TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 wrz 2018, o 09:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 800 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 paź 2017, o 08:12 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 lut 2013, o 10:52
Posty: 52
Lokalizacja: Lubaczów
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZ-FE
Zależy od kondycji twojej fury !!!!
ok 3500 zł - zadzwoń do nich i popytaj się


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2017, o 17:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 lip 2016, o 13:06
Posty: 15
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 vvti
No dokładnie, robiłem na karmelkowej. Cenowo z wymianą sprzęgła wyszło ok. 3400 zł(2015 rok). Autem zrobiłem od tamtej pory 27 tysięcy km. Przez pierwsze 20 tys nie wziął kropli oleju, teraz po 7 tysiącach od ostatniej wymiany zniknęła 1/3 miarki. olejem jaki wtedy zaleli był eneos 5w30, ale ja się przerzuciłem przy pierwszej wymianie na olej toyoty 5w30. Wg faktury były wymieniane pierścienie , uszczelki głowicy, uszczelnienia wału itd. Tylko teraz zachodzi pytanie czy warto było skoro znowu bierze... Znam człowieka który rozłożył sobie auto we własnym garażu wymienił pierścienie zapłacił za części z tego co mnie pamieć nie myli 1100 zł i też zminimalizował pożeranie oleju. Ja w tym momencie chyba bym szukał jakiegoś Pana Kazia, kupił części, dał parę stówek za robociznę i może efekt byłby taki sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2017, o 22:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 paź 2017, o 22:35
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensos
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 vvti
Witam Panowie.

Moj problem to taki jak kazdh tu z Was. Bierze sporo oleju... Pytanie czy ktos w. wielkopolsce remontuje te silniki? Dzwonilem do Wroclawia ale chlopacy mowili ze cena to zaczyna sie od 4 tys w gore. Spodziewalem sie mniej dlatego zrezygnuje z nich. Ktos Cos? :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2017, o 23:00 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7178
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 879
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Za 4 tys to lepiej kupić używany zdrowiutki silnik już bez problemu olejowego z lat 2006-2008 i z mniejszym przebiegiem.
A w wielkopolsce masz mistrza Tadzika pod Poznaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2017, o 23:41 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 9 sie 2017, o 10:02
Posty: 33
Marka: brak
Model: brak
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: brak
piokli napisał(a):
Za 4 tys to lepiej kupić używany zdrowiutki silnik już bez problemu olejowego z lat 2006-2008 i z mniejszym przebiegiem.
A w wielkopolsce masz mistrza Tadzika pod Poznaniem.
Tylko jak poznać zdrowiutki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2017, o 19:09 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 9 sie 2017, o 10:02
Posty: 33
Marka: brak
Model: brak
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: brak
Dzisiaj byłem u chłopaków na karmelkowej powiedzieli że wszystko mieści się w normie i trzeba obserwować.

Zauważyłem wcześniej plame na gumie tam gdzie półośka wychodzi, chlopaki sprawdzili i okazało się uszczelniacz. Zrobili od ręki, uczszczelniacz + wymiana + olej do skrzyni 360zl także cena chyba przystępna i zrobione od ręki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2017, o 20:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 paź 2017, o 20:18
Posty: 14
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
Panowie, kupiłem Avkę 1.8 z 2003 roku.
Olej wymieniłem na Motul 5W40 i od tego momentu zrobiłem jakieś 350km.
Oczywiście co przejazd to monitoruję poziom oleju bo nie łudzę się, że mnie ta awaria nie dotyczy.

Póki co, nie widzę ubytków. Olej po tych 350km na bagnecie prawie przezroczysty, stan jak w dniu zalania.
Avka wydaje mi się chodzi poprawnie, ale tak naprawdę to nie mam skali porównania.

Czy są jakieś objawy świadczące o spalaniu oleju ?
Nie wiem... szarpanie silnikiem, dym z rurki, falowanie obrotów, cokolwiek ?

Generalnie mam bardzo zadbane autko w którym wszystko działa i które bardzo mi się podoba więc będę inwestował w silnik, jeśli trzeba będzie. Autkiem póki co będę robił niewielkie przebiegi... max 1000km do końca roku... więc trochę potrwa zanim się dowiem, co jest grane...

Ile oleju trzeba dolać aby stan na bagnecie wzrósł z minimum na max ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2017, o 20:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 9 sie 2017, o 10:02
Posty: 33
Marka: brak
Model: brak
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: brak
k0zik napisał(a):
Panowie, kupiłem Avkę 1.8 z 2003 roku.
Olej wymieniłem na Motul 5W40 i od tego momentu zrobiłem jakieś 350km.
Oczywiście co przejazd to monitoruję poziom oleju bo nie łudzę się, że mnie ta awaria nie dotyczy.

Póki co, nie widzę ubytków. Olej po tych 350km na bagnecie prawie przezroczysty, stan jak w dniu zalania.
Avka wydaje mi się chodzi poprawnie, ale tak naprawdę to nie mam skali porównania.

Czy są jakieś objawy świadczące o spalaniu oleju ?
Nie wiem... szarpanie silnikiem, dym z rurki, falowanie obrotów, cokolwiek ?

Generalnie mam bardzo zadbane autko w którym wszystko działa i które bardzo mi się podoba więc będę inwestował w silnik, jeśli trzeba będzie. Autkiem póki co będę robił niewielkie przebiegi... max 1000km do końca roku... więc trochę potrwa zanim się dowiem, co jest grane...

Ile oleju trzeba dolać aby stan na bagnecie wzrósł z minimum na max ?
Ja swoją kupiłem niecałe 2mc temu. W związku z przeprowadzką zrobiłem w tym czasie ponad 8tys. W dniu zakupu na bagnecie oleju było na maks skalę po tym dystansie ubyło z 2mm mniej niż połowę skali. Chłopaki powiedzieli że mieszczę się w normie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2017, o 21:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 paź 2017, o 20:18
Posty: 14
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
Coberas, fajnie :) Ale kompletnie nie odniosłeś się do mojego posta który zacytowałeś :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2017, o 21:16 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 9 sie 2017, o 10:02
Posty: 33
Marka: brak
Model: brak
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: brak
k0zik napisał(a):
Coberas, fajnie :) Ale kompletnie nie odniosłeś się do mojego posta który zacytowałeś :)
Jak nie widać wycieków to jeździj i obserwój czy nie ubywa. Ja dałem przykład jaki ubytek był u mnie i po jakim dystansie także masz punkt odniesienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2017, o 17:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 paź 2017, o 20:18
Posty: 14
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
Panowie mam takie pytanie odnośnie pomiaru oleju.
Niby czynność banalnie prosta a jednak przy tym silniku trzeba być 100% pewnym.

Jak wyjmuję bagnet to na bagnecie widzę olej na max ale... gdzieś poniżej połowy skali warstwa oleju jest ciut grubsza i wyraźniejsza.
Od połowy do max olej również na bagnecie jest, ale już minimalnie cieńsza warstwa i bagnet nie jest pokryty w 100%. a powiedzmy gdzieś w 95% ( minimalne braki na brzegu bagnetu ).

Czy zatem należałoby przyjąć, że realny stan oleju pokazuje tylko ta warstwa grubsza i wyraźniejsza ?
Tak dziś przyjąłem i dolałem oleju około 200 - 300ml i... wydaje mi się że poziom warstwy grubszej i wyraźniejszej nie zmienił się za to ta warstwa minimalnie cieńsza była większa o jakieś 3 mm nad max.

Autko mam bardzo krótko, po przeczytaniu całego wątku nie chce mi się wierzyć, że moja Avka nie chla. Przypatruję się jak mogę temu olejowi i już głupieje.
Swoją drogą, czy avka tak ma, że generalnie autko przy zapakowaniu 3 osób około 100 kg każda i małych bagaży raczej bystro się nie zbiera ?
Trzeba jej wstawiać dosyć mocno w obroty ( powyżej 3000 ) żeby to się jakoś w miarę zbierało ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2017, o 19:18 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7178
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 879
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Ten silnik jest trwaly i niezawodny,
ale żeby przyspieszał trzeba go trzymać na wysokich obrotach.

Ciężkie auto + komplet pasażerów i bez 150-200 koni okraszonych mocnym momentem nie bedzie dynamicznego wyprzedzania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2017, o 20:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 paź 2017, o 20:18
Posty: 14
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
A co jeśli chodzi o ten pomiar oleju ?
Mógłby ktoś z was podpowiedzieć jak to czytać z bagnetu ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2017, o 21:05 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20552
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Z olejem jest tak ze lej minimum na maksa bo silniki po naprawie mialy nowy bagnet z podniesionym poziomem oleju. Jezeli wykonasz pomiar rano (wiem wiem instrukcja zaleca cos innego) to powinna byc tez wyraznie widoczna linia poziomu oleju. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2017, o 23:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 paź 2017, o 20:18
Posty: 14
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
Tylko co jest tą wyraźną linią ? Ta minimalnie ciemniejsza i grubsza warstwa oleju ? Czy wyraźny koniec oleju na bagnecie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 paź 2017, o 10:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20552
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Zrob zdjecie bagnetu po nocy. Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2017, o 22:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 paź 2017, o 20:18
Posty: 14
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
Co prawda fotki nie zrobiłem ( kiepski telefon ) ale dziś pojechałem autem do pracy i komisyjnie, we 3 sprawdziliśmy stan oleju w mojej furze :)
Po kilkukrotnych pomiarach stwierdziliśmy, że oleju jest jakieś 3mm ponad max.

Przejechałem po wymianie oleju jakieś 800km i wygląda na to, że brak ubytku oleju.
Obserwował będę dalej bo ciężko uwierzyć, żeby Avka z 2003 uchowała się bez tego problemu. Ale może... oby! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2018, o 14:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 lis 2017, o 18:14
Posty: 7
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 benzyna
Podpinam się pod temat, mam ave t22 od tygodnia i berze olej ale przyznam się że trochu się bawiłem silnikiem, ładnie ciągnie, oleju bierze litr na 1000 kilometrów, jest to silnik 1.8, zalany był jakimś 10w40 GM, a ja dolewam jej castrol magnatec 10w40 zobacze jaka bedzie różnica w braniu oleju, auto bardzo mi się podoba, jest to już moja druga Toyota w życiu, pierwsza była starletka. pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2018, o 23:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 sie 2016, o 13:40
Posty: 163
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1,8 automat
Zmień olej gminy o największe siki kolega zalał do primery i brał tak samo zmienił na liqui moly z mo2s i u niego problem zniknął


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2018, o 02:03 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7178
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 879
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Tomberez napisał(a):
Zmień olej gminy o największe siki

Większe siki nie zmniejszą brania oleju gminy :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2018, o 13:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 sty 2018, o 13:49
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0
Czy spalanie oleju dotyczy również silników 2.0? Po którym roku trzeba szukać 1.8 aby ominąć problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2018, o 10:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 lis 2017, o 18:14
Posty: 7
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 benzyna
Mam też Nissan sunny z 1993, 2.0 diesel wolnossący, i nie bierze ani grama, a pod korkiem wlewu oleju czysto, a jak odkręce w avce to sama sadza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2018, o 14:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lut 2018, o 14:08
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 1.8 benzyna
Cześć,

i jak ma się sprawa z sytuacją po naprawie auta na karmelkowej?

Też jestem bliski podjęcia decyzji czy naprawiać, czy warto i na jak długo to wystarcza... Post kolegi wyżej nie jest pocieszający...

Tym bardziej że mam do nich ponad 500km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lut 2018, o 01:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 wrz 2015, o 09:23
Posty: 5
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
odgrzebuję
u mnie remont zakończył się porażką - 2 lata od kapitalki i bierze jak brał (1l /1-1.5tys). Robiłem to u mechanika z KRK wg instrukcji łącznie z wierceniem tłoków. Od początku nie zagrało. Chłop się poddał i też proponował nowy-stary silnik, ale nie wiem czy budżetowo jeszcze jest sens. Czy jeszcze coś można próbować zdziałać... może ktoś podpowie jakiś magiczny trik


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lut 2018, o 21:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 lis 2017, o 18:14
Posty: 7
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 benzyna
Zakładali tłoki od 1.8 vvti, ale tego żekomo po modyfikacji, bo przed modyfikacją w starszym 1.8 jest cztery otwory w tłoku a po modyfikacji osiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2018, o 20:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 mar 2016, o 22:03
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8
remontowac czy szukac silnika po lifcie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2018, o 21:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2013, o 22:23
Posty: 102
Pochwały: 3
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1,8 benzyna/LPG
Burys, A można wiedzieć jaki olej stosowałeś przed remontem ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2018, o 00:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 maja 2016, o 22:15
Posty: 12
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 1zz-fe
burys mogę rozebrac twój silnik i powiem Tobie co jest nie tak(ale musisz się liczyc z tym że jak chop popełnił błąd podczas weryfikacji silnika przy remoncie to jest problem)i jak to mówią grosza nie pobiorę za weryfikację
bocianwro napewno trzeba rozebrac silnik i weryfilować ,a jak chcesz kupić polifta to mogę Tobie pokazać co możes kupić (mam pare rozebranych poliftów i przed a nadajacych się do kosza)

a tak poza tym Panowie chętnie odpowiedziałbym Wam na wszystkie wasze pytania odnośnie Waszych 1.8. vvti i nie tylko brak czasu..życie.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 18:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2013, o 22:23
Posty: 102
Pochwały: 3
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1,8 benzyna/LPG
Panowie przymierzam się do wymiany pierścieni i uszczelniaczy zaworów w swojej avce bo mam wersję silnika z dotryskiem oleju:)-praca w swoim zakresie ze znajomym mechanikiem, więc bez większych kosztów. Robię zakupy sam, kupuję oryginały w serwisie komplet pierścieni i co do uszczelek to, czy;
1-uszczelka pod głowicę
2-uszczelka pod pokrywę zaworów
3-uszczelniacze zaworów
4-silikon do miski oleju-jaki najlepiej, bo nie wiem?
Czy te uszczelki wystarczy? Jeśli ktoś robił we własnym zakresie, to poproszę o info co jeszcze warto kupić do wymiany. Mam nadzieję, że obejdzie się bez planowania głowicy. Auto zbiera się prawidłowo, brak przedmóchów, płyn chłodniczy stoi w miejscu. Ktoś już tu pisał, że robił we własnym zakresie i nie planował głowicy i dało radę. Podchodzę do tego w taki sposób, bo nie chcę inwestować niewiadomo jakich pieniędzy. Szczerze to najlepiej dla mnie byłoby gdyby udało się wymienić pierścienie bez zdejmowania głowicy:). Poproszę o wszelkie porady co sprawdzić przy okazji, co warto zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2018, o 14:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2013, o 22:23
Posty: 102
Pochwały: 3
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1,8 benzyna/LPG
Info z kilku źródeł, zdejmując głowicę przy wymianie pierścieni gdy silnik pracuje równo bez szarpnięć itp. lepiej głowicy nie ruszać-nie bielić, nie wymieniać uszczelniaczy na zaworach-co Wy na to? Dla mnie to ważne, proszę o info wraz z powyższym postem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 800 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda