TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 19 sie 2018, o 02:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 sty 2014, o 00:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:52
Posty: 287
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
Ponieważ od jakiegoś czasu mam P0420 więc zanim dojrzeję do wymiany katalizatora staram się eliminować inne niedomagania.

Ostatnio jak sprawdzałem świece to zauważyłem że elektroda (ta łącząca się z gwintem) świecy 2 cylindra była lekko biała, a dodatkowo przegląd techniczny przy analizie spalin wykazał zaniżony wynik CO2, więc poczytałem i zacząłem podejrzewać, że może to oznaczać ubogą mieszankę na tym cylindrze wynikającą z "przytkania" wtryskiwacza. Ponieważ żadnych innych objawów nie było, a akurat jest jakaś promocja w FEU VERT na czyszczenie wtryskiwaczy to postanowiłem zaryzykować - jestem dość sceptycznie nastawiony do chemicznych wynalazków, tym bardziej że D4 to wtrysk bezpośredni, ale 107 zł (tyle mi policzyli bo chyba zsumowali cenę promocyjną z jakąś zniżką za Auto-Świat) da się przeżyć.
Po zabiegu (zrobiony dzisiaj rano) nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika, jednak pojechałem od razu do tej samej stacji diagnostycznej i zrobiłem ponowną analizę spalin:

_____03-01-2014_____21-01-2014
bieg jałowy
CO_____0,01%_________0,00%
CO2___13,89%________14,46%
O2_____0,32%_________0,23%
HC_____71 ppm________2 ppm
lambda__1,012________1,011

2000 obr.
CO______0,00%________0,00%
CO2____13,93%________14,36%
O2______0,23%________0,16%
HC______22 ppm_______8 ppm
lambda___1,010________1,007

temp. 3 stycznia była na małym plusie, dzisiaj 0 stopni
przed badaniem 3 stycznia auto przejechało 10 km po mieście i najpierw był typowy przegląd a potem analiza,
dzisiaj przejechałem 20 km z czego pierwsze 10 po autostradzie aby wypalić preparat czyszczący.

Jestem mocno zaskoczony wynikami i sam nie wiem czy to efekt czyszczenia czy mocniej (?) rozgrzanego silnika/katalizatora.

Od razu też uwaga: pracownicy w Feu Vert nie mają pojęcia iż D4 ma 2 pompy paliwa i musiałem palcem pokazywać gdzie jest pompa przy silniku, a zaczęli od odłączenia wtyczki pompy w baku, której na początku szukali w bagażniku. Nie zrobili też przegazówki w trakcie czyszczenia (post faktum doczytałem, że powinno się ją zrobić); nie włączyli też programu rozpuszczania osadów i oczyszczania sitka, choć nie jestem pewien po przeglądnięciu forach o silnikach FSI czy w D4 te programy da się zapuścić z uwagi na pompę wysokiego ciśnienia, musiałem też im podpowiedzieć jakie mniej więcej ciśnienie daje pompa wstępna. Feu Vert nie ma też przystawki do czyszczenia kolektora dolotowego i jak ktoś chce to robią to psikając do przepustnicy innym preparatem LM (ja nie chciałem).

Podsumowują - jednak chyba to działa, ale raczej na ogólny stan.
Sama maszyna to chyba w zasadzie pompa, która zastępuje pompę w baku, a więc teoretycznie to samo się osiągnie wlewając preparat bezpośrednio do opróżnionego baku, tym bardziej że na alledrogo sam preparat widziałem po ok. 50 zl/l (opakowania 5 l), a po czasie pracy wynika mi że używają ok. 0,3-0,4 l na czyszczenie (trwało 20-30minu). Można też by wykorzystać ręczną pompką podając preparat pod ciśnieniem do pompy wysokiego ciśnienia - przy zbyt małym ciśnieniu wstępnym silnik wpadał w wibracje i pewnie sam nie jest w stanie zaciągnąć preparatu.

Jeśli coś jeszcze zaobserwuję to napiszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2014, o 08:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 paź 2012, o 17:48
Posty: 137
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna
masz ten sam preparat w wersji maszynowej i dodawanej do baku z paliwem
wiele regeneracji pomp i wtryskiwaczy przeprowadzają fachowcy przez bezpośrednie podanie takiego preparatu szpullunga po polsku mówiąc
u ojca w aucie padała pompa paliwa wysokiego ciśnienia w tdi VW i dodanie xado do pomp poprawiło jej kondycję więc chemia działa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2014, o 19:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:52
Posty: 287
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
W uzupełnieniu wrażeń po czyszczeniu (przejechane jakieś 500 km z tego 300 po mieście):
- zdecydowanie wzrosła dynamika silnika, wreszcie czuję że mam 150 KM - przypuszczam, że wynika to z udrożnienia wtryskiwaczy, jak doczytałem mają specyficzny kształt otworu końcówki, który jest nie okrągły tylko ma kształt wachlarza (przekrój z boku), a patrząc od strony komory spalania szczeliny i na mój rozum nagar gromadził się na końcach tej szczeliny, wskutek czego mniejsza ilość paliwa była wtryskiwana,
- przekroczenie bariery 3800 obr. jest bardziej płynne,
- nie zaobserwowałem żadnego falowania obrotów, choć wcześniej też u mnie specjalnie nie występowało,
- obroty biegu jałowego przy włączonych światłach mijania na poziomie 750-800, wcześniej było 800-850 (przy wyłączonych +/- 700),
- minimalnie wzrosło spalanie, ale oceniam, że to efekt oczyszczenia wtryskiwaczy i trochę dynamiczniejszej jazdy, auto się ładnie zbiera i kusi do mocniejszego deptania.
Na mój gust czyszczenie ma sens przy wtrysku bezpośrednim, ale tylko z uwagi na ten specyficzny kształt końcówki wtryskiwacza, przy normalny (okrągłym) przypuszczam, że efektu by nie było, bo sama benzyna by wystarczająco oczyszczała końcówkę. Chemię typu STP stosowałem ze dwa razy, raz na pełny zbiornik, raz na rezerwę, ale wtedy efektów żadnych nie dostrzegłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2014, o 20:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 paź 2012, o 17:48
Posty: 137
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna
stp to lipa raczej ciekawi mnie efekt jak byś samemu zrobił czyszczenie tym preparatem czy by dało też takie efekty


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2014, o 23:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:52
Posty: 287
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
Przypuszczam, że tak tylko trzeba by opracować patent jak zapewnić minimalne ciśnienie wstępne. Po podłączeniu maszyny, jak ciśnienie wstępne podawania preparatu było za niskie to silnik wpadał w wibracje, dopiero podnieśli odrobinę i zaczął równo pracować. Szam preparat (wprawdzie do diesla) na portalu aukcyjnym to 280 zł/5l więc na jedno czyszczenie to ok. 20 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda