TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 27 cze 2017, o 14:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lut 2012, o 21:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2010, o 10:37
Posty: 483
Lokalizacja: Szkocja
Pochwały: 89
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 VVTI benzyna
jaarosh napisał(a):
Witam mam również problem z ogrzewaniem, raz leci ciepło a później zimno, wyłączę ogrzewanie załączę jeszcze raz i leci ponownie ciepło po jakimś czasie zimno gdzie mam szukać przyczyn.


Przeczytaj posty w tym dziale a się na pewno dowiesz , dużo czytania nie masz , tylko trzy strony :czytaj:

Pozdro!

_________________
Moja prezentacja T25 , T22 i CARINA - video klip na YouTube. Zapraszam!
viewtopic.php?f=63&t=13622


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2012, o 10:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2009, o 08:20
Posty: 835
Lokalizacja: Radom
Pochwały: 30
Marka: Toyota
Model: Corolla E12
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 3zzfe 1,6 B+G
Niestety problem pojawił się ponownie :-( i to jeszcze w trakcie trasy do Zakopanego, nagle zrobiło się zimno, kręciłem potencjometrem od temperatury i nic dopiero kiedy go docisnąłem zaczęło lecieć ciepłe, ale co jakiś czas musiałem dociskać potencjometr.
Kilka miesięcy temu rozbierałem i czyściłem potencjometry, prześwietliłem je dokładnie, nie widziałem żeby gdzieś było coś rozlutowane lub żeby ścieżka była przerwana. Czy macie jeszcze jakieś pomysły, aby usunąć ten problem?
Z góry dziękuję za podpowiedzi :-) Choć z Zakopca już wróciłem :tak:

_________________
Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone - jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione !!!

Corolla E12 1,6 VVT-i Sreberko w kombiaku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2012, o 18:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2010, o 10:37
Posty: 483
Lokalizacja: Szkocja
Pochwały: 89
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 VVTI benzyna
grubcio79 napisał(a):
Niestety problem pojawił się ponownie :-( i to jeszcze w trakcie trasy do Zakopanego, nagle zrobiło się zimno, kręciłem potencjometrem od temperatury i nic dopiero kiedy go docisnąłem zaczęło lecieć ciepłe, ale co jakiś czas musiałem dociskać potencjometr.
Kilka miesięcy temu rozbierałem i czyściłem potencjometry, prześwietliłem je dokładnie, nie widziałem żeby gdzieś było coś rozlutowane lub żeby ścieżka była przerwana. Czy macie jeszcze jakieś pomysły, aby usunąć ten problem?
Z góry dziękuję za podpowiedzi :-) Choć z Zakopca już wróciłem :tak:


Skoro przy dociśniętym potencjometrze zaczyna lecieć ciepłe powietrze to problem tkwi właśnie tam , jeśli naprawdę dobrze przejrzałeś wszystko i według Ciebie jest ok to może sam potencjometr już się "skończył". U mnie też z grubsza wyglądało wszystko w porządku ale kiedy lekko ruszyłem zauważyłem że jeden styk od potencjometru się lekko oderwał od płytki , może spróbuj lutownicą przetopić cynę na wszystkich trzech stykach potencjometru. Możesz też sprawdzić każdą ścieżkę na układzie scalonym miernikiem lub jakąś diodą wtedy będziesz mógł precyzyjniej zlokalizować usterkę.
Pozdro!

_________________
Moja prezentacja T25 , T22 i CARINA - video klip na YouTube. Zapraszam!
viewtopic.php?f=63&t=13622


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2012, o 18:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 15:34
Posty: 433
Lokalizacja: Zamość
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D POWERBOX
a może jakiś zimny lut gdzieś jest?

_________________
Obrazek Zegary mojego autorstwa:-) viewtopic.php?f=5&t=9502
Oświetlenie otoczenia samochodu viewtopic.php?f=5&t=10309 ____________________________________________________________________________________________Pomogłem? kliknij PLUSA :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2012, o 07:53 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2009, o 08:20
Posty: 835
Lokalizacja: Radom
Pochwały: 30
Marka: Toyota
Model: Corolla E12
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 3zzfe 1,6 B+G
Dzięki panowie, myślałem i o zimnym lucie i o stykach, ale póki co muszę się przemęczyć i poczekać aż zrobi sie troszkę cieplej, wtedy dopiero zabiorę się do tego jeszcze raz. Niestety nie posiadam dachu nad wozidełkiem a na mrozie to ch.. nie robota.
Jeszcze raz dzięki, jak się z tym uporam to napiszę co i jak.

_________________
Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone - jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione !!!

Corolla E12 1,6 VVT-i Sreberko w kombiaku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2012, o 11:10 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Wymieniałem filtr paliwa na mrozie -17C gołemi ręcyma i przy pedale sprzęgła poleżałem sobie szukając bezpiecznika grzałki.
Pozdrawiam miłośników prac przy samochodzie na świeżym powietrzu :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2012, o 11:36 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2009, o 08:20
Posty: 835
Lokalizacja: Radom
Pochwały: 30
Marka: Toyota
Model: Corolla E12
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 3zzfe 1,6 B+G
Żeby nie moje problemy ze słupem kręgowym to też dał bym rade gołymi ręcyma w ten mróz :-D

_________________
Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone - jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione !!!

Corolla E12 1,6 VVT-i Sreberko w kombiaku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 18:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2012, o 13:26
Posty: 15
Lokalizacja: warszawa
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 d4d diesel
Witam panowie !!!
mam problem z ogrzewaniem chyba podobny jak kolega wyzej szkoda ze nie napisał czy udało sie go rozwiazac.
Mam avensis d4d 2 disla 2003 w górę . przy roboczej temp. cieple powietrze daje tylko na strefe kierowcy natomiast na pasażera leci zimne temperatura jest ustawiona na maxa. Acz kolwiek tez te powietrze które leci u kierowcy wydaje sie nie az takie ciepłe jakie powinno byc Co moze byc przyczyna ?? Miał ktos moze taki problem
na forum sa juz takie tematy niestety NIKT nie opisał czy sobie z problemem poradził :(((( Prosze POMÓŻCIE !!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 20:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 sty 2012, o 20:13
Posty: 19
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: D-4D
Witam . Borykałem się kiedyś z podobnym problemem , choć w innym aucie . Otóż okazało się , że było już mało płynu w chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym i w pewnych momentach układ się zapowietrzał i ogrzewanie przestawało działać . Może to tylko taka , prozaiczna sprawa , więc proponuję to sprawdzi . Powodzenia , pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 20:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2012, o 13:26
Posty: 15
Lokalizacja: warszawa
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 d4d diesel
sprawdzałem juz cały układ chłodzący odpowietrzałem niestety bez rezultatów :( Ale dzieki za checi :) leci plusik Pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 21:42 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
problem jaki opisujesz jest w innym wątku opisany jak dobrze kojarzę, poszukaj proszę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2012, o 18:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2012, o 13:26
Posty: 15
Lokalizacja: warszawa
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 d4d diesel
Sa inne wątki na ten temat lecz albo nie znalazłem własciwego albo po prostu nie ma jednoznacznej odpowiedzi :( kazdy pisze tylko o problemie :9


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2012, o 11:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 11:30
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4D
Witam, posiadaczem avensisa jestem od niedawna i mam problem z ogrzewaniem. Widzialem kilka postow ale do konca odpowiedzi nie znalazlem. Od razu prośba o nie pisanie odpowiedzi typu użyj szukajki itd. Szukałem ale tak jak mówię takiego przypadku nie było. Otoz jak byly mrozy i jak ustawilem vpokretlo na 22 to grzalo jak trzeba, podkrecilem np na 26 bylo jeszcze cieplej. Problem zauwazylem jak temperatury wzrosły do ok 0 ~5 stopni. Ustawiam na 22 stopnie, temperatura na zegarze ok, klima wylaczona, wiatraki na 2 stopniu tj pokrętło. Grzeje do pewnego momentu potem jakby cieply nadmuch zmienia sie w letni. Otwieralem okno aby wychlodzic wnetrze i jakby wtedy zaczynal pompowac cieplejsze do pewnego momentu. Za namowa forumowiczow rozebralem pokretla ale tam igla, podmienilem panel ale w zasadzie to samo. Poradzcie czy to normalne czy mam zaczac sie martwic. Klapy sie przesuwaja bo slychac klapniecie jak zmieniam z min na max. Poza tym uklad odpowietrzony, w zimie grzalo jak w saunie. Z gory dzieki za pomoc
Zapomnialem dodac klima automat, ave po fl 2002 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2012, o 12:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2010, o 22:02
Posty: 364
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Marka: Volkswagen
Model: Passat B6 Variant
Rocznik: 2006
Silnik: 2TDI 103KW
W/g mnie zachowanie systemu ogrzewania w Twoim aucie( na podstawie zamieszczonego opisu)- jest jak najbardziej prawidłowe.Skoro masz ustawiony automat na 22C to system pracuje tak by tą temperaturę najpierw osiągnąć a potem utrzymywać na zadanym poziomie stąd m.in. po otwarciu okna i obniżeniu temperatury wewnątrz "pompowane" jest cieplejsze celem wyrównania temp.Tak więc nie ma powodu do zmartwienia wszystko jest :ok:

_________________
"Od dawna to przecież wiadomo
jaki sapiens - taki homo
. "- Andrzej Suryn


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2012, o 13:25 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Jak napisał ZBYSZEK66, raczej tak to właśnie powinno działać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2012, o 14:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 11:30
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4D
Dziekuje za pomoc w takim razie nie ma co panikowac. Wszesniej mialem ave t25 ze zwykla klima gdzie dzialalo to jak w kazdym samochodzie. Jeszcze raz dzieki, pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2012, o 09:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 paź 2008, o 21:55
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV
Witam.
Posiadam T25 D4D 1CDFTV z klimatronikiem. Ostatnio mam nastepujący problem z ogrzewaniem:
Włączam samochód i ogrzewanie daje na max (czyli HI) - silnik wskakuje na 1200 obrotów i po chwili zaczyna leciec ciepełko. Jednak jak silnik się nagrzeje do ok 80 stopni (kreska temp na zegarach delikatnie odchylona poniżej poziomu) to obroty spadają do 800 (czyli rozumiem, że silnik osiągnął odpowiednią temp) i nagle zaczyna dmuchać zimnym powietrzem. Nie ma znaczenia czy dmucham na nogi, szybę czy też na siebie - ciągle leci zimne powietrze ze wszystkich kratek. Poziom płynu sprawdziłem i jest OK.
Zauważyłem, że chłodnica jest zimna - ale może przy obecnych temperaturach i tym, że silnik się nagrzał do tych 80 stopni jadnak jest to normalne. Zastanawiam się czy to nie zepsuty termostat ale nie jestem do końca przekonany....przecież grzeje na początku. Nie wiem jak jest zbudowany układ klimatorniku i czy np nagrzewnica jest podłączona do dwóch obiegów (małego i dużego) niezależnie czy jest tylko jeden wlot i wylot z nagrzewnicy.

Proszę o porady.
Pozdrawiam
Kamil


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2012, o 09:21 
Wydaje mi sie, ze wszystko jest ok. Masz ustawiona temperature X. Cieple powietrze leci tak dlugo, dopuki ta temperatura nie zostanie osiagnieta. Jezeli juz tak sie stanie, powietrze leci chlodne. I jednoczesnie spadaja obroty wentylatora. A wszystko po to zeby utrzymac zadana temperature. Jezeli np. samochod znajdzie sie w naslonecznionym otoczeniu temperatura wewnatrz wzrosnie, zacznie wtedy leciec do wnetrza mocno schlodzone przez uklad klimatyzacji powietrze.
Zrob test. W momencie, gdy bedzie ci jak mowisz wialo chlodne zwieksz temp zadana. Zauwazysz, ze znowu leci cieple powietrze. Ale tylk tak dlugo dopuki znowu nie zostanie osiagneita zadana temp. Tak wlasnie dziala climatronic. Zaleznie od warunkow grzeje, chlodzi i utrzymuje temperature.


Góra
  
 
PostNapisane: 6 mar 2012, o 09:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 paź 2008, o 21:55
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV
Ustawiam temp na MAXa czyli powinien grzeć prawie do oporu. Tymczasem myslę, że temp wewnątrz auta jest ok 17 stopni (siedze w rozpiętej kurtce i nie jest mi zimno ale i nie jest gorąco). Ewidentnie coś jest nie tak - używam tego auta od kilku lat i wiem jak jeszcze grzał np 2-3 tygodnie temu. Można było w bluzce jeździć jak się ustawiło np 30 stopni.

Zgadzam się z tym co napisałeś - że po osiągnięciu zadanej temp czasem wpuszcza świeże, zimne powietrze... W moim przypadku jednak nie osiąga zadanej temperatury. Dodatkowo dmucha tym zimnem przez kilka ładnych minut - nie wiem ile bo tak wychładza środek auta, że wyłączam ogrzewanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2012, o 15:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 paź 2008, o 21:55
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV
Witam.
Problem rozwiązany. Powodem było zapowietrzenie się układu chłodzenia i jego nieumiejętne odpowietrzenie. Ciekawe czy utrata mogła być spowodowane wymianą rozrządu, którą niedawno zleciłem w warsztacie - będę obserwował czy znowu nic nie ubywa.

Co do źle przeprowadzonego odpowietrzenia to wydaje się, że wcześniej nie czekałem do wystarczającego 'zagrzania' się silnika. Teraz odpowietrzałem dopiero po uruchomieniu wiatraków chłodnicy. Odkręciłem delikatnie przez szmatę korek od płynu a następnie pogazowałem troche silnik.

Ogrzewanie znowu działa jak wcześniej - przy ustawieniu HI temperatura prawie jak w Egipcie ;)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2012, o 22:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 mar 2008, o 19:07
Posty: 8
Lokalizacja: Olsztyn
arni1141 napisał(a):
Witam, mam taki problem z ogrzewaniem : jeżeli ustawie wyżej jak 16 st. C to cały czas dmucha gorącym wszystkimi wlotami do tego stopnia że nie można wytrzymać. Aby utrzymać optymalną temp. muszę się co chwile przekręcać pokrętło raz na 16 raz troszkę wyżej. Czy może to być czujnik temp. kabiny jeśli tak to gdzie go szukać?


Mam dokłądnie ten sam problem (Avensis 2001 2.0 D4D po lift), już od kilku godzin śledzę forum i wątki dot. ogrzewania i udało mi się znaleźć kogoś kto ma ten sam problem tzn. regulacja temp ustawiona na zimno i wieje zimne powietrze wszystko OK, wystarczy przekręce o 1-2 cm w prawo i daje ogrzewanie na maksa można się usmażyć, zwłaszcza w trasie gdy silnik jest pożądnie rozgrzany i nie ma znaczenia czy przekręcę na max czy do połowy grzeje tak samo mocno. Całą trasę muszę się bawić pokrętłem temperatury w lewo i w prawo żeby zachować normalną temperaturę.

Nie napisałeś niestety czy udało Ci się rozwiązać ten problem, czy przyczyną był potencjometr jak sugerowali koledzy?
Bardzo proszę o odpowiedź, jesteś chyba jedyną osobą która ma taki sam problem, tzn grzeje za mocno i nie można stopniowo regulować, inni mają problem z niedogrzaniem, wieje zimno.

Pozdrawiam,
Radek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2012, o 22:57 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Oczyść potencjometr, a dokładnie płytkę, bo zapewne zalega tam brud.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 10:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 lip 2009, o 21:14
Posty: 24
Lokalizacja: Radzymin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 3S-FE
Cześć,
Pojawił się u mnie problem z pokrętłem ogrzewania. Polega on an tym że "żyje ono swoim życiem" tj. jak mam ustawioną temp na minimum to pojawia się co jakiś czas taki dźwięk (bzyczenie) i nagle zamiast chłodnego leci ciepłe powietrze. Po kilku sekundach kolejne "bzyczenie" i znów jest chłodno. Ogólnie ten dźwięk zawsze się pojawia przy przekręceniu pokrętła temperatury z min. na max i odwrotnie...
Zastanawiam się co to może być czy jakiś sterownik padł i teraz wariuje sam zmieniając mi temperaturę....?
Macie jakieś pomysły?

_________________
3S-FE, 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 10:58 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 sie 2012, o 20:52
Posty: 44
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Witam. bzyczeni podejrzewam że to załączenie sprężarki to jest normalne.Kiedy napełniałeś klimę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 11:23 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
sanky, musisz wyjąć panel z pokrętłami od regulacji nawiewów/temperatury.
Zapewne trzeba przeczyścić ścieżkę oporową pokrętła regulacji temperatury, pewnie nie łączy. Przeczyść ją, przygnij ślizgacz, przetrzyj ścieżką oporową delikatnie jakąś oliwką.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 11:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 lip 2009, o 21:14
Posty: 24
Lokalizacja: Radzymin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 3S-FE
flatron 2011 napisał(a):
Witam. bzyczeni podejrzewam że to załączenie sprężarki to jest normalne.Kiedy napełniałeś klimę?

Nie to na pewno nie klima - to zupełnie inny dźwięk, zresztą dzieje się tak również przy wyłączonej klimie.

piokli napisał(a):
sanky, musisz wyjąć panel z pokrętłami od regulacji nawiewów/temperatury.
Zapewne trzeba przeczyścić ścieżkę oporową pokrętła regulacji temperatury, pewnie nie łączy. Przeczyść ją, przygnij ślizgacz, przetrzyj ścieżką oporową delikatnie jakąś oliwką.


Ok ma to sens. Spróbuję tak zrobić. Pytanko, wiem jak wyjąć całą centralną część deski, natomiast jak odkręcić ten związany z ogrzewaniem? Z tego co pamiętam to jest tam coś na kształt prostokątnego metalowego pudełka, zastanawiam się czy muszę się to jakoś specjalnie rozkręcać czy jest tam może dostęp? Mogę coś zepsuć? :-)

_________________
3S-FE, 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 12:17 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Z opisem rozkręcania Ci nie pomogę, bo w T22 jeszcze tam nie zaglądałem.
Rozkręcaj z wyczuciem, nic na siłę ale tylko sposobem, a dojdziesz bez problemów do potencjometru ogrzewania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 18:49 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Chwytasz za schowek (po otwarciu klapki) wkładasz tam dłoń i ciągniesz do góry. Dół wyskoczy z zaczepów. Podciągniesz troszkę mocniej to pójdzie także góra.
Co do pokręteł to wyciągaj je kombinerkami, ale przez grubszą szmatkę żebyś ich nie porysował.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 10:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 00:33
Posty: 7
Lokalizacja: Coventry
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 T SPIRIT
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 diesel
Dobry :fajka:
A ja mam zimno w samochodzie i sie zastanawiam od czego by tu zaczac hmmm..
Od 2 dni poprostu nie dmucha cieplym powietrzem , plyn chodniczy zalalem do max, klapki slychac dobrze chodza kiedy przelaczam na HI (max) wowczas obroty z 800 ida na 1200 ( przy 1 odpaleniu z ranca) . to normalne bo silnik jest jeszcze zimny ale po kilku min jazdy kiedy auto rozgrzane wskazowka temperatury ladnie sie trzyma.... wtedy wlaczam ogrzewanie na max i DUPA zimno... ze zo ze klapki sie nie otwieraja? termostat do wymiany eee chyba nie ... pomoze ktos?
T25 SPIRIT SATNAV 2005 2.0 D-4D :wazup:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 11:00 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Przeczytaj cały wątek to coś znajdziesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda