TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 28 mar 2017, o 08:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1910 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 60, 61, 62, 63, 64
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lis 2016, o 01:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 216
Pochwały: 19
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
MKKB napisał(a):
Miłosz napisał(a):
A boxy hmm , polecam jeden odcinek Miłośnicy czterech kółek -zrób to sam gdzie testowali boxa na hamowni ;) Nie wiem czy "oszukiwanie" czujników jest dobre dla motoru. Dodam że miałem możliwość zakupu boxa od vtg, ale odpuściłem bo jednak 2ad nie jest pancerną jednostką i jeśli już coś dłubać to z głową. Oczywiście to tylko moje zdanie ;)


Twoje zdanie jest błędne. Przypadkowo przedwczoraj oglądałem ten odcinek - mówią wyraźnie o "boxach" za 50 zł, które zmieniają rezystancję i oszukują pompę i podkreślają różnicę między nimi, a boxami z prawdziwego zdarzenia, pod konkretne silniki, czyli właśnie V-Tech.
Dziwna wypowiedź tym bardziej, że powołujesz się na film, w którym to wyjaśniali, a podajesz błędne tezy.

Wysłane z komórki (za stodołą) przy użyciu LTE (sąsiada)


I każdy silnik jest w takiej samej kondycji i ma deklarowany przelot jak na zegarach ;) i nie ważne że wyjściowo do serii brakuje 50 koni, no ale mam cip boxa i on wszystko naprawi. Dla mnie dalej to nie jest mądre rozwiązanie. Zdanie Roberta z tuneupa nt takich rozwiązań znam bo pytałem go oto po zakupie swojego auta. Zresztą ostatnio byłem u niego na hamowni bo jeszcze coś nie tak miałem z mocą, ale obecnie jest już wg mnie wszystko ok.
Zgadzam się jedynie z Tobą że box jest pod dany silnik, ale tylko na papierze. Firma v-tech z tego co ostatnio obserwuje to coś za często zaczyna wychwalać boxy, czyżby idą na łatwiznę ? Zobacz sobie projekty firmy TC-performance głównie lubują się w bmw, ale i sterowniki denso też dłubią.

PS nie pamiętam tylko czy testowali boxa w turbo elicie czy w tuneupie, bo już trochę tych testów mieli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2016, o 16:51 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6784
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 785
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Miłosz napisał(a):
W zależności od miasta cena od 1400 do 2200 zł (soft , egr off , dpf off) U mnie "stage1" robiony na MagPro X17
http://www.magicmotorsport.com/pl/magpr ... -released/

Do starego D4D używany BOX Vtechu kupisz za 300-500zł i silnik zbiera się wyraźnie chętniej,
a EGR "wyłączysz" sam ściągając wężyk lub wtyczkę, a DPFa tam często nie ma.
Dlatego wiele osób chętnie korzysta z BOXów.

Oczywiście w nowszych D4D jeżeli możemy wydłużać czas otwarcia wtryskiwaczy, a nie tylko zwiększać ciśnienie paliwa i jeszcze można posterować łopatkami turbiny, to oczywiście zdecydowanie warto modyfikować oprogramowanie silnika.

Każdy silnik podkręcony obojętnie czy programem czy BOXem można szybko usmażyć (zarżnąć) jeżdżąc w okolicy Vmax długie trasy niemieckimi autostradami. Nie da się więc powiedzieć jednoznacznie, że każdy BOX zepsuje silnik większym ciśnieniem, a program pozwoli oszukać producenta auta i bezpiecznie dla silnika korzystać z ponadznamionowej mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2016, o 02:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2016, o 18:08
Posty: 239
Lokalizacja: najczęściej 100-lica, rzadziej Suwałki albo Przemyśl
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 D4-D + V-Tech :)
Jeszcze inna sprawa - masz służbowy, chcesz jeździć ciut żwawiej, ale nie dłubać w kompie. Kupujesz boxa, po jakimś czasie sprzedajesz za prawie tę samą cenę.

Wysłane z komórki (za stodołą) przy użyciu LTE (sąsiada)

_________________
"Filateliści zbierają znaczki, a fetyszyści paznokcie i włosy zmarłych. Nie da się tego wytłumaczyć. Nigdy nie rozumiałem, jak można zbierać znaczki." F. Mulder

Nasza Silver Lady - viewtopic.php?f=63&t=23076


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2016, o 10:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 216
Pochwały: 19
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Sterowniki denso z tego co obserwuje, są problematyczne aczkolwiek już od jakiegoś czasu zostały złamane, nie wiem natomiast jak jest ze starymi. Dla przykładu podam, że sam miałem okazję podziałać w temacie. Nie pisałem map , a jedynie przygotowałem auto do zabiegu. Czyli diagnostyka + zlogowanie auta podczas jazdy, odczytanie mapy przez galletto, potem jej wgranie i ponownie zlogowanie auta. Koszt zabawy soft 300zł (w tym było 6 plików bo właściciel w międzyczasie pozbywał sie katów, zrobił downpipe, jakis inny IC cos tam jeszcze) + interfejs 60-70zł. Softy zrobił kolega z forum. Na sam koniec auto trafiło na hamownie, która potwierdziła, że wszystko się udało. Obecnie 9 miesięcy na programie i auto chodzi bez zarzutu.
Jeśli chodzi o tego boxa to jakbym miał iść najtańszym rozwiązaniem to i tak samo bym postąpił jak powyżej, a nie tylko podłączył i jeździł :) Chyba że starsze sterowniki dałoby radę ugryźć takim galleto czy mppsem to wtedy bym wolał znaleźć kogoś z wiedzą, doświadczeniem i zrobić soft.
W moim przypadku niestety koszt samego zakupu interfejsu to chory wydatek, także nie było innej możliwosci, a boxa po prostu nie chciałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2016, o 14:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lis 2016, o 14:13
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 diesel
Czesc szukam powerboxa do swojego avensisa.
Doradzcie prosze czy ponizszy powerbox jest ok czy to bubel?

http://allegro.pl/chip-tuning-box-toyot ... 85450.html

Dzieki z gory za odp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2016, o 14:45 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2016, o 20:30
Posty: 30
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D
Szukaj V-TECHA miałem i polecam sprawdzony


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2016, o 17:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lis 2016, o 14:13
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 diesel
W takim razie może ktoś ma na sprzedaż to chętnie kupię red box V-TECH do Avensisa 2.0 diesel T27, 91kw.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2016, o 17:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2016, o 18:08
Posty: 239
Lokalizacja: najczęściej 100-lica, rzadziej Suwałki albo Przemyśl
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 D4-D + V-Tech :)
https://lmgtfy.com/?q=avensis+chip+tuning+olx

_________________
"Filateliści zbierają znaczki, a fetyszyści paznokcie i włosy zmarłych. Nie da się tego wytłumaczyć. Nigdy nie rozumiałem, jak można zbierać znaczki." F. Mulder

Nasza Silver Lady - viewtopic.php?f=63&t=23076


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2016, o 21:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lis 2016, o 14:13
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 diesel
nie spamuj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2016, o 10:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 mar 2012, o 21:25
Posty: 125
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV
a EGR "wyłączysz" sam ściągając wężyk lub wtyczkę,
A czy będę miał choinkę jesli odłączę to ustrojstwo?

_________________
-------------------------
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/46026
http://www.ermail.pl/dolacz/UXZeamUM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2016, o 20:30 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6784
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 785
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Z tego co pamiętam w T25 odłączenie kostki od EGRa wygeneruje błąd,
trzeba zapiąć w kostkę rezystor udający elektrozawór EGR.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2016, o 00:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 355
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 21
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Rezystor jest na krótką metę ,komputer wykrywa bak zmian w przepływomierzu powietrza adekwatnych do kroków EGRa .

_________________
POMOGŁEM ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2016, o 07:41 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6784
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 785
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Hmmm,
przepływomierz jest po stronie niskiego ciśnienia przed turbiną, a zmieniamy minimalnie ilość powietrza(spalin) po stronie sprężonego powietrza za turbiną (EGR)
przepływomierz nie powinien nic zauważyć między filtrem powietrza a turbiną, bo tam się nic nie będzie zmieniać.

Może rezystancja była źle dobrana, albo rezystor na chwilę stracił kontakt z kostką i komputer wykrył odpięcie kostki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2016, o 10:30 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 614
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 27
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
wiesz, jak zmieniasz ilość powietrza za turbiną (większe ciśnienie) to przed turbiną musi być większy przepływ przez MAF. Albo w przypadku współpracy z EGR, ECU wie jaki jest teoretyczny przepływ przez MAF przy otwartym EGR i porównuje to sobie z rzeczywistym przepływem przez MAF i jeśli mu sie nie zgadza to sypie błedami

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2016, o 11:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 355
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 21
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
piokli napisał(a):
Hmmm,
przepływomierz jest po stronie niskiego ciśnienia przed turbiną, a zmieniamy minimalnie ilość powietrza(spalin) po stronie sprężonego powietrza za turbiną (EGR)
przepływomierz nie powinien nic zauważyć między filtrem powietrza a turbiną, bo tam się nic nie będzie zmieniać.

Może rezystancja była źle dobrana, albo rezystor na chwilę stracił kontakt z kostką i komputer wykrył odpięcie kostki.


Próbowałem większości kombinacji więc wiem co mówię . Jedyne co przechodzi nie zauważone przez komp to to pisałem o tym temacie EGRa

Witam. Chciałbym się podzielić doświadczeniem jakie nabyłem podczas ostatniego czyszczenia EGRa. Pierwszy raz czyściłem EGR trzy lata temu po zakupie samochodu 130 kkm. Od kilku miesięcy czułem że nie zbiera się z wolnych obrotów a za mną zostaje zasłona dymna czarna , no i spalanie podskoczyło . Wyjąłem EGRa wyczyściłem , nasmarowałem i dotarłem grzybek pastą zaworową tak jak dociera się zawory głowicy. Sprawdziłem szczelność dmuchając w poszczególne otwory powietrzem ,był szczelny. Gdy przykręciłem elektryczną część ( silniczek krokowy na trzy śrubki ) i sprawdziłem szczelność okazało się że jest mała szczelinka na grzybku zaworu i przepuszcza powietrze. Byłem przekonany że po podpięciu EGRa do instalacji silniczek krokowy skoryguje skok jałowy wysuwu grzybka. Gdy podpiąłem EGR bez przykręcania go głowicy i odpaliłem silnik obserwowałem jak pracuje grzybek EGRa w różnym zakresie obrotów ale silniczek krokowy nie skorygował tej nieszczelności. Podłożyłem więc trzy podkładki 5 mm średnicy i grubości 0,5 mm pomiędzy część aluminiową a elektryczną w miejsca wkręcania śrubek mocujących dwie części ,grzybek EGRa się domknął i był szczelny. Przy okazji wyczyściłem filterek na elektrozaworze sterującym turbiną, był brudny. Po jeżdzie próbnej muszę przyznać że moja Toyota od kupna jeszcze nigdy tak dobrze się nie zbierała w zakresie obrotów 1500-2500 . Opisałem to aby ktoś miał porównanie co daje sprawny EGR i NIE zachęcam do takich przeróbek , bezpieczniej wymienić cały EGR na sprawny. Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.
viewtopic.php?f=71&t=3975&start=360
piokli - Odmłodziłeś żelazo , jaki motor ?

_________________
POMOGŁEM ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2016, o 13:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 19:07
Posty: 271
Pochwały: 7
Marka: hyundai
Model: i30
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2015
Silnik: 1.6 CRdi
ja mam zaslepiony egr od jakichs 20tkm i nie mam bledu a komp nic nie zalapał:)
Znajomy elektryk zalozyl mi jakies obejscie.....wczesniej po zaslepieniu bledy wywalało pomogło tylko zrobienie malej dziurki fi 10mm w przeslonie ale to nie to samo teraz ciagnie az milo i elastycznosc kapitalna....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2016, o 10:55 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 17:32
Posty: 1026
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 64
Marka: Toyota
Model: T25 Luna Business
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Pomyłka. Proszę o usunięcie

_________________
BLACK MAMBA by ARI <------ kliknij tutaj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2016, o 12:46 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 506
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
Ja w swoim włożyłe tylko blaszkę i 2 uszczelki po każdej stronie blaszki.Od 04.2015 i 15 tys ani razu bład sie nie pojawił.
Przed zaslepieniem EGR sprawny i wyczyszczony był.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2016, o 13:43 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 sie 2011, o 16:23
Posty: 30
Lokalizacja: Wwa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 i T22
Rocznik: 2011
Silnik: 4A-FE / 1CD-FTV
Cześć,
Jakby ktoś szukał boxa to właśnie wystawiłem na giełdzie. U mnie sprawdzał się doskonale, po demontażu auto "zmuliło" strasznie :)

viewtopic.php?f=39&t=24633

Pozdrawiam serdecznie,

Migacz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2017, o 17:22 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 kwi 2012, o 21:32
Posty: 79
Marka: Toyota
Model: AVENSIS
Rocznik: 2006
Silnik: 2AD-FTV 150 kM
Na boxie mój aven goni już 5 lat i wszystko było ok, moc była wyczuwalnie większa. Jeździłem na 4 i 6 programie. Ostatnio jednak zmuszony zostałem do wymiany wtryskiwaczy i od tej pory Aven jeździ zdecydowanie lepiej bez boxa. Próbowałem różnych programów ale odczucia z jazdy najlepszę są jednak przy jeździe bez boxa. Czy ktoś z Was tak miał ??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1910 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 60, 61, 62, 63, 64

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda