TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 18 paź 2017, o 05:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 kwi 2012, o 20:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 08:07
Posty: 210
Lokalizacja: śląsk
Marka: toyota
Model: avensis kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 3s-fe
tak jak w temacie, po zimie stwierdzam ze wcina mi opone prawy przod, teraz chce springi zalozyc, i nie wiem czy zbieznosc robic przed czy po glebowaniu, czy z docelowymi kolami czy na stali bedzie ok, nie wiem czy sa katy stale czy nie bo jak nie to raczej gleba bedzie miala cos do gadania

dzieki za odp

_________________
Obrazek
Moje T22 na glebie!!
SPRZEDAM BIAŁE FELGI RONAL R38, SUPER OPONY, NISKA CENA-RARE IMPORT PARTS!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2012, o 21:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20395
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
zrob zmiany w zawieszeniu i dopiero wtedy na stanowisko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2012, o 21:17 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
Zasadniczo zbieżność powinno się ustawiać także po zmianie kół, szczególnie jak są zmiany w szerokościach opony.

A twoim przypadku najpierw mody zawieszenia, zmiana kół na alu i dopiero geometria

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2012, o 08:46 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2007, o 22:23
Posty: 1398
Lokalizacja: LDZ
Pochwały: 4
dokładnie, zasada taka:
1. wymiana zawiechy
2. jeśli masz już styrane opony (bedziesz zmianiał) to tydzień śmiagnia bez ustawiania auta aby się wszystko ułożyło...
3. jeśli masz już nowe opony, to kilkadziesiąt km latania, wskazane "górki / dołki"
4. ustawienie zbieżności / geometrii na docelowych kołach...

_________________
Niech prąd bedzie z Wami !!!
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2012, o 18:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2010, o 01:13
Posty: 182
Lokalizacja: WF
Marka: Nissan
Model: Maxima A33
Rocznik: 2000
Silnik: 3000 V6
Przed założeniem sprężyn załatw śruby mimośrodowe do modelu, załóż sprężyny i śruby (są potrzebne do ustawienia kąta pochylenia kół) potem biegiem na zbieżność (po przejechaniu ok.300 km bez zbieżności opony masz do wyrzucenia).

BTW: do Avena są potrzebne tylko śruby na przód, tył zostaje dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2012, o 14:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 08:07
Posty: 210
Lokalizacja: śląsk
Marka: toyota
Model: avensis kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 3s-fe
ave odstawiona na spa
myslalem ze ma rozjechane zawieszenie i dlatego nie ma zbierznosci, a okazalo sie ze w calym zawiasie tylko tylne laczniki staba byly do wymiany, reszta cycus,
teraz mechaniur walczy ze sprezynami, geometrie ustawia z piast, nie z opon czy felg wiec niezaleznie od rozmiaru felg, opon czy kołpaków:D bedzie ustawione wszystko ok...

czekam do jutra co z tego wyjdzie, mam nadzieje ze bede juz zadowolony z prowadzenia i z przeswitu :brewki: aha, no i kiera bedzie teraz prosto patrzyla a nie lekko w lewo(caly czas mialem wrazenie jazxdy bokiem, hahahaha) NO I SKONCZY SIE SCIAGANIE NA PRAWO!!

_________________
Obrazek
Moje T22 na glebie!!
SPRZEDAM BIAŁE FELGI RONAL R38, SUPER OPONY, NISKA CENA-RARE IMPORT PARTS!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2012, o 20:28 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1804
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D
Przy tych śrubach mimośrodowych trzeba coś rozwiercać ?
Ile one kosztują do avena ? bo jak widze na allegro do mitasubiszi po 400zł to :bojesie:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2012, o 07:22 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1804
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D
Tyle udało sie u mnie zrobić bez śrub.
http://tinypic.com/view.php?pic=35mgtig&s=6


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2013, o 21:55 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2013, o 12:13
Posty: 1495
Lokalizacja: Warsaw
Pochwały: 93
Marka: Toyota
Model: T25 PRESTIGE CHROME
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 175KM :)
odświeże wątek... po założeniu sprężyn obniżających i zmiany kół miałem udać się na ustawienie zawieszenia jednak pewien właściciel zakładu wulkanizacyjnego powiedział mi że on może to zrobić ale nie da gwarancji że nie bede zdzierał opon! Otóż podobno aparatura mierzy ustawienia wg jakiś fabrycznych punktów itd a zmiana sprężyn na nie oryginalne powoduje przekłamania. I doradził mi jechać na takie ustawienia do firm tunerskich które się specjalizują w takich kwestiach... co o tym myślicie??

_________________
私の車 Avensis PRESTIGE CHROME EDITION - looknij!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2013, o 22:20 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2013, o 06:10
Posty: 552
Lokalizacja: WWA
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis t27 kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 d4d 1ADFTV
i pewnie tak jest...jak w v40ce zmieniałem zawieszenie na -40 to w warsztacie na kompie do geometrii mieli różne warianty ustawień zawieszenia od komfortowego do sportowego...
do "tunerskiego" zakładu to może przesada ale do porządnego, który zajmuje się zawieszeniami to tak...
ja robiłem wymiane całego zawieszenia i geometrię tutaj: http://www.asko.net.pl/ofirmie.htm
właściciel sam ma trochę chyba wspólnego ze sportem więc powinni dać radę... ;)


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2013, o 22:31 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20395
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
to prawda, u mnie wartości sa ok z tylu a opony i tak zbiera wewnętrzną strona, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2013, o 22:41 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1804
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D
U mnie jest trochę odwrotna sytuacja, cieło mi przód. Auto obniżyłem, zrobiłem zbieżność na glebie, a potem powróciłem do normalnej wysokości nie robiąc znowu geometrii i przestało mi ścinać opony :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2013, o 00:23 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2013, o 12:13
Posty: 1495
Lokalizacja: Warsaw
Pochwały: 93
Marka: Toyota
Model: T25 PRESTIGE CHROME
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 175KM :)
dzięki Wam dzięki muzzz za kontakt... ale wyjątkowo uczciwy facet ten wulkanizator...niebywałe :) następne wymiany bede u niego robił heheh

_________________
私の車 Avensis PRESTIGE CHROME EDITION - looknij!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda