TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis

Teraz jest 22 lis 2017, o 23:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1922 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 65  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 maja 2007, o 21:22 
Nowicjusz
Nowicjusz

Jak to mówią mocy nigdy za wiele, dlatego mam parę pytań dotyczących tak zwanych power boxów. Podobno można dzięki nim uzyskać do 20% mocy i momentu obrotowego, co brzmi chyba całkiem dobrze zwłaszcza gdy moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie. Moje pytania (jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość):

1)czy taki tuning jest szkodliwy dla silnika - np. wpływa na skrócenie jego żywotności?

2)Moja wątpliwość co do tego iż jest to całkowicie bezpieczne nawet przy założeniu zastosowania profesjonalnego zestawu wynika z takiego rozumowania. Gdyby to był taki prosty sposób podniesienia mocy, bez ryzyka dla silnika to taki „tuning” robiony byłby już w fabryce. Przecież marketingowo lepiej brzmi 170 KM niż tylko 150 KM, a więc producenci samochodów byliby zainteresowani by ich silniki dawały pełnie mocy już wyjeżdżając z fabryki. A chyba centra rozwojowe takiej Toyoty maja dość pieniędzy i profesjonalizmu by „dopieścić” silnik. Wiec chyba musi być tu gdzieś jakiś haczyk, może właśnie większa moc kosztem trwałości silnika.

3)Jeżeli dobrze rozumiem, to nie tylko maksymalna moc i moment jest istotny, ale charakterystyka silnika z boxem - mam na myśli wykres mocy i momentu w zależności od obrotów. Taki wykres to pewnie jedna z podstawowych informacji o jakości boxa.