TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 cze 2017, o 02:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 cze 2008, o 18:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 kwi 2008, o 10:42
Posty: 13
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Witam Wszystkich.Nie pisałem jeszcze na tym forum,ale korzystałem z dobrych rad za które wszystkim dziękuję.
Mam problem z ogrzewaniem.Toyota Avensis 02r bez klimy po ustawieniu pokrętła na zimne powietrze po stronie pasażera wieje ciepłe nie gorące.Czy sterowanie temperaturą odbywa się zmianą kierunku nawiewu powietrza,czy też jest zawór zamykający dopływ płynu do nagrzewnicy.Przewody do nagrzewnicy mam cały czas ciepłe.Byłem u kilku mechaników i jedni mówią że jest zawór a inni że nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 cze 2008, o 07:54 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1797
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Napisałeś że przy "ustawieniu pokrętła na zimne wieje ciepłe nie gorące, bez klimy jak jest ciepło na zewnątrz będzie właśnie tak wiało - ciepłe, nie zimne a raczej letnie.
Za mało napisałeś. Czy wieje od strony kierowcy tak samo, czy działa Ci w ogóle ogrzewanie? Czy układ był odpowietrzany przy zmianie płynu?

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 cze 2008, o 08:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 kwi 2008, o 10:42
Posty: 13
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Od strony kierowcy wieje zdecydowanie chłodniejsze chyba że zostaną zamknięte kratki po stronie pasażera wtedy wieje ciepłym powietrzem po stronie kierowcy .Ogrzewanie działa prawidłowo.Samochód mam od 3 miesięcy to nie wiem czy układ był odpowietrzany.Gdy układ jest zapowietrzony to wtedy nie grzeje ,tak miałem w starym samochodzie.nie wiem czy w toyocie płyn cały czas płynie przez nagrzewnicę czy jest zawór który zamyka przepływ w chwili przestawienia pokrętła na zimne powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 paź 2010, o 22:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 18:24
Posty: 8
Lokalizacja: Wlkp
Witam, mam Avensisa 2006r 2.0 d4d po FL. Autko mam dopiero od 3 miesiecy Mam pytanie odnosnie ogrzewania. Dzisiaj zaraz po odpaleniu auta na wolnych obrotach silnik trzymal 1100 obrotow. Normalnie ma 900. Po zupelnym wylaczeniu nawiewu obroty spadly do 900. Po ponownym wlaczeniu wiatrakow i obnizeniu temp na wyswietlaczu rowniez obroty spadaja, jak ustawie na 21c to sie podnosza. Tremometr na zewnatrz pokazywal 13c. Nawiew ustawiony na nogi, dioda AC sie nie zapala, przyciski od nawiewu na szybe i auto wylaczone. Po kilki km jak silnik sie dogrzal "zjawisko" ustalo :) Rozumiem, ze cos sie zalacza, tylko co? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 paź 2010, o 22:56 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
jaskrzyp napisał(a):
Witam, mam Avensisa 2006r 2.0 d4d po FL. Autko mam dopiero od 3 miesiecy Mam pytanie odnosnie ogrzewania. Dzisiaj zaraz po odpaleniu auta na wolnych obrotach silnik trzymal 1100 obrotow. Normalnie ma 900. Po zupelnym wylaczeniu nawiewu obroty spadly do 900. Po ponownym wlaczeniu wiatrakow i obnizeniu temp na wyswietlaczu rowniez obroty spadaja, jak ustawie na 21c to sie podnosza. Tremometr na zewnatrz pokazywal 13c. Nawiew ustawiony na nogi, dioda AC sie nie zapala, przyciski od nawiewu na szybe i auto wylaczone. Po kilki km jak silnik sie dogrzal "zjawisko" ustalo :) Rozumiem, ze cos sie zalacza, tylko co? :)


Że zacytuję:
wrc napisał(a):

;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 paź 2010, o 13:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 18:24
Posty: 8
Lokalizacja: Wlkp
dzieki za podpowiedz, browarek leci :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lis 2010, o 17:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lis 2010, o 16:22
Posty: 14
Lokalizacja: Mielec
witam.

Podpinam się do tego tematu bo jest podobny do problemu, który mam od niedawna, znaczy się niedawno się kapnąłem.

Problem polega na tym że jak dam pokrętło od ustawienia temp. na max ogrzewanie, a pokrętło od ustawiania gdzie ma wiać powietrze, dam na przednią szybę, to po prawej i lewej stronie czuć że delikatniutko nawiewa ciepłe powietrze (co mi się nawet podoba). Ale za to z nawiewu który ma dmuchać powietrze na środku, leci zimne powietrze.. i nie wiem co to może być... czy ktoś już miał taki przypadek, bo powiem szczerze że nawet mi to przeszkadza, tym bardziej że jest zima :(

pozdrawiam.

[ Dodano: |27 Lis 2010|, o 17:11 ]
hehe, tyle szukałem i znaleźć nie mogłem, a jak napisałem na forum to znalazłem więc temat nieważny, i przepraszam za kłopot.

pozdrawiam.

_________________
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lis 2010, o 18:13 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Ariu napisał(a):
z nawiewu który ma dmuchać powietrze na środku, leci zimne powietrze..


To w tych autach normalne. Jeśli ci to przeszkadza, to po prostu zamknij środkowe nawiewy.

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2010, o 13:38 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 kwi 2009, o 12:36
Posty: 57
Lokalizacja: MAz.
witam posiadam ave t22 przed liftem... i mma taki problem wczoraj odpalam silnik chce wlaczyc nawie na cieple powietrze po rozgrzaniu.. ustawiam pokretlo na "HI" a tu ledwo dmucha... no tak jak by prawie wcale.. zdarzylo sie juz kiedys ze tak sie zacielo a po chwili zaczelo dmuchac normalna moca.. niewiem co sie stalo prosze o pomoc...szybko:(

[ Dodano: |30 Lis 2010|, o 12:36 ]
na dodtaek wczoraj zauwazylem ze przestalo calakowicie dzialac..nawiew nie dmucha... i jesli cofne pokretlem regulacji intensywnosci nawiewu to wtedy cos prztyka z prawej strony od strony pasazera..moze jakis przekaznik?? prosze o pomoc:(:(

[ Dodano: |1 Gru 2010|, o 13:39 ]
dzisiaj sprawdzalem silnik dmuchawy wyjalem go..i co sie okazalo po podlaczeniu do akumulatora chodzi... elegancko..mhm i sam juz niewiem w czym tkwi problem czy w Pokretle?? czy moze w tzw opornicy?? prosze o pomoc.. ..dzis rowniez czyscilem filtr kabinowy..bo byl zawalony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 gru 2010, o 01:15 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 18:36
Posty: 1091
Lokalizacja: Ostrołęka
Pochwały: 34
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
Wydaje mi się, że w większości aut, przy włączonym ciepłym powietrzu, z nadmuchu środkowego leci letnie, jak nie zimne powietrze. Bynajmniej ja nie spotkałem się jeszcze z innym stanem rzeczy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2010, o 01:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 wrz 2010, o 23:13
Posty: 8
Lokalizacja: czeladż
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Proszę o pomoc . Co może być przyczyną .silnik osiąga swoją,[czyli optymalna] tęmperature ogrzewanie wnętrza kabiny zamiast grzać ,chłodzi zimnym powietrzem.Do momentu aż wskazówka ustawi się w połowie zegara, wszystko jest okej.Avka d4d-2001r po lifcie :-( :-( :help:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2010, o 10:26 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
W jakiej pozycji masz wtedy ustawione pokrętło nawiewu?

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2010, o 22:27 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 wrz 2010, o 23:13
Posty: 8
Lokalizacja: czeladż
Pokrętło od ogrzewania mam oczywiście ustawione na maxa ciepło.Próbowałem oczywiście różnych stawień, ale zawsze w ramach ustawień na ciepło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2010, o 11:35 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Pytałem o pokrętło nawiewu. (off,auto, 1, 2, 3 itd.)

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2010, o 15:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 gru 2008, o 09:09
Posty: 9
Lokalizacja: Orzesze
Zapowietrzony układ chłodzenia (podobny problem miałem w Camry 3.5 V6) lub uszkodzony termostat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2010, o 20:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 maja 2010, o 22:29
Posty: 172
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Marka: Ford
Model: była T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Witam mam ten problem o ktrórym opisze się w instrukcji obsługi

Nawiew na szyb´ i przypodłogowy – Powietrze
wydostaje si´ głównie wylotami
umieszczonymi przy podΠodze oraz wylotami
na przednià szyb´. W niektórych modelach,
przy wΠàczonym ogrzewaniu kabiny
nawiewami centralnymi doprowadzane jest
nieogrzane powietrze.
5. Nawiew na szyb´ – Powietrze wydostaje
si´ gΠównie wylotami na przednià szyb´.
W niektórych modelach, przy wΠàczonym
ogrzewaniu kabiny nawiewami centralnymi
doprowadzane jest nieogrzane powietrze.

Co można zrobić aby i centralnym nawiewem leciało ciepłe powietrze?

_________________
Obrazek

Pozdrawiam serdecznie
http://avensis.info/viewtopic.php?p=138724#138724


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2010, o 23:41 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Przeniosłem temat, bo od października nie otrzymałem żadnych porad.

Pozwolę podpiąć się pod temat ;)
Nie mogę poradzić sobie z wytłumaczeniem takiej sytuacji.
Avensis 1.8- 98r- 7A/fe kombi.

Po przejechaniu 10 km w temperaturze ok 5st C. termostat raz się otwiera, a raz nie.

Wiem to stąd, ponieważ przewód odchodzący od niego jest raz zimny, a innym razem ciepły.

Wskaźnik temperatury dochodzi do połowy, ale jak dla mnie trwa to trochę dłużej niż powinno.
Nie dzieje się nic co by wskazywało na to, że silnik się przegrzewa czy jest nie dogrzany.

Temperatura powietrza które leci z nawiewów, raz jest gorąca, a raz ciepła. Nawet podczas jednej minuty. (Nagrzewnica?)
Jak dla mnie, nawiew w tej temperaturze która jest na zewnątrz powinien być gorący.
Żeby podczas postoju otworzył się termostat, muszę go przytrzymać na obrotach kilka minut.

Obieg jest odpowietrzony.

Pytanie:
-Kiedy właściwie powinien się otworzyć termostat? (jeśli da się to jakoś wytłumaczyć)
-I dlaczego tak długo trwa jego otwieranie, choć nie ma oznak przegrzewania silnika?
-Może tak ma być, a ja się czepiam?

[ Dodano: |16 Gru 2010|, o 22:21 ]
Widzę, że nie można liczyć na jakiekolwiek podpowiedzi :-(

Wymieniłem termostat i nic się nie zmieniło :nie:
stary wsadziłem do wrzątku i ani drgnął.
Wskazówka teraz, jak i poprzednio jest w połowie (czyli dobrze) przewód od termostatu na ogół jest zimny :-( , a ten który idzie z bloku silnika do góry chłodnicy jest gorący!?

Nic w tej sytuacji nie rozumiem :nie:

Skoro termostat był zepsuty to czemu wskazówka jest w normalnym położeniu?

Ruszcie proszę głową i pomóżcie :help:

[ Dodano: |1 Sty 2011|, o 17:23 ]
Brak pomocy, ale dopiszę co jeszcze zauważyłem.
Wentylatory chłodnicy włączają się po rozgrzaniu silnika, a termostat jest zamknięty, bo przewód jest zimny.
Dopiero po dłuższej chwili (kilkunastu kilometrach) termostat się otwiera, ale widać, że nie do końca ponieważ przewód jest letni. Po jeszcze dłuższej jeździe termostat otwiera się jak należy tylko ogrzewanie nadal jest słabe. Podczas postoju wieje zimne powietrze.
Prawdopodobnie nagrzewnica jest trochę przypchana lub wpływ na grzanie ma reduktor wpięty w trójnik przed nagrzewnicą. (spróbuję zrobić coś przy niej jak się zrobi cieplej) Tylko dlaczego termostat otwiera się tak późno i silnik się nie przegrzewa?

Drodzy forumowicze.
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę się nimi podzielić.
Podobna sytuacja może zdarzyć się każdemu i zamiast tworzyć podobny temat mogą to tu znaleźć.
Nie lubię jak ktoś zakłada temat i po rozwiązaniu problemu nie chce mu się dzielić z innymi forumowiczami, ale niestety chyba zrobię podobnie...
Pozdrawiam

[ Dodano: |9 Sty 2011|, o 20:59 ]
Chyba rozwiązałem problem.
Sprawdzę jeszcze pomysł jaki podał mi ALL JAPAN, ale to dopiero jak będzie zimno.
Zdam wtedy relację co i jak.

[ Dodano: |9 Sty 2011|, o 23:56 ]
Przepraszam ALL JAPANESE o którego to właśnie mi chodziło. :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 gru 2010, o 01:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 wrz 2010, o 23:13
Posty: 8
Lokalizacja: czeladż
W odpowiedzi na pytanie kolegi Wojtekd3 dotyczących ustawień. Prędkość dmuchawy dowolna oprócz OFF [wyłączona]. Temperatura - zakres czerwony. Wlot powietrza z zewnątrz. Kierunek nawiewu najczęściej w ostatnich mrożnych dniach - szyba lub szyba z przypodłogowym. Klimatyzacja - wyłączona. Jednak jak sądze przyczyny należy szukać nie w ustawieniach pokręteł. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym w normie między min.-max pomiar na zamarzanie do -35C -płynu nie ubywa. Zapowietrzony układ raczej nie jest [ogrzewanie działa do pewnego momentu ] Termostat wykluczam - gorące przewody przy chłodnicy a ogrzewanie dmucha zimnym powietrzem. Zastanawia mnie czujnik temperatury kabiny - nie wiem czy działa na ogrzewanie czy klimatyzacje. :nuda: :nuda:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 gru 2010, o 11:26 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Jeżeli pokrętło nawiewu masz ustawione na AUTO, to po nagrzaniu kabiny do określonej temperatury zaczyna wyrzucać chłodniejsze powietrze po to, by utrzymywać w miarę stałą temperaturę w kabinie (nie przegrzewać). Po jakimś czasie znów powinno wiać ciepłym. Taka termoregulacja. Jeśli tak nie jest, to może jakaś usterka w nagrzewnicy.

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 gru 2010, o 12:04 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
wojtekd3 napisał(a):
Jeżeli pokrętło nawiewu masz ustawione na AUTO, to po nagrzaniu kabiny do określonej temperatury zaczyna wyrzucać chłodniejsze powietrze po to, by utrzymywać w miarę stałą temperaturę w kabinie (nie przegrzewać). Po jakimś czasie znów powinno wiać ciepłym. Taka termoregulacja. Jeśli tak nie jest, to może jakaś usterka w nagrzewnicy.

Jeśli nawiew nie jest na AUTO, to tak samo reguluje temperaturę - AUTO dotyczy tylko mocy nadmuchu. Tzn. dmucha mocniej, kiedy temperatura mocno się różni od ustawionej, a potem stopniowo zmniejsza prędkość. Ale temperatura nawiewanego powietrza zawsze się zmienia, z wyjątkiem ustawień MAX i MIN.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 gru 2010, o 00:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 wrz 2010, o 23:13
Posty: 8
Lokalizacja: czeladż
Witam ponownie Panowie moja teoria odnośnie czujnika regulacji temperatury upadła. Jadąc wczoraj w góry na narty, ogrzewanie działało jak i ostatnio do chwili nagrzania silnika - wskazówka doszła do połowy i koniec z ciepłym powietrzem. Przez następne ponad 100 km wiało chłodem. Jak by to był czujnik temperatury to po takim wychłodzeniu na pewno by zaskoczył. Droga powrotna prawie to samo , nagle w pewnej chwili silnik oczywiście dobrze zagrzany szanowne ogrzewanie zaczyna działać i tak na szczęście do końca podróży. Już sam nie wiem co o tym sądzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 gru 2010, o 21:23 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Jeśli to możliwe, to wtedy, gdy wieje zimne powietrze stań i sprawdź czy przewody prowadzące od i do nagrzewnicy są zimne czy ciepłe.
Jak to sprawdzisz to daj znać, a wtedy pomyślimy co dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2010, o 01:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 wrz 2010, o 23:13
Posty: 8
Lokalizacja: czeladż
Sytuacja za każdym razem jest taka sama ogrzewanie przestaje grzać gdy tylko wskazówka od temperatury jest w połowie na zegarze. Sprawdziłem przewody od nagrzewnicy są ciepłe. Przewód górny od chłodnicy ciepły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2010, o 15:58 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Wygląda mi to na zacinający się termostat. Sprawdź czy wąż odprowadzający płyn poprzez termostat jest cały czas ciepły czy bywa zimny.
Może to być jednak zapowietrzony układ.
Sam się głowię nad swoim przypadkiem, bo nikt mi nie może bądź nie chce pomóc :-(
Temperatura także nie pozwala na grzebanie pod maską.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sty 2011, o 14:10 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
WALL napisał(a):
Sytuacja za każdym razem jest taka sama ogrzewanie przestaje grzać gdy tylko wskazówka od temperatury jest w połowie na zegarze. Sprawdziłem przewody od nagrzewnicy są ciepłe. Przewód górny od chłodnicy ciepły.


Jeśli przewody do nagrzewnicy gorące a wieje zimnym to wygląda na jakieś problemy ze sterowaniem. Może na początek spróbuj poodłączać czujniki temperatury - zewnętrzny i wewnętrzny. Wewnętrzny jest nad prawym kolanem kierowcy, zewnętrzny przed chłodnicami (tam są dwa jeden od wyświetlacza w radiu, drugi od nawiewów).
Samochód powyższa Ci obroty do 1200 jak włączysz ogrzewanie na zimnym silniku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sty 2011, o 16:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 14:59
Posty: 163
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
WALL napisał(a):
Witam ponownie Panowie moja teoria odnośnie czujnika regulacji temperatury upadła. Jadąc wczoraj w góry na narty, ogrzewanie działało jak i ostatnio do chwili nagrzania silnika - wskazówka doszła do połowy i koniec z ciepłym powietrzem. Przez następne ponad 100 km wiało chłodem. Jak by to był czujnik temperatury to po takim wychłodzeniu na pewno by zaskoczył. Droga powrotna prawie to samo , nagle w pewnej chwili silnik oczywiście dobrze zagrzany szanowne ogrzewanie zaczyna działać i tak na szczęście do końca podróży. Już sam nie wiem co o tym sądzić.

U mnie było dokładnie to samo. Miałem ubytki płynu chłodniczego. Po dolaniu do max działało jak trzeba. Sprawdź to, jeśli zadziała to masz rozwiązanie problemu, jeśli nie to wtedy szkaj dalej. Trzeba zaczynać od najprostszych sposobów. Możesz początkowo nalać delikatnie więcej płynu, bo jak ci gdzieś przecieka, to za chwilę problem się powtórzy. U mnie ciekła pompa wodna.

_________________
Pozdrawiam
Clinton


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sty 2011, o 18:01 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
[/quote]
WALL napisał(a):
Kierunek nawiewu najczęściej w ostatnich mrożnych dniach - szyba lub szyba z przypodłogowym.

Wtedy to normalne, że z przednich kratek leci zimne powietrze.
Jeśli nawiew nastawiony jest na przód i leci zimne to wtedy można powiedzieć, że problem występuje.
bobikos napisał(a):
Może na początek spróbuj poodłączać czujniki temperatury - zewnętrzny i wewnętrzny. Wewnętrzny jest nad prawym kolanem kierowcy, zewnętrzny przed chłodnicami (tam są dwa jeden od wyświetlacza w radiu, drugi od nawiewów).

Mało z tego rozumiem ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sty 2011, o 12:10 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
pawkaj przecież moja odpowiedź nie dotyczy twojego problemu.

Kolego WALL powiedz czy za przypadkiem nie używasz tzw. dogrzewacza po uruchomieniu zimniego silnika. Jeśli masz i używasz to wyjaśniałoby to dziwne zachowanie ogrzewania. Dogrzewacz przestaje działać w momencie osiągnięcia ok 86st C (czy coś koło tego).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sty 2011, o 17:25 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
bobikos napisał(a):
pawkaj przecież moja odpowiedź nie dotyczy twojego problemu.

Widzę, że piszesz do WALL-a.
Tylko jak napisałem, mało z tego rozumiem...
Jakoś nie widać, aby WALL nadal był zainteresowany naszą pomocą ponieważ ostatni raz pisał na ten temat 23.XII


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sty 2011, o 22:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 wrz 2010, o 23:13
Posty: 8
Lokalizacja: czeladż
Witam ponownie. Sorki że ostatnio nic nie pisałem na wciąż powtarzającym się u mnie problemie. Jeżdziłem ostatnio na krótkich odcinkach, na których problem nie występuje. Do kolegi bobikos dzięki za podanie tropu z tymi czujnikami - jutro spróbuje to sprawdzić. Nie wiem o jakim dogrzewaczu wspominasz - u mnie tego nie ma Samochód po odpaleniu ma około 850 obrotów , po przełączeniu przełącznika ogrzewania na max ,wzrastają do 1200.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda