TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 15 gru 2017, o 17:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 paź 2013, o 10:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2013, o 15:57
Posty: 290
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4 vvt-i
Witam,

Przymierzam się do wymiany oleju w swojej Avce z Mobil 5W50 na olej zgodny z specyfikacją czyli 5W30. Mam kilka pytań:

1. Który będzie lepszy (i dlaczego) dla silnika 2,0 vvt-i - Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30 czy TOP TEC 4200 5W-30 (dodatkowo płukanka LM)
2. Jaki filtr olejowy proponujecie?
3. Czy jest sens wymiany przed zimą (w tym roku nie był wymieniany, od poprzedniej wymiany nie przejechał 15KKm)
4. Czy nic złego się nie stanie jeśli zmienię lepkość oleju z 5W50 na zalecaną 5W30?

Dziękuję za wyrozumiałość i odpowiedzi.

_________________
==== Moja Red Cherry ====
viewtopic.php?f=63&t=17936


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2013, o 11:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 gru 2012, o 18:39
Posty: 135
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
Zerknij tutaj:

viewtopic.php?f=69&t=13043

Wszystkiego się dowiesz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2013, o 11:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2013, o 15:57
Posty: 290
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4 vvt-i
Dzięki za link, a w tym linku kolejny link :) tylko zanim się przekopie przez ponad 170 stron to się trochę zejdzie, dlatego też utworzyłem nowy temat. Może ktoś kiedyś jeździł na jednym z w.w olejów i ma jakieś opinie / wskazówki którymi chciałby się podzielić. Poza tym interesują mnie też odpowiedzi na resztę pytań, gdyż jestem zupełnym laikiem, a czasem wydaje mi się że nawet słowo laik to za dużo powiedziane :glupek:

Poprawcie mnie jeśli się mylę, jeśli chodzi o 5w30 a 5w50 to różnica jest tylko taka, że 5w30 przy niższych temperaturach osiąga najlepszą ochronę niż 5w50?

_________________
==== Moja Red Cherry ====
viewtopic.php?f=63&t=17936


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2013, o 12:51 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2820
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Przeczytaj najpierw posty w linku zamieszczonym wyżej. Jest tam zaledwie kilka postów autorstwa piokli, który krótko wyjaśnia, jakie oleje powinny być stosowane w konkretnych silnikach, a nawet podaje wykaz przykładowych olejów spełniających wymagane normy.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2013, o 13:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 gru 2012, o 18:39
Posty: 135
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
Dorzucę jeszcze od siebie: ja aktualnie jeżdżę na Top Tec 4300 5W30, gdyż spełnia on normy przewidziane dla tego silnika (A1/B1, A5/B5, silnik 2.0 D4). Co mogę powiedzieć? Auto jeździ i tyle. Nie jest to olej z dolnej półki, zatem jestem spokojny o silnik. Auto kupiłem zalane olejem Liqui Moly Top Tec 4100 5W40. Nie wiem czemu akurat takim, ale dojeździłem na nim do przewidzianej wymiany i wymieniłem na w/w. Nic złego się nie dzieje.
Jeśli chodzi o filtr, to kup jakiś dobry, nie oszczędzaj na tym (osobiście jeżdżę na Knechtach - dobry stosunek jakości do ceny). Olej wymieniamy nie ze względu na porę roku, tylko na przebieg i ew. czas od poprzedniej wymiany (zależy od tego, co pierwsze upłynie). Zatem jeśli do tych 15kkm zostało Ci niewiele, to nie zastanawiaj się, tylko wymień i już. Na ostatnie pytanie odpowiedź znajdziesz w moim poście ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2013, o 14:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2013, o 15:57
Posty: 290
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4 vvt-i
Dzięki wielki Lucas83 za odpowiedź, właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem! Trzeba zamówić olej + płukankę + filtr i umówić się z mechaniorem.
Zastanawia mnie jeno, dlaczego poprzedni właściciel jeździł na 5W50... :chytry:

_________________
==== Moja Red Cherry ====
viewtopic.php?f=63&t=17936


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2013, o 15:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 gru 2012, o 18:39
Posty: 135
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
Może ze względu na oszczędność? Dobrze, że nie na 15W40 ;)

Zastanowiłbym się tylko nad tą płukanką, czy to ma sens? Co Cię skłoniło do takiego zamiaru?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2013, o 15:42 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 395
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Ori filtr wraz z podkładką nową pod korek misy olejowej w ASO kosztuje około 50zł...zawsze tam go nabywam...poprzez Śpiocha :-D :piwo:

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2013, o 15:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2013, o 15:57
Posty: 290
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4 vvt-i
Lucas83 napisał(a):
Może ze względu na oszczędność? Dobrze, że nie na 15W40 ;)

Zastanowiłbym się tylko nad tą płukanką, czy to ma sens? Co Cię skłoniło do takiego zamiaru?


Olej jest już zasyfiony, zmienił kolor na ciemno brunatny, trochę pod czarny podchodzący - chyba dodatkowe czyszczenie się przyda...

_________________
==== Moja Red Cherry ====
viewtopic.php?f=63&t=17936


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2013, o 19:23 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 14 lip 2008, o 06:21
Posty: 1416
Lokalizacja: Dobra / Szczecin
Pochwały: 23
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
W benzynach szybko się robi czarny.
Nie ma sensu robić płukanki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2013, o 19:30 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 395
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Chyba chciałeś napisać w dieslu panie Boczek :-) ....ale poniekąd masz rację...czytałem,że w silnikach z bezp. wtryskiem benzyny czyli takim jak Nasze produkuje się dużo nagaru i normalnym jest,że olej szybko robi się ciemny...czarny nie...brunatny.

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2013, o 20:25 
Online
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20456
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
lutek napisał(a):
czytałem,że w silnikach z bezp. wtryskiem benzyny czyli takim jak Nasze produkuje się dużo nagaru i normalnym jest,że olej szybko robi się ciemny...czarny nie...brunatny.

Tak, to prawda, stad czym więcej syfu tym większy sens płukania, troszkę do mycia rak można porównać :jezyk:
Do samego pytania w tytule ma to niewiele, bo oba dobre, a karty produktu do pobrania na stronie producenta. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2013, o 20:31 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 395
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Nie przeczę,że taka płukanka może się przydać....po 1-ej taka maz zleciała jak z Zaporożca...robiłem w sumie tych płukanek chyba 4 lub 5....ale mimo to po przejechaniu 1000/2000kkm olej nadal robi się brunatny.

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2013, o 20:32 
Online
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20456
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Nie mialem zaporozca stad brak odniesienia, rozumiem ze leci cos asfaltopodobnego. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2013, o 20:36 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 395
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
O dokładnie....mieszanka bitumiczna :hahaha: ........więc jak coś to będę avką rozściełał asfalt :-D

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2013, o 20:39 
Online
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20456
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
No to sprawa jasna, niestety silnik D4 maja to do siebie ze odkładają nagar i olej ma kolor asfaltu, pozostaje podpisać umowę z GDDKiA, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2013, o 20:56 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 14 lip 2008, o 06:21
Posty: 1416
Lokalizacja: Dobra / Szczecin
Pochwały: 23
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
Tylko raz stosowałem płukankę jak kupiłem auto czyli jakieś 4 lata temu.
Ostatnio ściągałem pokrywę zaworów i wymieniałem łańcuszek i było brak jakiegokolwiek nagaru, więc nie wiem skąd macie te info.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2013, o 20:58 
Online
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20456
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Nagar odkłada sie w komorze spalania, nie w głowicy, problem dotyczy wiekszsci silnikow z wtryskiem bezpośrednim, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2013, o 09:23 
Rozumiem, ze do benzyny tez jest wymagany olej lekkobiezny. Jednego tylko nie kumam. Po co do benzyny olej ACEA C (1,2,3,4)? Jezeli jezdze benzyna nie wybieram zubozonego oleju dla ochrony DPFa w dieslu. I w tym wypadku nie polecam zadnego z tych dwoch.
Jezeli juz LM to Leichtlauf Special F 5 W-30.


Góra
  
 
PostNapisane: 11 paź 2013, o 15:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 gru 2012, o 18:39
Posty: 135
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
Cytuj:
I w tym wypadku nie polecam zadnego z tych dwoch.


Uzasadnienie? Skoro 4300 spełnia normy wymagane przez producenta, to co się stanie złego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2013, o 00:12 
Uzasadnienie jest w poscie powyzej. A od kiedy producent zaleca dla benzyniarzy oleje ACEA C ?


Góra
  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, o 09:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 gru 2012, o 18:39
Posty: 135
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
Zgadzam się, że norma ACEA Cx nie jest normą przewidzianą dla silników benzynowych, ale oprócz tego 4300 jest zgodny z normą ACEA A1/B1, A5/B5. Zatem ponowię pytanie: czy stanie się coś złego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, o 20:19 
Zlego nic sie nie stanie. Tylko dlaczego chcesz wlac "gorszy" olej?


