TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 16 sie 2017, o 15:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 198 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lip 2016, o 17:51 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 81
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Grzeje? Chłodzi? Przemieszcza się? :jezyk: :ok:
Jeśli tak to działa wszystko działa. :ok: :auto:
Pozostaje :piwo: i satysfakcja z wykonanej roboty i oczywiście radość z panującej ciszy :)
Jeśli nie udało ci się zablokować mechanicznie ramienia to wystarczy :), resztę sobie sterownik sam dopasuje przez pomiar rezystancji ścieżek bo po to to jest. Silniczek chyba nie da się włożyć inaczej (nie pamiętam bo czasu trochę minęło) ale wydaje mi się, że jest tam wyprofilowanie które determinuje jego ustawienie, ale i tak obroty wykonuje w obie strony czyli minus z plusem są zamieniane więc nijak mu to nie zaszkodzi nawet jeśli jest odwrotnie zamontowany:)

_________________
Historia: 3 x 126p; Kadett D; Kadett E; Sunny [N14], Avensis [T22] Crashed; Almera [N15]; Avensis [T25]; Avensis T27...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2016, o 22:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 sie 2014, o 19:17
Posty: 246
Lokalizacja: GD
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD
obioneze napisał(a):
Plus z pełną premedytacją się należy.

Jak widać na fotce, u mnie ścieżki się już kończą.
Ślimak ma zredukowany luz zgodnie z filmami na YT.
Obrazek

Obrazek

Po poskładaniu działa, czeka mnie jutro dłuższa trasa to sprawdzę czy działa poprawnie na dłużej.
Jakiś pomysł jak lub konkretnie czym wypełnić ścieżki?


Ja mialem u siebie podobnie. Ale sciezek niczym nie wypelnialem.
Delikatnie wygialem blaszki widoczne na 2 zdjeciu, powiedzmy o 1 milimetr. W ten sposob blaszki maja nowe sciezki do wycierania ;-)
Tez u siebie wytarlem ten smar, poki co hula!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2016, o 21:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 mar 2012, o 22:59
Posty: 4
Lokalizacja: Brodnica
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Liftback
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4 benz. 1AZFSE
Maniek73 napisał(a):
Cytuj:
Witam, odnawiam temat.
Mam trochę inne objawy, nawet już zlokalizowane.
Chrobotanie występuje tylko i wyłącznie na niskich temperaturach. Zmniejszam na 20 i zaczyna chrobotać. Po chwili może ustapić i za chwilę znowu. Jest to nieregularne.
Poniżej filmik , chrobocze w tej czarnej puszce "7445"
Mieszacz powietrza już oczyściłem nic to nie dało.
Chodzi mi generalnie o to jak się za to wziąć. Czy to jest rozbieralne i należy cały element wymienić.
https://youtu.be/gSGZGM4xVpM

PES34 Czy już wiesz co to za burczenie? Mam identyczny objaw. Pojeździłem trochę z "chrobotaniem pod deską kierowcy" a teraz doszedł mi ten dźwięk burczenia jak z filmu powyżej.

Mam też pytanie czy obydwa silniczki sterowania nawiewem (kierowcy i pasażera) różnią się? Mi chrobocze ten po stronie kierowcy i zastanawiam się na zakupem używki na allegro.



Nikt mi nie odpowiedział...
Nie będę taki i podzielę się z Wami nowym doświadczeniem dot. burczenia :) Powyższe burczenie powoduje także damper w "zaawansowanym stanie choroby" po dłuższym etapie chrobotania. Zająłem się tym burczącym po stronie kierowcy zgodnie z powyższą instrukcją. Ścieżki były już wytarte, oczyściłem do sucha smar, spryskałam tarczę potencjometru sprayem typu PR (do potencjometrów, kupiłem BLOW PR), wytarłem do sucha i ponownie naniosłem spray i pozostawiłem, podgiąłem blaszki także lekuchno w bok...
Przy otwieraniu niestety strzelił mi mały zatrzask przy gnieździe kabla (chociaż otwierałem delikatnie używając blaszek z puszki po piwku), ale i tak reszta zatrzasków trzyma obudowę poprawnie. Założyłem ustrojstwo na miejsce i burczenie i chrobotanie ustąpiło. Robota zajęła mi nie godzinę ale pół soboty :) , najwięcej założenie go na miejsce, nakląłem się trochę na te śrubki. Może gdybym był szczuplejszy byłoby prościej :) Czeka mnie jeszcze ten po stronie pasażera.
Dziękuję za powyższe opisy które były mi bardzo pomocne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2016, o 10:45 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lis 2010, o 22:57
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
Czy opisana tutaj porada wraz ze zdjęciami dotyczyła dźwięku z okolic kierowcy? Bo ja mma takie cykanie jakby schowek/ drzwi pasażera.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2016, o 21:30 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 81
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Dotyczy to obu stron, napęd jest taki sam (z wyglądu przynajmniej) więc działania są tylko nieco inne w trakcie demontażu ;) reszta bez zmian.
Pozdro.

_________________
Historia: 3 x 126p; Kadett D; Kadett E; Sunny [N14], Avensis [T22] Crashed; Almera [N15]; Avensis [T25]; Avensis T27...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sie 2016, o 21:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 21:19
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VVTI
Avkę mam od niedawna i niedługo po zakupie usłyszałem ten dziwny dźwięk z okolic strony pasażera. Poruszałem trochę przewodem, który był podłączony i tam chyba temat ustał. Piszę "chyba", bo teraz na pewno słyszę go od strony kierowcy. Już miałem wybierać się do jakiegoś elektromechanika, bo byłem pewny, że to dźwięk jakiegoś przekaźnika, ale po przeczytaniu tego wątku wiem, że to sprawa tego "wihajstra" od powietrza. Super, że jest tu wszystko opisane od A do Z. Przed zimą trzeba zrobić, bo później warunki będą już utrudnione.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 wrz 2016, o 17:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lip 2014, o 16:22
Posty: 17
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8 vvti 1ZZ-FE
Właśnie wróciłem z garażu po naprawie tego co jest w tym wątku opisane. Wielkie dzięki dla wszystkich którzy tak szczegółowo opisali ten wątek wraz ze zdjęciami. Szczególne podziękowania należą się dla Dark3x oraz JacekKu. Ja na mechanice nie znam się kompletnie, nie mam ani wiedzy ani narzędzi, całe szczęście że mam zestaw śrubokrętów i był on zbawienny. Zestaw śrubokrętów i laptop z opisem i zdjęciami i Dzięki Wam udało mi się dostać do tego ustrojstwa które strasznie dokuczało i wyczyścić ścieżki ze smaru, poskładać wszystko do kupy i jak na razie po 15 min na odpalonym silniku przez garażem, cisza, ulga dla uszu :jupi: . Zobaczymy jak będzie na trasie ale jestem pełen optymizmu. Jeszcze raz wielkie dzięki. :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2016, o 22:19 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 81
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Spoko, będzie spokój :-).
U mnie 5 (słownie pięć) lat od naprawy jest cisza :ok:

_________________
Historia: 3 x 126p; Kadett D; Kadett E; Sunny [N14], Avensis [T22] Crashed; Almera [N15]; Avensis [T25]; Avensis T27...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2016, o 11:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2016, o 13:36
Posty: 18
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 116KM Diesel
Ja również słyszę dziwne dźwięki z okolic za lub pod schowkiem po stronie pasażera. Dźwięki te mają miejsce, z tego co zauważyłem, po podniesieniu temperatury np. z najniższej (oznaczonej chyba LO) do np. 23 stopni.
Czy opisana w tym wątku czynność rozwiąże mój problem ?
Jeżeli tak to czy wystarczy rozkręcić ową cześć i usunąć z niej smar czy również coś innego zrobić (nanieść inny smar? jaki?) ?

Mam jeszcze drugą sprawę, od pewnego czasu słyszę również jakieś 'trzaski' z okolic nawiewu środkowego. Dźwięk ten pojawia się podczas jazdy na nierównej drodze. Dźwięk ten mogę porównać do jakby słabej jakości plastiku, który podczas najechania autem na dziurę w asfalcie po prostu trzeszczy.
Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?
Jak je również wyeliminować ?

Z góry dzięki za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2016, o 21:56 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 81
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Jeśli chodzi o część pierwszą pytania to odpowiedź jest :wyjąć oczyścić, ja niczym nie smarowałem i mam spokój od 5 lat.
Co się tyczy part 2: trudno powiedzieć, ale u mnie też taki dźwięk stukania, trzeszczenia jest, ale pojawia się przy niskich temperaturach, nie udało mi sie tego rozkminić ale podejrzewam silentblocki na wahaczach, a dźwięk się przenosi (japońce tak mają :P )

_________________
Historia: 3 x 126p; Kadett D; Kadett E; Sunny [N14], Avensis [T22] Crashed; Almera [N15]; Avensis [T25]; Avensis T27...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2016, o 10:17 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2012, o 12:38
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0VVTiD4 1azfse
a mamy zdjęcia czy filmik od strony kierowcy?

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2016, o 22:40 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 81
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Nie przypominam sobie, żeby ktoś robił. Zasadniczo jest to taki sam mechanizm, tylko w innym miejscu zamontowany. Trzeba zdjąć plastikową osłonę nad nogami kierowcy . Dostęp z tego co pamiętam jest o wiele prostszy niż po stronie paxa

_________________
Historia: 3 x 126p; Kadett D; Kadett E; Sunny [N14], Avensis [T22] Crashed; Almera [N15]; Avensis [T25]; Avensis T27...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2016, o 17:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lip 2014, o 16:22
Posty: 17
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8 vvti 1ZZ-FE
No i zbyt wcześnie się cieszyłem, dziś po 5 dniach od naprawy (Wyczyściłem i delikatnie podgiąłem te blaszki do góry) znów usłyszałem chrobotanie krótsze i cichsze od wcześniejszych chrobotań ale usłyszałem. Czy może to być powód tego że tylko wyczyściłem a niczym nie smarowałem to koło zębate ze ścieżkami grafitowymi ? Dodam że wyczyściłem po stronie kierowcy ale ponownie chrobocze też po stronie kierowcy. eh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2016, o 18:43 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 81
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Z tego co pamiętam, ktoś zauważył problem ze ślimakiem na osi silniczka. chodziło o to, że przemieszczał się na ośce i to powodowało problem, rozwiązanie banalnie proste - kropelka, super glue albo inny taki wynalazek. Poczytaj w tym wątku, temat na pewno gdzieś wisi.

_________________
Historia: 3 x 126p; Kadett D; Kadett E; Sunny [N14], Avensis [T22] Crashed; Almera [N15]; Avensis [T25]; Avensis T27...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2016, o 21:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lip 2014, o 16:22
Posty: 17
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8 vvti 1ZZ-FE
A fakt jest na 5 stronie wątku... Czyli ten silniczek można wyjąć i ten ślimak skleić kropelką z metalowym trzpieniem na stałe ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2016, o 23:07 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 81
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Dokładnie o to chodzi. Widocznie z czasem się tamto połączenie luzuje wyrabia czy cokolwiek i są kłopoty.

_________________
Historia: 3 x 126p; Kadett D; Kadett E; Sunny [N14], Avensis [T22] Crashed; Almera [N15]; Avensis [T25]; Avensis T27...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2016, o 15:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2016, o 13:36
Posty: 18
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 116KM Diesel
dark3x dzięki wielkie za opis i foty ! Piwo się należy jak nic ! Właśnie skończyłem 'naprawę'.
Ta jedna śrubka jest strasznie upierdliwa. Jednak dzięki również dla mojego szwagra za użyczenie 'gibkiego' śrubokręta. Bez niego nie dałoby się jej odkręcić i ponownie przykręcić.
Mam nadzieję, że ja również na kilka lat będę miał ten mieszacz z głowy :)

Aaa, i nieszczęśliwie ułamał mi się jeden zatrzask, ten jeden z dwóch na gnieździe :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 wrz 2016, o 17:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2016, o 22:29
Posty: 103
Pochwały: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D-4D
Jutro prawdopodobnie i ja zabiorę się za próbę dostania się do wnętrza mieszacza od strony pasażera. U mnie z kolei jest taka sytuacja, że od LO do 26 st. nic się nie przesuwa, natomiast przy 27 st. podejrzewam, że leci od razu na HI, bo już dalej żadnego ruchu nie wykonuje. No i chrobocze w różnych sytuacjach, jak jest włączony nawiew i jak jest wyłączony. A że mam wyczulone ucho to nawet muzyka nie może tego zagłuszyć. Ciekaw jestem tylko czy dostanę w swoim miasteczku jakiś smar grafitowy i kontakt do potencjometrów.

Moja cierpliwość ma swoje granice, a więc nie wytrzymałem i zabrałem się za to dzisiaj. Pomyślałem, że chociaż zerknę dzisiaj, a ewentualnie jak będą jakieś większe problemy to poskładam jutro.

U mnie wyglądało to tak:

Obrazek

Obrazek


A tak po wyczyszczeniu smaru:

Obrazek

A do otwierania obudowy polecam nóż, którym spokojnie idzie odchylić delikatnie zatrzaski i niczego nie uszkodzić ;)

Obrazek


Pojeżdżę trochę i zobaczymy czy będzie poprawa. Na postoju lepiej przestawiał się silniczek i w pewnym zakresie temperatur przestawiał się tak jak regulowałem co 0,5 st C.

I przy okazji mała uwaga:
- cholernie ciężko było się dostać do tamtej śruby co potrzebny jest długi śrubokręt. Mega się przy tym nagimnastykowałem, a miało być tak łatwo ;> Śrubokręt w ogóle mi tam nie pasował, ten wylot powietrza ani trochę nie chciał się przesunąć, ale suma sumarum jakoś wygrałem z tym ;)

Oczywiście :piwo: dla prowadyrów tej inicjatywy: dark3x i JacekKu ;)

_________________
Avensis T25


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 198 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda