TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 26 lip 2017, o 06:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lut 2015, o 19:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:58
Posty: 249
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D - DPF
Witam,
Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z forumowiczów przerabiał temat montażu większego intercoolera do T25 2.0 D4D bo zastanawiam się nad tym jednak najpierw chciałem poszukać wskazówek/sugestii oraz przedyskutować temat z innymi forumowiczami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lut 2015, o 22:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 479
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Do jakiego silnika chcesz zamontować ten intercooler ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2015, o 07:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:58
Posty: 249
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D - DPF
Chyba 1AD bo w temacie podałem wszystkie informacje czyli 2.0 D4D z 2008 roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2015, o 11:01 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Seryjne turbo i wiekszy IC??? Brawo za pomyslowosc. Mam nadzieje, ze wiesz z czym to sie wiaze??? Jesli nie wiesz to zamontuj aby sie dowiedziec :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2015, o 11:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 479
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
W 1AD/2AD IC ma powierzchnię drzwi od stodoły, więc samą wymianą wiele nie zyskasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2015, o 13:37 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
A ja uwazam, ze straci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2015, o 15:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:58
Posty: 249
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D - DPF
@filip_2011 a co w tym złego? Proszę wyjaśnij mi. większy IC wystawiony na lepszy przepływ powietrza spowoduje spadek temperatury w układzie dolotowym i przy zachowaniu seryjnej turbiny silnik będzie pracował znacznie lepiej. Jednak jeżeli wg Ciebie się mylę wyjaśnij mi w którym miejscu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2015, o 16:05 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Cytuj:
większy IC wystawiony na lepszy przepływ powietrza spowoduje spadek temperatury w układzie dolotowym i przy zachowaniu seryjnej turbiny silnik będzie pracował znacznie lepiej


To tylko teoria. Praktyka wykazuje zupelnie cos innego. Wiekszy IC owszem to wiecej powietrza ale... do nabicia w chlodnice - czytaj wiekszy lag.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2015, o 22:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 11:44
Posty: 130
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 VVTi
Bez przesady... jak wsadzi IC większy o 50-60% to tego nie odczuje nawet, no chyba że zapakuje 2-3 razy większy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2015, o 10:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 09:30
Posty: 24
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D 1CD
Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym trochę odgrzać kotleta.
Pokusiłem się o wymianę intercoolera w mojej Ave 1CD na większy. Seryjny IC w ciepłe dni ewidentnie sobie nie radził i "puchł" przy wyprzedzeniu itp. Nie chcę wspominać o rozwiązaniu z jego chłodzeniem....szczelinka z lampą reflektora przeciwmgłowego i jeszcze ten lejek...
Nowy IC pochodzi od Daci Duster 1.5 DCi.
Ze względu na wielkość chłodnic klimy i wody oraz podłużnicę nie dało się uniknąć zastosowania kolanek 180st (jak wiadomo są niewskazane w układzie dolotowym). Oczywiście zamocowany centralnie, za dolnym grillem.
Efekty po wymianie i przejechaniu 800 km oraz wyprawy nad Solinę (z pięcioma schabami na pokładzie:p) i włączoną klimą:
- wielkość laga - wg. mnie nie zmieniła się, a jeżeli już, to jest ta wielkość nieodczuwalna,
- samochód lepiej przyśpiesza,
- nie ma charakterystycznego szarpnięcia przy przyśpieszaniu, teraz płynie samochód przyśpiesza od początku tłoczenia turbo,
- spalanie nie zmieniło się.
W wolnej chwili podjadę jeszcze na hamownie w celu sprawdzenia ciśnienia doładowania i ewentualnej korekcji.

Pozdrawiam wszystkich niedowiarków i haterów, którzy komentują, a nie wiedzą...facet jak nie wie co ma powiedzieć, to się wcale nie odzywa!


Autor postu otrzymał pochwałę

Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda