TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 22 lis 2017, o 09:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 paź 2014, o 09:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lip 2013, o 21:50
Posty: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
Witam forumowiczów i mam taki problem,właśnie jestem po wymianie sprzęgła czyli docisk,łożysko,tarcza i podczas podjazdów pod niewielkie krawężniki szczególnie tyłem ( przygazówka i regulacja pedałem sprzęgła) wyczuwam "smród" spalonej tarczy czyli bardzo mocna woń spalenizny w kabinie,normalnie bym o tym nie pisał gdyby to przydarzyło się tylko raz ale to się powtarza prawie przy każdym podjeździe. Czy to może być wina źle zamontowanego docisku, wadliwej lub złej tarczy sprzęgła? Może ktoś z was miał już podobny problem? Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź. Posiadam Ave 1.8 benzyna 2004 rocznik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2014, o 10:11 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 21:21
Posty: 506
Lokalizacja: MMz
Pochwały: 8
Marka: TOYOTA
Model: t 25 FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 VVTI
A ręczny czasem nie trzyma?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2014, o 11:24 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lip 2013, o 21:50
Posty: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
Gdyby trzymał to bym widział świecącą się kontrolkę :hahaha:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2014, o 11:40 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 21:21
Posty: 506
Lokalizacja: MMz
Pochwały: 8
Marka: TOYOTA
Model: t 25 FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 VVTI
Nie musisz trzymać, kontrolka też się nie będzie palić jeśli coś się zapiekło w tarczo bębnie albo na tylnym zacisku i trzyma i stawia większy opór przy cofaniu. Podnieś koła zakręć jeśli nie ma oporu to coś ci fachowcy spier.. przy wymianie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2014, o 23:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lip 2013, o 21:50
Posty: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
Cześć pit1979,a nie prościej popchnąć na luzie? Zresztą gdyby było coś nie tak z hamulcami to bym nie musiał zaciągać ręcznego na światłach......,którego prawie ciągle zaciągam,bo mam taki brzydki nawyk,zamiast trzymać kulasa na hamulcu i świecić ludziom po oczach......ale wielkie dzięki za odpowiedź,może jeszcze ktoś coś doda jak będzie coś wiedział? Aha sprzęgło generalnie działa bez zarzutu ,tylko ten smród! Pozdrowionka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 paź 2014, o 10:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 23 maja 2009, o 11:58
Posty: 126
Lokalizacja: Bialy
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 + LPG
U mnie po wymianie też czasami pojawia się smród - podczas ruszania z dużym obciążeniem (np załadowaną przyczepką) szczególnie na nierównościach albo próbą ruszenia i wjazdu na krawężnik. Sprzęgło wymieniłem jakieś 150 tyś km temu i nic do tej pory się nie dzieje. Chyba tak ma być. Ja sobie tłumaczę to tym, że może sprzęgło jest zamiennikiem, bo na oryginalnym kiedyś tak nie było. Jeśli chodzi o żywotność to te "śmierdzące sprzęgło" działa już u mnie dłużej niż oryginalne.

_________________
1ZZFE


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 paź 2014, o 20:54 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Jeżeli koło trzyma - tym bardziej z tyłu to przejedź kawałek bez hamowania, wysiądź i dotknij felg a jeżeli nie hamowałeś wcale ( zatrzymałeś się wtedy gdy auto przestało się toczyć bez użycia hamulców ) to dotknij palcem tarcz. Powinny być zimne. Jeżeli są zimne to nic nie trzyma a jak ciepłe/gorące to prosta sprawa.
Możesz również podjechać na SKP i wjechać na rolki, jak koła blokuje to maszyna pokaże że jest opór - koszt max 20zł a najczęściej piwo.

Jeżeli to nie koła to może być źle wyregulowane sprzęgło.
Masz luz na pedale sprzęgła czy jak dotykasz nogą to od samego początku opór?
Przy pedale sprzęgła jest regulacja, można podregulować.
Kto wymieniał sprzęgło?

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2014, o 20:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lip 2013, o 21:50
Posty: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
Witam wszystkich,sprzęgło wymieniał nieautoryzowany warsztat,luz na pedale sprzęgła jest około 0,7 cm.Po odpaleniu zimnego silnika słychać słaby metaliczny szum,który znika po delikatnym dotknięciu pedału sprzęgła ale nie zawsze się pojawia. Dzięki Wrok uspokoiłeś mnie trochę. Hamulce są w porządku.Pozdrowionka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2014, o 23:16 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2008, o 02:34
Posty: 42
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 9
Marka: Honda
Model: Accord VII
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.4 benzyna + lpg
Wiesz i możesz podać ile kosztowała wymiana sprzęgła? Pytam o samą robociznę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2014, o 22:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lip 2013, o 21:50
Posty: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
Pińcet.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2014, o 13:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2007, o 15:54
Posty: 216
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1AD-FTV
Ja podobnie płaciłem.
500zł wymiana + 300zł sprzęgło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2014, o 21:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 lis 2014, o 21:30
Posty: 3
Marka: avensis
Model: t25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8
mialem to samo wymienili sprzeglo i dalej bylo czuc swad pojechalem do aso wydalem 3tys wymienili sprzeglo i kolo zamachowe i jest jak z innej bajki pewnie kolo zamachowe masz walniete


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2014, o 08:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2007, o 15:54
Posty: 216
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1AD-FTV
Wracając do tematu, zdarzyło mi się ostatnio (dokładnie jak u kolegi tomek) parkując tyłem pod dość stromą górkę spalić sprzęgło. Mój wniosek jest taki, że sprzęgło LUK do avensisa jest dość delikatne...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2014, o 17:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 lis 2014, o 21:30
Posty: 3
Marka: avensis
Model: t25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8
do 1,8 najlepsze sprzegło to COVER ASSY CLUTCH


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2014, o 08:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2007, o 15:54
Posty: 216
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1AD-FTV
Sławek1978 napisał(a):
do 1,8 najlepsze sprzegło to COVER ASSY CLUTCH

Mam nadzieję kolego, że sobie żartujesz...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2014, o 00:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lip 2013, o 21:50
Posty: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
Wydaję mi się ,że problem leży właśnie w kole zamachowym,które nie zostało wymienione podczas wymiany docisku i tarczy,zrobiłem już około 3 tyś km na tym sprzęgle i dalej czuć swąd ale tylko przy podjeżdżaniu tyłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2015, o 23:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 01:42
Posty: 155
Lokalizacja: Hannover
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VVTi + LPG
Witam, u mnie jest problem tego typu że sprzęgło dość wysoko łapie. Jest to bardzo niewygodne przy ruszaniu. Czy to też da się jakoś wyregulować? Sprzęgło nie ślizga się i nie szarpie.

A tak na marginesie. Piszecie o uszkodzonym kole zamachowym. Podobno koło zamachowe jest praktycznie niezniszczalne. A może chodzi o koło dwumasowe? W dieslu d4d miałem koło dwumasowe a w tym benzyniaku 1.8 jest zamachowe czy też dwumasowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2015, o 08:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Zwykle sztywne praktycznie niezniszczalne kolo. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2015, o 18:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 01:42
Posty: 155
Lokalizacja: Hannover
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VVTi + LPG
Witam, no to sprzęgło zaczęło się ślizgać, więc i mnie czeka wymiana sprzęgła.
Mam w związku z tym pytanko,
Czy dużo przy tym będzie miał roboty mechanik w T25 1.8 vvti. Mam na myśli, czy wystarczy odsunąć skrzynię biegów, czy może trzeba silnik też podnosić/opuszczać? Nie znam się, ale mechanik do którego się wybieram tym warunkuje cenę. Oczywiście sprawa jasna, więcej pracy = więcej czasu, trzeba więcej zapłacić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2015, o 12:21 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Ja z kumplem wyciągałem skrzynie, nie da rady inaczej.
Dodatkowo brakowało z 2cm i musieliśmy rozpiąć kolumnę kierowniczą i opuścić lekko zawieszenie bo nie chciała skrzynia wyjść. Ale w serwisie Toyoty ponoć bez rozpinania kolumny wyciągają - pewnie mają większe doświadczenie. ;-)

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2015, o 16:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 01:42
Posty: 155
Lokalizacja: Hannover
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VVTi + LPG
Dzięki za info, a Ty Śpioch z kumplem to doświadczeni mechanicy czy tak po amatorsku kombinowaliście? Mam nadzieję że mój mechanik poradzi sobie bez wyjmowania silnika :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2015, o 16:57 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 706
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
w tym modelu robi się łatwo i przyjemnie. Oczywiście trzeba wyjąć skrzynię, ale opuszczenie sanek i silnika nie robi tu wielkich problemów, chyba że będą jakieś zapyziałe śruby.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2015, o 17:22 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
pikon7 napisał(a):
Dzięki za info, a Ty Śpioch z kumplem to doświadczeni mechanicy czy tak po amatorsku kombinowaliście? Mam nadzieję że mój mechanik poradzi sobie bez wyjmowania silnika :)

W sumie to nie jest trudne więc nie będzie dla mechanika problemem. Ale tak jak Carsik napisał - skrzynię trzeba wyjąć.
Ja jako tako się znam na mechanice, może i nawet więcej niż amator ale od kilku lat leniwy trochę jestem.
A kumpel to mechanik ;-)

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2015, o 19:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 01:42
Posty: 155
Lokalizacja: Hannover
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VVTi + LPG
To jeszcze kilka słów o marce sprzęgła. W poprzedniej T22 d4d brałem Aisina, czy w benzyniaku też najlepiej wziąć Aisina , gdzieś wyczytałem że model KT-286A się nadaje do tego modelu auta. Ktoś to może potwierdzić? I jeszcze czy polecacie może inne sprzęgła np Luk, Valeo ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2015, o 21:43 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
OE nie byl aisin w Twoim aucie, chyba luk ale glowy nie dam, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2015, o 23:16 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 706
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
jeżeli mam montować jakieś sprzęgło, to najpierw sprawdzam czy jest AISIN

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2015, o 23:21 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 532
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Taaak, kupujesz aisin, a w pudełku siedzi luk, podobnie w przypadku dwumas :wow:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2015, o 23:24 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 706
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
kupujesz luK a w środku PHC Valeo

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2015, o 14:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 01:42
Posty: 155
Lokalizacja: Hannover
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VVTi + LPG
Czyli co najlepiej brać AISIN? czy LUK też będzie dobry?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2015, o 14:30 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 706
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
AISIN i EXEDY to najlepszy wybór.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda