TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 26 cze 2017, o 02:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lip 2016, o 20:59 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2013, o 12:07
Posty: 2294
Lokalizacja: Żyrardów
Pochwały: 95
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
Krak-Jack napisał(a):
Dołączyłem do grona tych co już są "po". Załatwiłem sprawę w Skawinie koło Krakowa w serwisie Profi-Car. Na razie przejechałem około 50 kilometrów i... trudno mi było sprawdzić olej, bo nie było go widać na bagnecie! No takiego przezroczystego, transparentnego i niewidzialnego-gołym-okiem oleju to ja jeszcze nie miałem od czasów subaru... Do tej pory nawet tuż po wymianie był mocno brązowy.
Mam gwarancję na rok bez limitu kilometrów i stwierdzenie mechanika, że lubi takie roboty, bo wyniki są spektakularne, klient jest zadowolony i że na co najmniej 100 tys jest spokój... oby! Tak będzie!!!

Możesz powiedzieć jaki koszt?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2016, o 10:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 lip 2016, o 13:52
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1,8 vvti
Koszt to 2700 PLN brutto, z tego robocizna 1500 brutto a reszta to części i płyny z tym, że był też rozbierany od dołu, wymyty i wymieniona 1 panewka.

Teraz mam przejechane 500 km. Oleju ubyło tylko minimalnie, może 2-3 mm na bagnecie i nadal jest przeźroczysty jak kryniczanka. Nie do wiary!

Jakie macie rady a propos docierania? Czy faktyczne trzeba grzecznie jeździć przez 2000 km? I co to znaczy grzecznie? Mechanik mówił, żeby jeździć normalnie, czyli 3,5 tysiąca obrotów jest ok, wyprzedzanie 4,5-5tys też może być. Byle nie piłować długo i wysoko na przykład ostro po górach itp. Mój ojciec natomiast mówi, żeby 80 km/h i nie więcej... stara szkoła?
Ja wybieram się za 5 dni na urlop czeka mnie 650 km ciegiem, autostradą i z pełnym obciążeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2016, o 13:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 lip 2016, o 13:06
Posty: 13
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 vvti
Krak-Jack napisał(a):
Koszt to 2700 PLN brutto, z tego robocizna 1500 brutto a reszta to części i płyny z tym, że był też rozbierany od dołu, wymyty i wymieniona 1 panewka.

Teraz mam przejechane 500 km. Oleju ubyło tylko minimalnie, może 2-3 mm na bagnecie i nadal jest przeźroczysty jak kryniczanka. Nie do wiary!

Jakie macie rady a propos docierania? Czy faktyczne trzeba grzecznie jeździć przez 2000 km? I co to znaczy grzecznie? Mechanik mówił, żeby jeździć normalnie, czyli 3,5 tysiąca obrotów jest ok, wyprzedzanie 4,5-5tys też może być. Byle nie piłować długo i wysoko na przykład ostro po górach itp. Mój ojciec natomiast mówi, żeby 80 km/h i nie więcej... stara szkoła?
Ja wybieram się za 5 dni na urlop czeka mnie 650 km ciegiem, autostradą i z pełnym obciążeniem...


Witam, ja też jestem po naprawie silnika tyle że robiłem to w sierpniu 2015. U mnie było przy odbiorze na fakturze żeby nie przekraczać chyba 3500 tys obrotów. Jako że odbierałem auto z Wrocławia a do domu 200 km, to faktycznie jechałem powoli i nikogo nie wyprzedzałem a gdzie się dało to tempomat i 90km/h max. Tego samego dnia musiałem jechać na druga stronę Polski także zrobiłem jeszcze 500 km głównie autostradami i max 120 km/h bez wyprzedzania pod czerwone obroty i ogólnie bez dynamiczniejszej jazdy. W ciągu tygodnia miałem najechane 1500 km i żadnego ubytku oleju. Jeździłem jak "emeryt" ale może własnie przez pierwsze 2 tys km tak trzeba.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2016, o 14:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 22:05
Posty: 105
Lokalizacja: podkarpackie
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
nic się nie stanie jak te 1500-2000 km przejedziecie normalnie nie przekraczając wymaganych obrotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2016, o 18:57 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 17:28
Posty: 44
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8
Witam, gdzieś pewnie w środku tematu była informacja ale chcę się upewnić. Przymierzam się do zakupu T25, z jakiego rocznika mogę kupić ave aby mieć pewność że silnik będzie miał wyeliminowaną wadę nadmiernego pobierania oleju??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2016, o 23:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 21:21
Posty: 487
Lokalizacja: MMz
Pochwały: 8
Marka: TOYOTA
Model: t 25 FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 VVTI
W 2005r poprawili kup po FL będziesz miał 100% pewności. Moja kupiona od handlarza z przebiegiem 271 tyś pewnie coś jeszcze skręcił bo była w okresie jego posiadania dwa razy na serwisie w ASO na wymianę żarówki. Obecnie prawie 320 tyś, z tego na lpg 45 tyś. Od wymiany do wymiany nie dolewam oleju (olej Meguin 5W30).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2016, o 08:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 kwi 2016, o 11:11
Posty: 10
Lokalizacja: Strzegom
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1ZZ-FE
Lipiec 2005 montowano poprawione silniki. Jesli dobrze poszukasz to jest napisane dokładnie od jakiego numeru vin. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2016, o 09:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
powtorze wpis: VIN: S B 1 B R 5 6 L 9 0 E 1 2 9 5 2 2 produkcja od lipiec 2005, piekna jasonbrazowa t25, pieciobegowy manual z kierownica po kontynentalnej stronie :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2016, o 23:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 13:47
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 1ZZ-FE 1.8 + LPG
Witajcie,
Kupiłem T25 przed fl 2005 rok, od niemca z przebiegiem 130k.
W tej chwili bierze olej w granicach do litra na tysiąc kilometrów.
Czy idąc tym tokiem mam prowadzić rekonesans i działać coś w kierunku TMP czy na własną rękę w serwisie non-aso?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sie 2016, o 06:58 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Z autem z 2005 roku nie ma sensu dyskutowac z TMP bo mowimy o jedenastoletnim pojezdzie. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sie 2016, o 11:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 13:47
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 1ZZ-FE 1.8 + LPG
Może i głupie pytanie, ale może ma ktoś do polecania kogoś w okolicy Olsztyna kto sprawnie pozbędzie się usterki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sie 2016, o 18:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 lip 2016, o 13:52
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1,8 vvti
U mnie po wakacyjnych wojażach jest już 3200 km od wymiany pierścieni - zatem docieranie można uznać za zakończone. Jeszcze wymiana oleju i... but, piec i... 12 sekund do setki!!! Olej jasny niczym rzepakowy ze sklepu. W sumie ubyło może 0,5l ale podobno miało tak być... Auto jeździ dobrze, cicho, ciągnie od dołu. W sumie nie jest to demon prędkości ale do tzw. normalnej eksploatacji wystarcza. Z pełnym obciążeniem wewnątrz + bagażnik na hak + 3 rowery, na autostradzie prędkość przelotowa 140-160 nie robiła wrażenia, oraz w razie potrzeby była wstanie wyraźnie przyspieszać... więc jest dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2016, o 17:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 sty 2009, o 18:16
Posty: 10
Lokalizacja: Warsyawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2AZFSE
Panowie mam T25 mój VIN to SB1EP56L50E010420 teoretycznie rok produkcji 2006 przebieg 160 kkm. Brak kropki na bagnecie. Silnik 2AZ-FSE.
Wynikało by, że nie mam problemu, że mój silnik jest zmodyfikowany, a jednak silnik bierze olej około 0,3l- 0,4l na 1000km.
Pierwsze 120.000 km był zalany minerałem Castrola 15w40, od 40.000 Motul 10WS40.

Moje grzechy przeciw T25:
1. Samochód był kilka razy odpalony na -30 przy zalanym minerale,
2. Kilka razy dopuściłem do zapalnie się lampki poziomu oleju,
3. Silnik brał kilka miesięcy lewe powietrze i nie leczyłem tej przypadłości,

Wymieniłem 10.000 km temu uszczelkę pod klapą zaworów, ale niewiele to pomogło.


Jakie działania podjąć co sprawdzić i w jakiej kolejności?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 wrz 2016, o 10:14 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 sie 2016, o 13:40
Posty: 88
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1,8 automat
tu to chyba już remoncik Castrol /beznadziejny olej+mineralny/ namieszał i to równo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 wrz 2016, o 14:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 kwi 2016, o 11:11
Posty: 10
Lokalizacja: Strzegom
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1ZZ-FE
Płukanie silnika i wymiana na syntetyk 5w30. Jak nie jest za późno to coś pomorze. Kiepskiej jakosci olej zapieka się na pierscieniach i przez to bierze olej. Płukanie i wymiana na syntetyk to najtansza rzecz jaka mozesz zrobić. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 wrz 2016, o 16:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 sty 2009, o 18:16
Posty: 10
Lokalizacja: Warsyawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2AZFSE
Czy koledzy bardziej doświadczeniu coś powiędza w temacie?


Panowie mam T25 mój VIN to SB1EP56L50E010420 teoretycznie rok produkcji 2006 przebieg 160 kkm. Brak kropki na bagnecie. Silnik 2AZ-FSE.
Wynikało by, że nie mam problemu, że mój silnik jest zmodyfikowany, a jednak silnik bierze olej około 0,3l- 0,4l na 1000km.
Pierwsze 120.000 km był zalany minerałem Castrola 15w40, od 40.000 Motul 10WS40.

Moje grzechy przeciw T25:
1. Samochód był kilka razy odpalony na -30 przy zalanym minerale,
2. Kilka razy dopuściłem do zapalnie się lampki poziomu oleju,
3. Silnik brał kilka miesięcy lewe powietrze i nie leczyłem tej przypadłości,
Wymieniłem 10.000 km temu uszczelkę pod klapą zaworów, ale niewiele to pomogło.

Jakie działania podjąć co sprawdzić i w jakiej kolejności?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2016, o 17:44 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 sie 2016, o 13:40
Posty: 88
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1,8 automat
Po plukance i wymianie oleju dolej do silnika dodatek MoS2 liqui moly mi parę razy pomógł nie w avensisie ale ja już kupiłem motor co wciąga olej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2016, o 16:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 paź 2016, o 15:47
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VVTi
Witam,

Posiadam od miesiąca Avensisa 2003 z silnikiem 1.8 VVTi.
Na razie problem nie występuje (przelot 183 tys. km) jednak chciałbym się dowiedzieć czy w Moim egzemplarzu było już coś wymieniane a propo shortblocka. Mam książkę serwisową prowadzoną do 2006 roku i przebiegu 24 tysięcy km. Mam jeszcze jakiś certyfikat oryginalności auta wystawiony przez belgijski oddział Toyoty, ale ten świstek nie mam pojęcia co tu robi i po co był wystawiany. Legendarnej "zielonej kropki" na bagnecie brak. Po numerze VIN na autobaza pl uzyskałem informację o "szkodzie" z 2012 roku:

Historia uszkodzeń
Kraj: AON Międzynarodowa platforma informacji o szkodach pojazdu
Wartość szkody: 4351.38
Przebieg: 95432 km

Auto było wówczas zarejestrowane w Niemczech, trzy miesiące później sprzedano Je do Polski poprzedniemu właścicielowi auta (kupił w komisie, nic mu nie wiadomo o jakichkolwiek remontach/wymianach silnika). I teraz Moje pytanie, co obstawiacie bardziej:
opcja 1, auto było bite, naprawiono Je i sprzedano do komisu
opcja 2, wystąpił problem z olejem i 4300 euro to cena jaką zapłacono żeby doprowadzić auto do porządku przed sprzedażą.

Normalnie pewnie bym obstawiał 1, ale auto sprawdzano dwoma różnymi miernikami lakieru w wielu miejscach, szyby w oryginale, na ramie brak jakichkolwiek skrzywień/rdzy/śladów spawania, geometria itp. w normie. Mam więc powody sądzić że chodziło o jakąś usterkę techniczną. Jej cena pozwala mi przypuszczać że chodziło o coś dosyć poważnego. Mam szansę uzyskać informację na ten temat w polskim serwisie Toyoty, jeśli naprawa była wykonana w serwisie w Niemczech? (a sądzę że tak było z racji tego że informacja o "szkodzie" znalazła się w bazie danych)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2016, o 22:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2016, o 22:08
Posty: 10
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 16V 1zz :-)) VVT
Witam Forumowiczów i wszystkich którym toyota Avensis lub inna z silnikiem 1zz wpadła w ręce.
Pocieszam tych którzy weszli w posiadanie egzemplarza o zwiększonym apetycie na olej.
W tym wpisie chciałbym opisać dokładnie swoje postępowanie z takim silnikiem. Całe moje działania doprowadziły do
eliminacji konsumpcji oleju, tak że teraz cieszę się zupełnie sprawną toyotką.
Na początek może o aucie które posiadam. Jest to Avensis z roku 2002, z silnikiem 1.8 VVTI 95kW przebieg 195000. Apetyt na olej około 2
litry na 200 km.
Oto co zrobiłem żeby pozbyć się problemu.

Zakupy:
- uszczelka pod głowicę
- nowe śruby do głowicy
- komplet pierścieni
- nowy termostat /po akcji serwisowej był inny i trzeba wymienić/
- olej 5w30 /4,8 litra/
- filtr oleju
- uszczelniacze zaworów /warto wymienić/

Działania demontaż :

obudowa rozrządu, wałki, głowica, tłoki, PRECZ!!


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wymienić uszczelniacze zaworów /gumeczki/ - to przy okazji

Toyota w akcji serwisowej w tych silnikach nakazała wprowadzić następujące zmiany:

- w tłokach dodać 8 dodatkowych kanałów olejowych.
trzeba dać na frezarkę albo kupić nowe tłoki /kupno z racji na cenę sobie podarowałem/
- wymiana termostatu
- zastosować olej 5w30 i zawsze już wlewać 4,8 litra a nie 3,8
- na bagnecie powinno być około 10mm więcej oleju ponad maksymalny stan
- wymiana pierścieni

Efekt przeróbki tłoków Widać na zdjątkach poniżej:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Konieczne jest wywiercenie w każdym tłoku 4 nowych dziurek na olej oraz wyfrezowanie pod pierścieniem olejowym odstępów na
odprowadzenie oleju.
Po wierceniu dokładnie oczyścić tłoki i korbowody z opiłków, troszkę pomyć, podmuchać
wszystko znów poskładać, wlać olej,Jeździć!!
To pozwoliło w moim aucie całkowicie wyeliminować konsumpcję oleju.
Koniecznie pamiętajcie o wlewaniu 4,8 litra oleju. To jest jeden z kluczowych czynników.

Kwoty

- Części 850 brutto PLN
- Trochę strachu 0 PLN

Pozdrawiam wszystkich


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2016, o 03:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 sie 2016, o 22:00
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 1.6
Po przeczytaniu całego wątku zdecydowałem się na "generalkę" w avensis t22 1.6 vvt 3ZZ-FE na karmelowej i wnioski są następujące:
- przed remontem silnik brał około 2l/1000km, przebieg prawie 300.000czyli przypadek typowo beznadziejny
- silnik oddawał moc nierównomiernie
- praktycznie byłem zdecydowany na wymianę jednostki na "nową"
Koszty naprawy wyniosły ponad 4000 w tym oczywiście wymiana pierścieni, do tego wszystkie uszczelki w silniku, regulacja zaworów (oczywiste), panewki (jak się okazało były przytarte) itp
Wnioski:
po naprawie silnik chodzi idealnie (mechanicy twierdzili ze po rozebraniu silnika nie byli pewni czy naprawa będzie miała pozytywny skutek), po przejechaniu 10.000 zużycie oleju to 0 (słownie - zero ), a silnik zachowuje się jak nowa jednostka. Na naprawę przyjechałem aż z Łodzi czyli ponad 200 km (plus nocleg itp) ale zdecydowanie uważam że było warto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2016, o 18:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2016, o 22:08
Posty: 10
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 16V 1zz :-)) VVT
Wtam

Auto zrobiło po naprawie koło 4000 może 5000 tyś kilometrów. Konsumpcja oleju ustała.
Mam jednak coś co mnie trochę zaczęło prześladować.

Szczegóły w tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=PgdZSXOslDM&t=89s

Silnik który omawia ten kolo to 1800vvti z 2006 albo 2008 roku. Na tłokach widać 8 kanałów olejowych i fabryczne wcięcia pod pierścieniem olejowym, ale i tak olej się zapieka.

Zastanawiam się nad zamontowaniem chłodnicy oleju. Taka operacja nie jest trudna, nie wymaga też specjalnie wiele pieniędzy. Pytanie tylko czy przyczyną zapiekania się jest podniesiona temperatura oleju. /Mi się wydaje że tak jest, lub może tak jest/

Ktoś kiedyś podnosił że przegrzewanie się oleju może być przyczyną wady konstrukcyjnej silnika 1ZZ/pamiętamy też że poza płaszczem wodnym wokół cylindrów to olej też pomaga chłodzi tłoki/.

Za montażem chłodnicy /przynajmniej ja sobie tak to tłumaczę/ przemawiają:

- ustabilizowanie temperatury oleju w przedziale min 90 - 105 max stopni C
- dodatkowe odprowadzenie ciepła z silnika /przypominam że toyota wymieniała termostaty w tych silnikach/
- większa ilość oleju w silniku spowoduje lepszą stabilność cieplną

i ostatni najlepszy argument :brewki:

-silniki 1800 w modelach carina i rav4 miały chłodniczki oleju silnikowego i te wozy były nie do zajechania :auto:

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2016, o 21:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 maja 2013, o 19:16
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.6 VVTI
A wcześniej też to u Ciebie występowało przed Twoim zabiegiem w celu wyeliminowania spalania oleju?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2016, o 22:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Nikt Ci nie odpowie czy chlodnica oleju rozwiaze klopot, sam producent rozwiazal go w inny sposob. Nie zmienia to faktu ze moze to miec pozytwny wplyw na temp. oleju w silniku. Zapiekaniu oleju pomagalo tez stosowanie nieprawidlowego badz niskiej jakosci oleju silnikowego. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2016, o 22:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2016, o 22:08
Posty: 10
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 16V 1zz :-)) VVT
johny_55 nie wiem bo kupiłem już zapieczony i postanowiłem wymienić pierścienie i to pomogło.

Zaczytałem jednak w necie że taka chłodniczka może mieć wpływ pozytywny na trwałość tej naprawy.

:sciana:

Myślałem że ktoś zakładał chłodnicę to bym sobie odpatrzył.

Pozdr ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2016, o 11:26 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 18:36
Posty: 1091
Lokalizacja: Ostrołęka
Pochwały: 34
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
codeid napisał(a):

-silniki 1800 w modelach carina i rav4 miały chłodniczki oleju silnikowego i te wozy były nie do zajechania :auto:


To w t22 1.8 po lifcie nie ma chłodniczki ???
Przed FL czyli 1.8 LB była chłodniczka ale wiadomo, scheda po Carinie

_________________
Jak tak dalej będzie, to politycy, niczym szkoccy górale, założą spódniczki, aby owieczek nie płoszyć za granicę dźwiękiem rozpinanego rozporka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2016, o 13:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2016, o 22:08
Posty: 10
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 16V 1zz :-)) VVT
No właśnie tak. Chłodniczki brak.

Moim zdaniem /podkreślam, moim zdaniem/ właśnie dlatego sie pier....niczą te silniki.

Jak będzie chwila to właśnie od 1.8 E zainstaluję taki radiatorek i dam podkładkę pod filter oleju.

Orientuje się może ktoś gdzie przed liftem w avensisach ona była fabrycznie instalowana???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2016, o 13:35 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 18:36
Posty: 1091
Lokalizacja: Ostrołęka
Pochwały: 34
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
W t22 przed fl była zamontowana praktycznie na pasie przednim, na dole przy chłodnicy, bliżej prawej lampy. Podejrzewam, że ta chłodniczka ma również wpływ na chłodzenie silnika ale żeby jej brak wpłynął bezpośrednio na awaryjność motoru vvti? Wątpliwa sprawa.

_________________
Jak tak dalej będzie, to politycy, niczym szkoccy górale, założą spódniczki, aby owieczek nie płoszyć za granicę dźwiękiem rozpinanego rozporka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 gru 2016, o 16:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 mar 2009, o 22:04
Posty: 6
Lokalizacja: Preston (UK)
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
Witam wszystkich.
Na dwudziestej stronie pisalem ze robie remont silnika ze wzgledu na duze zuzycie oleju. Tak wiec niemal rok po naprawie przejechane 11000 km, stwierdzam brak zuzycia oleju moze 1 max 2 mm od ostatniej wymiany czyli okolo 9000km temu. Tak wiec jestem zadowolony naprawa. Napisze co robilem: glowna naprawa polegala na wymianie pierscieni( olejowe mialem strasznie zapieczone), nawiercanie tlokow( dlugo myslalem nad ta opcja i jednak zdecydowalem sie to wykonac), szlifowanie glowicy i uszczelnienie zaworow, nowe sruby i oczywiscie filtry, uszczelki plyny, olej syntetyk. Wymienialem jeszcze panewki na korbowodzie ale tylko dlatego, ze zarysowalem jedna przez przypadek.
Koszt naprawy dla tych co mieszkaja w Anglii nie pamietam dokladnie ale do 350 funtow, dodam ze wszystko robilem sam.
Czy sie oplacalo??
Dla mnie tak, samochod ma przejechane 280tys km, kOszt naprawy wyniosl polowe wartosci samochodu, ale lubie moja Avensis i zamierzam nia jezdzic jeszcze dobrych kilka lat.
Pozdrowienia dla wszystkich.:))


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2017, o 21:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2016, o 22:08
Posty: 10
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 16V 1zz :-)) VVT
paba1410 to już wymień olej.

I powiedz czy poza wierceniem kanałów w tłokach podcinałeś po pierścieniami jak u mnie??

Szacun dla ciebie za umiejętności :ok:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2017, o 14:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 mar 2009, o 22:04
Posty: 6
Lokalizacja: Preston (UK)
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
Hi,
Dzieki codeid, nie nie podcinalem, szczerze mowiac nie slyszalem o tym, czytalem duzo przed remontem to musialo mi gdzies umknac.
Odnosnie oleju mam juz dawno zakupiony ale brak czasu na wymiane :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda