TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 27 cze 2017, o 14:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lis 2007, o 11:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 wrz 2007, o 21:48
Posty: 39
Lokalizacja: Olsztyn
Dzięki za instrukcję, ale na razie odpuściłem sobie tę naprawę bo jest za zimno, a nie mam garażu. Jak tylko będzie cieplej to rozkręcam bo to terkotanie mnie denerwuje, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lis 2007, o 09:13 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 14:08
Posty: 34
Lokalizacja: Bournemouth
Marka: Toyota
Model: Avensis T221
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Wg mnie najlatwiej i najszybciej bylo by zdjac konsole. Na pewno szybciej niz bawic sie penseta. Operacja jest bardzo prosta i zajmuje nie wiecej niz kilkanascie sekund - wiem bo sam to robilem. Wystarczy pociagnac delikatnie do siebie panel, zamocowana jest on na zatrzaskach ktore latwo puszczaja.

Wlasciwie instrukcje demontazu i wymiany zarowek konsoli srodkowej znajdziesz w sekcji ZRÓB TO SAM » Wymiana żarówek w konsoli środkowej. MaŁy_RaDeK przygotowal instrukcje ze zdjeciami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lis 2007, o 14:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 lis 2007, o 17:57
Posty: 12
Lokalizacja: lodz
Wczoraj zdjąłem konsole z tych zatrzasków faktycznie łatwizna i zobaczyłem że ten trzpień na którym jest osadzone pokrętło ciepło/zimno dlatego jet luźny bo się urwał nie łąćzy się z takąbiałą skrzyneczką gdzie podejrzewam jest cały mechanizm odpowiadający za regulacje wentylacją. niestety kierowałem się postem gdzie było napisane że pokrętłą spoko zejdą, a kiedy nie bedą chciały można to zrobić kombinerkami przez szmatke. No i cóż trzpień się urwał i teraz mam maxymalną temperature w samochodzie, bede próbował to jakoś skleić może bedzie trzymać jak nie to mam nadzieje że jakiś el magico da radę to naprawić żebym nie musiał kupować całego mechanizmu od wentylacji.

[ Dodano: 2007-12-07, 15:00 ]
no teraz już wiem wszystko, ułamany trzpień spróbuje skleić, a temperature zniwelowałem przekręcając pęsetą pozostałośc po trzpieniu, teraz jest już luks. żaróweczki wymienić w liczniku kilometrów i konsoli środkowej to faktycznie bułka z masłem

_________________
slavo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ogrzewanie
PostNapisane: 21 gru 2007, o 00:41 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 gru 2007, o 00:02
Posty: 75
Lokalizacja: Orzesze
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
Jako że to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich.
Dziś stałem się posiadaczem Avensis Wagon z 2000 roku z silnikiem 3SFE (wersja przed liftingiem).

Dziwna rzecz, którą zauważyłem to działanie ogrzewania/nawiewów (mam wersję z opcją AUTO). Mianowicie po ustawieniu kierunku nawiewu na szybę i na nogi, a pokrętła temperatury na godzinę 11 tą (niebieskie pole ale blisko czerwieni) czuję że z nawiewu górnego leci chłodnawe powietrze, natomiast z nawiewu dolnego leci powietrze wręcz gorące. Dopiero po skręceniu pokrętła temperatury do godziny 9 z dołu zaczyna lecieć powietrze chłodniejsze.

Tak więc generalnie problem dotyczy dużej różnicy temperatur pomiędzy górą a dołem. Jakieś pomysły gdzie zacząć szukać? A może tak ma być?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2007, o 02:07 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Mianowicie kolego radzę przeczytać inne wątki. A dowiesz się z nich że ze środkowego nawiewu przy ustawieniach nawiewów na szybę leci zawsze zimne powietrze. Dlaczego? Przeczyta w innych wątkach. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć tylko na ustawianiach na człowieka, czyli na godzinach od 8 - 11. Przeczytaj instrukcję a dowiesz się do kilku ciekawych rzeczy o nawiewie i jego funkcjach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2007, o 07:42 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 gru 2007, o 00:02
Posty: 75
Lokalizacja: Orzesze
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
bobikos napisał(a):
Mianowicie kolego radzę przeczytać inne wątki. A dowiesz się z nich że ze środkowego nawiewu przy ustawieniach nawiewów na szybę leci zawsze zimne powietrze. Dlaczego? Przeczyta w innych wątkach. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć tylko na ustawianiach na człowieka, czyli na godzinach od 8 - 11. Przeczytaj instrukcję a dowiesz się do kilku ciekawych rzeczy o nawiewie i jego funkcjach.

Czytałem inne wątki, czytałem instrukcję, wiem że ze środkowego nawiewu (na kabinę) może lecieć zimne powietrze (i tak jest u mnie), ale mój problem nie dotyczy środkowego nawiewu, tylko nawiewu na nogi z którego leci gorące powietrze mimo że np. nawiewem górnym (na szybę) leci chłodniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 gru 2007, o 10:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 gru 2007, o 16:00
Posty: 287
Lokalizacja: 3miasto
Wlasciwie to ja tez zauwazylem co podobnego.
Jak dziala pokretlo od wyboru kierunku nawiewu tj. na nogi, szybe, czy kabina ?
Jest tam jakies cieglo ?

Tez zauwazylem ze jak ogrzewanie sie "rozbuja" to na nogi leci naprawde goraco...
To ze na szybe leci chlodniejsze to bym sie chyba specjalnie nie martwil,
chyba podstawowa funkcja jest odparowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 gru 2007, o 14:25 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 gru 2007, o 00:02
Posty: 75
Lokalizacja: Orzesze
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
deeper napisał(a):
Wlasciwie to ja tez zauwazylem co podobnego.
Jak dziala pokretlo od wyboru kierunku nawiewu tj. na nogi, szybe, czy kabina ?
Jest tam jakies cieglo ?

Sądząc po tym jakie słychać dźwięki przy kręceniu i tego ze czuć pewien opór przy kręceniu to "kierunek nawiewu" jest na cięgnach. Natomiast regulacja temperatury to już coś elektrycznego.

Pojeździłem jeszcze trochę i stwierdziłem że poza opisanym problemem (z gorącym powietrzem na nogi) źle działa u mnie sama regulacja temperatury. Tzn. wygląda to tak że tylko przy ustawieniu na 16 stopni (czyli minimum) leci chłodne (choć i tak cieplejsze niż na zewnątrz) powietrze, natomiast już jedno czy dwa oczka w górę leci ciepłe, tak by w pozycji 22 stopnie (czyli w połowie skali) leciało już gorące. W praktyce czerwonej części w ogóle nie muszę używać bo już na niebieskim kończy się zakres regulacji.
Posłuchałem sobie na zgaszonym silniczku dźwięków silniczka przy kręceniu potencjometrem ogrzewania i w sumie tylko na dole skali (przy zimnym) słychać jakieś dźwięki)...
Co tam można sprawdzić? Jak to w ogóle działa - jest tam czujnik temperatury (jeśli tak to gdzie?).

[ Dodano: 2007-12-27, 12:42 ]
Dziś wszystko to rozkręciłem ale nie doszedłem do niczego ciekawego... Jakieś zielone kółko z napisem 3K (potencjometr?) jest z tyłu i tyle.
Mam taki panel (na fotce nie jest mój ale identyczny):
Obrazek

Jedynie przy przestawieniu z minimum (16) na +1 oczko słychać było że dość długo pracuje jakiś silniczek. Na innych pozycjach cisza. W związku z tym pytanie czy w waszych Ave przy przejściu na pozycje minimum i minimum +1 oraz odwrotnie silniczek pracuje dość długo (jakieś 4-5 sekund)? Bo zastanawiam się czy ta długa praca nie wynika z przejścia od grzania na max do chlodzenia na max. Czy przy przechodzeniu do wyższych temperatur słychać u Was przy każdym "oczku" że silniczek pracuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sty 2008, o 21:49 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1483
Lokalizacja: 3M
Pigletto napisał(a):
Czy przy przechodzeniu do wyższych temperatur słychać u Was przy każdym "oczku" że silniczek pracuje?

U mnie totalna cisza przy przełączaniu pomiędzy żadanymi temperaturami.

Co do różnicy pomiędzy powietrzem na nogi i szybę - podział strumienia jest mechaniczny i temperatura jest taka sama - ale weż pod uwagę jedną rzecz - w naprawdę zimne dni dmuchając na szybę poniekąd rozgrzewasz całą deskę rozdzielczą i właśnie szybę a dodatkowo pęd powietrza przez cały czas chłodzi to, co Ty grzejesz... ;-)

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sty 2008, o 22:59 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
3k to potencjometr o wartości 3 kohm, powinien mieć jeszcze literkę A lub B w zależności ci skala jest liniowa czy logarytmiczna. Może sprawdź jeszcze co mówi Twój czujnik temperatury wewnętrznej. Przyczepiony jest nad pedałami do osłonki z otworkami. Masz sterowanie elektroniczne i w tym wypadku komputer bierze pod uwagę jaka temperatura jest w środku. Sprawdzasz przez pomiar jego rezystancji, ale teraz nie wiem jaką powinien mieć dla danej temperatury, zapewne kilka kohm i rezystancja ta powinna zmieniać się z temperaturą. Sam potencjometr też możesz sprawdzić miernikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2008, o 21:17 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 gru 2007, o 00:02
Posty: 75
Lokalizacja: Orzesze
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
Dzięki za pomoc. Rozmawialem tez z kolegą Manym i potwierdzil ze u niego tez tak jest ze przy calkiem zimnym aucie jakies dzwieki slychac tylko przy przelaczaniu z 16 na 17 stopni i odwrotnie, wiec to jest ok. Natomiat po rozgrzaniu auta dzwieki silniczka slychac tez w innych pozycjach potencjometru ogrzewania.

Generalnie stwierdzilem ze w miejscu gdzie jest czujnik, mimo ze mi jest juz cieplo, panuje "zimnica" wiec mozliwe ze ma to wplyw na dosc mocne grzanie.
Przy ustawieniu AUTO i temperaturze na okolo 18 stopni jest ok. Wyzsze ustawienia to juz zbyt goraco. Rozmawialem z mechanikiem ktory ma w swojej Xantii prawie taki sam mechanizm i mówi ze zachowuje sie to u niego podobnie (on jezdzi zwykle na 17 stopniach). Pytanie na ile stopni Wy macie zwykle ustawiona temperature przy ujemnych temp. otoczenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sty 2008, o 07:14 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
najprzyjemniejsza jazda przu temp. klimy 21-23 stopnie, 17 to przecież już ziębi

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2008, o 00:42 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 sty 2008, o 00:11
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Chcialbym wrocic do problemu nawiewu na szybe i nogi. Juz mnie to strasznie wkurza, ze jak ustawie temp. 1/2 niebieskiego i nastawie dmuchawe na szybe i nogi, to na nogi dmuchaja wiatry sahary! a u gory nic, skandynawski letni wiaterek. Przy innych temperaturach tez podobnie, tylko ze zima jest to mniej odczuwalne :) chociaz przy dluzszych podrozach nie jest to przyjemne.
Co tu jest nie tak? Czy naprawde tak powinno byc? Katowac klime chyba nie ma sensu?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2008, o 08:38 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 54
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
rsirojc napisał(a):
na nogi dmuchaja wiatry sahary! a u gory nic, skandynawski letni wiaterek.

Nie powinno tak być, ale jest i raczej nic na to nie poradzisz :-(
Trzeba się przyzwyczaić :nuda:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2008, o 10:14 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 sty 2008, o 00:11
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
szkoda, a juz mialem zamiar rozkrecac panel i sprawdzac czy sa tam dobrze wszystko polaczone...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2009, o 16:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lis 2008, o 00:08
Posty: 2
Lokalizacja: Wrocław
mam problem z ciepłym nawiewem na niskich obrotach, autko jest swiezo po wymianie rozrzadu i pompy wody. przed wymiana nie miałem takich problemów. problem pojawia sie po chwili, jak tylko sie zatrzymam i są niskie obroty to dosłownie po 10-15 sek zaczyna leciec chłodne powietrze (ogrzewanie ustawione na max), gdy tylko przytrzymam go na obrotach (rzedu 2000-3000 obr) to zaczyna leciec ciepłe a po chwili gorace powietrze, płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest pomiedzy min a max. Dzieje sie tak samo na ciepłym jak i na zimnym silniku i bez znaczenia jest czy włączone czy wyłaczone jest dodatkowe podgrzewanie. Moim zdaniem moze byc to zapowietrzony układ chłodzenia zostawiony po wymianie, jesli ktos ma doswiatczenie w tej sprawie lub spotkał sie z czyms takim to prosze o pomoc!!!! Dokładnie chodzi mi o sposób odpowietrzenia układu chłodzenia lub samej nagrzewnicy!!!

_________________
Odjechana furka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2009, o 21:21 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
zapowietrzony uklad

1.centralke wlaczyc na grzanie
2.rozgrzac silnik aby sie termostat otworzyl
3.gdy termostat sie rozgrzeje to powinno ubyc plynu
4.jak plynu ubedzie to dolac go i pogazowac troche auto aby plyn poszedl w obieg, by termostat otwieral sie i zamykal
5.w razie ponownego stwierdzenia ubytku plynu operacje powtorzyc
6. zaprzestac gdy stwierdzimy, ze plynu juz nie ubywa

inaczej sie nie da (z tego co zauwazylem to na wezach nie ma niestety odkrecanych korkow do odpowietrzania ukladu wiec innej metody nie podaje)

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2009, o 23:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lis 2008, o 00:08
Posty: 2
Lokalizacja: Wrocław
tomek85_85 napisał(a):
zapowietrzony uklad

1.centralke wlaczyc na grzanie
2.rozgrzac silnik aby sie termostat otworzyl
3.gdy termostat sie rozgrzeje to powinno ubyc plynu
4.jak plynu ubedzie to dolac go i pogazowac troche auto aby plyn poszedl w obieg, by termostat otwieral sie i zamykal
5.w razie ponownego stwierdzenia ubytku plynu operacje powtorzyc
6. zaprzestac gdy stwierdzimy, ze plynu juz nie ubywa

inaczej sie nie da (z tego co zauwazylem to na wezach nie ma niestety odkrecanych korkow do odpowietrzania ukladu wiec innej metody nie podaje)


Wielkie dzieki!!!! Po tej operacji wszystko działa jak nalezy!!! Stawiam Piwko!!!

_________________
Odjechana furka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2009, o 23:16 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
gratuluje udanego zabiegu
oby tak dalej a otworzysz aso :)

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sty 2009, o 17:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 maja 2008, o 10:06
Posty: 4
Lokalizacja: GORLICE
Witam wszystkich.
Mój problem polega na tym iż nizależnie od położenia pokrętła temp. ogrzewanie działa na maxa jedynie w skrajnym położeniu czyli wyłączone odcina ciepłe powietrze.Po pojawieniu się tego problemu zauważyłem że nie chce się włączyć klima a jeśli już zaskoczy to działa kilkanaście sekund i koniec (klima oczywiście nabita).Był już poruszany taki temat przez kol.rys202 i wskazanie padło na panel nawiewu czy koledzy uważają że tego należy się trzymać czy może jest jakaś inna możliwość?Bardzo proszę o pomoc i uwagi -rodzaj klimy jest z opcją auto ,d4d ,2000 rok po lifcie.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-01-21, 13:41 ]
Witam.
Dzisiaj wyeliminowałem panel sterowania i czujnik temp. wewnętrznej,to żadna z tych rzeczy.Pozostała jeszcze sprawa klapki która odcina doplyw cieplego powietrza może to jej wina .Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie ona się znajduje i jak się do niej dobrać ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2009, o 14:33 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 gru 2008, o 13:23
Posty: 71
Lokalizacja: Kolbuszowa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
marcin-lysy504 napisał(a):
mam problem z ciepłym nawiewem na niskich obrotach, autko jest swiezo po wymianie rozrzadu i pompy wody. przed wymiana nie miałem takich problemów. problem pojawia sie po chwili, jak tylko sie zatrzymam i są niskie obroty to dosłownie po 10-15 sek zaczyna leciec chłodne powietrze (ogrzewanie ustawione na max), gdy tylko przytrzymam go na obrotach (rzedu 2000-3000 obr) to zaczyna leciec ciepłe a po chwili gorace powietrze, płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest pomiedzy min a max. Dzieje sie tak samo na ciepłym jak i na zimnym silniku i bez znaczenia jest czy włączone czy wyłaczone jest dodatkowe podgrzewanie. Moim zdaniem moze byc to zapowietrzony układ chłodzenia zostawiony po wymianie, jesli ktos ma doswiatczenie w tej sprawie lub spotkał sie z czyms takim to prosze o pomoc!!!! Dokładnie chodzi mi o sposób odpowietrzenia układu chłodzenia lub samej nagrzewnicy!!!

U mnie jest tak samo, niestety odpowietrzanie nie pomogło. Pompa wody też była jakieś 3 miesiące temu wymieniana ale w sumie nie zwracałem na tą usterkę uwagi. Faktem jest, że znacznie ubywało płynu i dolewałem, czasem też słychać było jak powietrze przelatuje wewnątrz. Teraz płyn mam na max i nie ubywa niestety jest tak jak było. Jeśli autko złapie temp.grzeje dopiero przy 2 tysiącach obrotów. Może wie ktoś gdzie znajdę schemat układu chłodzenia(avka przed fl bez reg temp)

_________________
Automatyka Serwis
Automatyka Przemysłowa
Katalog - Automatyka - Elektryka - Elektronika - Mechanika
Automatyka i Robotyka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 mar 2009, o 17:59 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 14 lip 2008, o 06:21
Posty: 1388
Lokalizacja: Dobra / Szczecin
Pochwały: 23
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
A wskaźnik temperatury silnika jak się zachowuje??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 mar 2009, o 18:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 gru 2008, o 13:23
Posty: 71
Lokalizacja: Kolbuszowa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
Idealnie trzyma na połowie.Samochód dość szybko się nagrzewa i zatrzymuje na środku.Wentylator na chłodnicy też od czasu do czasu się załączy(np.na światłach)

_________________
Automatyka Serwis
Automatyka Przemysłowa
Katalog - Automatyka - Elektryka - Elektronika - Mechanika
Automatyka i Robotyka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 paź 2009, o 19:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 lip 2009, o 21:41
Posty: 5
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
Mam problem. Przetrząsnąłem całe forum ale nie mogę znaleźć informacji gdzie w avensis znajduje się rezystor dmuchawy. Wyjąłem schowek i pomimo iz wiem jak ten rezystor wygląda, wiem też jak wygląda jego wtyczka, wiem nawet ze schematu elektrycznego jakiego koloru są do niego przewody i gdzie w układzie elektrycznym jest podłączony to nie jestem w stanie go zlokalizować. Nie chcę rozbierać całej wiązki i szukać go po kablu. Czy możecie mi pomóc? Wiecie może gdzie znajduje się ten cholerny rezystor, może macie jakieś zdjęcie? Mam avensis 2.0 benzyna 99 rok wersja sol. Będę bardzo wdzieczny za pomoc

Pozdrawaim


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2009, o 23:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 wrz 2007, o 21:45
Posty: 5
Lokalizacja: Szczecin
Witam!
Problem w mojej Avce dotyczy ogrzewania.
Jest to avensis z 2000 r. po FL z klimą.
Dział regulacja nawiewu ale nie działa regulacja temperatury.
Przy ustawieniu na max. leci zimne powietrze jak przy ustawieniu na min.

Czy ktoś wie co mogło się stać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2009, o 09:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 lip 2009, o 21:41
Posty: 5
Lokalizacja: Gdańsk
WItam
Znalazłem rezystor - nad pedałem gazu obok filtra kabinowego.

Leszczu26 na mój gust to masz zapowietrziny układ chłodzenia, przynajmniej ja miełem taki efekt i odpowietrzenie pomogło. Gdzieś na forum jesto dokładna instrukcja jak to zrobić.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lis 2009, o 23:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 sie 2009, o 15:06
Posty: 16
Lokalizacja: south croydon
witam panowie... poraź kolejny proszę o pomoc,t25 klima /auto mam dwa problemy

1. ogrzewanie nie działa, wszystko na wyświetlaczu jest ok temp. włączona na max a leci zimne nie zależnie jak jest ustawione i silnik nagrzany . może problem z bezpiecznikiem?


2. parowanie szyb, żeby odparować szyby muszę mieć włączoną klime i to przez cały czas, jak tylko wyłączę zaraz parują. jutro postaram się wymienić filtr pyłowy może to pomoże?

pomocy!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lis 2009, o 11:39 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
jak dla mnie to powodem braku ogrzewania może być albo zapowietrzenie układu albo silniczek sterujący zaworem otwierającym obieg cieczy chłodzącej do nagrzewnicy. Jeśli nie masz za mało płynu i przy wyższych obrotach nie ma różnicy w temperaturze powietrza to raczej problem z zaworem lub samym sterowaniem nim.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lis 2009, o 17:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 wrz 2009, o 14:23
Posty: 16
Lokalizacja: Białystok
Marka: avensis
Model: t22
Rocznik: 2000
Silnik: 2,0 d4d
Tomala_Gdańsk, pytanko czy aby dojść do tego rezystora również trzeba zrobić czynności jak przy wymianie filtrów kabinowych tj odpiąć częściowo tapicerke? mam problem z niedziałającym poprawnie zakresem regulacji nawiewu, działa tylko max i min bez możliwości wyłączenia nawiewu? nadmienie, że wszystkie bezpieczniki w schowku nad lewa noga sprawdzone podobnie jak i pod maska i sa ok. jakieś sugestie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lis 2009, o 22:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 sie 2009, o 15:06
Posty: 16
Lokalizacja: south croydon
bobikos napisał(a):
jak dla mnie to powodem braku ogrzewania może być albo zapowietrzenie układu albo silniczek sterujący zaworem otwierającym obieg cieczy chłodzącej do nagrzewnicy. Jeśli nie masz za mało płynu i przy wyższych obrotach nie ma różnicy w temperaturze powietrza to raczej problem z zaworem lub samym sterowaniem nim.



dzięki za podpowiedz ,jeszcze jedna uwaga dzisiaj zauważyłem że zaczyna lecieć ciepłe powietrze gdy auto się nagrzewa ale po nagrzaniu zaczyna lecieć tylko zimne , jutro sprawdzę poziom płynu i spróbuje odpowietrzyć , jeżeli to nie pomoże to prawdopodobnie jest tak jak pisałeś

[ Dodano: 2009-11-05, 22:38 ]
układ odpowietrzony i teraz wszystko działa ok . dzięki za podpowiedz (bebikos)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda