TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 lis 2017, o 20:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 sie 2017, o 23:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Witam,

Mam taki dziwny objaw z Avką T25

Mianowice rano gdy chcę odpalić, autko dziwnie się zachowuje. Wrzuca go na tzw. ssanie po czym zaraz obroty nagle spadają i zaczyna świrować, telepać budą. Jak chce dodać gazu to obroty zamiast wzrastać doprowadzają do prawie zgaszenia silnika. Wyłączam silnik, włączam ponownie i już zaczyna reagować na gaz, chwilę poświruje, pomryga check-engine i jak lekko się zagrzeje to wszystko mu przechodzi. Później już cały dzień jest dobrze, nawet jak odpalę go po trzech godzinach. Rano próbuje odpalić i znowu ten sam problem...

Zaznaczam, że jak silnik się zagrzeje to wszystko pięknie, ładnie, równo chodzi...

Macie jakieś pomysły, bo kompletnie się na tym nie znam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2017, o 14:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Dodam jeszcze, że najgorzej jest w takie deszczowe dni jak dzisiaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2017, o 22:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 sie 2017, o 21:43
Posty: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0b 150km
Witam zaczął bym od odczytania DTC, Objaw zbliżony do zabrudzonej przepustnicy aczkolwiek to tylko moje przypuszczenia bo z drugiej strony to na rozgrzanym też powinien wtedy dziwnie pracować .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2017, o 23:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Na kompie wykazało jakiś błąd związany z wypadaniem cewki zapłonu na dwóch cylindrach, do tego błąd na sondzie 2 rząd 2.
Cały czas świeci mi się TCR OFF oraz VSC.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2017, o 10:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 sie 2017, o 21:43
Posty: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0b 150km
A wymieniales może ostatnio jakieś świece cewki coś związanego z układem zaplonowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2017, o 10:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Wymieniłem tylko świece na Denso z 3 elektrodami, bo ktoś wczesniej założył złe, czyli Boscha z jedną elektrodą.
Może spróbuje wymienić te cewki, Bo nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2017, o 16:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 sie 2017, o 21:43
Posty: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0b 150km
To sprawdź dokładnie na jakich cylindra jest wypadanie zaplonu i zamień te cewki z tymi dobrymi wykluczysz tym inne usterki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2017, o 21:43 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 670
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Może uszkodziłeś świece podczas montażu?

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2017, o 22:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Przed wymianą świec, było tak samo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 00:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
No i tak, sczytałem dzisiaj błędy, wyskoczyły następujęce:

P0301 Cylinder 1 (rozpoznano wypadanie zapłonów)
P0303 Cylinder 3 (rozpoznano wypadanie zapłonów)
P0304 Cylinder 4 (rozpoznano wypadanie zapłonów)
P0057 Obwód grzania sondy lambda (rząd 2, czujnik 2) Za niski sygnał
P0153 Sonda lambda (rząd 2, czujnik 1) Bezwładny

Teraz tak, czy to może być przyczyna sond czy aż 3 cewek???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 07:28 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 15:16
Posty: 77
Lokalizacja: Dolnośląskie
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1AZ-FSE
To już abstrahując od wszystkiego, wiesz czemu poprzedni właściciel sprzedał Ci samochód ... w tym silniku muszą być świece irydowe, mogą być 1 elektrodowe, ale irydowe, sondy do wymiany .... w innym poście przeczytałem, że miałeś boschowskie irydowe, te były ok, nie są nic winne wg mnie, jeździłęm na takich 80 tys i nie było żadnych problemów. TrC i VSC się świecą, bo jak są błędy z 2 różnych punktów jednostki napędowej, to wtedy wyłącza cały układ kontroli trakcji ... może to cewki ... choć znowu doczytałem że dymi Ci na biało ... być moze przedostaje się płyn chłodniczy do cylindrów, te silniki kopcą rano ale na czarno i to normalny objaw ... po jakimś czasie, w związku z nagarem, który się gromadzi w cylindrach ... co do sond. Sprawdź grzałki sond (2 czarne kabelki omomierzem) jeśli jest 0 to padnieta grzałka ... za niski sygnał (zasyfiona sonda w związku z takimi a nie innymi paramterami spalania - i tu być może płyn chłodnicowy) - znane są przypadki skończenia się uszczelki głowicy w tym silniku ... ile ona ma przebiegu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 14:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Płynu chłodniczego nie ubywa, więc nie powinien się przedostawać płyn chłodniczy, Płyn czysty więc w drugą stronę też raczej odpada. Korek oleju bez tzw. Masła.
Przebieg 184k kupiony w salonie PL
Jestem drugim właścicielem.
Najdziwniejsze jest to, że jak się zagrzeje to jak ręką odjął.
Mam kupione już 2 sondy Denso, jutro będę wymieniał.
Ponadto wymieniłem wczoraj jedną cewkę, jakby mniej rano telepało budą zaobserwowałem.
Pojeżdżę chwilę i zobaczę czy wyskoczy błąd na cylindrze tym gdzie jest wymieniona cewka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 21:31 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 670
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Z tym wypadaniem zapłonów to mogła sonda tak oszukiwać że go zalewała albo było mało paliwa
Pamiętaj cewki w zamienniku to złom kupuj używki albo zamiennik Denso

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 21:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Hmm zamiennik Denso tzn.??
Póki co założyłem jedną Delphi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 21:43 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 670
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Obrazek
Dla toyoty oryginalne cewki robi Denso
Cewki innych marek szybko padają i możesz sobie tylko zaszkodzić bo będziesz uważał ją za 100% sprawną bo jest nowa ale to nie znaczy ze jest dobra

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 21:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
No wiem, że robi Denso bo ta stara co wyciągnąłem jest właśnie Denso wsadzona. Tak się zastanawiam czy jeśli te cewki są jeszcze od nowości to mogły się zużyć po 180k ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 22:57 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 670
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
W oplu zintegrowana cewka siada po 90k jest bardzo czuła na stan świec i jest marki Delphi tak więc jeśli w toyocie cewka padnie po 184k to uważam to za dobry wynik
Wymień sondy zobaczysz co dalej

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2017, o 11:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:52
Posty: 284
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
Zamień też cewki miejscami z tą na którym cylindrze nie było wypadania zapłonu, potem sprawdź błędy i będziesz wiedział czy "błędy poszły za cewką".
Moja Ave ma nalatane 300 tys. i cewki oryginalne. Wedle opinii mechanika od Toyot (parę lat temu wymieniałem cewkę w Corolli z 2000 r.), cewki Denso są bardzo trwałe, miał incydentalne przypadki takiej usterki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 wrz 2017, o 19:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Potrzebuje szybkiej pomocy!!

Byłem u mechanika, mówiłem mu, żeby kupił rząd 2 sonda 2 oraz rząd drugi sonda 1
Oznaczenie na pudełko to DOX-0278 i bodajże DOX-0288
Byłem święcie przekonany, że to górna i dolna od strony pasażera, a tu zdziwienie.
Te co zamówił pasują do górnej i dolnej od strony kierowcy, a od strony kierowcy dolna jest juz wymieniona na nową.
Nie wiem teraz co zrobić, czy błąd (2,2) jest na tej nowe od strony kierowcy????


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2017, o 08:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:52
Posty: 284
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
http://www.denso-am.pl/e-katalog/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2017, o 14:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Sondy zmienione.
Może tak jakby trochę lepiej chodził, ale rano żadnej poprawy....
Wymieniłem jedną cewkę, jadę dzisiaj sprawdzić jakie błędy się pojawiły.
To jest dziwny objaw bo jak go odpalę to parę sekund chodzi dobrze tak jakby na ssaniu, a później nagle jest takie odcięcie i muszę go trzymać na gazie, żeby zagrać, bo na zimnym silniku obroty spadają do 800 obrotow i telepie budą. Nie wiem czy to może być coś z ustawieniem obrotów na zimnym???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 18:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Witam,

Po wymianie sond dzisiaj byłem na sprawdzeniu kompa, dalej są błędy na cylindrach. Na sondach nie ma już błędu, ale pojawiły się 2 nowe błędy:

Zbyt uboga mieszanka na rzędzie bodajże 2 oraz zbyt bogata mieszanka na rzędzie 1

Nie mam już pomysłu. Może go zalewa rano, albo za mało paliwa/powietrza daje. Dziwne jest, że jak nacisnę rano pedał gazu to go tak od razu dławi.

Jakieś propozycje??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 20:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:52
Posty: 284
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
Zrób czyszczenie warsztatowe wtryskiwaczy maszyną typu JetCleanTronic i sprawdź jakie ciśnienie daje pompa wysokiego ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2017, o 12:24 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Odyseuszek, widzę że też jesteś z Krakowa, Nie znasz jakiegoś dobrego diagnosty, który pomoże mi rozwiązać problem??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2017, o 19:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Świece wymienione, sondy wymienione, cewki sprawdzone i wyczyszczone, ciśnienie paliwa w normie, przepustnica i przepływomierz wyczyszczone. Problem pozostał. Może coś z wtryskiwaczami nie tak na zimnym??? Wlałem specyfik do paliwa na przeczyszczenie wtryskiwaczy, ale nie pomaga...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2017, o 23:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:52
Posty: 284
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
Specyfiki do paliwa nic nie dają, tylko ewentualnie czyszczenie serwisowe ma sens. Poszukaj na forum, opisywałem skutki czyszczenia u mnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2017, o 23:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Znalazłem post, ale widzę, że w serwisie nie do końca wiedzą jak zabrać się za czyszczenie... Boję się czy nie spaprają czegoś....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2017, o 00:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2017, o 23:20
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 D4 VVT-i
Zakupiłem sobie urządzenie pod OBD II, Cały czas błędy na 3 cylindrach (wypadanie zapłonu) i zbyć uboga mieszanka bank 1, bank 2.

Ponadto rano zauważyłem, że przy świrowaniu świruje też ciśnienie w kolektorze dolotowym (dziwne odchyłki).
MAF na poziomie 4 g/s bez wciśniętego gazu.

Zauważyłem jednak powolne ubywanie płynu chłodniczego, ale nie wiem czy to nie przez nieszczelny korek, bo pojawia się mokre na zbiorniczku wokół korka. Mokre od płynu zauważyłem, też w okolicy cienkiego wężyka który wchodzi po lewej stronie do górnej części chłodnicy. Może wężyk też już nie trzyma.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda