TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 19 paź 2017, o 20:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 211 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 cze 2015, o 16:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 16:54
Posty: 100
Lokalizacja: Pomorskie
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 VVTI
dark3x napisał(a):
Powiem szczerze, że nie mam pojęcia o jaki rejon Ci chodzi. Jedyny wiatraczek jaki mi przychodzi do głowy to główny wentylator nawiewu, może się obluzowały jego wkręty mocujące i pod wpływem siły odśrodkowej ociera o obudowę albo coś wpadło do nawiewu i hałasuje.

Ten dzwięk dochodzi ze środka konsoli za nawiem środkowym. Dziś zauważyłem,że nawet na klimie nie musze jechac,tylko mieć włączony wiatrak na 3/4 obrotów i przy skręcie w lewo jest sam hałas,jakby coś się ocierało w tym wentylatorze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2015, o 21:28 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Skoro to nawiew środkowy to o ile mi wiadomo nie ma tam niczego co się kręci. może coś wpadło do środka i pod wpływem nadmuchu zaczyna "latać" wewnątrz kanałów wentylacyjnych i stąd ten dźwięk. Ewentualnie dźwięk pochodzi od samego wentylatora nawiewu tylko się przenosi do nawiewu środkowego jako, ze jest to nawiew dość duży i dobrze działa jako tuba rezonansowa. Sprawdź czy w samym wentylatorze nie ma jakiegoś "świerszcza" tudzież innej myszy. Nie jest to wiele pracy bo wystarczy zdjąć schowek i odkręcić 3 wkręty.

_________________
Historia: 3 x 126p; Kadett D; Kadett E; Sunny [N14], Avensis [T22] Crashed; Almera [N15]; Avensis [T25]; Avensis T27...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2015, o 20:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 cze 2015, o 20:16
Posty: 17
Lokalizacja: Silesia
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 Benzyna
Dziś się za to wziąłem. Pół godzinki roboty na spokojnie z piwkiem. Tak to wyglądało po otwarciu obudowy... :wow: Nic dziwnego, że wariował.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2015, o 11:46 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 lut 2008, o 19:35
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27C
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 1.8 CVT
To i ja dodam trzy grosze od siebie bo nie wszystkie porady tu podane są trafne i ich skutki mogą i pewnie będą przyczyną wymiany tych modułów.

Czego nie wolno:
1. Czyścić styków papierem ściernym, skrobać ostrymi narzędziami.
Styki pokryte są cienką warstwą złota i mają gładką powierzchnię. Uszkodzenie tej powierzchni będzie powodować szybsze zużywanie się ścieżek potencjometrycznych
2. Usuwać smaru ze ścieżek potencjometrycznych.
Jest to specjalny smar do potencjometrów i jego usunięcie również spowoduje szybsze zużywanie się tych ścieżek. Smar również pełni funkcję ochroną przed wpływem czynników środowiskowych np. wilgoć.
3. Nie używać środków typu Kontakt do czyszczenia styków bo nie wiadomo jak ten środek zareaguje na ścieżki potencjometryczne z biegiem czasu.
Do czyszczenia i smarowania potencjometrów przeznaczony jest środek Kontakt PR lub Cleanser PR

Co należy zrobić. ( Ja tak zrobiłem )
1. Przeczyścić styki alkoholem. Dobrze do tego nadaje się alkohol izopropylowy, ale i denaturat też będzie się nadawał.
2. Podgiąć delikatnie styki.
3. Rozsmarować smar na ścieżkach.

Opcją jest wyczyszczenie starego smaru i nałożenie nowego specjalnie do tego celu przeznaczonego.

Nie widzę potrzeby ingerencji w mechanikę. Ślimacznica ma być luźna na osi silnika, nie trzeba jej przytwierdzać na stałe. Ślimacznica nie ma jak spaść z osi silnika, a sam silnik jest unieruchomiony przez obudowę modułu.


Wielkie dzięki za zdjęcia, pomogły rozwiązać irytujący problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2015, o 12:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 cze 2015, o 20:16
Posty: 17
Lokalizacja: Silesia
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 Benzyna
Dzięki kolego za porady. A czy Kontakt Spray nada się, czy jednak smar? Ew jakiego "kupnego" specyfiku użyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2015, o 12:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 lut 2008, o 19:35
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27C
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 1.8 CVT
Zaktualizowałem swój post powyżej o 3 punkt:

Cytuj:
3. Nie używać środków typu Kontakt do czyszczenia styków bo nie wiadomo jak ten środek zareaguje na ścieżki potencjometryczne z biegiem czasu.
Do czyszczenia i smarowania potencjometrów przeznaczony jest środek Kontakt PR lub Cleanser PR


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2015, o 22:11 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Pozdrawiam kolegę ARM, ale odnosząc się do:
Cytuj:
1. Czyścić styków papierem ściernym, skrobać ostrymi narzędziami.Styki pokryte są cienką warstwą złota i mają gładką powierzchnię. Uszkodzenie tej powierzchni będzie powodować szybsze zużywanie się ścieżek potencjometrycznych


Zgodzę się, ale jeśli styki po kilku (-nastu) latach eksploatacji są wypalone/zużyte (nie dają się zmyć isopropylem ani innym alkoholem) to nie ma innego wyjścia jak drobnoziarnisty papier ścierny.

Cytuj:
2. Usuwać smaru ze ścieżek potencjometrycznych. Jest to specjalny smar do potencjometrów i jego usunięcie również spowoduje szybsze zużywanie się tych ścieżek. Smar również pełni funkcję ochroną przed wpływem czynników środowiskowych np. wilgoć.


W tym przypadku smar który miał teoretycznie chronić spowodował problem ponieważ związał cząsteczki grafitu co spowodowało przewodzenie prądu nie tam gdzie było zamierzone

Cytuj:
3. Nie używać środków typu Kontakt do czyszczenia styków bo nie wiadomo jak ten środek zareaguje na ścieżki potencjometryczne z biegiem czasu.


Nie używałem w tym przypadku, ale nie widzę powodu, żeby miał wprowadzić jakieś zamieszanie w układ.

Cytuj:
Do czyszczenia i smarowania potencjometrów przeznaczony jest środek Kontakt PR lub Cleanser PR


Zgadzam się, że powinny być stosowane środki które mają określone przeznaczenie, ale najpierw kolega ARM podaje informację iż
Cytuj:
Nie używać środków typu Kontakt
po czym podaje, że jednak należy je stosować tylko z pewnymi dodatkowymi literkami :)

Podsumowując, niezależnie od tego czy posmarujemy czy nie problem z chrobotaniem znika na co najmniej kilka lat - w moim przypadku ponad 4 lata od naprawy mam spokój, dzięki temu mamy kilkanaście setek ulubionych PLN-ów w kieszeni :-)

_________________
Historia: 3 x 126p; Kadett D; Kadett E; Sunny [N14], Avensis [T22] Crashed; Almera [N15]; Avensis [T25]; Avensis T27...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2015, o 00:56 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 lut 2008, o 19:35
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27C
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 1.8 CVT
Na tym potencjometrze nie ma prądu który byłby w stanie cokolwiek wypalić. Żadnego przewodzenia prądu przez domniemane cząsteczki grafitu nie było. Zmieszaj sobie smar z grafitem i sprawdź jaki to ma opór, gwarantuję, że żaden miernik rezystancji nie wychwyci tego oporu. Napisałem wyraźnie, żeby nie używać środków "typu Kontakt do czyszczenia styków", a potencjometry to nie styki. Tego rodzaju środków jest na rynku kilka, ale każdy na to mówi "kontakt". Tego typu środki do styków są rozpuszczalnikami tlenków. Nie bez powodu ścieżki rezystancyjne są zabezpieczone przed wpływem czynników atmosferycznych i nie ma żadnej pewności jaką hydroskopijność ma każdy inny preparat. W moim przypadku wystarczyło podgięcie styków i przeczyszczenie ich alkoholem, bez czyszczenia też by działało. Każdy ma swój rozum i niech robi jak uważa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lip 2015, o 08:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:43
Posty: 189
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL II
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 3ZRFAE CVT
Najlepiej zastosować tego typu środek lub podobny:http://sklep.avt.pl/kontakt-pr-60ml.html
AG Chemia lub niemiecki KONTAKT 60 http://sklep.avt.pl/kontakt-60-200ml.html

_________________
Pozdrowienia WOBO


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2015, o 10:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 sie 2015, o 10:37
Posty: 1
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 BENZYNA
Witam. Dla tych którzy mają Corolle Verso 2005. Dojście tylko od strony schowka bo od strony pedałów się nie da. Trzeba trochę więcej plastikowych elementów zdemontować i same ramie ma inny kształt niż w Avensis. Sam mechanizm w środku taki sam jak w Avensis. Ale się da. Dziękuję kolegom z forum - dzię :piwo: ki wam nastała cisza w kabinie i nie muszę głosno słuchać radia:)))


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2015, o 12:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 sty 2015, o 19:55
Posty: 8
Marka: toyota
Model: avensis t25
Rocznik: 2008
Silnik: d4d 2.2
Drodzy koledzy mam wielka prośbę o udostępnienie zdjęć z owej naprawy. Mam ten sam problem buczenie od strony pasażera. Nie mogę zlokalizować wszystkich śrubek do demontażu owego modułu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2015, o 20:07 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
Zdjęcia są stronę wcześniej. Przejrzyj wątek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, o 17:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 sty 2015, o 19:55
Posty: 8
Marka: toyota
Model: avensis t25
Rocznik: 2008
Silnik: d4d 2.2
Dziekuje bardzo. Na drugim laptopie wyswietlily sie od razu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 gru 2015, o 23:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 gru 2015, o 22:56
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2000
Witam,
od pewnego czasu w moim aucie zaczęły występować głupie, denerwujące odgłosy z okolic schowka.
Jestem nowy na forum i znalazłem już wiele ciekawych rzeczy ale chciałem się dowiedzieć czy może miał ktoś z Was taki samo problem jak i ja..
Orientujecie się co może być przyczyną świerszczenia za/ pod schowkiem przed siedzeniem pasażera?
Wszystkie porady z poprzednich postów przeczytałem i się do nich zastosowałem (bardzo fajny opis rozwiązania problemu ze zdjęciami). Wykręciłem osuszacz powietrza i go oczyściłem, ponieważ chrobotał - ten dźwięk zniknął.

Teraz pozostał mi jeszcze problem ze świerszczem za schowkiem, tuż pod filtrem kabinowym.
Wiecie może w czym tkwi problem? Skąd to dobiega, jak się tego pozbyć? Szczerze mówiąc to myślałem, że ustąpi po oczyszczeniu osuszacza powietrza..
Dźwięk jest strasznie denerwujący. Nie występuje zawsze, bywa że przez kilka dni jest ok, a później znów powraca. Na ogół pojawia się po nocnym postoju. Dobiega ewidentnie spod schowka.
Jest tam skrzynka (pod filtrem kabinowym w kształcie owala) i od spodu są podłączone różne kostki zasilające - jak na zdjęciu. Jak silnik trochę się rozgrzeje to świerszcz ustępuje.

http://naforum.zapodaj.net/ed28fce91cbd.jpg.html

Dźwięk przypomina mi odgłos wiatraka, który skrzypi i wypadałoby go naoliwić czy przesmarować.
Podobny dźwięk słyszałem ostatnio w biurze, gdzie nad głową był włączony wielki wiatrak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2016, o 19:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 paź 2015, o 19:16
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
Witam, odnawiam temat.
Mam trochę inne objawy, nawet już zlokalizowane.
Chrobotanie występuje tylko i wyłącznie na niskich temperaturach. Zmniejszam na 20 i zaczyna chrobotać. Po chwili może ustapić i za chwilę znowu. Jest to nieregularne.
Poniżej filmik , chrobocze w tej czarnej puszce "7445"
Mieszacz powietrza już oczyściłem nic to nie dało.
Chodzi mi generalnie o to jak się za to wziąć. Czy to jest rozbieralne i należy cały element wymienić.





Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2016, o 21:21 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
To brzmi trochę jak stycznik/przekaźnik który nie może się "zdecydować" co zrobić. Czy to jest rozbieralne nie wiem. Nie mam przekonania czy to w tej puszce coś siedzi, raczej działa ona jako pudło rezonansowe. Szukaj w okolicy tej puszki może coś dotyka i przekazuje dźwięk.

_________________
Historia: 3 x 126p; Kadett D; Kadett E; Sunny [N14], Avensis [T22] Crashed; Almera [N15]; Avensis [T25]; Avensis T27...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2016, o 15:12 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 mar 2010, o 10:51
Posty: 87
Lokalizacja: Pabianice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D4D
Witajcie,

Czyściłem ten podmieszacz znajdujący się po stronie kierowcy ale efekt jest średni. Nadal słychać chrobotanie od strony schowka. Czy czyściliście coś jeszcze własnie po stronie schowka? Czy jest tam jeszcze jakiś silniczek/mechanizm, na który trzeba zwrócić uwagę? Z góry dziękuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2016, o 15:56 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
No jeśli słychać chrupanie od strony schowka to trzeba wyczyścić również ten mieszacz od strony pasażera. Wszystko opisane wcześniej ... :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2016, o 20:46 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Popieram zdanie kolegi Jacka :ok:

_________________
Historia: 3 x 126p; Kadett D; Kadett E; Sunny [N14], Avensis [T22] Crashed; Almera [N15]; Avensis [T25]; Avensis T27...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2016, o 07:56 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 mar 2010, o 10:51
Posty: 87
Lokalizacja: Pabianice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D4D
O kurna, skupiłem sietylko na tym od strony kierowcy. Faktycznie od pasażera są jeszcze 2 takie ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 14:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 22:32
Posty: 9
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Ave T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4D
Witam, temat powraca jak bumerang. Mój przypadek T25 z 2007 roku, w serwisie oznaczono uszkodzony serwomechanizm sterowania nawiewem (wg dokumentacji Toyoty cześć oznaczona numerem: 87106V - numer katalogowy 87106-05030), na allegro znany jako silniczek sterowania nawiewem. Aktualna cena na 29 kwietnia 20016 roku jakieś 1200 zł netto. Po przeglądnięciu tematu i kilku filmów na YT sprawa wygląda na wyjaśnioną. Choć pozostaje mi tylko to rozebrać zgodnie z instrukcją i powiadomić czy zadziałało. Liczę że temat ogarnę po weekendzie majowym.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 21:28 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Robota nie jest skomplikowana, nie powinno być problemu :) uważaj na zaczepy bo są kruche. Delikatnie podważaj i podkładaj kawałeczek przykładowo kartki z bloku technicznego tudzież kartonu albo 'blaszki" z puszki po piwie/coli itp żeby nie wskakiwały na zaczep i będzie OK.
Powodzenia. Daj znać jak poszło, no i plusik mile widziany :)

Pozdro


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Historia: 3 x 126p; Kadett D; Kadett E; Sunny [N14], Avensis [T22] Crashed; Almera [N15]; Avensis [T25]; Avensis T27...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2016, o 20:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 22:32
Posty: 9
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Ave T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4D
Plus z pełną premedytacją się należy.

Jak widać na fotce, u mnie ścieżki się już kończą.
Ślimak ma zredukowany luz zgodnie z filmami na YT.
Obrazek

Obrazek

Po poskładaniu działa, czeka mnie jutro dłuższa trasa to sprawdzę czy działa poprawnie na dłużej.
Jakiś pomysł jak lub konkretnie czym wypełnić ścieżki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2016, o 20:55 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
Może zaryzykuj z allegro po 25zł...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2016, o 22:05 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Co prawda nie naprawiałem potencjometrów, ale swego czasu miałem w ręku taki środek na bazie grafitu. Nie pamiętam jego nazwy ani tak naprawdę przeznaczenia (miał posłużyć do naprawy przerwanej ścieżki ogrzewania tylnej szyby w samochodzie) może tym udałoby się podratować na chwilę cały układ. Niestety wydaje mi się, że to raczej nie zda egzaminu (nie wiadomo jak będzie rezystancja ścieżki i jak zareaguje sterownik klimy). Lepiej poszukać jakiejś używki na alledrogo, przeczyścić złożyć i będzie hulać. Taki przypadek jak na twojej fotce to extremum :swirek:

_________________
Historia: 3 x 126p; Kadett D; Kadett E; Sunny [N14], Avensis [T22] Crashed; Almera [N15]; Avensis [T25]; Avensis T27...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2016, o 07:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
Dark3x a pamiętasz może jak to jest z tym smarem ? On powinien być pewnie a ja go kiedyś wyczyściłem do zera....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2016, o 20:23 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Ja też wyczyściłem do sucha, obecnie mija 5 rok i wszystko działa.
Jak zawsze zdania naukowców są podzielone :-), ja zostawiam jak jest. Smar był i w sumie tylko bałaganił :jezyk:

_________________
Historia: 3 x 126p; Kadett D; Kadett E; Sunny [N14], Avensis [T22] Crashed; Almera [N15]; Avensis [T25]; Avensis T27...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2016, o 10:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 22:32
Posty: 9
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Ave T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4D
A więc zrobiłem 2k km i nadal działa :ok: , na dłuższą metę raczej poszukam używki i poskładam z 2 jeśli będzie taka potrzeba lub tylko wymienię na tą z allegro.
Dzięki za pomoc. :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2016, o 21:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 mar 2012, o 22:59
Posty: 4
Lokalizacja: Brodnica
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Liftback
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4 benz. 1AZFSE
Cytuj:
Witam, odnawiam temat.
Mam trochę inne objawy, nawet już zlokalizowane.
Chrobotanie występuje tylko i wyłącznie na niskich temperaturach. Zmniejszam na 20 i zaczyna chrobotać. Po chwili może ustapić i za chwilę znowu. Jest to nieregularne.
Poniżej filmik , chrobocze w tej czarnej puszce "7445"
Mieszacz powietrza już oczyściłem nic to nie dało.
Chodzi mi generalnie o to jak się za to wziąć. Czy to jest rozbieralne i należy cały element wymienić.
https://youtu.be/gSGZGM4xVpM

PES34 Czy już wiesz co to za burczenie? Mam identyczny objaw. Pojeździłem trochę z "chrobotaniem pod deską kierowcy" a teraz doszedł mi ten dźwięk burczenia jak z filmu powyżej.

Mam też pytanie czy obydwa silniczki sterowania nawiewem (kierowcy i pasażera) różnią się? Mi chrobocze ten po stronie kierowcy i zastanawiam się na zakupem używki na allegro.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2016, o 15:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 wrz 2008, o 14:45
Posty: 19
Lokalizacja: Mielec
Właśnie przeprowadziłem naprawę swojego "dumpera" i nareszcie zapanowała cisza :) Mam jednak do Was jedno pytanie. A mianowicie jak sprawdzić czy wszystko działa w porządku? Czy np nie włożyłem silniczka na odwrót (który wypadł przy otwieraniu). W jakich warunkach mechanizm zmienia pozycję dźwigni?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 211 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda