TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 23 sie 2019, o 12:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 maja 2019, o 21:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 kwi 2019, o 21:59
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: AVENSIS T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 Benzyna
Witam.
Na początek pragnę przeprosić jeśli założyłem wątek który już był bądź popełniam jakieś faux pas. Nie jestem stałym użytkownikiem forów i nie bardzo orientuję się co i jak.
Opiszę teraz swój problem.

Jestem posiadaczem AVENSISA T22 2.0 VVT z 2001 roku. W lutym w pełni sprawny został odstawiony na boczny tor w związku z zakupem innego samochodu. Po około miesiącu chciałem się przejechać lecz okazało się że padł akumulator. Ok, zrozumiałe. Naładowałem i wszystko wydawało się być w porządku. Po jakimś czasie sytuacja się powtórzyła. Byłem lekko zdziwiony ponieważ nie było już mrozów itd. Po kolejnym ładowaniu okazało się że samochód nie chce zapalić. Żeby było zabawniej zaraz po otwarciu samochodu zaczynają działać awaryjne. Pracują dziwnie. Migną regularnie powiedzmy pięć razy, chwila przerwy i tak w kółko. Co ciekawe nie słychać typowego "cykania" jak to ma miejsce w przypadku gdy działają normalnie awaryjne. Silnik zapala na ok 1-2 sekundy i gaśnie. Nic nie daje dodawanie gazu. Na początku myślałem że to coś z immobiliserem. Po wertowaniu forum okazało się że raczej nie a dodatkowo jakieś 3 razy silnik zapalił na dłużej. Dwa razy pracował do momentu dodania gazu, raz zgasł sam po kilku minutach. Sprawdzone zostały świece, wyczyszczony kolektor, napięcie jest w normie, przeglądnięte bezpieczniki, filtr powietrza i nic to nie pomogło. Dzisiaj został podpięty komputer i pokazało błąd P1653. Czyli awaria elektrozaworu sterującego klapami kolektora dolotowego. Przewertowałem forum i okazuje się że objawy które autko miało wcześniej (falujące obroty, spadek mocy, duże spalanie, kontrolki check engine i vsc) a na które jakoś nie zwracałem uwagi są zbieżne z tym co tutaj opisano. Moje pytania związane z tym są takie:

1. Czy przez awarię elektrozaworu klapki mogły ustawić się w takiej pozycji że całkiem odcięły dopływ powietrza do silnika?
2. Czy opisana na forum metoda odpięcia kostki od elektrozaworu (co skutkowało poprawą kultury pracy oraz osiągów silnika) cokolwiek pomoże? Jeśli to by poskutkowało wiadomo by było jaką część trzeba wymienić?
3. Jak do tego wszystkiego mają się migające awaryjne? Mnie to jakoś się w głowie nie mieści.

Co do tych świateł to może coś z alarmem? Może ktoś wie jak go po prostu odpiąć/wyłączyć? Jakieś zwarcie?

Bardzo proszę o pomoc. Muszę autko uruchomić. Wiem że to kwalifikuje się do mechanika. Problemem jest to że nie jest ono w Polsce.
Z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda