TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 22 sie 2017, o 03:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 lut 2017, o 21:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 14:57
Posty: 157
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: T22, sol+lpg
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Witam, po oględzinach 6 aut z tym motorem 7afe twierdziłem ze nie znajde lepszej budy jak moja. Doszedlem do wniosku ze lepiej kupic motor i dalej jeździc niz kupic rdze i myslec kiedy wyjdą bardziej pęcherze.
Bardzo prosze o każde wskazówki na co zwrocic uwage przy zakupie silnika 7afe? Sprawa dość pilna bo mam miesiac na cala operacje.

_________________
http://www.ekosprzatanie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2017, o 23:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 14:57
Posty: 157
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: T22, sol+lpg
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Panowie, prosze o podpowiedzi odnosnie silnika. Jest tutaj motor o malym przebiegu, ale nie wiem o co chodzi z tymi cewkami i wtryskami. http://allegro.pl/toyota-avensis-t22-1- ... 78102.html
ja mam taki motor jak tu http://allegro.pl/toyota-avensis-1-8-16 ... l#imglayer

Czy będzie pasowal ten silnik do mojego?

_________________
http://www.ekosprzatanie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2017, o 08:27 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6918
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 815
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Coś im się pomyliło z cewkami - cewki są w 1ZZ po 2000 roku,
a w 7A-FE jest zawsze jedna cewka i aparat zapłonowy.
Wersje były tylko dwie Lean Burn i bez ubogiej mieszanki, wtedy wtryskiwacze były bliżej lub dalej od głowicy.
Na naszym rynku i w T22 praktycznie występował wyłącznie Lean Burn.

W obu aukcjach ktore podales sa na zdjeciach silniki 7A-FE z Lean Burn, dokladnie takie jak w Twojej T22.
Jest tylko ryzyko, ze skoro sprzedawca nie ogarnia cewek to i zdjecia mogl dac od innego silnika niz sprzedaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2017, o 09:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 14:57
Posty: 157
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: T22, sol+lpg
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
dzięki kolego za pomoc

_________________
http://www.ekosprzatanie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 mar 2017, o 00:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 14:57
Posty: 157
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: T22, sol+lpg
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
silnik zakupiony, ponoć ma przejechane ok 230tys
planuje zmienic rozrzad: gates XS rolka skf
olej valvoline 10w40
nie wiem jaki plyn do chlodnicy

motor jest troche spocony od gory, czyli dojdzie jeszcze wymiana uszczeliki pod pokrywa

a teraz mam pytanko odnosnie regulacji zaworow, nie wiem czy dobrze mysle. Mam lpg, czy przy tym ustawianiu co jest konieczne jeszcze zrobic?

Na co jeszcze zwrocic uwage przy wymianie motoru? Prosze o szybkie porady

_________________
http://www.ekosprzatanie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 mar 2017, o 09:54 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6918
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 815
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Zobacz czy nie poci sie przy wale i walku rozrzadu, pod paskiem rozrzadu.
Jezeli tak to uszczelniacz nowy w oryginale trzeba wymienic.

Majac silnik na zewnatrz, moze warto od razu uszczelniacze zaworow nowe dac,
bo tam z wiekiem olej ucieka do komor spalania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 mar 2017, o 10:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 14:57
Posty: 157
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: T22, sol+lpg
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
a co z tym? czy wiaze sie to z planowaniem glowicy?

a teraz mam pytanko odnosnie regulacji zaworow, nie wiem czy dobrze mysle. Mam lpg, czy przy tym ustawianiu co jest konieczne jeszcze zrobic?

_________________
http://www.ekosprzatanie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 mar 2017, o 11:20 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6918
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 815
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Są magicy co bez zdejmowania głowicy wymieniają uszczelniacze na zaworach i wtedy nie trzeba jej planować.
Jeżeli znajdziesz takiego magika to chyba warto to zrobić.

Jeżeli jednak ktoś chciałbym ściągać głowicę, to trzeba dać nową uszczelkę i delikatnie splanować głowicę pod nową uszczelkę.
Wtedy robią się koszty i nie wiem czy warto inwestować kolejne setki złotych w ten silnik.

Szkoda, że nie widziałeś tego silnika, gdy jeszcze pracował w aucie dawcy. Gdyby ktoś był w stanie Ci zagwarantować, że ten silnik odpalony zimny po nocy nie puszcza wcale olejowego dymu, to nie trzeba dotykać się uszczelniaczy zaworowych. Jeżeli rzeczywiście ten silnik ma 230tys przebiegu, to powinien jeszcze ze 100 tys km zrobić i może nie warto wkładać pieniędzy w rozkręcanie silnika.

Luzy zaworowe sprawdź czy są prawidłowe. Do LPG nie trzeba zmieniać luzu, tylko go co 50-100tys km skontrolować.
Głowica tego silnika jest przystosowana do ubogiej mieszanki i wyższych temperatur spalania, jest więc też trwała pod LPG.

Olej ja bym do niego zalał 5W40 bez ACECA C, z wyższym TBN.
10W40 nie zalewaj bo szybciej będą złogi w silniku i zapieczony olej w rowkach tłoków pod pierścieniami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 mar 2017, o 15:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 19:07
Posty: 272
Pochwały: 7
Marka: hyundai
Model: i30
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2015
Silnik: 1.6 CRdi
Płukanke silnika zrób koniecznie:) olej tak jak Piokli radzi lepiej 5w40
niz półsyntetyk,pompa wody rozrzad,wszystkie uszczelki gdzie potrzeba nowe.
Uszczelniacze zawsze zdazysz zrobic silnika nie trzeba bedzie wyciagac a z wymiana bez zdejmowania glowicy to nie magia tylko troche zrecznosci i kwestia odpowiednich kluczy:) ale ja jestem zdania ze lepiej sciagnac glowice.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda