TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 lut 2017, o 02:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 727 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sty 2017, o 11:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2016, o 22:08
Posty: 8
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 16V 1zz :-)) VVT
Witam

Jako że jesteśmy zgromadzeni wokół wspólnej sprawy, czuję się w obowiązku do zabrania głosu w sprawie remontów silników jakie koledzy tutaj ogłaszają że wykonali. W szczególności chciałbym zwrócić uwagę na polecane tutaj szeroko zakłady w których rzekomo dokonuję się fachowych napraw za /co oczywiście jest tylko moim zdaniem/ koszmarne pieniądze a usługa koło fachowych nawet nie leżała a o staniu to mowy nie ma.

Przeglądając wyceny tych remontów to wydaje mi się że tych samochodów nie warto było naprawiać bo koszty sięgały jakieś od 5 do 7 tysięcy. Zakładając że wóz Avensis z lat 2001 – 2003 kosztuje 9 tyś 2003 – 2007 – 13 tysięcy.

W jakim stanie musi być silnik w którym warsztat zmuszony jest do wymiany panewek u uszczelniać wał korbowy. To musi być kompletny złom który nie był by w stanie dojechać o własnych siłach z Torunia do Wrocławia /tak się tam ktoś deklarował/. Przebieg na silniku musiał być grubo ponad milion kilometrów, no bo przy 200 – 300 tysiącach motor w środku wygląda jak nowy, oczywiście o ile ktoś go obsługuje regularnie.

Gdzieś na tym wątku widziałem jeszcze opis wyceny która obejmowała planowanie głowicy. To już zakrawa o oszustwo. W silnikach 1ZZ głowicy się nie planuje. A przynajmniej nie widziałem uszczelek pod głowicę planowaną.

No i jeszcze cudowny warsztat we Wrocławiu czy gdzieś tam na śląsku który ewidentnie się tutaj reklamuje. Uważam /jest to moje zdanie/ że żeruje na niewiedzy tych którzy się tam udają na naprawy. Wymiana pierścieni i zrobienie dziurki w tłoku to nie jest żadne magiczne działanie które tylko oni potrafią wykonać jako jedyni w Polsce. Nie dajcie się zwariować. Taką naprawę zrobi każdy mechanik w byle jakiej szopce, i nie potrzeba tutaj tajemnej wiedzy wartej 6000 PLN. Remonty silników wykonuje się od zawsze a jak wiadomo specjalnej rewolucji w tej dziedzinie konstrukcji silników spalinowych nie było od wielu lat.

Nie dajcie się też naciągnąć na usługę naprawy silnika bez dodania kanałów w tłokach/wiercenie dodatkowych dziurek na olej/. Zakład który naprawia i ich nie wierci, nie jest godny polecenia. Toyota wyraźnie zaleca zrobienie tych otworów jako kluczowy czynnik, który bezwzględnie musi być zrobiony. Na dowód dla tych którzy nie wierzą niech będzie to że wokół istniejących kanałów pod pierścieniem olejowym do zapieczenie nie dochodzi. Pierścień zapiekał się tam gdzie nie było odprowadzenia oleju. Zatem dziurki muszą być dodane. W przeciwnym wypadku macie 40 – 60 może 100 tyś kilometrów i znów trzeba naprawić silnik.

Post ten kieruję do wszystkich którzy mają zamiar wydać niepotrzebnie kupę pieniędzy 600 kilometrów od domu zamiast zrobić naprawę blisko miejsca zamieszkania i wydać 1500 albo 2 tysiące z identycznym skutkiem.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2017, o 18:14 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1326
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 35
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Kto zrobi remont silnika za 1500 zł? Jak tam części jest na taka sumę, albo większa. Chyba ktoś w szopie na używanych częściach :hahaha:

Głowicę się planuje, to nie diesel, że po planowaniu trzeba dobrać uszczelkę pod głowicę.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2017, o 18:51 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 604
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 27
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
codeid napisał(a):

Gdzieś na tym wątku widziałem jeszcze opis wyceny która obejmowała planowanie głowicy. To już zakrawa o oszustwo. W silnikach 1ZZ głowicy się nie planuje. A przynajmniej nie widziałem uszczelek pod głowicę planowaną.



pomijam już cały tekst bo pachnie niewiedzą ale tym pobiłeś rekord świata. Tzn. że założyłeś u siebie głowice nie dokonując sprawdzenia szczelności ani przygotowania powierzchni styku z uszczelką głowicy? Takie minimalne działania przy głowicy. Pominę już takie drobiazgi jak wymiana uszczelniaczy trzonków i regulacja luzów zaworowych czy sprawdzenie zaworów i prowadnic.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2017, o 23:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2016, o 22:08
Posty: 8
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 16V 1zz :-)) VVT
Planowanie głowicy to sobie możesz w polonezie robić. Z resztą przyjdź i obejrzyj silnik w moim samochodzie. Nic się z nim nie dzieje jakoś. Głowica nie odpadła. Nic nie wybuchło. Nie rzygaa olejem. Płyny ok. Chyba będę musiał odkręcić miskę olejową w wsadzić tam 5000 PLN...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2017, o 01:03 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1326
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 35
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Lepiej nie odkręcaj miski, bo pewnie założysz na starym silikonie, bo dobry silikon kosztuje.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2017, o 07:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2016, o 22:08
Posty: 8
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 16V 1zz :-)) VVT
Pokaż mi te uszczelki po planowaniu co się zakłada. Z wycięciami.Zamieść zdjęcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2017, o 18:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 lut 2015, o 19:11
Posty: 19
Marka: AVENSIS
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8vvti
U mnie zrobione już jakieś 35.000km od remontu,po pierwszej wymianie oleju obyło się bez dolewki,druga wymiana ok 0.5L na 10tkm,trzecia wymiana gdzie przebieg miedzy wymianami zrobiłem po autostradach czyli max ile toyota dała rady i tu musiałem dolać ok 1L.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 727 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda