TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 paź 2017, o 00:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 maja 2012, o 11:14 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 18:57
Posty: 600
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 50
Marka: Toyota
Model: T22 sedan
Rocznik: 2002
Silnik: 1AZ-FSE
Po wymianie kabinówki, dalej dmucha tak, że pożal sie Boże...Wentylator sprawny...
Co sądzicie o wyjęciu listwy na podszybiu, i wyczyszczenie tych wlotów z których zagarniane jest powietrze do układu wentylacyjnego ? Patrzyłem przez te siatki..syfu mnogosc...
Z odkeceniem nie powinno byc kłopotu. 4 zatrzaski i śruby, plus demontaż wycieraczek.
Co sądzicie ?
Progres w nawiewie przed/po wymianie filtrow jest..ale to jeszcze nie to...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2012, o 11:18 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6977
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 825
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Jeżeli na obiegu zamknietym tez slabo dmucha (nie zasysa z podszybia), to problem nie lezy w zapchanym podszybiu
(chociaz zapewne nie zaszkodzi wyjac z podszybia syf jak jest go tam duzo)

Nie miales zakladanego nowego silnika dmuchawy, pochodzacego z anglika ?
viewtopic.php?f=23&t=7703&p=132169&hilit=dmuchawa+z+anglika#p132169


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2012, o 11:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 18:57
Posty: 600
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 50
Marka: Toyota
Model: T22 sedan
Rocznik: 2002
Silnik: 1AZ-FSE
Dmuchawa i reszta stuffu, jest oryginalna , Toyota kupowana w salonie w Krakowie i jak w opisie auta od początku w rodzinie. Nic na bank nie było zakładane od angoli.
Na zamkniętym obiegu, wieje mocniej...
Biorę się za rozkręcanie tego dziadostwa po południu. Widziałem "know how" w temacie listwy podszybia od cariny ...powinno dać radę :) Może faktycznie, zapchany... Tym bardziej, że raczej nigdy nie było to robione.
Mam pytanie, filtr znajduje się pod tą czarną blendą koło mechanizmu wycieraczek ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2012, o 11:38 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6977
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 825
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Nixxon84 napisał(a):
Na zamkniętym obiegu, wieje mocniej...

Aaaaa, no to całkiem możliwe, że podszybie zawalone liśćmi.

Pod podszybiem nie ma żadnego filtru powietrza.
Filtr znajduje się obok pedału gazu http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1134k-2x.pdf
Tu masz opisy naszych zmagań z wymianą tego filtra viewtopic.php?f=5&t=19&start=75
Chyba go już wymieniłeś.

Podszybie schodzi dobrze, problem może być ze zdjęciem wycieraczek (jak nigdy nie ściągane) może być potrzebny ściągacz.
viewtopic.php?f=5&t=7363&p=207184&hilit=wieloklin+wycieraczki#p207184
viewtopic.php?f=25&t=1191&p=192826&hilit=wieloklin+wycieraczki#p192826

Spinek część się połamie (kupisz nowe w sklepie moto po 1-2zl/szt), przydaje się taki przyrząd do wyciągania spinek:

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2012, o 11:51 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 18:57
Posty: 600
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 50
Marka: Toyota
Model: T22 sedan
Rocznik: 2002
Silnik: 1AZ-FSE
Filtr wymieniałem wczoraj...przerobiłęm juz "opadający" górny element i trzymanie ręka pedału gazu :) :) :) Ale udało się...
Jak pisałem progresja jest ale to nadal nie jest to...dlatego zastanawiam sie czy podszybie nie zawalone


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2012, o 15:11 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Sprawdziłem to o czym pisał piokli i muszę stwierdzić, że nadmuch na obiegu zamkniętym jest mocniejszy.
Mam wyczyszczone podszybie i wymieniony w tym tygodniu filtr więc śmiem twierdzić, że raczej tak ma być.
Poza tym myślę, że to logiczne.

Nixxon84 jeśli nie czyściłeś podszybia to lepiej to zrób. Wyjmij też ponownie filtr i sprawdź przy pomocy lusterka i latarki jak wygląda wnętrze. Mogą tam być liście i inne syfy. Co prawda nie powinny wpływać na nadmuch, ale po co mają gnić.
Na każdym położeniu nadmuchu masz podobnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2012, o 19:15 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 18:57
Posty: 600
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 50
Marka: Toyota
Model: T22 sedan
Rocznik: 2002
Silnik: 1AZ-FSE
pawkaj filtr wczoraj zmieniony, z zaglądaniem w szczelinę ,odkurzaniem etc, wiec jeśli chodzi o kabinówkę to na bank wszystko czyste. Liści i innych paprochów trochę było.
Wraz z przekręcaniem dmuchawy, rośnie siła nawiewu plus to o czym piszecie, jak dam na zamknięty obieg to jest dodmuch. Chodzi mi o to, że nawet na "czwórce" działa to dość dychawicznie, w porównaniu choćby z innymi autami, które są w rodzinie. Stąd pomysł udrożnienia, całego układu.
Jeśli chodzi o temperature, na "low" chłodzi dobrze mimo, nie uzupełniania czynnika od dwóch lat i niebawienie sie w jakies czyszczenie chlódnik, parowników etc. Zresztą w/w elementy nie maja wpływu na siłe dmuchawy per se.
Dziś brakło czasu i siły na demontaż podszybia. Zabiorę się za to w weekend. Postaram sie zrobić jakąs foto relacje do dzialu diy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2012, o 15:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 mar 2009, o 00:24
Posty: 2
Lokalizacja: Gołąb
Marka: toyota
Model: avensis
Rocznik: 2002
Silnik: 2,0 D-4D
Proszę podpowiedzcie jaki numer katalogowy, producenta ma wentylator dmuchawy do avensis rocznik 2002, 2,0 D-4D, 110KM, T22. Musze kupić bo mi zaczyna piszczeć jak wściekły na wyższych obrotach. Pewnie silniczek się zaciera. Pozdrawiam

_________________
E.G.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2012, o 19:16 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Może wystarczy wyjęcie i oczyszczenie z np. liści.
Potraktuj go silikonem w sprayu i zaoszczędzisz kasę. :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2012, o 09:06 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6977
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 825
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Dokładnie !
Wyjmij silnik i obejrzyj dokładnie, jak komutator nie zdarty mocno, to nie ma co silnika szukać, tylko przesmarować rzadkim olejem połączenia ruchomych/obracających się elementów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2012, o 10:41 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 12:45
Posty: 2712
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 30
Marka: Toyota
Model: byla T22 jest T 27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147 KM (2ZR-FAE)
a u mnie na slabszy nadmuch pomaga wizyta na .... myjni automatycznej,
suszarka myjkowa dmucha niezle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 wrz 2012, o 07:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 304
Lokalizacja:
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
Właśnie dzisiaj zauważyłem ten sam problem z nadmuchem. Oczywiście czyszczenie i wymiana filtrów jak najbardziej niezbędna.

Natomiast zauważyłem jeszcze inną rzecz, która mnie zaniepokoiła. Zawsze, albo mi się tylko wydaje że tak było, po włączeniu silnika i pozostawieniu go na wolnych obrotach powietrze powoli się nagrzewało i w środku robiło się ciepło. Teraz jest tak, że nawet jeśli wskazówka temperatury dojdzie już w położenie "ostateczne" to znaczy włącza się już dmuchawa na chłodnicy, klapa silnika paruje od ciepła, to w środku nadal dmucha zimne powietrze. Dopiero jak ruszę samochodem i przejadę kilkaset metrów to zaczyna się robić ciepło.
Mam założoną instalację gazową, która przełącza się automatycznie, ale dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. I tu zrobiło się to samo. Nie ważne ile się grzje na wolnych obrotach dopiero jak przejadę kilkaset metrów, nawet więcej niż jak działało dobrze, to dopiero wtedy się przełącza. Dodam jeszcze, że jak są upały to zaraz po odpaleniu silnika i przegazowaniu przełącza się na gaz a jak się zrobi chłodniej czy wilgotno to już nie działa tak jak kiedyś.
Wydaje mi się, że w tym przypadku samo czyszczenie i filtry nie pomogą.
Co może być przyczyną?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 wrz 2012, o 17:17 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Przyczyny mogą być dwie.
Pierwsza to zakamieniona nagrzewnica (tu daję 90% że tak jest), a druga to wina instalacji lpg. Dokładnie chodzi tu o trójnik który łączy węże silnika, nagrzewnicy i reduktora gazowego.
Powinien być on węższy od strony reduktora, aby płyn mocniejszym strumieniem lał się do nagrzewnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 07:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 304
Lokalizacja:
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
Jak mam sprawdzić nagrzewnicę i czy mogę to zrobic samodzielnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 12:06 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Jeśli gorące powietrze wzrasta wraz z dodawaniem gazu, to jak pisałem powyżej nagrzewnica jest zapchana (zakamieniona).

Proszę:
viewtopic.php?f=5&t=12342


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 16:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 304
Lokalizacja:
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
Ale jaja.
Pomyślałem, że zacznę od filtrów. Chciałem wyciągnąć stare a tu się okazało, ...
że ich nie ma.
Mam ten samochód od 9 lat i od tego czasu nie zaglądałem tam, gdyż wszystko działało. Aż tu taka niespodzianka.
W związku z tym mam pytanie. Czy to możliwe, że te filtry się rozleciały ze starości i że je "wywiało"?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 16:31 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6977
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 825
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Filtr nawet jak by się rozleciał, to plastikowa ramka by została i nie ma którędy wywiać kawałków filtra.
W T22 mogło filtra nie być. Przed FL w wersjach bez klimy nie montowali filtra kabinowego.
(tak samo było w Carinach E i w Picnic'ach - wersje z klimą miały ten filtr, a bez klimy nie miały, ale można sobie było go włożyć)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 16:51 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 394
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
a już myślałem,że te ramki biodegradowalne i się rozłozyły po 9 latach :-D

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 23:07 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 08:38
Posty: 1824
Lokalizacja: Olsztyn/Rochdale
Pochwały: 147
Marka: Lexus
Model: IS 250 F Sport
Rocznik: 2012
Silnik: 4GRFSE
U mnie w T22 po FL też nie montowali filtra, nie montowali poprzedni wlasciciele :jacipokaze:

_________________
Części Avensis T22, Avensis T25 - priv


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 10:14 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6977
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 825
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Czyli poprzedni właściciele dupę szkłem podcierali robiąc takie oszczędności.

Filtr kabinowy nie tylko filtruje powietrze pasażerom, ale przede wszystkim chroni parownik klimatyzacji przed zapchaniem śmieciami, oblepieniem brudami, które potem w wilgoci parownika gniją, pleśnieją.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 10:44 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Może teściową wozili i chcieli aby trochę grzyba wciągnęła. :tak:

Poprzednicy może i serwisowali, a na rachunku widniała także kwota wymiany filtra. Kto tam zagląda jeśli jeździ do ASO? :cfaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 07:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 304
Lokalizacja:
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
Przeczyściłem wczoraj parownik. Trochę na szybko i chyba nieskutecznie bo jak podpiąłem ponownie to po nagrzaniu silnika rurka doprowadzająca płyn była gorąca, z chłodnicy parowało, a rurka odprowadzająca pozostałą całkiem zimna.
Czy to możliwe, że to musi potrwać więcej czasu aby parownik "przepuścił" gorący płyn czy też, co wydaje się bardziej prawidłowe, powinien on nagrzewać się równie szybko co rurka doprowadzająca płyn?

Spróbuję jeszcze raz przeczyścić, ale wydaje mi się, że będzie mnie czekać wymiana parownika. Dlatego mam pytanie czy do modelu z 98 z klimą będzie pasował również parownik z modelu po lifcie? A może pasuje także jakiś inny?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 14:43 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Wątpię żeby były jakieś zmiany w samym parowniku.
Całkiem zimna to byłaby gdyby zakorkował się wylot. Płyn będzie uchodził nawet małą dziurką.
Odpowietrzyłeś dobrze układ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 07:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 304
Lokalizacja:
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
No właśnie. Okazuje się, że jest jeszcze gorzej niż było. Całkiem możliwe, że jest zapowietrzone.
Tak na marginesie. Jak się to odpowietrza?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 10:47 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
:-D
I tak temat będzie się rozwijał samymi rankami... ;-)

Zalewasz chłodnicę na max (nie zakręcasz korka), włączasz silnik i wtedy gdy się cofa płyn, to go dolewasz (możesz delikatnie przygazować linką przy przepustnicy).
Jeśli płyn się nie cofa (wystarczy kilka minut) to zakręcasz chłodnicę i kontrolujesz płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Po załączeniu wiatraków dolewasz płyn do zbiorniczka wyrównawczego na max.
Gdy silnik ostygnie odkręcasz korek chłodnicy i w razie potrzeby uzupełniasz płyn. Dolewasz go także do zbiorniczka na max.
I tyle. Układ powinien być już odpowietrzony. :papa:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2012, o 07:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 304
Lokalizacja:
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
pawkaj napisał(a):
:-D
I tak temat będzie się rozwijał samymi rankami... ;-)


A to tak specjalnie. Złośliwie :diabel: :diabel: :diabel:

Spróbuję odpowietrzyć i dam znać jak działa. Dzięki. :kwiatek:
No może lepiej :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2012, o 07:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 304
Lokalizacja:
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
Teraz jest tak jak powinno. :-D
Okazało się, że najprawdopodobniej miałem za mały poziom płynu, gdyż przy odpowietrzaniu wlałem 2l dodatkowo :bojesie:
To daje do myślenia i teraz tylko muszę sprawdzić czy poziom płynu będzie się utrzymywał czy też gdzieś wycieka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2012, o 17:01 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
A nie wiesz ile weszło za pierwszym razem?
Ale chyba nie jeździłeś za dużo bez tych dwóch litrów?

Poziom sprawdzaj na zimnym silniku. Spróbuj jeszcze coś wlać do chłodnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 08:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 304
Lokalizacja:
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
Zakładam, że tych dwóch litrów zaczęło brakować dopiero gdy zaczęły się problemy ze zbyt późnym przełączaniem na gaz, gdyż teraz po uzupełnieniu wróciło do normy. A skoro tak, to była to kwestia ok. 1 tygodnia. W tym czasie nie zdążył bym zajechać silnika bo robię tym samochodem krótkie odcinki. Zanim się porządnie nagrzeje to już jestem na miejscu.

A chłodnica jest teraz pełna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 17:00 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
No i fajnie. :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda