TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 paź 2017, o 04:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 18:02 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 766
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
Cytat Masters'a z forum.tdi-tuning.pl (nie patrzeć na ortografię, liczy się wiedza)

"Zrobiłem jedną Toyote RAV programowo...juz dawno, bo ze 4 lata temu, z bożą pomocą Toyota Poland z ul Konstruktorskiej :) . Do dyspozycji mieliśmy:
-Toyote RAV 4 nowiuteńką nową 177D-cat
-fabryczny tester diagnostyczny
-płytę z programami up-datowymi
-i kolegę, pracownika koncernu...zresztą mojego kumpla
Operację wykonaliśmy testerem diagnostycznym...po kabelku. Jakiekolwiek bootowanie procka na stole nie wchodziło w grę...bo nie mieliśmy sprzętu do tego i odpowiedniej wiedzy.
Caly myk polegał na tym, że z płyty servisowej Up-grade wybraliśmy odpowiedni soft dedykowany do tego modelu i silnika. Ktos zapyta jak....otóż tester zidentyfikował diagnozowane auto i sam zaproponował odpowiedni plik. Tak to pokrótce wyglądało. Na płycie up-gadowej był on zzipowany. Po rozzipowaniu, edycja softu była niemożliwa, gdyż był on zeskrablowany na podobieństwo BDMToGo z rozszeżeniem bodajże *.sgo. Trzeba było napisać odpowiedni programik który przetworzył nam to na plik binarny i spowrotem.
Nadmieniam, że otworzenie zamkniętego pliku BDMToGo w dzisiejszych czasach także nie stanowi problemu, podam nawet nr licencji tego co to zamykała......ot taka mała programistyczna ciekawostka:). W ten oto sposób uzyskaliśmy binarny plik gdzie istniała możliwość obróbki. Schody pojawiły się gdy trzeba było oblicztyć CRC. Na marginesie zaznaczę że pruba zaprogramowania ECU z błednie wyliczonym CRC kończyła się zgonem komputera i nie dało się już go postawić na nogi w żaden możliwy wówczas sposób. W ten sposób uwaliliśmy 3...slownie trzy sztuki. Całe szczęście że wcześniej w Toyocie była jakas akcja wymiany sterowników...nawet nie pamiętam z jakiej przyczyny...ale wymieniali na gwarancji...zatem komputerów mieliśmy dostatek wówczas. CRC w Toyocie okazało nieskomplikowane. Japy nie skomplikowali zbytnio algorytmu i dało sie to policzyć z "ołówkiem w ręku"...jednak trzy pruby skończyły się totalnym zgonem komputera i trzeba było podpinać kolejny.
W ten oto sposób zrobiliśmy wspólnei jedną Toyotę, która śmiga do dzisiaj. Ale nie poszedłem tym tropem. Kolejną Toyotę też uwaliliśmy przez przypadek i trzeba było zamówić komputer i zapłacić za niego, zatem przestała mi się ta zabawa podobać. W tym drugim przypadku...nie mieliśmy dużo komputerów do dyspozycji, a i algorytm CRC był inny i wpakowałem się na minę, gdyż troche mnie to kosztowało. Postanowiłem czekać aż na świecie coś wymyślą...i czekam
W taki sam sposób mozna było zrobić starego forda na EECV gdy jeszcze nie było protokołu transmisji danych ...po kabelku. Podstawialiśmy modyfikowany plik i wpalaliśmy go WDS-em. Zawsze wkuwiała mnie ta gumka ...niczym z prezerwatywy separująca wilgoć w tych komputerach. Skrobanie, drapanie....kość przyklejona do tej gumy. Ciezka robota to była i czasochłonna. W fordach było proste zadanie, gdyż po otwarciu pliku WinOls rozpoznawał CRC i liczył z aftomatu....zatem nie było żadnych problemów :)
Nie bardzo kumam....ale mam takie prawo nie kumać...waszego pisania o plikach up-datowych w Toytoyach. Nie wiem ile teraz jest plików aktualizacyjnych do silników. Na tamte czasy było ich 16. Miałem wszystkie pliki do wszystkich silników. Płyta sie gdzies wala w szafie. Rozumiem ze nowe softy wymuszone są do nowych norm spalin...ale aż tak dużo tego jest????. Muszę to ustalić u żródła....czyli w Toyocie Poland. "

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 19:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 maja 2011, o 01:06
Posty: 133
Lokalizacja: Kraków
Marka: Ford
Model: Focus 3 ST
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0t EB 250/300KM
...to nie nowinka, ale niestety nadal trudny temat, ryzykowny i czasochłonny, dlatego z zasady się tego nie rusza, jeśli uda się już z sukcesem zaprogramować stera, jakaś poprawka jest kolejną zabawą, o dłubaniu DPF już nie wspomnę, bo to wymaga "nowym" aucie czasami nawet 20...30...40 prób, aż bedzie działać prawidłowo, a w tym systemie odczytu sterownika Denso Toyota, raczej nikt się tego nie podejmie :)

_________________
Chip..hipp..hurra!!
http://gcstuning.pl
skype grzegorz-heko
GG 11781398
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2013, o 12:18 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2013, o 12:13
Posty: 1495
Lokalizacja: Warsaw
Pochwały: 93
Marka: Toyota
Model: T25 PRESTIGE CHROME
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 175KM :)
a co to jest...? kumpel dał im alfe 156 1,9Jtd i podobno ma 29KM więcej i jeździ

Profesjonalna modyfikacja oprogramowania sterownika silnika, w celu zwiększenia mocy i momentu obrotowego silnika. Przez złącze diagnostyczne, bez fizycznej ingerencji w elektronikę pojazdu.

Pomiary przyrostu mocy i momentu na hamowni inercyjnej. Ze względu na zwiększenie sprawności silnika, spalanie paliwa nieco spada.

Programowo usuwamy DPF/FAP poprzez złącze OBD w samochodach osobowych i dostawczych. Jeżeli Twój samochód wszedł w tryb awaryjny, nie chce jechać i zapaliła się kontrolka silnika lub filtra cząstek stałych. Podczas diagnostyki stwierdzono, że filtr cząstek stałych jest zapchany, wtedy zapraszamy do kontaktu z naszą firmą a problem ten zostanie rozwiązany. Usługa polega na przeprogramowaniu sterownika, poprzez złącze OBD.

Nie zakładamy żadnych emulatorów, (które są awaryjne - ryzyko zwarcia/przeciążenia ).

_________________
私の車 Avensis PRESTIGE CHROME EDITION - looknij!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2016, o 01:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 paź 2015, o 22:31
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2010
Silnik: 2.2
Juz teraz robi się Denso bezproblemowo.
Odczyt BDM, programowanie juz po OBD

Ale to są wdzięczne obiekty do chip tuningu i idą z reguły od pierwszego strzału .
Wykresy po chipie zamiesciłem w odpowiednim dziale :) :ok:

_________________
Chip tuning Toyota AVENSIS
ŁG serwis / Ładyga tuning Facebook


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda