TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 kwi 2019, o 16:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Czy w VVTi slychac przypominajacy diesla klekot?
TAK 66%  66%  [ 78 ]
NIE 34%  34%  [ 40 ]
Liczba głosów : 118
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lip 2011, o 00:27 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 640
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T25FL > T27FL2
Rocznik: 2016
Silnik: 2ZR-FAE
Witam,

Chcialbym prosic o pomoc w celu pozbycia sie watpliwosci czy moj silnik pracuje normalnie :)

Czy po otwarciu maski, na rozgrzanym silniku slychac przypominajacy ten z diesli klekot, czy nic takiego w waszych VVti nie ma miejsca?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 00:56 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Czesc.
Niestety nie slysze dzwieku i trudno jest mi okreslic jego przyczyne ale moge zaproponowac kilka teorii:
Pierwsze pytanie to: czy zmieniales olej i zaraz po jego wymianie dalo sie slyszec niepokojace dzwieki?? Jesli tak to masz odpowiedz dlaczego silnik klepie.
Jesli nie to: klepia zawory i jest konieczna ich regulacja. Niestety regulacja w silnikach vvti jest kosztowna i odbywa sie za pomoca wymiany szklanek (popychaczy) a nie jak w innych autach za pomoca blaszek o okreslonej grubosci. Bardzo czesto zdaza sie (szczegolnie w autach z instalacja lpg), ze nie mozna wykonac juz regulacji i konieczna jest wymiana glowivy na inna.
Ewetualnie dzwiek moze pochodzic z nienapietego lancucha - zdaza sie, ze napinacz zatnie sie i nie napina lancucha we wlasciwy sposob a co za tym idzie lanuch wydaje dzwiek podobny do pracy silnika wysokopreznego.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 07:40 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 597
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 25
Marka: volvo
Model: xc90
Nadwozie: inne
Rocznik: 2008
Silnik: 3,2 awd
psłuchaj dokładnie gdzie hałasuje z której strony silnika

_________________
http://www.centrumajk.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 21:42 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 11:31
Posty: 33
Lokalizacja: świetokrzyskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 129 KM
a co jaki przebieg trzeba regulować zawory w tych silnikach i czy to oznacza ze szklanka jest bezpośrednio na zaworze i nie ma płytek regulacyjnych :wow:

_________________
człowiek jakby w tym kraju nie pił,to całkiem by
oszalał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 21:53 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 597
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 25
Marka: volvo
Model: xc90
Nadwozie: inne
Rocznik: 2008
Silnik: 3,2 awd
nie jest określony przebieg, brak płytek tylko szklanki zazwyczaj hałasuje rozrząd naciągnięty łańcuch + wytarte zęby na kołach + wytarte ślizgi.prosta metoda zdiagnozowani długi śrubokręt,rączka do ucha a przednia część do silnia i słuchamy przekładając w rózne miejsca

_________________
http://www.centrumajk.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 22:02 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 20 paź 2008, o 22:29
Posty: 841
Lokalizacja: Wiry k/Poznania
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 B
moze to nie klekot tylko halas z kolektora ssacego


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 22:11 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 11:31
Posty: 33
Lokalizacja: świetokrzyskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 129 KM
auto ma teraz zrobione 257kkm jest po naprawie głowicy jakieś 35k temu w aso jakieś 15 tys temu były zawory niby kontrolowane oleju nie bierze łańcuch był podobno sprawdzany i jest :ok: ale zawory na gazie powinno się sprawdzać szybciej niż na PB szkoda ze nie ma płytek bo pewnie szklanki są dosyć drogie

_________________
człowiek jakby w tym kraju nie pił,to całkiem by
oszalał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 22:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Cena kpl rozrzady waha sie w granicach 680-800zl (przed chwila sprawdzalem na allegro). Ceny szklanek proponowalbym sprawdzic w aso (w normalnych sklepach rozkladaja rece albo robia dziwne miny jak sie im tlumaczy, ze jest 35 roznych wysokosci popychaczy do jednego silnika).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 23:12 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 22:57
Posty: 3026
Lokalizacja: gdzieś niedaleko
Pochwały: 124
Marka: Honda
Model: Civic Siwa
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2005
Silnik: 1.4
Mój coś tam klepie, ale dla mojego ucha jest to bardziej przyjemny dźwięk, niż powód do niepokoju :ok: .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 23:25 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 640
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T25FL > T27FL2
Rocznik: 2016
Silnik: 2ZR-FAE
ja mam 40tys zrobione, do 22 byl spokoj a potem... wymiana bloku, 4tys. pozniej wymiana bloku, pomp, wymiana zebatki tej duzej w rozarzadzie (sprartolona), wymiana ocv czy jak mu tam, wymiana kompletnego rozrzadu, wymiana kolektora wydechowego. Jutro oddaje auto znow, bo tym razem problem z klima. Mniejszych rzeczy nie wymieniam, bo tez ich bylo sporo.

A pytanie zadalem dlatego, ze blok wymieniali bo klekotal dosyc glosno, a teraz nadal klekocze, wiec skoro te silniki tak pracuja, to dalem sie zrobic w balona (ASO zarobilo na naprawie), a pokaralo mnie bo im naprawa nie wyszla.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2011, o 13:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 maja 2011, o 07:48
Posty: 192
Lokalizacja: Luboń k/Poznania
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 benzyna
U mnie lekki klekot (stukanie) słyszę na biegu jałowym przy 600 rpm. Przy wyższych obrotach jest niesłyszalny.
Przebieg 95 tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2011, o 19:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 20:41
Posty: 105
Lokalizacja: Warszawa
U mnie klekot jest zaraz po odpaleniu tzn czasami jest , czasami go nie ma, nie ma reguły. Czasami znika po kilku sekundach, a innym razem trzeba przygazować żeby ucichło klekotanie. Wg mnie są 2 możliwości 1) albo napinacz nie domaga, albo 2) grodzie w kolektorze ssącym sobie klekoczą jak to ma miejsce w silnikach 1.6 vvti.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2011, o 09:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 gru 2010, o 00:38
Posty: 3
Lokalizacja: Konin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
UAZ napisał(a):
auto ma teraz zrobione 257kkm jest po naprawie głowicy jakieś 35k temu w aso jakieś 15 tys temu były zawory niby kontrolowane oleju nie bierze łańcuch był podobno sprawdzany i jest :ok: ale zawory na gazie powinno się sprawdzać szybciej niż na PB szkoda ze nie ma płytek bo pewnie szklanki są dosyć drogie


Jedna szklanka w ASO to koszt ok. 90 zł.:-(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2011, o 16:41 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 lip 2010, o 21:51
Posty: 51
Lokalizacja: Gdańsk
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.4 Benzyna, 2AZ-FSE
adam_12 napisał(a):
Witam,

Chcialbym prosic o pomoc w celu pozbycia sie watpliwosci czy moj silnik pracuje normalnie :)

Czy po otwarciu maski, na rozgrzanym silniku slychac przypominajacy ten z diesli klekot, czy nic takiego w waszych VVti nie ma miejsca?


Kolego, wydaje mi się, że to klekotanie może być wynikiem nieodpowiedniego oleju zalanego.
Ja sobie zeszłego lata zalałem olej Castrol 10W60, full syntetyk, latem śmigał super i nawet paliło auto mniej oleju.
Jednak jak przychodziły niższe temperatury, ok. 14 stopni, silnik przez pierwsze 10 min klekotał, a dopiero po nagrzaniu i osiągnięciu optymalnej temperatury, pracował cicho i normalnie.

_________________
--
grosziu@gmail.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2011, o 17:55 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20596
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 295
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
marand napisał(a):
Jedna szklanka w ASO to koszt ok. 90 zł.
ale tego sie wagonami nie wymienia, klopotliwe sa glownie te na wydechu, i to glownie w autach z gazem, a po mojemu sam vvti to ma tak ze lekko klekocze na wolnych obrotach, posluchaj innych aut


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2011, o 13:20 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 11:31
Posty: 33
Lokalizacja: świetokrzyskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 129 KM
no właśnie słuchałem parę tych silników i one chyba mają taką kulturę pracy ale to prawda ze przy wydechu są jakby bardziej słyszalne ,za tydzien zmieniam olej na 5w50 to wtedy zobaczę czy praca stała się bardziej przyjemna dla ucha :hahaha:

_________________
człowiek jakby w tym kraju nie pił,to całkiem by
oszalał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2011, o 13:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 lip 2010, o 21:51
Posty: 51
Lokalizacja: Gdańsk
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.4 Benzyna, 2AZ-FSE
UAZ napisał(a):
no właśnie słuchałem parę tych silników i one chyba mają taką kulturę pracy ale to prawda ze przy wydechu są jakby bardziej słyszalne ,za tydzien zmieniam olej na 5w50 to wtedy zobaczę czy praca stała się bardziej przyjemna dla ucha :hahaha:


ja mam mobil1 5w50 i jest git

_________________
--
grosziu@gmail.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2011, o 23:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 20:41
Posty: 105
Lokalizacja: Warszawa
Jak miałem 5w30 to klekotało, jak mam 5w50 silniczek klekocze tak samo radośnie :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2011, o 23:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 20:41
Posty: 105
Lokalizacja: Warszawa
spróbuj zrobić czyszczenoie silnika dolewając tej płukanki przed wymianą oleju. Ja mam taki zamiar żeby to przetestować ale dopiero za jakieś 13 tyś dopiero


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2011, o 23:46 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 11:31
Posty: 33
Lokalizacja: świetokrzyskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 129 KM
ja płukanek używam już od pary lat w innych samochodach i powiem ze ani razu nie było problemów po ich zalaniu a faktycznie nieraz po wymianie motor robił się cichszy zobaczymy jak będzie z tym autem :-)

_________________
człowiek jakby w tym kraju nie pił,to całkiem by
oszalał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2011, o 09:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 11:31
Posty: 33
Lokalizacja: świetokrzyskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 129 KM
po zastosowaniu płukanki i wlaniu oleju VR1 5W-50 silnik pracuje wg. mnie ciszej :tak: wcześniej jeździłem na castrolu 5W40 i wydaje mi się ze było trochę głośniej

_________________
człowiek jakby w tym kraju nie pił,to całkiem by
oszalał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2012, o 12:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 maja 2011, o 07:48
Posty: 192
Lokalizacja: Luboń k/Poznania
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 benzyna
Witam,

Czy możecie ocenić czy mój silnik (1.8 benz) zbyt nie klekoce na wolnych obrotach - 800 obr/min.
Przy wyższych już nie słuchać takiego stukania.

http://youtu.be/KEKH4iU6TWM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2012, o 12:53 
Klekocze jak diesel... Ktoś już kiedyś na forum o tym pisał. Poszukaj.


Góra
  
 
PostNapisane: 21 sty 2012, o 13:04 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 maja 2011, o 07:48
Posty: 192
Lokalizacja: Luboń k/Poznania
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 benzyna
Czyli generalnie nie powinien tak pracować?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2012, o 13:35 
Nie. Mam też avensisa z tym silnikiem i pracuje inaczej.


Góra
  
 
PostNapisane: 21 sty 2012, o 13:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 maja 2011, o 07:48
Posty: 192
Lokalizacja: Luboń k/Poznania
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 benzyna
Dziwne jest to że przy wyższych obrotach wycisza się ten klekot.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2012, o 18:02 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5769
Lokalizacja: Zambrów/Łomża
Pochwały: 396
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0 D4D 124KM
adam12 ma ten sam motor i ten sam klekot miał

_________________
Kod:
https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/94228

„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2012, o 18:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2010, o 21:08
Posty: 246
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 2
Marka: Volkswagen
Model: Volkswagen CC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 177 KM DSG sport
być może regulacja zaworów pomoże tam są takie płytki wymienne którymi reguluje sie luż zaworowy ja u siebie robiłem regulacje zaworów i mam także 1.8 vwti i jest cichutko zapłaciłem w serwisie 1 tyś łacznie z wymianą szklanek i teraz jest git powodzenie a mam przejechane 240 tyś i na gazie miłego :ok:

_________________
Nawet najdłuższa rzeka wpada kiedyś do morza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2012, o 20:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 maja 2011, o 07:48
Posty: 192
Lokalizacja: Luboń k/Poznania
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 benzyna
Udało mi się dzisiaj dorwać Avke ten sam rocznik z przebiegiem 55 tys (moja ma prawie 100 tys) i "kultura" pracy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku była podobna.
Nie wiem co o tym myśleć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2012, o 20:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2010, o 21:08
Posty: 246
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 2
Marka: Volkswagen
Model: Volkswagen CC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 177 KM DSG sport
nie wiem ale w serwisie zalecają regulację zaworów co 40 tyś ale czy w to wierzyć? ???

_________________
Nawet najdłuższa rzeka wpada kiedyś do morza


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda