TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 16 gru 2017, o 14:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lut 2011, o 23:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2010, o 16:04
Posty: 24
Lokalizacja: Wielkopolska
Marka: toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: D-4D
Czy klima faktycznie osusza powietrze w kabinie, jeśli załączymy ją zimą podczas jazdy z włączonym nadmuchem ciepłego powietrza?

Na logikę nie powinna osuszać, ale poprawcie jeśli się mylę:

OSUSZANIE WYNIKA Z NISKIEJ TEMPERATURY PAROWNIKA --> PARA SKRAPLA SIĘ NA NIM --> SPŁYWA POZA AUTO --> POWIETRZE JEST BARDZIEJ SUCHE, ergo JEŚLI MAM ZIMĄ NADMUCH CIEPŁEGO POWIETRZA --> WŁĄCZENIE MANUALNEJ KLIMY NIE ZAŁĄCZA SPRĘŻARKI --> BRAK SKRAPLANIA = BRAK PAROWANIA --> NIC NIE SKROPLI SIĘ NA PAROWNIKU, BO NIE JEST ON ZIMNY

chyba, że nawet na ciepłym nadmuchu sprężarka klimy skrapla gaz... ale to byłoby zupełnie pozbawione sensu...

macie odpowiedź na mój dylemat?

pzdr

_________________
Science flies you to the Moon.
Religion flies you into buildings.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2011, o 00:05 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20459
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
nie analizowałem całego Twojego toku myślenia, bo jest godzina 23, wiem tylko ze po włączeniu klimatyzacja wilgoć znika, wiec to działa :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2011, o 01:48 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2744
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Nie wiem po się bawisz w dochodzenie o tej porze?
Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby po włączeniu klimy szyby nie odparowały, więc to działa a czym tam siedzi krasnoludek i chucha czy czarnoksiężnik, którzy rzuca czary to mnie już nie interesuje bo DZIAŁA.
Odparowuje na zimnym i ciepłym nawiewie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2011, o 16:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 21:14
Posty: 448
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 8
Marka: Renault
Model: Mégane 220 GT
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 TCE
Nie znam zasady działania klimatyzacji, ale zauważ że służy ona do utrzymywania temperatury na stałym poziomie, a więc oziębiania ale i ogrzewania (to nie lodówka :brewki: ).

Dla tego pewnie sprężarka działa cały czas i osusza powietrze - co widać i czuć nie tylko w aucie ale też w budynkach.

_________________
Benzin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2011, o 20:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20459
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
sprezarka nie dziala caly czas


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2011, o 20:34 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 01:10
Posty: 4142
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 193
Marka: Avensis
Model: T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147KM
ja mam cały czas klimę włączoną i czy zimno czy też ciepełko szybko mi odparowywuje szybki

_________________
http://avensis.info/viewtopic.php?f=64&t=6686 -----------Zaglądnij do mojego tematu tutaj
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2011, o 00:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 maja 2010, o 08:28
Posty: 186
Lokalizacja: Bydgoszcz
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1CDFTV
liquid_force napisał(a):
Na logikę nie powinna osuszać, ale poprawcie jeśli się mylę


Poprawiamy :-) Po pierwsze należy pamiętać, że poniżej pewnej temperatury (nie pamiętam jakiej, pewnie jest na forum) sprężarka klimy w ogóle się nie włączy - zabezpieczenie. Zakładając, że jest na tyle ciepło, że klima się załącza, to oczywiście to się ze sobą nie kłóci, że klima i ogrzewanie działają równocześnie => ciepłe powietrze jest osuszane. To dlatego (moim zdaniem oczywiście), że pokrętło temperatury steruje stopień otwarcia klapy nadmuchu ciepłego powietrza z nagrzewnicy, czyli powietrza ogrzanego płynem układu chłodzenia silnika. To powietrze wymieszane z z zimnym powietrzem z zewnątrz daje to, co leci w nawiewów (przy wyłączonej klimie). Klimy nie obchodzi, jak masz ustawione pokrętło temperatury. Jeśli ją włączysz, to sprężarka zaczyna działać => ciepłe powietrze z nagrzewnicy przelatuje przez wychłodzony skraplacz. Tym samym osusza się, ale nie wychładza zbytnio (prawie wcale), bo już na wejściu jest solidnie gorące.

Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2011, o 23:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2010, o 16:04
Posty: 24
Lokalizacja: Wielkopolska
Marka: toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: D-4D
"Klimy nie obchodzi, jak masz ustawione pokrętło temperatury. Jeśli ją włączysz, to sprężarka zaczyna działać "

no właśnie z tym się raczej nie zgodzę - sprężarka nie załącza się jeśli pokrętło temperatury jest ustawione na nagrzewanie (bo po co miałaby się włączać? jest zupełnie niepotrzebna)

dlatego coraz bardziej przekonuję się, że klima osusza szyby na zasadzie efektu placebo :)
po prostu do osuszenia powietrza POTRZEBNE JEST JEGO NAGŁE SCHŁODZENIE celem skroplenia pary, a podczas OGRZEWANIA kabiny klima nie chłodzi powietrza, a jak go nie chłodzi, to go nie osusza :)

_________________
Science flies you to the Moon.
Religion flies you into buildings.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2011, o 23:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2009, o 21:46
Posty: 483
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Subaru
Model: Outback
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.5i boxer, CVT
meehow napisał(a):
Klimy nie obchodzi, jak masz ustawione pokrętło temperatury. Jeśli ją włączysz, to sprężarka zaczyna działać => ciepłe powietrze z nagrzewnicy przelatuje przez wychłodzony skraplacz. Tym samym osusza się, ale nie wychładza zbytnio (prawie wcale), bo już na wejściu jest solidnie gorące.


Jest dokładnie na odwrót: najpierw klima, czyli schłodzenie i tym samym osuszenie, a potem ewentualne podgrzanie osuszonego powietrza do ustawionej przez kierowcę temperatury.

liquid_force napisał(a):
sprężarka nie załącza się jeśli pokrętło temperatury jest ustawione na nagrzewanie (bo po co miałaby się włączać? jest zupełnie niepotrzebna)


No właśnie nieprawda. Sprężarka jest potrzebna do osuszenia powietrza. Powietrze o dużej wilgotności względnej pogarsza samopoczucie; nie decyduje sama temperatura. Oczywiście jeśli na zewnątrz jest dość chłodno (załóżmy plus 6 stopni), a my nagrzewamy w kabinie do powiedzmy 22 stopni, to przy takim podgrzaniu powietrze jest suche i bez klimy. Ale jeśli na zewnątrz jest powiedzmy 15 stopni (noc, nie ma słońca) i bardzo parno, a my podgrzejemy do 22 bez klimy, to będziemy mieli powietrze wciąż wilgotne i nieprzyjemne w odczuciu; jeśli natomiast ustawimy temperaturę też 22, ale z klimą, to powietrze z zewnątrz najpierw zostanie oziębione do niskiej temperatury (a tym samym bardzo osuszone), a potem podgrzane do 22 stopni, ale do kabiny wpadnie już suche, bardzo przyjemne w odczuciu.

liquid_force napisał(a):
po prostu do osuszenia powietrza POTRZEBNE JEST JEGO NAGŁE SCHŁODZENIE celem skroplenia pary, a podczas OGRZEWANIA kabiny klima nie chłodzi powietrza, a jak go nie chłodzi, to go nie osusza :)


Chłodzi, chłodzi. Zrób prosty eksperyment, tylko żeby efekt był jak najbardziej widoczny, musisz wyczekać moment, kiedy temperatura na zewnątrz będzie na tyle mała, że będziesz potrzebował ogrzewania, a na tyle duża, że klima będzie miała co schładzać, czyli ok. 15 stopni bez słońca. Wtedy przy gorącym silniku i ustawionej temperaturze na powiedzmy 22 stopnie posiedź z kwadrans z klimą, a potem bez klimy. Gwarantuję że poczujesz różnicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2011, o 14:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2010, o 16:46
Posty: 8
Lokalizacja: Koszalin, Bielsko-Biała
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22 Kombi
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D 1CDFTV
Jeśli chodzi o suszenie powietrza to do tego procesu jest potrzebne jakieś źródło zimna żeby uzyskać punkt rosy, czyli powietrze musi zmniejszyć na tyle swoją obiętość na skutek jego ochładzania żeby nasycenie wodą osiągnęło 100%. Wtedy nadwyżka wody wkrapla się. W przypadku klimy dzieje się to na parowniku. Powietrze po przejściu przez parownik chcąc nie chcąc ochładza się i z kratek popłynie ono zimne (zimą mało komfortowe). Jeżeli sprężarka nie pracuje, czyli nie ma chłodzenia to pomimo włączonego A/C osuszania klimą jako takiego nie ma. Jest suszenie gorącym powietrzem.

Jeżeli klima pracuje w automacie to sprawa jest prosta - jeżeli w kabinie auta mamy np +10 stopni a na termostacie nastawimy 20 stopni to sprężarka nie włączy się bo system działa nadążnie czyli jeżeli jest zbyt zimno pracuje ogrzewanie, jeżeli jest za ciepło włącza się chłodzenie. Sprężarka działa wtedy gdy potrzebne jest chłodzenie, czyli w kabinie jest cieplej niż nastawiona temperatura.

Przy temperaturach poniżej jakiś +12 na dworze i w kabinie to sprężarka załączy się jedynie gdy nastawię minimalną temperaturę. Jeżeli nastawię wyższą temperaturę, to sprężarka nie włącza się.

_________________
Blondyn

T22 FL Kombi D-4D SOL


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2011, o 14:25 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1952
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
W T27 jeżeli jest wcisnięty przycisk AC , na dworze np. 8st. a na klimie ustwione 23 (jak u mie) to sprężarka zawsze sie włączy i włącza, przetestowałem, co widać po podbijaniu obrotów silnika na biegu jałowym.
Inną kwestią jest to jak długo ona pracuje :hahaha:
A potrzebne jest to do konserwacji obiegu klimy w zimie.
Przypominam że klima ma smarowanie olejem uszczelniaczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2011, o 14:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 maja 2010, o 08:28
Posty: 186
Lokalizacja: Bydgoszcz
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1CDFTV
Niby logiczne. Ale z doświadczenia, przy temp. zewnętrznej +7, wewnętrznej zadanej +19, po włączeniu nawiewu na szybę (dioda AC się wtedy włącza), wyraźnie czuć smrodek z klimy (instalacja wymagała odgrzybienia, stąd smrodek). To by świadczyło, że jednak się włącza. A może powinienem zapytać: czy tylko włączenie sprężarki, a zatem wychłodzenie parownika determinuje smrodek?

Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2011, o 19:09 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20459
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
klimatyzator się oczywiście wlacza także podczas grzania, jeżeli nie został wyłączony z powodu zbyt niskiej temperatury (tu mam na myśli mróz)
przy obecnie panujących temperaturach (0 do 10) w trybie auto klimatyzator pracuje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, o 13:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 gru 2011, o 12:41
Posty: 4
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 3s-fe
Witam

Kilka słów z teorii.
Warunkiem koniecznym działania systemu klimatyzacji z funkcją osuszania jest zamontowanie parownika (chłodnicy) przed nagrzewnicą.
Osuszanie polega na odprowadzeniu pary wodnej zawartej w powietrzu. Żeby to osiągnąć musimy zejść z temperaturą osuszanego powietrza poniżej punktu rosy. W warunkach letnich punkt rosy jest na poziomie kilkunastu do dwudziestu kilku stopni. Temperatura powierzchni parownika układu klimatyzacji przy dobrze działającym układzie ma ok 5 st, więc mamy bardzo intensywne wykraplanie. Po tym procesie trzeba, w celu utrzymania zadanej temperatury, jeśli to konieczne dogrzać powietrze, używając nagrzewnicy.
Latem, w skrajnych przypadkach (np przed burzą), temperatura punktu rosy wynosi nawet ponad 20 st a zawartość wody w powietrzu (wilgotność bezwzględna) to kilkanaście g/kg.
Zimą mamy sytuację na drugim biegunie. Punkt rosy może mieć wartość ujemną, a zawartość wody może mieć wartość ułamka g/kg.
Jeśli nawiewamy np -10 st, to taka temperatura jest znacznie niższa, niż możliwa najniższa dopuszczalna temperatura parownika i nizsza niz temperatura punktu rosy. Sprężarka układu freonowego jest wtedy wyłączona przez czujnik temperatury zewnętrznej lub czujnik niskiego ciśnienia, nawet jak nam się świeci kontrolka włączonego układu A/C.
Efekt osuszania daje nam w tych warunkach WYŁĄCZNIE włączenie ogrzewania. W przypadku ujemnej temperatury zewnętrznej pogrzanie powietrza do np 20 st powoduje spadek wilgotności względnej do poniżej 20% (latem przy takiej temperaturze mamy z reguły powyżej 60%)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, o 14:20 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7028
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 831
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Tyle teoria,
a w praktyce jak teraz przy temperaturach około 0C odpalę silnik, a mam odrobinę pary na przedniej szybie,
to sam nadmuch jeszcze zimnego powietrza zgania parę z szyby powoli, a jak włączę AC to para schodzi bardzo szybko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, o 14:24 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20459
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
w praktyce klimatyzacja szybe zawsze osusza, wiec nie wiem czy wyzej wrzucona teoria w 100% prawidlowa jest ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, o 15:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 gru 2011, o 12:41
Posty: 4
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 3s-fe
piokli napisał(a):
Tyle teoria,
a w praktyce jak teraz przy temperaturach około 0C odpalę silnik, a mam odrobinę pary na przedniej szybie,
to sam nadmuch jeszcze zimnego powietrza zgania parę z szyby powoli, a jak włączę AC to para schodzi bardzo szybko.

I tu zgoda. Natomiast w tytule wątku jest "zima". Zimą może być na zewnątrz -30 albo +10.
Jeśli sprężarka pracuje - osusza jeśli nie, to efektu brak. Dlatego istotne są warunki, w których sprężarka ma pozwolenie na pracę. Temperatura parownika nie może być ujemna, bo w lato mielibyśmy tam bryłę lodu. W każdym układzie chłodniczym jest czujnik niskiego i wysokiego ciśnienia i dlatego poniżej ustalonego limitu ciśnienia (=zbyt mało czynnika lub za niska temperatura) jest blokada pracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, o 16:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20459
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
częściowo prawda co piszesz, tyle ze jest jeden myk, nie wiem czy t27 coś takiego ma, ale w acco klimatyzator spełnia zima funkcje dodatkowego nagrzewacza i działa do -30 stopni Celsiusza, dzieje się to tak długo jak temperatura silnika nie osiągnie 75 stopni, temp. zewnętrzna jest w zakresie 5 do -30 stopni, włączone jest ogrzewanie i nawiew, moja t22 takiego myku nie ma, tylko 3 świece dogrzewające

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, o 16:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 gru 2011, o 12:41
Posty: 4
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 3s-fe
wrc napisał(a):
częściowo prawda co piszesz, tyle ze jest jeden myk, nie wiem czy t27 coś takiego ma, ale w acco klimatyzator spełnia zima funkcje dodatkowego nagrzewacza i działa do -30 stopni Celsiusza, dzieje się to tak długo jak temperatura silnika nie osiągnie 75 stopni, temp. zewnętrzna jest w zakresie 5 do -30 stopni, włączone jest ogrzewanie i nawiew, moja t22 takiego myku nie ma, tylko 3 świece dogrzewające

pozdr

Już Ci wyjaśniam. Układ klimatyzacji zmienia funkcję na grzanie i pracuje jako tzw. "pompa ciepła'
Większość mieszkaniowych klimatyzatorów ma to teraz w standardzie. Funkcja bardzo przydatna w aucie, ponieważ mamy ogrzewanie prawie bezzwłocznie po włączeniu układu do pracy (podobnie jak chłód w trybie chłodzenia).
Trzeba tylko wiedzieć, że tym trybie parownik (chłodnica) dla funkcji chłodzenia zmienia się w skraplacz (nagrzewnicę) dla grzania (odwrócony obieg czynnika). Wtedy osuszamy tylko przez podgrzewanie, o czym pisałem wcześniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, o 16:20 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20459
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
tyle ze mi nie trzeba tego wyjaśniać, ja to wiem :-D, mój brat montuje takie klimatyzacje 3 rok :jezyk:
ma t27 takie coś czy nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, o 16:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 gru 2011, o 12:41
Posty: 4
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 3s-fe
wrc napisał(a):
tyle ze mi nie trzeba tego wyjaśniać, ja to wiem :-D, mój brat montuje takie klimatyzacje 3 rok :jezyk:
ma t27 takie coś czy nie?

Tego nie wiem, ale najprawdopodobniej ma tylko zależnie od wersji. Najlepsze diesle są tak sprawne, że przy dużych mrozach nie dają wystarczająco ciepła żeby ogrzać kabinę. Wtedy montuje się "webasto" działające w czasie jazdy i/lub pompę ciepła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, o 16:47 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20459
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
miałem na myśli tylko diesle, w hondzie tez tylko diesle to maja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2012, o 13:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2012, o 08:59
Posty: 496
Lokalizacja: głogów
Marka: toyota
Model: T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 benzyna
witam

mam takie pytanka:
- przy jakiej minimalnej temperaturze na zewnątrz załącza się sprężarka od klimy,
- jeżeli się nie załącza np przy +6 stop. to czy jest sens ją wyłączać choćby ze względu na zużycie paliwa,
- i ostatnie jeżeli się nie załącza to dlaczego błyskawicznie osusza szyby.

dodam że mam klimatronika.

pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2012, o 17:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2012, o 08:59
Posty: 496
Lokalizacja: głogów
Marka: toyota
Model: T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 benzyna
no i co dalej nic nie wiem


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda