TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 13 gru 2017, o 20:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 767 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sty 2017, o 11:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2016, o 22:08
Posty: 10
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 16V 1zz :-)) VVT
Witam

Jako że jesteśmy zgromadzeni wokół wspólnej sprawy, czuję się w obowiązku do zabrania głosu w sprawie remontów silników jakie koledzy tutaj ogłaszają że wykonali. W szczególności chciałbym zwrócić uwagę na polecane tutaj szeroko zakłady w których rzekomo dokonuję się fachowych napraw za /co oczywiście jest tylko moim zdaniem/ koszmarne pieniądze a usługa koło fachowych nawet nie leżała a o staniu to mowy nie ma.

Przeglądając wyceny tych remontów to wydaje mi się że tych samochodów nie warto było naprawiać bo koszty sięgały jakieś od 5 do 7 tysięcy. Zakładając że wóz Avensis z lat 2001 – 2003 kosztuje 9 tyś 2003 – 2007 – 13 tysięcy.

W jakim stanie musi być silnik w którym warsztat zmuszony jest do wymiany panewek u uszczelniać wał korbowy. To musi być kompletny złom który nie był by w stanie dojechać o własnych siłach z Torunia do Wrocławia /tak się tam ktoś deklarował/. Przebieg na silniku musiał być grubo ponad milion kilometrów, no bo przy 200 – 300 tysiącach motor w środku wygląda jak nowy, oczywiście o ile ktoś go obsługuje regularnie.

Gdzieś na tym wątku widziałem jeszcze opis wyceny która obejmowała planowanie głowicy. To już zakrawa o oszustwo. W silnikach 1ZZ głowicy się nie planuje. A przynajmniej nie widziałem uszczelek pod głowicę planowaną.

No i jeszcze cudowny warsztat we Wrocławiu czy gdzieś tam na śląsku który ewidentnie się tutaj reklamuje. Uważam /jest to moje zdanie/ że żeruje na niewiedzy tych którzy się tam udają na naprawy. Wymiana pierścieni i zrobienie dziurki w tłoku to nie jest żadne magiczne działanie które tylko oni potrafią wykonać jako jedyni w Polsce. Nie dajcie się zwariować. Taką naprawę zrobi każdy mechanik w byle jakiej szopce, i nie potrzeba tutaj tajemnej wiedzy wartej 6000 PLN. Remonty silników wykonuje się od zawsze a jak wiadomo specjalnej rewolucji w tej dziedzinie konstrukcji silników spalinowych nie było od wielu lat.

Nie dajcie się też naciągnąć na usługę naprawy silnika bez dodania kanałów w tłokach/wiercenie dodatkowych dziurek na olej/. Zakład który naprawia i ich nie wierci, nie jest godny polecenia. Toyota wyraźnie zaleca zrobienie tych otworów jako kluczowy czynnik, który bezwzględnie musi być zrobiony. Na dowód dla tych którzy nie wierzą niech będzie to że wokół istniejących kanałów pod pierścieniem olejowym do zapieczenie nie dochodzi. Pierścień zapiekał się tam gdzie nie było odprowadzenia oleju. Zatem dziurki muszą być dodane. W przeciwnym wypadku macie 40 – 60 może 100 tyś kilometrów i znów trzeba naprawić silnik.

Post ten kieruję do wszystkich którzy mają zamiar wydać niepotrzebnie kupę pieniędzy 600 kilometrów od domu zamiast zrobić naprawę blisko miejsca zamieszkania i wydać 1500 albo 2 tysiące z identycznym skutkiem.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2017, o 18:14 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1378
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 37
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Kto zrobi remont silnika za 1500 zł? Jak tam części jest na taka sumę, albo większa. Chyba ktoś w szopie na używanych częściach :hahaha:

Głowicę się planuje, to nie diesel, że po planowaniu trzeba dobrać uszczelkę pod głowicę.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2017, o 18:51 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 708
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
codeid napisał(a):

Gdzieś na tym wątku widziałem jeszcze opis wyceny która obejmowała planowanie głowicy. To już zakrawa o oszustwo. W silnikach 1ZZ głowicy się nie planuje. A przynajmniej nie widziałem uszczelek pod głowicę planowaną.



pomijam już cały tekst bo pachnie niewiedzą ale tym pobiłeś rekord świata. Tzn. że założyłeś u siebie głowice nie dokonując sprawdzenia szczelności ani przygotowania powierzchni styku z uszczelką głowicy? Takie minimalne działania przy głowicy. Pominę już takie drobiazgi jak wymiana uszczelniaczy trzonków i regulacja luzów zaworowych czy sprawdzenie zaworów i prowadnic.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2017, o 23:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2016, o 22:08
Posty: 10
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 16V 1zz :-)) VVT
Planowanie głowicy to sobie możesz w polonezie robić. Z resztą przyjdź i obejrzyj silnik w moim samochodzie. Nic się z nim nie dzieje jakoś. Głowica nie odpadła. Nic nie wybuchło. Nie rzygaa olejem. Płyny ok. Chyba będę musiał odkręcić miskę olejową w wsadzić tam 5000 PLN...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2017, o 01:03 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1378
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 37
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Lepiej nie odkręcaj miski, bo pewnie założysz na starym silikonie, bo dobry silikon kosztuje.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2017, o 07:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2016, o 22:08
Posty: 10
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 16V 1zz :-)) VVT
Pokaż mi te uszczelki po planowaniu co się zakłada. Z wycięciami.Zamieść zdjęcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2017, o 18:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 lut 2015, o 19:11
Posty: 19
Marka: AVENSIS
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8vvti
U mnie zrobione już jakieś 35.000km od remontu,po pierwszej wymianie oleju obyło się bez dolewki,druga wymiana ok 0.5L na 10tkm,trzecia wymiana gdzie przebieg miedzy wymianami zrobiłem po autostradach czyli max ile toyota dała rady i tu musiałem dolać ok 1L.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2017, o 15:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 lut 2017, o 00:45
Posty: 26
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8
mam 2004, 1,8, kupielm z przebiegiem 140 000 , nie robilem zadnych shortblokow bo po co?
przejechalem kolejne 100 000 z czego jakies 50 000 na gazie.
5w30 leje caly czas, fakt zre troche oleju ale nie duzo.. egdge lalem to okolo 0,5l na 1000, raz kupile jakis inny 5w30 i go bralo z 1,5l na 1000.
wymienilem olej w aso tez 5w30 i przez 5000 km nic nie bralo.. poten dolalem z 0,5l castrola edge i juz powoli dolewac musilem.
duzo zalezy od tego jaki sie olej leje.. jestem takiego zdania ze jak wsyzko sie wymienia jak nalezy to bedzie wszystko ok. niech i pali troche tego oleju bo lepsze to niz grzebanie w silniku bo to przewaznie na plus nie dziala.
leje dobry olej i nawet luzy zaworowe po takim przebiegu wlasniwie nie byly do regulacji - dorobna zrobili profilaktycznie..a auto na gazie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 mar 2017, o 16:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 mar 2017, o 16:09
Posty: 1
Marka: TOYOTA
Model: COROLLA VERSO
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8
Pytanie:

Czy przy zakładaniu nowych pierścieniu przy wyżej opisanych remontach robimy honowanie cylindra ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2017, o 10:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2016, o 22:08
Posty: 10
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 16V 1zz :-)) VVT
Nie trzeba koniecznie honować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2017, o 13:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2016, o 22:08
Posty: 10
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 16V 1zz :-)) VVT
kokoskg napisał(a):
leje dobry olej i nawet luzy zaworowe po takim przebiegu wlasniwie nie byly do regulacji - dorobna zrobili profilaktycznie..a auto na gazie.


To cię oszukali. W tym silniku nie da się zrobić "drobnej" regulacji. Jedynie można wymienić szklanki a to już wymaga wyjęcia wałków. Zrobili cie w konika. Podaj nazwę tego warsztatu żeby było wiadomo kogo omijać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2017, o 23:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 lut 2017, o 00:45
Posty: 26
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8
codeid napisał(a):
kokoskg napisał(a):
leje dobry olej i nawet luzy zaworowe po takim przebiegu wlasniwie nie byly do regulacji - dorobna zrobili profilaktycznie..a auto na gazie.


To cię oszukali. W tym silniku nie da się zrobić "drobnej" regulacji. Jedynie można wymienić szklanki a to już wymaga wyjęcia wałków. Zrobili cie w konika. Podaj nazwę tego warsztatu żeby było wiadomo kogo omijać.



wiadomo ze szklankami. szklanek jest bodaj 16. auto ma od przebiego 140 000 , pierwsza robilem po prawie 100 000 i pislzy dwie szklanki na to wiec jak dla mnie jest do drobna regulacja. koszt to kolo 600zl w aso..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2017, o 14:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 mar 2017, o 14:08
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2005
Silnik: 1.8 VVT-i + LPG
Witam
Czy może ktoś zna takich specjalistów od toyoty jak zespół z Wrocławia ul. Karmelkowa w okolicach Olsztyna lub Elbląga


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2017, o 16:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 13:47
Posty: 8
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 1ZZ-FE 1.8 + LPG
Ja jestem po remoncie T25 1.8 LPG.
Remont wykonał Kamil z Loka Auto w Olsztynie. Przyzwoite ceny i gość zna się na toykach ;)
Namiary poniżej.
http://www.lokaauto.pl/kontakt/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2017, o 20:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 mar 2017, o 14:08
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2005
Silnik: 1.8 VVT-i + LPG
Dzięki na namiar. Jak możesz to napisz co robiłeś i jakie koszty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2017, o 22:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 21:05
Posty: 2
Lokalizacja: okolice Grójca
Pochwały: 1
Marka: Audi
Model: A8 D3
Rocznik: 2007
Silnik: ASB 3.0tdi
Witam. Nim kolegi auto trafiło do mojego garażu (okolice Grójca) na naprawę trochę poczytałem postów na temat silników 1.8 1ZZ co później pomogło mi w jego naprawie ;-)
historia wygląda następująco
Auto kolegi Avensis 2004r z lpg na początku użytkowania czyli ok 5 lat temu z przebiegiem licznikowym 95tyś km (komentarze proszę sobie darować) brał olej od wymiany do wymiany ok 1l na 10tys. W tym roku przy przebiegu 160tys brał go już 1,5L na 1000km! Dodatkowo pech chciał że podczas jazdy przestał palić na jeden gar.
Auto trafiło do mnie. Pierwsza diagnoza to brak kompresji na 1 tłoku (czyli wypalony zawór lub tłok). Po zdjęciu głowicy ukazał się wypalony zawór wydechowy. Głowica trafiła do fachowca gdzie wymieniono wszystkie zawory wydechowe, komplet uszczelnień zaworowych. Podczas docierania zawórów zostały dopasowane szklanki i ustawione luzy zaworowe. Pierwszy koszt 700zł w tym planowanie głowicy oraz sprawdzenie szczelności.
Teraz kolej na resztę silnika. Zapieczone pierścienie trafiły do kosza , a na ich miejsce trafiły nowe (zmodernizowane pierścienie olejowe tzn mają rzadszą sprężynę co powinno skutkować szybszym przemieszczaniem się oleju z powrotem do miski olejowej). Nowe uszczelki głowicy, pokrywy, dolotu, wydechu oraz nowe śruby głowicy. Rozrząd miał wytarte ślizgi więc założyłem nowy SKF (udało się kupić na OL... za 300zł - podobno ktoś tam miał wymieniać ale sprzedał auto , nie wnikałem historie). Profilaktycznie założyłem nowe panewki korbowodowe.
Silnik złożony i chodzi. Nie kopci, pracuje idealnie. Przejechane dopiero 500km , oleju nic nie ubyło. Przy kolejnej wymianie oleju napiszę czy coś bierze i jaką ma kompresje sprężania.
Nie rozwiercałem otworów w tłokach anie nie dokonywałem żadnych przeróbek w silniku. O Efektach remontu jeszcze tu napiszę.
Teraz koszty
naprawa głowicy 700zł
części silnika , świec , filtry (powietrza i oleju) itd 900zł
rozrząd 300zł
olej 5W30 z norma VW 504 507 czyli niskopopiołowy ok 180zł
szary silikon 30zł
dwa zmywacze do hamulców w sprayu za 25zł (wykorzystałem do umycia silnika w części korbowej oraz na płaszczyzny gdzie miał trafić silikon - miska i pokrywa rozrządu)
|benzyna ok 1L na umycie miski olejowej oraz pokrywy rozrządu 5zł

wydaje mi się że wszystko napisałem , a koszt naprawy wyniósł 2140zł bez robocizny (myślę że równowartość 500zł było by uczciwe)

Teoretycznie używany silnik można kupić od ok 2tys ale czy wiadomo w jakim będzie stanie? Dają gwarancje rozruchowe tzn że odpali , a nie to że nie będzie brał oleju ;-)

Silnik był cały czas w aucie bo mniej pracy to zajmuje, a jeśli ktoś zdecyduje się na jego wyjęcie to wymienił bym również panewki główne.

Na dzień dzisiejszy auto przejechało dopiero 500km , pracuje cicho i idealnie, nie kopci (wcześniej kopcił na niebiesko). Na miarce stan oleju na tym samym poziomie :-) Jak silnik przejedzie ok 10.000km napiszę czy naprawa powiodła się :-)

Pozdrawiam

Kamil :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2017, o 19:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 21:05
Posty: 2
Lokalizacja: okolice Grójca
Pochwały: 1
Marka: Audi
Model: A8 D3
Rocznik: 2007
Silnik: ASB 3.0tdi
Witam ponownie. Autko od remontu przejechało 12tyś km i jest super, grama oleju nie spalił. :auto:


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Nie interesują mnie osiągi nowych aut, nie interesują mnie wymiary , prześwity , pojemność bagażnika, rodzaj kół itd.
Interesuje mnie auto które stoi w moim garażu i muszę je naprawić :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lip 2017, o 10:45 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2017, o 09:48
Posty: 86
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZFE + LPG
Kupiłem ave w komisie, w książęce serwisowej była adnotacja że short blok był wymieniany w 2008r przy przebiegu 59tyś km. Aktualnie samochód ma 176tyś km. Na samym początku jak go kupiłem od razu wymieniłem olej na 5W30 w ASO. Po przejechaniu 1000 km w ASO przy okazji innej naprawy powiedzieli że poziom oleju był poniżej minimum i musieli dolać. Zacząłem sprawdzać ile je oleju i wyszło że tak średnio trochę ponad 1L na 1tyś km. To mnie trochę zmartwiło. Z pod uszczelek nie cieknie, silnik jest suchy. Samochód nie kopci. Shortblock na pewno był wymieniany bo napisałem do niemieckiej centrali Toyoty i rozmawiałem z nimi telefonicznie i potwierdzili że odnotowali taką naprawę jednak żadnych szczegółów nie mogą przedstawić ponieważ serwis w którym było to robione został zamknięty 3 lata temu.

Moje pytanie czy jest ktoś po naprawie shortblocka w podobnym okresie i przebiegu? Trochę mnie martwi że tyle spala.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2017, o 19:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 maja 2016, o 21:17
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8
Czy ktoś próbował tego, jeśli tak to z jakim skutkiem?
http://allegro.pl/liqui-moly-2640-engin ... 24073.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2017, o 08:54 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2017, o 09:48
Posty: 86
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZFE + LPG
Habsys napisał(a):
Czy ktoś próbował tego, jeśli tak to z jakim skutkiem?
http://allegro.pl/liqui-moly-2640-engin ... 24073.html


Były opisane przypadki płukania w tym wątku z rożnym skutkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2017, o 10:15 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7024
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 829
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Habsys napisał(a):
Czy ktoś próbował tego, jeśli tak to z jakim skutkiem?
http://allegro.pl/liqui-moly-2640-engin ... 24073.html

viewtopic.php?f=69&t=9560


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2017, o 22:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 maja 2016, o 21:17
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8
Preparat zakupiony, ale przekażę go nowemu właścicielowi.
Teraz mam kolejny dylemat,chcę kupić Ave w benzynce najchętniej w automacie i z mocniejszym silnikiem.
Wiem że 2,0 są dwa a 2,4 znalazłem cztery modele silnika.
Gdzie mogę znaleźć informacje odnośnie wad i zalet silników 2,0 i 2,4 oraz które nie lubią LPG a może lepiej zostać przy 1,8 po FL?, ale z drugiej strony chciałbym spróbować trochę mocniejszej jednostki,jednak wolałbym wiedzieć wcześniej jakie tam się kryją niespodzianki.
Wiem, że miejsce dotyczy innego zagadnienia, ale nie znalazłem innego związanego z tym tematem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 08:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 cze 2011, o 19:10
Posty: 4
Lokalizacja: Poznań
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 vvt-i
Witam serdecznie forumowiczów,
Mam dylemat w związku z moją Toyotą i proszę o radę, w którym kierunku podążyć. Czytałem prawie całą dyskusję powyżej i nie zmądrzałem ani trochę :)
Avensis benzyna 2003 r. 1.8 129KM, 190 tys. km. Sytuacja taka: kupiona w 2010 r (123 tys. km), piła olej raczej w ilościach umiarkowanych. Nie pamiętam ile dokładnie ale było znośnie. Od jakiegoś czasu, niestety nie wiem dokładnie - 1,5 - 2 lata, zaczęła żłopać olej w ilości dla mnie kosmicznej, czyli ok. 0,7 -1 l/1000 km. Myślę sobie, że aż tak dużo nie jeżdżę, głównie po mieście, dłuższa trasa 1-2 w roku, będę w takim razie dolewał na spokojnie. Niestety ostatnio zapaliła się kontrolka "check" i w serwisie wyskoczył błąd katalizatora.
I teraz pytanie,czy raczej pytania: czy to już zaczęła się końcówka silnika i auto zaczyna umierać? Czy wymienić katalizator i jeździć dalej? Czy remontować silnik? Czy przy takim braniu oleju, wymiana kata ma w ogóle sens? Nie wiem za bardzo, w którym kierunku podążyć. Wolałbym uniknąć ładowania kosztów w auto, które i tak może zdechnąć za chwilę. Ewentualnie wymiana kata ale nie remontowanie silnika o ile może jeszcze przedłużyć życie auta? Jeśli kilka lat (2-3-4) to spoko - wymienię i będę dolewał olej. Jeśli to kwestia kilku miesięcy lub roku, to chyba sobie odpuszczę i poczekam po prostu aż zajadę na śmierć. Kasy nie mam więc ładowanie kilku tysięcy zł w remont silnika to dla mnie spore wyzwanie...:/ Sam nie wiem co robić.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 08:29 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7024
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 829
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Jezeli chcesz pojezdzic jeszcze kilka lat, remontuj silnik, szukaj wykonawcy remontu.

Sama wymiana kata nie ma sensu, bo silnik żyga olejem w kata i go szybko zakleja.
Wywalenie kata tez bez sensu, bo bedzie pluc olejem na ulice, a to juz qrestwo wobec innych na drodze.

Albo szukaj innego zdrowego auta na zamiane, albo w tym zrob silnik i jeszcze 100 tys km po remoncie polatasz.
Jak po remoncie nie bedzie bral oleju, to spaliny nawet bez kata beda w miare ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 10:27 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 cze 2011, o 19:10
Posty: 4
Lokalizacja: Poznań
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 vvt-i
Dzięki za odpowiedź. Właśnie takiej rady się obawiałem :) Czyli zostaje remont, a reszta to tylko jakaś tam kosmetyka.
A może ktoś z Szanownych Forumowiczów robił taki remont w Poznaniu? Jest ktoś godny polecenia?
dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2017, o 18:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 lip 2016, o 13:06
Posty: 15
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 vvti
Również szukałem kogoś w Poznaniu, niestety jakoś nikogo nie trafiłem. Remont zrobiłem we Wrocławiu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2017, o 10:29 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 lut 2013, o 10:52
Posty: 51
Lokalizacja: Lubaczów
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZ-FE
mothra możesz napisać co Ci w aucie wymienili ??

jaki olej, jakie części ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2017, o 07:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 sie 2017, o 10:02
Posty: 24
Marka: brak
Model: brak
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: brak
Monthra: mi prawdopodobnie również szykuje się taka robota w t25 1.8 vvti. 1.5 miesiąca temu przemigrowalem do Wrocławia ale nie mam tu na miejscu żadnego mechanika, mógłbyś się podzielić gdzie zrobiłeś, co dokładnie ci zrobili i jak to wyszło cenowo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2017, o 07:45 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 lut 2013, o 10:52
Posty: 51
Lokalizacja: Lubaczów
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZ-FE
Pewnie był na Karmelkowej u chłopaków z http://toyota-wroc.pl/

Pozdrowienia dla Marcina KOHYT'a :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 11:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 mar 2016, o 22:03
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8
Ile we Wroclawiu teraz kosztuje usuniecie tego problemu?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 767 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda