TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 lip 2017, o 22:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 kwi 2007, o 10:14 
Witam
Mam problem z regulacja nawiewu, dziala to tak : jest tylko max i min predkosc wentylatora, nie da sie sutawic posrednich ani wylaczyc calkowicie, moze macie jakis pomysla na to, moze sie z czyms takim juz spotkaliscie, co rozebrac powinienem i jak to usunac nie orzystajac z uslug ASO ? Z goru dzieki za info


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwi 2007, o 17:23 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1483
Lokalizacja: 3M
Powód jest prosty - najprawdopodobniej spalił Ci się którys z oporników w układzie. Czyli diagnozę już raczej znasz. Niesty nie wiem, gdzie dokładnie znajduje się ten opornik...
Pomyślę, poszukam w "mądrej książce" i jeśli wymyślę, to napiszę co i jak! :ok:

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwi 2007, o 09:19 
Dzieki wielkie, Szukalem troche schematow na necie ale nic narazie nie znalazlem, Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwi 2007, o 14:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
może być jeszcze jedno rozwiązanie problemu, ale nie bede straszył i krakał narazie, wpierw sprawdź opornik :-)

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2007, o 04:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2007, o 02:09
Posty: 201
Lokalizacja: 100-lica
Marka: TOYOTA
Model: T22
Rocznik: 1999
Silnik: 3S-FE
Z moich wiadomości i praktyki (prowadziłem kiedyś ze wspólnikiem warsztat elektryki i elektroniki samochodowej) to winowajcą jest najprawdopodobniej opornica. Jest to cały moduł sterujący prędkościami nawiewu. Zazwyczaj znajduje się w okolicach dmuchawy.
Nie wiem jak jest zbudowana opornica w ave ale w większości przypadków jest to element do naprawienia. :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2007, o 11:33 
Dzieki cosmo za info w weekend zajme sie rozebraniem tego i odlalezieniem modulu, a pozniej to zobaczymy czy trzeba bedzie rezystory wstawiac czy sciezki robic nowe, pozdrawiam :ok: ;


Góra
  
 
PostNapisane: 25 cze 2007, o 22:46 
Witajcie mam problem z regulacja nawiewu w avensis 2000 rok, mianowicie mam tylko najwolniejszy bieg i w miare szybki (byc moze to jest najszybszy) jestem załamany Rozebralem panelem regulacji nawiewu, na czesci i nie znalazlem przyczyny. Kolega mowil ze gdzies powinien byc jakis rezystor kolo wentylatora ale nie znalazlem go Moze ktos ma jakis schemat gdzie go szukac itd. Zauwazylem ze z wentylatora wychodzi wiazka dwoch w miare grubych przewodow a do pokretla regulacji idzie kilka cienszych hehe ale nadal nie czyli musi cos byc jeszcze posrodku ale ja tego nie widze i nie bardzo wiem co rozebrac Z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 28 wrz 2007, o 17:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 wrz 2007, o 23:46
Posty: 12
Lokalizacja: W-wa
Witam,

mam nastepujacy problem w Avensisie T22 przed liftem z klimatyzacja oraz nawiewem.

Niezaleznie od tego, czy wlaczona jest klimatyzacja czy tez nie przy ustawieniu temperatury innej niz minimum nastepuje grzanie na maksa samochodu. Efekt jest wiec taki, ze aby utrzymac odpowiednia temperature, to trzeba podczas jazdy bez przerwy przelaczac pomiedzy trybem chlodzenia a trybem grzania. Wtedy samochod przez chwile chlodzi i potem przez chwile grzeje.

Czy ktos z Was ma moze pomysl, co moze byc uszkodzone?

Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki.

Rys202


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 wrz 2007, o 09:02 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
mialem podobnie w jumperze, z tym, ze u mnie caly czas chlodzilo

wymienilem panel nawiewu - pokretla i problem znikl (pewnie ktorys uklad byl walniety, kupilem tanio bo za 50zl uzywke wiec nie naprawialem - szkoda czasu)

jesli masz mozliwosc to sprobuj podpiac inny panel i zobacz czy bedzie tak samo

druga sprawa to to, ze moze zablokowala Ci sie "klapka" ktora daje/odcina doplyw cieplego powietrza (z takimi przypadkami tez sie spotkalem)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 wrz 2007, o 15:03 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Nie wiem dokładnie jak jest przed FL, ale chyba są dwa rodzaje regulacji nawiewu. Jeżeli na ustawieniu prędkości wentylatora masz funkcję auto, a na temperaturze wyszczególnione temperatury na niektórych położeniach to podejrzewam że cały nawiew sterowany jest elektrycznie i wtedy za dobór temperatury może odpowiadać czujnik temperatury wewnętrznej, który przynajmniej w avensisie po FL znajduje sie na wysokości prawego kolana kierowcy, taka mała kratka. Jeżeli nie masz ustawienia auto to regulację nawiewami zrobioną masz na cięgłach i wtedy po prostu trzeba zobaczyć czy cięgło i sam zawór (który powinien być widoczny w komorze silnika przy podszybiu pewnie - tak jest zazwyczaj, nie wiem jak dokładnie w tym avensisie) pracują poprawnie, czy przy przekręcaniu zwór otwiera się i jeśli tak to czy odpowiednio do przekręcenia. Z objawów które piszesz wnioskuję że masz ten pierwszy rodzaj i w tym momencie jest to albo ww czujnik temperatury wewnętrznej, bądź problem w samym panelu sterującym. Dla sprawdzenia możesz spróbować odłączyć ten czujnik i sprawdzić czy coś się zmienia w działaniu.
Jeśli są tu błędy, wynikające z nieznajomości konkretnego modelu to proszę kolegów o poprawienie. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 wrz 2007, o 20:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 wrz 2007, o 23:46
Posty: 12
Lokalizacja: W-wa
mam ten pierwszy wariant, czyli z AUTO. dziekuje za dobre pomysly, dam znac, jak juz uda mi sie ten problem rozwiazac.

Pozdrawiam,

Rys202


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2007, o 17:25 
Mam taki problem/pytanie (T22).

Jeżeli włączę ogrzewanie to ciepłe powietrze leci tylko z bocznych wylotów a ze środkowych tylko zimne... Czy to normalne?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2007, o 17:27 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 54
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
ky napisał(a):
a ze środkowych tylko zimne

Przy ustawieniu na szybę ?
Normalne... :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2007, o 18:35 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
MaŁy_RaDeK napisał(a):
Przy ustawieniu na szybę ?
Normalne... :tak:


Normalne - w sensie tak to zostało zaprojektowane. Tylko po kiego wafla ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2007, o 20:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
i w carinie, i w ave jest tak samo przy sutawieniu "na szybę" tez nie wiem po kiego grzyba tak zostało to "wymyślone"

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2007, o 20:20 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
POdobno po takiego grzyba, żeby mieszać powietrze ogrzane z nieogrzanym. Ja ten ptoblem rozwiązuję zamykając środkowe wyloty. Mój kolega ma Hondę itam jest to samo z tym, że w Hondzie nie można zamknąć tych wylotów :hihihi: :hihihi: :hihihi:
Pozostaje wstawić tekturkę na środku konsoli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2007, o 20:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 10:36
Posty: 204
Lokalizacja: Zabrze
Odkąd zrobiło się trochę chłodniej to samo zauważyłem przy nawiewie na szybę, trochę to dziwne ??? na boki wieje ciepłe powietrze a z konsoli środkowej zimne.

_________________
Pozdrawiam,

dziki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2007, o 21:12 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
wojtekd3 napisał(a):
POdobno po takiego grzyba, żeby mieszać powietrze ogrzane z nieogrzanym. Ja ten ptoblem rozwiązuję zamykając środkowe wyloty.


No dobrze, ale co to ma niby dać? Na mój prosty chłopski rozum, lepiej mieszać to powietrze gdzieś bliżej jego wlotu i niech do kabiny wpada już zmieszane. A tak to albo mi lewą rękę grzeje, a prawą chłodzi :glupek: , albo w najlepszym razie wieje tylko tam, skąd powietrze się najsłabiej rozchodzi po kabinie. Szkoda że nie ma pozycji nawiewu "ze wszystkich trzech stron"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 paź 2007, o 06:59 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 22:07
Posty: 54
Lokalizacja: Polska
Może chodzi o to, byś zimą nie zasnął w samochodzie --> miałem kiedyś Matiza i był to jedyny znany mi samochód bez tyt. niedogodności i przy dłuższej jeździe zimą albo zaczynała mglić się szyba, bo musiałem zmniejszać nawiew albo musiałem uchylać okno. Zwyczajnie w świecie zaczynał boleć łeb. We wszelkich innych moich autach już było poprawnie i zamiast jechać cały czas w strumieniu gorącego powierza możesz sobie puścić na siebie nieco bardziej orzeźwiające.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 paź 2007, o 07:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 maja 2007, o 22:17
Posty: 457
Lokalizacja: Gdańsk
Lord D4 napisał(a):
Może chodzi o to, byś zimą nie zasnął w samochodzie --> miałem kiedyś Matiza i był to jedyny znany mi samochód bez tyt. niedogodności i przy dłuższej jeździe zimą albo zaczynała mglić się szyba, bo musiałem zmniejszać nawiew albo musiałem uchylać okno. Zwyczajnie w świecie zaczynał boleć łeb. We wszelkich innych moich autach już było poprawnie i zamiast jechać cały czas w strumieniu gorącego powierza możesz sobie puścić na siebie nieco bardziej orzeźwiające.


Dokładnie jest to jeden z elementów "bezpieczeństwa" wymyślonego już bardzo dawno.
Im cieplej w samochodzie (w kierunku do gorącego) tym organizm, zwłaszcza przy długiej i monotonnej jeździe zaczyna wchodzić w tryb "stand-by". Zaczyna powoli odłączać poszczególne układy przechodząc do trybu "spania". To naturalny objaw, po prostu tak działamy :tak:
Chłodne powietrze skierowane na korpus i twarz powoduje spowolnienie tej reakcji lub też wybudzenie organizmu. Jest swoisty, celowy dyskomfort cieplny nastawiony właśnie na jeden cel - nie zasnąć za kółkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2007, o 11:42 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 lip 2007, o 08:42
Posty: 38
Lokalizacja: Kozienice
MaŁy_RaDeK napisał(a):
ky napisał(a):
a ze środkowych tylko zimne

Przy ustawieniu na szybę ?
Normalne... :tak:

Dobrze, że o tym napisaliście, ponieważ myślałem, że u mnie coś się popsuło :jupi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2007, o 12:49 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 wrz 2007, o 21:48
Posty: 39
Lokalizacja: Olsztyn
Witam, czasami przy włączonym nawiewie coś mi terkocze z prawej kratki nawiewu od strony pasażera, tak jakby wpadł tam listek z drzewa. Czy możliwe żeby coś tam było (przecież są jakieś filtry) i jak sie tego pozbyć ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 15:15 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 54
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
yacek napisał(a):
tak jakby wpadł tam listek z drzewa

Możliwe, że jak wymieniałeś filtr, to wpadł jakiś listek albo jego kawałek...
Miałem tak i pomogło wyjęcie filtara, zamknięcie puszki i włączenie nawiewu na maksa (tylko "na twarz").
Listek wyleciał, włożyłem filtr i od tamtego czasu mam spokój... :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 17:44 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 wrz 2007, o 21:48
Posty: 39
Lokalizacja: Olsztyn
Zlokalizowałem skąd to furczenie, jednak to nie z kratki, wyjąłem schowek i i osłonę wentylatora (w nogach pasażera) i okazało się że ten dźwięk dochodzi z okolic wentylatora. Jak go minimalnie "dognę" do przestaje i mimo puszczenia nic nie słychać jednak jak zmienię bieg albo wyłączę i włączę to znowu furczy. Słychać to tak jakby wiatrak ocierał o jakiś kabelek albo liść i najgorsze jest to, że nie cały czas - czasami na 1 biegu czasami na 4 albo jak poprzełączam trochę to na którymś biegu przestaje ale znów na innym słychać - nie mogę złapać żadnej zależności poza przygięciem wiatraka do siebie lub do góry, bo w kierunku przodu samochodu furczy głośniej - może ktoś ma jakiś pomysł ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 18:00 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Może pryśnij WD 40 w oś wentylatora. To nie musi być ocieranie skrzydełek wiatraka o ciało obce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 19:52 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 wrz 2007, o 21:48
Posty: 39
Lokalizacja: Olsztyn
Tak, tylko jak się dobrać do wiatraka, wentylator jest zabudowany i z żadnej strony nie ma dostępu do wirnika, może jest jakiś manual ? nie chciałbym czegoś zepsuć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 21:49 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 paź 2007, o 16:59
Posty: 33
Lokalizacja: Zielonka
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D
od spodu tej plastikowej zabudowy wiatraka znajdz trzy srubki. po ich odkreceniu i wyjeciu kostki zasilajacej, wiatrak sam "wypada w dół. ja też mialem podobny problem do Twojego. to wyjalem wiatrak, pozniej zdjalem te plastikowe skrzydelka, zalalem mechanizm olejem, zostawilem to tak na jakis czas zeby pozostalosci oleju sciekly na szmatke. pozniej podlaczylem wiatrak spowrotem, na krotkie okresy wlaczalem go na 4, zeby wypalil sie olej ktorym go zalalem. od tamtej pory mam już spokoj i wiatraczek chodzi tak jak powinien. :-)
pozdrawiam i zycze powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2007, o 19:02 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 wrz 2007, o 21:48
Posty: 39
Lokalizacja: Olsztyn
Są tam śruby imbusowe i "normalne" na śrubokręt (krzyżak lub płaski nie pamiętam), z tym że jest ich więcej niż trzy i w różnych miejscach. Kilka odkręciłem jednak nic nawet nie drgnęło. Czy da się wytłumaczyć dokładniej, które trzeba wykręcić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lis 2007, o 15:19 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 paź 2007, o 16:59
Posty: 33
Lokalizacja: Zielonka
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D
wieczorkiem zajrze do swojego ave i wtedy Ci dokladnie powiem co i jak.

i zdjęcie się postaram zrobić. może coś pomoge :)

[ Dodano: 2007-11-09, 16:30 ]
Więc tak (opisze tak jak ja robie zeby wyjac wiatrak jak trzeba):

1. na początku wyciągasz te plastykową część (musisz to z czuciem pociągnąć gdyż jest to na zaczepy).
2. odpinasz kostke
3. odkręcasz te trzy śrubki
4. mechanizm wiatraka sam wychodzi w Twoje ręce

oczywiście opisałem to na podstawie mojego autka ;-)
pzdr i powodzenia :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2007, o 15:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 lis 2007, o 17:57
Posty: 12
Lokalizacja: lodz
Witam wszystkich jestem że tak powiem "nowy".
Mam Avensisa rok 2000. Ze względu na palący problem nie witałem się nigdzie więcej bo specjalnie nie znalazłem nawet takiego miejsca.
Jest problem wyciągając pokrętło od regulacji ciepło/zimno coś jakby stało się z trzpieniem na którym było ono osadzone. Jest teraz luźne i mam wrażenie że ono się nie zazębia (tzn mogę kręcić trzpieniem do okoła kiedy pokrętło jest zdjęte). Dzisiaj, kiedy jechałem, a w słońcu było pewnie z 15 stopni, postanowiłem że wyłączę ogrzewanie bo zrobiło mi się za ciepło. Niestety kiedy pokrętło obróciłem na maksa w lewo na "zimne pole" ogrzewanie dalej działa. Nawet kiedy jest włączona klima zarówno na "auto" jak i na "manualu" ogrzewanie działa jakby było ustawione na maksa. Gorąco jak w saunie.
Pytanie brzmi:
- czy muszę zdjąć konsole, czy może da radę to jakoś inaczej naprawić?
- czy aby wymienić żaróweczkę pod pokrętłem kierunku nawiewu muszę zdjąć konsole czy może dam rade to zrobić pencetą?
Z racji że net mam tylko w pracy to może trochę wody w Wiśle upłynąć zanim odpiszę,
dzięki.

_________________
slavo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda