TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 cze 2017, o 08:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lut 2017, o 02:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 00:02
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1AZ-FSE Diesel
Witam,

Dzisiaj - zdaje mi sie ze ECU dokonal zywota (2.0 VVTI 2007).

Otoz odpalilem w garazu (na szczescie), obroty dziwnie zaczely skakac (400->1200->700->400>zgasl).

- Rozrusznik ladnie kreci (nowy aku)
- Nie slysze dzialania pompy. (zalozylem nawet taki stetoskop), przy okazji - jak sie dostac do pompy paliwa (niskiego cisnienia)?
- Krokowiec przepustnicy nie rusza sie.
- Wstrzykniecie Carb Cleaner'a bezposrednio do przepustnicy nic nie dalo.
- przy przekreceniu kluczyka Check Engine sie nie zapala
- OBD2 nie komunikuje sie (obd2 bt + pcmscan, mini vci + techstream)
- bezpieczniki wszystkie ok

Wszystko mi wskazuje na uszkodzenie ECM, dla pewnosci podaze za diagnoza SFI z SIL'a jutro.

Ale musze sie przygotowac na wymiane ECM'a - i tu pytanie potrzebuje razem z immu i kluczykami czy sam ECU da rade?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lut 2017, o 14:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 00:02
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1AZ-FSE Diesel
Pierwszy "banalny"? problem - kable do ecu za schowane w metalowej obudowie przytwierdzonej do komputera

Żeby dostać się do kabli muszę wyjąc ta obudowę, żeby wyjąć obudowę muszę wyjąc kable...
Zdjąłem pierwsza śrubę, ecu od poziomowania świateł, ale ostatnia tylko poluzowałem, nie chce jej całkowicie ściągnąć bo i tak ecu będzie się trzymał na kablach które są mocno przytwierdzone i schowane...

Ktoś już może wyciągał ECU i ma porady?

Na oficjalnych diagramach tej obudowy nie ma, na googlach żadnego zdjęcia tez nie widzę, jakieś zabezpieczenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lut 2017, o 15:02 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 602
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Tą metalową osłonę montowała toyota motor Poland by utrudnić życie naszym sławnym w świecie złodziejom samochodów.
Nie masz wyjścia musisz odkręcić te śluby zrywane by dostać się do komputera jedni szlifują te łebki na gładko inni nacinają je żeby muc odkręcić płaskim śrubokrętem. Blachę możesz zniszczyć i tak już się nie przyda.
Sprawdzałeś czy masz jakiś alarm z odcięciem może się zepsuł lub obudził i teraz masz takie problemy na 100% musiał być jakiś, bo wtedy wszyscy montowali poszukaj za radiem lub zegarami.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lut 2017, o 15:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 00:02
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1AZ-FSE Diesel
Obrazek


Obrazek

Dzięki na to dokładnie wygląda, potraktuje szlifierka zaraz.

temp123 napisał(a):
Sprawdzałeś czy masz jakiś alarm z odcięciem może się zepsuł lub obudził i teraz masz takie problemy na 100% musiał być jakiś, bo wtedy wszyscy montowali poszukaj za radiem lub zegarami.


Alarm jest, ale raczej odcięcie powinno być na pompie paliwa, tymczasem nie działa ODB2, nie świeci się check engine na zapłonie - no i carb cleaner wstrzykiwany do przepustnicy nic nie zmienia.

Zasilanie na ECM'ie jest (2 bezpieczniki po przekaźnikach wg schematu z SIL'a).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lut 2017, o 19:38 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 602
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Alarmy z tamtych lat miały często dwa odcięcia i raczej nie jesteś pewien, co odcinają
Twój samochód jest raczej uziemiony
Ja chciałem tylko pomóc.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2017, o 01:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 00:02
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1AZ-FSE Diesel
Pomogłeś, i to bardzo.
Po prostu mam wątpliwości co do alarmu/immu.

Pol godziny zabawy dremelem i obudowa zdjęta (nacięcie linii na śrubokręt).

ECU PCB czyste, jedno miejsce nasmolone na obudowie ale układy wyglądają na całe.

Zostawiłem 2 z 5 wtyczek (mające masę, zasilanie i sygnał zapłonu - E9 i E11) resztę odpiąłem - i ECU odżył - Check Engine + Wiatraki na max.
Selektywnie wyszło ze E13 powoduje problemy - odpiąłem sterownik wtrysków, przepustnice, cewki, każdy czujnik który mi się napatoczył - Nadal brak odzewu ECU.
Sprawdziłem konektor na spięcie z masa - pin 18 (VCC) takim jest - podłączony do:
-Czujnik ciśnienia serwa hamulców
-Przepustnicy
-Czujnika podciśnienia
-Czujnika ciśnienia paliwa

Wiec jedno z powyższych albo wiązka - jutro się dowiem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2017, o 10:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 00:02
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1AZ-FSE Diesel
Nie mogę edytować poprzedniego posta, wiec w nowym dla potomnych:

Uszkodzony był czujnik paliwa w listwie, potwierdzenie ze względu na współdzielenie linii 5V przez 4 czujniki jedynie możliwa po zdjęciu kolektora (odpiąć wtyczkę i sprawdzić czy nadal ECU zwiera do masy E13:18).
Wymiana względnie prosta:
- zdjąć, dolot, poluzować dwie dolne śruby od wspornika na którym zamocowana jest przepustnica, odkręcić przepustnice i odciągnąć ja od kolektora.
- Od spodu 2 śruby 12, na gorze 5 12'stek i 2 szpilki na torx e7
- odpiąć przewód odmy, przewody podciśnienia idące do klapek i wtyczkę z czujnika podciśnienia na klapkach
- wyjąc klapki i już jest dostęp do czujnika
- najlepiej długa nasadka 24, wg. biuletynu technicznego lexus'a moment dokręcania to 42nm - i taki ustawiłem u siebie


Z ciekawostek:
- nie odpala bez podłączonego czujnika - bez żadnego DTC, na komputerze pokazuje ciśnienie 22Mpa i zapewne za mało benzyny daje bo trochę jej w kolektorze jednak było po takiej probie.
- 3 godziny po ostatnim kręceniu rozrusznika (bez podpiętego czujnika) przy odkręcaniu czujnika poleciała bardzo mala ilość benzyny na podstawiona szmatkę.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda