TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 12 gru 2017, o 06:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 836 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 21:22 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20455
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 291
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Raul73 napisał(a):
Czytałem, że tylko w niektórych nowoczesnych dieslach sprężarki klimy pracują przy ujemnych temperaturach.
Zgadza sie, mam takowa, dziala jako dogrzewacz do okolo -20 stopni, taka pompa ciepla w aucie ;-), a w t22 jest termiczne zabezpieczenie, i dobrze bo by uklad rozwalilo. Oczywiscie swiatelko na wlaczniku AC bedzie sie swiecic, ale nie ma to znaczenia, sterownik go nie zalaczy. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 paź 2013, o 14:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 paź 2013, o 13:41
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
Witam.

Też mam pytanie odnośnie klimatyzacji. Ostatnio pojawił się u mnie następujący problem. Po włączeniu silnika odpalam klimatyzację w opcji manual (AC włączone lub nie - bez znaczenia). Jak reguluję temperaturę, to przestawiają się miejsca nawiewu - mimo, że to opcja manual. A jak włączę przycisk Auto, to nawiew wyłącza się całkowicie i słychać "pstryknięcie" jak przy całkowitym wyłączaniu klimatyzacji (przycisk OFF), a panel klimatyzacji pozostaje podświetlony. Żeby było śmieszniej, po kilku czy kilkunastu minutach jazdy usterka samoczynnie znika.
Czy ktoś z Was miał z taką sytuacją do czynienia ?
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 paź 2013, o 15:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 paź 2013, o 13:41
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
Jeszcze jedna rzecz. Doczytałem, że jeśli jest chłodniej tak jak dzisiaj, to włączenie AUTO i wyższej temperatury na zimnym silniku skutkuje wyłączeniem nawiewu, bo nie można uzyskać takiej temperatury. Dziwne trochę. Jeżdżę już cztery lata i wcześniej mi się to nie trafiło.
Nawet jeśli to prawda, to jest jeszcze ten drugi problem, chyba że to też uchodzi za normalne :) Mianowicie, czy na Manualu (też zimny silnik) zmiana temperatury powoduje u Was przy określonych temperaturach zmianę samoczynną kierunków nawiewu. Wcześniej też tego nie zaobserwowałem.
Dokładnie jest tak. Włączam silnik. Klima na Manual, nawiew na twarz np. na połowę mocy, temperatura 18. Zwiększam temperaturę i przy zadanych 23 stopniach zmienia się nawiew na twarz i nogi, zwiększam dalej to daje na same nogi. Przy Manual kierunek nawiewu powinien być chyba stały ?
Po tym jak trochę przejadę (silnik się nagrzeje), to kierunek nawiewu przy tych samych czynnościach już się nie zmienia.
Mam nadzieje, że zrozumiale to opisałem :) Wkurza mnie to, bo wcześniej tego nie doświadczyłem i zaczynam się zastanawiać, czy coś się nie psuje.

PS.
Zrobiłem też test klimy podany w innym wątku i żaden błąd nie wyskoczył.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2013, o 11:43 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 paź 2013, o 21:44
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1ADFTV
Szukałem na na forum, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na pytanie - ile czynnika chłodzącego wchodzi do Avensis 2008r diesel(126koni)? Będę wdzięczny za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2013, o 14:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 lip 2011, o 16:02
Posty: 406
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 D4D
a może poszukaj pod maska - powinna być wlepa z taką informacją, przynajmniej u mnie tak jest, albo w instrukcji obsługi poszukać

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2013, o 20:19 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9483
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 506
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Wrzucam info odnoścnie T27


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2013, o 09:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 paź 2013, o 21:44
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1ADFTV
OK, dzięki Panowie dzisiaj zerknę i poszukam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2013, o 11:31 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2013, o 00:24
Posty: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2ZR-FAE
Wiecie moze ile powino sie wtloczyc oleju do klimy. Ave t27 1.8 bo chce nabic klime i odgrzybic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2013, o 22:22 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
figar0 napisał(a):
Co jaki czas odgrzybiać i napełniać klimatyzację?

Każdy co innego doradzi. ;-)
Ja odgrzybiłem raz po 2 latach jeżdżenia - kolejny raz zrobię to jak będę czuł jakiś smrodek albo może za rok. :niewiem: Jak nie śmierdzi to co będę odgrzybiał. Nie umrę od tego.

Jeżeli klima dobrze działa to przez 3 lata bym się nie dotykał a może i więcej. Jeżeli jest z roku na rok słabsza to trzeba "wydoić" ją i zobaczyć ile oddała - wtedy będzie wiadomo jaki ubytek a następnie napełnić jak należy. :tak:

Takie jest moje zdanie a każdy następny forumowicz może napisać całkiem co innego odnośnie częstotliwości odgrzybiania i wymiany czynnika. ;-)

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2013, o 22:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 maja 2013, o 09:45
Posty: 200
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 22
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8 benzyna
I nie zapominać o wymianie filtra kabinowego, można się zdziwić ile tam się syfu gromadzi i jak też on potrafi śmierdzieć.

_________________
"Głupota i tak śmierdzi, nawet wyperfumowana!"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 22:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sty 2010, o 02:12
Posty: 154
Lokalizacja: M.M
Pochwały: 2
Marka: TOYOTA
Model: T27
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8PLPG/Pb
Po 5 latach od zakupu Toyki udałem się do serwisu klimatyzacji:)
Tak sobie myślałem z tego co piszą że rocznie nawet 10% ucieka z całkiem sprawnej klimatyzacji.
A tu po pięciu latkach automat odessał 420g czynnika i nabił tak jak na naklejce 440g.
Więc co 5% przez pięc lat?
Troszkę to dziwne. Wiem że oczyścił czynnik i zalał nowym olejem (na pewno nie zaszkodzi).
Myślę że serwis znów odwiedzę za pięć lat jeśli wszystko będzie w porządeczku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 22:36 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20455
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 291
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Te dane ile odessano nie zawsze sa dokladne. Do teg nie wiesz ile bylo przed piecioma laty. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 22:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sty 2010, o 02:12
Posty: 154
Lokalizacja: M.M
Pochwały: 2
Marka: TOYOTA
Model: T27
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8PLPG/Pb
Fakt nie za bardzo wiem ile było przed pięcioma laty ,wiem tylko że była do końca serwisowana w aso toyoty przez poprzedniego właściciela (lekarza chirurg ),ale to nie ma znaczenia
Tak samo powiedział mi człowiek obsługujący urządzenie :) "że te dane nie zawsze są dokładne"
Tylko nasuwa mi się na usta pytanie- jeśli odessany czynnik nie jest tak dokładnie określony to skąd mogę mieć pewność że ten wpuszczony jest dokładnie odmierzony tak jak pokazuje urządzenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 23:08 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20455
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 291
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Pewna jest tylko śmierć i podatki. Zawsze jest jakaś tolerancja na którą w tym przypadku wpływa kilka czynników. Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2014, o 09:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2007, o 22:05
Posty: 171
Lokalizacja: Łomianki
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Verso Sol Plus
Nadwozie: inne
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147KM 2ZR-FAE
bato napisał(a):
Po 5 latach od zakupu Toyki udałem się do serwisu klimatyzacji:)
Tak sobie myślałem z tego co piszą że rocznie nawet 10% ucieka z całkiem sprawnej klimatyzacji.
A tu po pięciu latkach automat odessał 420g czynnika i nabił tak jak na naklejce 440g.
Więc co 5% przez pięc lat?
Troszkę to dziwne. Wiem że oczyścił czynnik i zalał nowym olejem (na pewno nie zaszkodzi).
Myślę że serwis znów odwiedzę za pięć lat jeśli wszystko będzie w porządeczku

Ja po zakupie auta napełniłem klimę do 440g a było 300g. Miała wtedy 6 lat i jeśli nikt wcześniej nie napełniał to wyszło 6% ubytku na rok. Po kolejnych 2 latach miałem 405g co dało 4% na rok.

bato wiesz może ile oleju wpuścili do układu?

_________________
Toyota Verso '09 1.8 147KM Obrazek
Honda Civic '00 1.4iS 90KM Obrazek
Moje poprzednie auta:
Toyota Corolla Verso '05, Toyota Avensis '99, Honda Civic 5D '95, Renault 19 5D '91, Skoda Felicja '99, Fiat Uno '94, Fiat 126p '87, VW Garbus '68, Fiat 126p '79


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2014, o 22:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sty 2010, o 02:12
Posty: 154
Lokalizacja: M.M
Pochwały: 2
Marka: TOYOTA
Model: T27
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8PLPG/Pb
Powiem szczerze ze dokładnie to nie wiem,podczas pracy automatu (texa w miarę nowa maszyna przystosowana obsługi nowych instalacji z 1234yf ) widziałem kontem oka komendę "wypuszczanie oleju do obiegu" i wartość 50 ale czy to było w gramach to nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2014, o 15:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2010, o 13:06
Posty: 102
Lokalizacja: mazowsze
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1AD-FTV
Czołem!
Takie pytanie mi się nasunęło. Czy izolować "zimne" rurki klimatyzacji. Pewnie na tym jest trochę strat energii i prostym zabiegiem można by podnieść skuteczność. Co o tym sądzicie?
Jeśli izolować to czym? Osłony piankowe (takie jak do rur hydraulicznych) + taśma termiczna?
Proszę o sugestie.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2014, o 20:58 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 676
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Nie na tych rurkach dochodzi do kondesacji wody jak obłożysz ja czymś ta woda będzie się dłużej utrzymywała, co spowoduje szybszą korozję rurki.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2014, o 21:19 
Ale jak wlasnie zaizolujesz to ta kondensacja raczej nie wystapi.


Góra
  
 
PostNapisane: 13 maja 2014, o 23:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2010, o 13:06
Posty: 102
Lokalizacja: mazowsze
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1AD-FTV
No dobra, jakbym gąbką obłożył to pewnie byłaby mokra - słuszna uwaga. Ale może jest sens i zasadność zaizolowania tego taśmą termiczną? Teoretycznie wydaje się to dobrym pomysłem, ale nigdy czegoś takiego nie widziałem. Tylko czemu nie robią tego na etapie produkcji?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2014, o 09:06 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20455
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 291
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Widac te straty nie maja wiekszego znaczenia dla calego ukladu. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2014, o 13:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2010, o 13:06
Posty: 102
Lokalizacja: mazowsze
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1AD-FTV
wrc proszę Cię....

Chodzi o optymalizacje.

Jakbyśmy wymieniali rzeczy których nie robią producenci bo nie ma większego znaczenia (dla nich) to byśmy biblię napisali.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2014, o 22:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20455
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 291
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Wiem, jak dla mnie nie ma klopotu, zrob izolacje, ale nie wiem czy to do ukladu cos wniesie. Nie zmienia to faktu ze chetnie poczytam o wynikach tej akcji. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sie 2014, o 15:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 09:37
Posty: 2
Lokalizacja: NS
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna
Śpioch napisał(a):
Robert_L napisał(a):
dzięki. na obecną chwile działa normalnie, będę obserwował

Jak klima się rozszczelni to zauważysz na początku że sprężarka się częściej odpala aż będzie tak że będzie co chwile chciała sobie dobić ciśnienia. Jak zauważysz częstsze odpalenia sprężarki wtedy lepiej nie używaj już klimy tylko wymiana chłodnicy. :tak:



Przy prawidłowej pracy sprężarki - jak często powinna się włączać i wyłączać - co to znaczy co chwilę chciała sobie dobić?


Zastanawiam się czy u mnie nie włącza się za często.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sie 2014, o 19:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20455
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 291
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Zalezy od temp. zewnetrznej. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2016, o 22:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:56
Posty: 28
Lokalizacja: miastostumostów
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Panowie, mam to (nie)szczescie, ze moja t22 po FL nie posiada napisu AUTO przy pokretle temperatury, przez co nie jest klima automatyczna. Moje pytanie brzmi- co trzeba wymienic, by byla wlasnie automatyczna? Czy ktos juz przeprowadzal taka operacje? Bede bardzo wdzieczny za pomoc! :)

_________________
Bardzo mi z tego powodu wszystko jedno.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 836 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda