TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 cze 2017, o 08:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 mar 2011, o 19:29 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2010, o 12:50
Posty: 63
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8 vvti z 2008roku
Witam wszystkich , podziele się problemem z moim Avensis-em z silnikiem 1.8 vvti z 2004 roku przebieg około 160 tys km , a wiec auto szarpie na 1 i 2 biegu na 3 już jest dobrze , ale na pierwszych dwóch biegach szarpie :( co może byc przyczyną takiego zachowania silnika ? jestem bezradny prosze o pomoc, czytałem juz inne wątki ale dotyczą silników diesla
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2011, o 19:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 20:41
Posty: 105
Lokalizacja: Warszawa
Hey

Odłącz klemę od akumulatora żeby komputer się zresetował Następnie podłącz i zobacz czy coś się poprawiło. Jak nie to wyczyść przepływomierz, ponownie koniecznie zresetuj w taki sam sposób komputer. Powinno pomóc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2011, o 20:42 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2010, o 12:50
Posty: 63
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8 vvti z 2008roku
dziękuje za szybką odpowiedz , czyściłem przepływomierz,ale po tej operacji nie odłączałem akumulatora lece do garażu odłączyc , dziekuje mam nadzieje że pomoże i jutro napisze, że problem znikł
pozdrawiam

_________________
glusio


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2011, o 21:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 20:41
Posty: 105
Lokalizacja: Warszawa
Znajdź sobie gdzieś na forum Ktoś opisał procedurę uczenia kompa po czyszczeniu przepływomierza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2011, o 19:24 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2010, o 12:50
Posty: 63
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8 vvti z 2008roku
witam ponownie klema ściągnieta na całą noc rano, troche obroty falowały nastepnie sie to uspokoiło i gdy wracałem do domu oczywiscie zaczeła szarpac na 2 biegu w okilicy 3 tys obrotów dokładnie przed 3tys . Czy to wina nie przyuczenia komputera czy usterka jest gdzie indziej ?

_________________
glusio


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2011, o 20:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 sty 2010, o 12:10
Posty: 17
Lokalizacja: warszawa
Marka: toyota
Model: avensis t25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna
Kolego , po odpięciu klemy odpalasz silnik i czekasz aż sam osiągnie temperature.Az do właczenia się wentylatora chłodnicy.Auto ma cały czas chodzić na wolnych obrotach, bez zabawy pedalem gazu i przy wylączonych wszystkich odbiornikach tp:radio, wentylator.Gdy załączy się wentyl chlodnicy gasisz , odpalasz i jest po temacie.Tak wygląda prawidłowy reset kompa. :brewki:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2011, o 14:26 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2010, o 12:50
Posty: 63
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8 vvti z 2008roku
nic reset komputera nie pomógł na szarpanie :( jedynie obroty są bardziej stabilne na postoju , macie może inne pomysły co może byc powodem szrpania ? prosze o pomoc

_________________
glusio


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2011, o 07:26 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 14 lip 2008, o 06:21
Posty: 1388
Lokalizacja: Dobra / Szczecin
Pochwały: 23
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
Może poczytaj ten wątek, jest o 2.0 ale też w benzynie viewtopic.php?f=72&t=3803&hilit=szarpanie

Może coś przyjdzie do głowy. U mnie szarpało, po wymianie świec wszystko wróciło do normy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2011, o 18:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 sty 2010, o 12:10
Posty: 17
Lokalizacja: warszawa
Marka: toyota
Model: avensis t25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna
W takim układzie wymiana świec na nowe, najlepiej denso irydowe. W moim przypadku pomogło natychmiast. Ave 2.0 vvt-i d4.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2011, o 12:16 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 604
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis_T27
Model: Sedan, po FL
Rocznik: 2016
Silnik: 2RT, 1,8 PB
Jeden z kolegów miał problem z szarpaniem, wstawił sobie przed pompą zawór zwrotny, aby nie cofało się paliwo.
Podobno mu to pomogło.

Koszt zaworka z opaskami około 25 zł, wstawiony był przed pompa paliwa o ile dobrze pamiętam.

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja poprzednia Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2011, o 12:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2008, o 18:36
Posty: 465
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Honda
Model: Accord
Rocznik: 2004
Silnik: K20A6
WaLeC napisał(a):
...wstawiony był przed pompa paliwa o ile dobrze pamiętam.


przed filtrem

_________________
Obrazek

Toyota Avensis T22 kombi ->Honda Civic 5 Gen -> Subaru Justy 1.2 4WD -> Toyota Avensis T22 Sedan -> Honda Accord CL7


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2011, o 21:03 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20341
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
zaworek zwrotny do benzyny?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2011, o 16:05 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2010, o 12:50
Posty: 63
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8 vvti z 2008roku
Ratunku już nie wiem co robic :( świece wymieniałem miesiąc temu są wszystkie czyste jedna delikatnie ciemniejsza (widocznie cewka słabsza ale iskre ładną dają ) , Denso oczywiscie . Wstawic ten zaworek ? ale gdyby się cofało paliwo rano ciężko by odpalała (tzn po dłuzdzym postoju) a pali dobrze , dopiero gdy sie rozgrzeje zaczyna sie szarpanie a szczegulnie po ostrym zakręcie w lewo lub na rondzie gdy z niego zjerzdzam co to może byc już zgłupiałem z tym autem :( nie wiem co robic błagam o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2011, o 20:56 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2010, o 12:50
Posty: 63
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8 vvti z 2008roku
Auto było na servisie 0 błedow w komputerze , teraz stało na dworzu wstawiałem do garażu i strasznie dymi i nie równo pracuje i gaśnie mam pytanie padła cewka ? prosze o pomoc

_________________
glusio


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2015, o 19:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 lip 2011, o 23:33
Posty: 14
Lokalizacja: London/Cracovia
Marka: Avensis
Model: t25
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: 1,8 vvti zzt251(L)
a wiec panowie prosze o oklaski ,samochod szarpal zygol swirowal to mu najpierw bez wyciagania i odpinania wszystkiego przepustnice wyczyscilem niestety to nie pomoglo( w kadzym samochodzie tak robie i zawsze jest ok 15 minet pracy)....wiec wyjalem ten nieszczesny przeplywomierz przelecialem go mokra szmatka do wycierania dupy niemowlakow i BRAWOOO problem solved !!!2 srupki panowie i Panie
aha pragne dodac ze po ponad miesiecznej jezdzie szarpanej zaswiecily sie 3 kontorlki chceck engine, vps i trc control i wlasnie ta DROBNOSTKA sklonila mnie do wykonaia tej okropnie ciezkiej pracy ktora rozwiala ten jakze powazny problem
klanaiam sie nisko po same pizdzisko ;)
ps brak PL klawiatury


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2015, o 22:28 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 647
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
i przepraszam ale co zrobiłeś tą mokrą szmatką? Bo przecież nie wyczyściłeś drutu przepływki. Mogłeś go co najwyżej tym uszkodzić.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2015, o 15:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 15:09
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benz + lpg
Też tak miałem tyle że mi kontrolki na łeb dostawały. W dodatku wariował na obrotach- to była cewka...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2017, o 11:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2017, o 09:48
Posty: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZFE + LPG
Avke mam od niedawna. Silnik klepie trochę jak diesel na jałowym biegu. Ale czytałem że nie tylko u mnie i że często tak jest. To się tym nie martwiłem za bardzo i chciałem ewentualnie zawory wyregulować w niedługim czasie. Ale ostatnio po nocy odpaliłem silnik przejechałem kilka metrów i zaczęło szarpać przy przyspieszaniu i nie było mocy. Mrugała kontrolka silnika ale na stałe się nie zapaliła. Zatrzymałem się to silnikiem telepało i wydech chodził nie równo. Wydaje mi się że nie palił na wszystkie cylindry. No to wróciłem na parking zgasiłem i zapaliłem to dalej tak było no to na drugi dzień miałem pojechać do mechanika. Odpaliłem przejechałem z 5km i nic. Silnik chodził normalnie jak zwykle (kontrolka się nie paliła). No to odpuściłem sobie mechanika bo nie chciałem żeby mnie kasował za podłączenie do kompa bo sam to potrafię. Pech chciał że zgubiłem kostkę i nie mogę sprawdzić błędów i czekam na nową. Po dwóch dniach normalnej jazdy też po nocy przejechałem kilkaset już metrów silnik już się zdążył rozgrzać i przełączył się na gaz. Przy powolnej jeździe szarpnęło kilka razy i zaświeciła się kontrolka silnika (już na stałe). No to przełączyłem na paliwo ale na paliwie wydawało mi się gorzej silnik nie chodził równo. No to przełączyłem na gaz i ostrożnie jechałem dalej ale już było OK i przejechałem 60km bez szarpnięcia i moc była normalna. Dwa dni później szarpnęło raz przy powolnej jeździe zamrugała kontrolka i jechał samochód już normalnie. Cały czas jeżdżę na kontrolce. Bez tych objawów to silnik mocno ciągnie w przedziale 1 do 3 tyś obrotów a powyżej 3 tyś obrotów to już nie ma takiego pociągnięcia. Silnik wyje ale samochód przyspiesza powoli. Myślałem że to sprzęgło może niedomaga i też je będę musiał wymienić. Wiem że na razie bez kodów błędów to może być wróżenie z fusów, ale czy jesteście w stanie powiedzieć gdzie mniej więcej powinienem szukać przyczyn takiego zachowania?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda