TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 24 lip 2019, o 08:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 mar 2019, o 00:25 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Witam. Avensis T25 Benzyna 2.0 VVTI bez LPG. Trochę techniczne pytanie. Jakie ciśnienie powinno być (in/hg) w kolektorze dolotowym na zimnym silniku na biegu jałowym? Na ciepłym mam wartość ok. 22 in/hg. Na zimnym mocno świrują mi obroty na biegu jalowym, momentami spadają nawet do 600 rpms, czasami nawet zgaśnie, mruga kontrolka check, w momencie spadku obrotów ciśnienie spada nawet do 6 in/hg. Powstaje wypadanie zapłonów (P 0300-304, P 0171, P 0174). Wszystko to dzieje się tylko na zimnym. Na ciepłym silniku wszystkie objawy znikają. Jak odpalę auto po np. 2 godzinach stania, gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie do 40-50, ciśnienie w kolektorze 23 in/hg i zero problemów z obrotami. Problem pojawia się tylko np po całej nocy stania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2019, o 18:38 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Link do video:


https://drive.google.com/file/d/1wehjtt ... p=drivesdk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2019, o 21:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 22:39
Posty: 493
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
Ale ciśnienie jest wypadkową tego jak pracuje silnik chyba? bo to właściwie to podciśnienie. Chyba bym się tego nie czepiał bo to jest skórek a nie przyczyna.
Strasznie wysoko lecą obroty po odpaleniu i odpala jakby trochę na siłę.
Czy to nie czujnik położenia wału czy jaki tam jeszcze jest, na zimnym niedomaga?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 20:40 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Oddałem autko do ASO i dostałem telefon, że to pęknięta jest obudowa filtra powietrza i że gdzieś tam jakaś nieszczelność jest, zasysa lewe powietrze. Zgodziłem się na wymianę dosyć kosztowna. Od razu przepływomierz zostanie wymieniony. Liczę na poprawę... A jakie są wasze przypuszczenia? Może to pomoc?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2019, o 22:38 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Nie. to nic nie dało. Dalej na zimnym mocno świruje. Mryga kontrolka silnika. Wywala gąszcz błędów. Ręce opadają.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwi 2019, o 17:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 22:39
Posty: 493
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
Jakich błędów tak z ciekawości?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 15:05 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Dosyć długa lista jest.

P0300, P0303, P0304, P0171, P0174, P0133, P0153. Zawsze ten sam zestaw się pojawia. Po wymianie przepływomierza zniknął błąd P0301, ale za to pojawiły się błędy P0133 i P0153, które raczej wcześniej się nie pojawiał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 16:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 22:39
Posty: 493
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
P0300 - Random Cylinder Misfire Condition
P0301 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0303 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected

i chyba o ten zestaw bym się najpierw martwił, bo obstawiam, że te poniżej są już wynikowe.

P0171 - Air/Fuel Mixture System Lean Bank 1
P0174 - Air/Fuel Mixture System Too Lean Bank 2
P0133 - HO2S11 Circuit Slow Response
P0153 - HO2S21 Circuit Slow Response

szkoda że nie ma dalszego ciągu:
viewtopic.php?t=6068


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 19:39 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Post pod linkiem wskazuje na problem z wtryskiwaczami, zastanawia mnie tylko jedna rzecz, dlaczego jak się zagrzeje silnik pracuje bardzo równo... Również na wolnych obrotach na mbiegu jalowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 19:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 22:39
Posty: 493
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
A może to jednak czujnik położenia wału u Ciebie będzie?

Ogólnie jest do błędu P0300 tak:
Possible causes:
- Faulty spark plug (s)
- Faulty ignition coil (s)
- Clogged or faulty fuel injector (s)
- Intake air leak
- Fuel injectors harness is open or shorted
- Fuel Injectors circuit poor electrical connection
- Ignition coils harness is open or shorted
- Ignition coils circuit poor electrical connection
- Insufficient cylinders compression
- Incorrect fuel pressure

Cóż.. trzeba posprawdzać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 20:21 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1138
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Camry V6
Rocznik: 2000
Silnik: 1mz-fe
W T25 nie był nigdy montowany seryjnie silnik 2.0 VVTI, tylko i wyłącznie D4, tj z wtryskiem bezpośrednim, który de facto był dość niedorobiony jak na toyotę (historia z szpilkami głowicy). Wersja w VVTi była wyłącznie w avensis verso...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 20:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 22:39
Posty: 493
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
anabolo napisał(a):
W T25 nie był nigdy montowany seryjnie silnik 2.0 VVTI, tylko i wyłącznie D4, tj z wtryskiem bezpośrednim, który de facto był dość niedorobiony jak na toyotę (historia z szpilkami głowicy). Wersja w VVTi była wyłącznie w avensis verso...


Problem w tym, że to w niczym koledze nie pomaga.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 21:11 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
anabolo napisał(a):
W T25 nie był nigdy montowany seryjnie silnik 2.0 VVTI, tylko i wyłącznie D4, tj z wtryskiem bezpośrednim, który de facto był dość niedorobiony jak na toyotę (historia z szpilkami głowicy). Wersja w VVTi była wyłącznie w avensis verso...


Na 100% był montowany silnik 2.0 D4 vvt-i.

Irokez napisał(a):
A może to jednak czujnik położenia wału u Ciebie będzie?

Ogólnie jest do błędu P0300 tak:
Possible causes:
- Faulty spark plug (s)
- Faulty ignition coil (s)
- Clogged or faulty fuel injector (s)
- Intake air leak
- Fuel injectors harness is open or shorted
- Fuel Injectors circuit poor electrical connection
- Ignition coils harness is open or shorted
- Ignition coils circuit poor electrical connection
- Insufficient cylinders compression
- Incorrect fuel pressure

Cóż.. trzeba posprawdzać.


Czujnik polozenia muszę sprawdzic, chociaż gdy sprawdzam jego wartości w programie, to coś się pojawia. Co prawda na zimnym silniku trochę skaczą te wartości 5-15 stopni, ale coś pokazuje. Ciśnienie paliwa sprawdzałem, jest ok. Kompresja na cylindrach jest pod 15 na każdym (ale nie wiem czy była sprawdzana na ciepłym czy zimnym, mimo tego watpie że takie wartości byłyby na ciepłym, gdyby na zimnym było nie tak z kompresja cos. Luzy zaworowe sprawdzone i wszystkie 16 w normie się mieszczą. Świece wymienione na Denso. Jedyne co to, może kwestia nieszczelności dolotu, muszę sprawdzić no i może te wtryskiwacze coś nie halo, chociaż tak jak mówie, objawy pojawiają się tylko na całkowicie wystudzonym silniku. Po zagrzaniu ma moc, bardzo równo silnik pracuje. Jeszcze może coś z cewkami, ale wątpię że 3 byłyby padnięte naraz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 21:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 22:39
Posty: 493
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
bobi9700 napisał(a):
Czujnik polozenia muszę sprawdzic, chociaż gdy sprawdzam jego wartości w programie, to coś się pojawia. Co prawda na zimnym silniku trochę skaczą te wartości 5-15 stopni, ale coś pokazuje.


Nie, nie, nie to. Na wale jest czujnik położenia wału. On + korekta kąta wtrysku decyduje kiedy ma być zapłon. Ty widzisz tylko korektę.
Nie ma impulsu - nie ma do czego korekty zrobić.
Syndrom jaki masz bardzo mocno wskazuje na awarię tego czujnika. Ostatnio z takim dokładnie samym problemem wymieniałem u rodziców w Lagunie.
Jak się nie mylę jest pomiędzy silnikiem a skrzynią, ale niech ktoś ewentualnie skoryguje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 23:00 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Irokez napisał(a):
bobi9700 napisał(a):
Czujnik polozenia muszę sprawdzic, chociaż gdy sprawdzam jego wartości w programie, to coś się pojawia. Co prawda na zimnym silniku trochę skaczą te wartości 5-15 stopni, ale coś pokazuje.


Nie, nie, nie to. Na wale jest czujnik położenia wału. On + korekta kąta wtrysku decyduje kiedy ma być zapłon. Ty widzisz tylko korektę.
Nie ma impulsu - nie ma do czego korekty zrobić.
Syndrom jaki masz bardzo mocno wskazuje na awarię tego czujnika. Ostatnio z takim dokładnie samym problemem wymieniałem u rodziców w Lagunie.
Jak się nie mylę jest pomiędzy silnikiem a skrzynią, ale niech ktoś ewentualnie skoryguje.


Ok. Przeczytałem gdzieś, że przy uszkodzonym czujniku wału mogą pojawić się problemy na ciepłym silniku. Ja takowych nie mam. Problem tylko na zimnym. Na filmiku widać że jak odpalę to chwilę obroty wiszą na 2200 a później spadają i telepie budą, potrafi zgasnąć. Ale samo odpalanie tez przebiega dziwnie bo zawsze pierw chwilę faluje później stoi na 2200 i nagle jakieś odcięcie i zaczyna mocno świrować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 12:09 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Nooo i byłem u pewnego forumowicza i stwierdził, że była robiona uszczelka pod głowicą chociaż ja nawet nie wiedzialem o tym. Ponoć za dużo zostało splanowane i przez to moje problemy z obrotami. Doszedł do tego po różnicy wysokości na wichajstrach z linku zdjęcia poniżej. Proszę o opinie czy ta różnica może świadczyć o planowaniu głowicy i czy za dużo splanowana głowicą może wywoływać takie problemy z obrotami? https://images89.fotosik.pl/163/b1783e1a509850f2.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda