie auta. Koszt zabawy soft 300zł (w tym było 6 plików bo właściciel w międzyczasie pozbywał sie katów, zrobił downpipe, jakis inny IC cos tam jeszcze) + interfejs 60-70zł. Softy zrobił kolega z forum. Na sam koniec auto trafiło na hamownie, która potwierdziła, że wszystko się udało. Obecnie 9 miesięcy na programie i auto chodzi bez zarzutu.
Jeśli chodzi o tego boxa to jakbym miał iść najtańszym rozwiązaniem to i tak samo bym postąpił jak powyżej, a nie tylko podłączył i jeździł :) Chyba że starsze sterowniki dałoby radę ugryźć takim galleto czy mppsem to wtedy bym wolał znaleźć kogoś z wiedzą, doświadczeniem i zrobić soft.
W moim przypadku niestety koszt samego zakupu interfejsu to chory wydatek, także nie było innej możliwosci, a boxa po prostu nie chciałem.

Autor:  jokas [ 30 lis 2016, o 14:22 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Czesc szukam powerboxa do swojego avensisa.
Doradzcie prosze czy ponizszy powerbox jest ok czy to bubel?

http://allegro.pl/chip-tuning-box-toyot ... 85450.html

Dzieki z gory za odp.

Autor:  75max [ 30 lis 2016, o 14:45 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Szukaj V-TECHA miałem i polecam sprawdzony

Autor:  jokas [ 30 lis 2016, o 17:14 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

W takim razie może ktoś ma na sprzedaż to chętnie kupię red box V-TECH do Avensisa 2.0 diesel T27, 91kw.

Autor:  MKKB [ 30 lis 2016, o 17:31 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

https://lmgtfy.com/?q=avensis+chip+tuning+olx

Autor:  jokas [ 1 gru 2016, o 21:54 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

nie spamuj

Autor:  kozelka [ 3 gru 2016, o 10:28 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

a EGR "wyłączysz" sam ściągając wężyk lub wtyczkę,
A czy będę miał choinkę jesli odłączę to ustrojstwo?

Autor:  piokli [ 3 gru 2016, o 20:30 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Z tego co pamiętam w T25 odłączenie kostki od EGRa wygeneruje błąd,
trzeba zapiąć w kostkę rezystor udający elektrozawór EGR.

Autor:  ANDRZEJ104 [ 4 gru 2016, o 00:36 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Rezystor jest na krótką metę ,komputer wykrywa bak zmian w przepływomierzu powietrza adekwatnych do kroków EGRa .

Autor:  piokli [ 4 gru 2016, o 07:41 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Hmmm,
przepływomierz jest po stronie niskiego ciśnienia przed turbiną, a zmieniamy minimalnie ilość powietrza(spalin) po stronie sprężonego powietrza za turbiną (EGR)
przepływomierz nie powinien nic zauważyć między filtrem powietrza a turbiną, bo tam się nic nie będzie zmieniać.

Może rezystancja była źle dobrana, albo rezystor na chwilę stracił kontakt z kostką i komputer wykrył odpięcie kostki.

Autor:  carsik [ 4 gru 2016, o 10:30 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

wiesz, jak zmieniasz ilość powietrza za turbiną (większe ciśnienie) to przed turbiną musi być większy przepływ przez MAF. Albo w przypadku współpracy z EGR, ECU wie jaki jest teoretyczny przepływ przez MAF przy otwartym EGR i porównuje to sobie z rzeczywistym przepływem przez MAF i jeśli mu sie nie zgadza to sypie błedami

Autor:  ANDRZEJ104 [ 4 gru 2016, o 11:05 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

piokli napisał(a):
Hmmm,
przepływomierz jest po stronie niskiego ciśnienia przed turbiną, a zmieniamy minimalnie ilość powietrza(spalin) po stronie sprężonego powietrza za turbiną (EGR)
przepływomierz nie powinien nic zauważyć między filtrem powietrza a turbiną, bo tam się nic nie będzie zmieniać.

Może rezystancja była źle dobrana, albo rezystor na chwilę stracił kontakt z kostką i komputer wykrył odpięcie kostki.


Próbowałem większości kombinacji więc wiem co mówię . Jedyne co przechodzi nie zauważone przez komp to to pisałem o tym temacie EGRa

Witam. Chciałbym się podzielić doświadczeniem jakie nabyłem podczas ostatniego czyszczenia EGRa. Pierwszy raz czyściłem EGR trzy lata temu po zakupie samochodu 130 kkm. Od kilku miesięcy czułem że nie zbiera się z wolnych obrotów a za mną zostaje zasłona dymna czarna , no i spalanie podskoczyło . Wyjąłem EGRa wyczyściłem , nasmarowałem i dotarłem grzybek pastą zaworową tak jak dociera się zawory głowicy. Sprawdziłem szczelność dmuchając w poszczególne otwory powietrzem ,był szczelny. Gdy przykręciłem elektryczną część ( silniczek krokowy na trzy śrubki ) i sprawdziłem szczelność okazało się że jest mała szczelinka na grzybku zaworu i przepuszcza powietrze. Byłem przekonany że po podpięciu EGRa do instalacji silniczek krokowy skoryguje skok jałowy wysuwu grzybka. Gdy podpiąłem EGR bez przykręcania go głowicy i odpaliłem silnik obserwowałem jak pracuje grzybek EGRa w różnym zakresie obrotów ale silniczek krokowy nie skorygował tej nieszczelności. Podłożyłem więc trzy podkładki 5 mm średnicy i grubości 0,5 mm pomiędzy część aluminiową a elektryczną w miejsca wkręcania śrubek mocujących dwie części ,grzybek EGRa się domknął i był szczelny. Przy okazji wyczyściłem filterek na elektrozaworze sterującym turbiną, był brudny. Po jeżdzie próbnej muszę przyznać że moja Toyota od kupna jeszcze nigdy tak dobrze się nie zbierała w zakresie obrotów 1500-2500 . Opisałem to aby ktoś miał porównanie co daje sprawny EGR i NIE zachęcam do takich przeróbek , bezpieczniej wymienić cały EGR na sprawny. Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.
viewtopic.php?f=71&t=3975&start=360
piokli - Odmłodziłeś żelazo , jaki motor ?

Autor:  Pablooo1 [ 5 gru 2016, o 13:36 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

ja mam zaslepiony egr od jakichs 20tkm i nie mam bledu a komp nic nie zalapał:)
Znajomy elektryk zalozyl mi jakies obejscie.....wczesniej po zaslepieniu bledy wywalało pomogło tylko zrobienie malej dziurki fi 10mm w przeslonie ale to nie to samo teraz ciagnie az milo i elastycznosc kapitalna....

Autor:  Ari [ 15 gru 2016, o 10:55 ]
Tytuł:  Chiptuning + eco kastracja

Pomyłka. Proszę o usunięcie

Autor:  prenrzyk [ 15 gru 2016, o 12:46 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Ja w swoim włożyłe tylko blaszkę i 2 uszczelki po każdej stronie blaszki.Od 04.2015 i 15 tys ani razu bład sie nie pojawił.
Przed zaslepieniem EGR sprawny i wyczyszczony był.

Autor:  Migacz [ 16 gru 2016, o 13:43 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Cześć,
Jakby ktoś szukał boxa to właśnie wystawiłem na giełdzie. U mnie sprawdzał się doskonale, po demontażu auto "zmuliło" strasznie :)

viewtopic.php?f=39&t=24633

Pozdrawiam serdecznie,

Migacz

Autor:  Martin29 [ 13 lut 2017, o 17:22 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Na boxie mój aven goni już 5 lat i wszystko było ok, moc była wyczuwalnie większa. Jeździłem na 4 i 6 programie. Ostatnio jednak zmuszony zostałem do wymiany wtryskiwaczy i od tej pory Aven jeździ zdecydowanie lepiej bez boxa. Próbowałem różnych programów ale odczucia z jazdy najlepszę są jednak przy jeździe bez boxa. Czy ktoś z Was tak miał ??

Autor:  pjastrzab [ 2 wrz 2017, o 12:14 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Witam
Czy ktoś z Was po montażu power boxa vtecha
miał problem z błędem p0093. U mnie zaraz po montażu i przejechaniu 200km wszedł w tryb awaryjny. Po konsultacji box został skręcony o program niżej. Niestety po 100km ten sam problem (błąd. P0093) . Samochód zawszę wchodzi w tryb awaryjny przy lekkim obciążeniu .
Teraz po odłączeniu boxa zrobiłem trasę 1800km i wszystko jest jak najbardziej w porządku.

Autor:  temp123 [ 2 wrz 2017, o 12:33 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

No to skręcaj o następny program bo auto jest ok jak zrobiło 1800km bez zająknięcia albo BOX trafiony.

Autor:  prenrzyk [ 2 wrz 2017, o 12:35 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Też tak miałem.
Pomogło indywidualne strojenie w V-techu boxa pod silnik na hamowni.

Autor:  pjastrzab [ 2 wrz 2017, o 12:50 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Box był montowany w vtechu na hamowni indywidualnie

Autor:  prenrzyk [ 2 wrz 2017, o 17:48 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

To jedź do nich z reklamacja i po temacie

Autor:  Rozzi [ 2 wrz 2017, o 18:15 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

na p0093 ani reklamacja ani strojenie boxa nie pomoga- wtryskiwacz(e) siadly juz i pod duzym cisnieniem (strzelam ze check przy 3500-400 obrotow) leja na przelew...

Autor:  MKKB [ 2 wrz 2017, o 20:32 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Sorry, że tak się wetnę, ale mam do sprzedania box do wersji 2.2 150KM z wiązką 3 i 6 pin (2 kompletne kable) Założyłem temat w giełdzie, ale ten chyba nikt nie zagląda...

Wysłane z komórki (za stodołą) przy użyciu LTE (sąsiada)

Autor:  piokli [ 2 wrz 2017, o 22:01 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Rozzi napisał(a):
na p0093 ani reklamacja ani strojenie boxa nie pomoga- wtryskiwacz(e) siadly juz i pod duzym cisnieniem (strzelam ze check przy 3500-400 obrotow) leja na przelew...

Wtryskiwacze zawieszają się,
albo SCV się przycina
i ciśnienie paliwa pod obciążeniem ucieka poza prawidłowy zakres.

Autor:  pjastrzab [ 2 wrz 2017, o 22:38 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Jak pisałem chek pojawia się przy wolnej jeździe w granicach 1800 /2000 obrotów . JAK dałem w mu w palnik to auto idzie aż milo i cheka brak. Po odpięciu boxa
i przejechaniu 1900 km nadal błędu brak . Teraz znowu podepnę box i będę testował . o Reklamacji już rozmawiałem z panem z vtecha i dla nich niema jak na razie problemu przyjechać i będziemy robić co trzeba . Problem jest zemną a raczej gdzie mieszkam bo to 1800 km od ich warsztatu .

Autor:  kokos50 [ 15 paź 2017, o 11:42 ]
Tytuł:  Re: Power boxy dla D-4D

Witam .Mam pytanie odnośnie t22 d4d . Kupiłem power boxa vtech tego najnowszego elite . Gdy testowałem auto na wyższych programach gdy prędkość podchodziła pod 200km/h słyszalny był ze silnika głośny dzwięk-stuk jakby upuszczonego paliwa -powietrza i pojawiał się check engine oraz po kilkunastu minutach auto się wyłączało . Teraz jest wszystko ok -niższy program- ale czy ten stuk jest niebezpieczny? Czy to zawór upustowy na szynie common rail ?Pozdrawiam

Strona 64 z 65 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/