Góra
  
 
PostNapisane: 14 paź 2013, o 09:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 gru 2012, o 18:39
Posty: 135
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
Ja już go wlałem ;) Po zakupie auta szukałem oleju odpowiedniego dla tego silnika i po lekturze forum, a w szczególności wątku na temat wyboru oleju, wyczytałem, że przykładowym odpowiednim olejem LM będzie m.in. TOP TEC 4300, zatem dokonałem zakupu i tyle. Zawsze przy kolejnej zmianie mogę zalać coś innego przecież. Nie jestem przywiązany do jednej marki oleju przez całe życie. Kiedyś używałem Mobila, ale jak dowiedziałem się, że jest często podrabiany, to przesiadłem się na Valvoline. Obecnie użytkuję LM, a co będzie przy kolejnej wymianie? Tego jeszcze nie wiem, bo zostało trochę czasu. Mam ochotę na coś z półki "nietuzinkowej", czyli np. Millers, Texaco, może Amsoil.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sie 2014, o 10:07 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
Visitor1230 napisał(a):
Rozumiem, ze do benzyny tez jest wymagany olej lekkobiezny. Jednego tylko nie kumam. Po co do benzyny olej ACEA C (1,2,3,4)? Jezeli jezdze benzyna nie wybieram zubozonego oleju dla ochrony DPFa w dieslu. I w tym wypadku nie polecam zadnego z tych dwoch.
Jezeli juz LM to Leichtlauf Special F 5 W-30.


Co ciekawe LM w narzędziu dobierania oleju nie podaje wogóle tego oleju np do mojego silnika:

http://liquimoly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju

SILNIK 1ZZ-FE


· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość wymiany : Wymiana 15000 km / 12 miesiące
· Produkty
: Top Tec 4200 5W-30
: Top Tec 4300 5W-30
: Top Tec 4600 5W-30
: Top Tec 4100 5W-40
: Leichtlauf High Tech 5W-40

Sam się zastanawiam czy wlać 4300 czy 4200 bo nawet korespondowałem z kilkoma sprzedawcami z allegro i większość z nich rekomendowała 4200 jako niby lepszy niż 4300
No i mam trochę zgryz.... :glupek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sie 2014, o 19:58 
Jacek czy ty za wiele nie wymagasz kolego? Hmm ? Tak wszystko na tacy, co? ;-) Jak znajde czas to pogapie sie w karty i normy. Z tego co pamietam to 4600, 4100 i chyba 4200 nie sa olejami lekkobieznymi czyli A5/B5. A 4300 to C2. Czyli odpadaja praktycznie wszystkie.


Góra
  
 
PostNapisane: 28 sie 2014, o 07:06 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
:szatanek: :szatanek: :szatanek:

To ułatwię może nieco : :-D
Dziękować z góry :jupi:

Silnik 1ZZ-FE

Pojemność : Pojemność układu smarowania 3,7 litrów Napełnienie serwisowe
Pojemność układu smarowania 4,2 litrów Napełnienie początkowe
Pojemność filtra 0,2 litrów

• Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
• Częstotliwość wymiany : Wymiana 15000 km / 12 miesiące
• Produkty
: Top Tec 4200 5W-30
: Top Tec 4300 5W-30
: Top Tec 4600 5W-30
: Top Tec 4100 5W-40
: Leichtlauf High Tech 5W-40

Top Tec 4200 5W-30

Zastosowanie:
Optymalny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla ztechniką również turbodoładowaniem. Szczególnie nadaję się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych(DPF/FAP)

Specyfikacje:
ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ; BMW Longlife-04 ; MB-Freigabe229.51 ; VW 504.00 / 507.00

Top Tec 4300 5W-30

Zastosowanie:
Optymalny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z techniką również turbodoładowaniem. Szczególnie nadaję się do pojazdówspełniających normę EURO IV, czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych(DPF/FAP)

Specyfikacje:
ACEAA1-04/A5-04/B1-04/B5-04/C2-04 ; API SM/CF
Liqui Moly rekomenduje ten olej do samochodów Citroen, Fiat,Honda, Toyota.

Top Tec 4600 5W-30

Zastosowanie:
Optymalny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla również z turbodoładowaniem. Szczególnie nadaje się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF/FAP) , układ wtryskowy Common Rail oraz w pompowtryskiwacze

Specyfikacje:
ACEA C3 ; API SM/CF ; BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; Opel Dexos 2 ; MB-Freigabe 229.51 ; VW 505.01 / 505 00 / 502 00

Top Tec 4100 5W-40

Zastosowanie:
Optymalny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla również z turbodoładowaniem. Szczególnie nadaje się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF/FAP) , układ wtryskowy Common Rail oraz w pompowtryskiwacze

Specyfikacje:
ACEA C3 ; API SN/CF ; BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; Porsche A40; VW 502.00 / 505.00/505.01 ; Mercedes - Benz 229.31
Liqui Moly rekomenduje ten produkt do samochodów które wymagają oleju ze specyfikacją:
ACEA A3/B4;Fiat 9.55535-H2; Fiat 9.355535-M2; Renault RN 0700 / RN 0710

Leichtlauf High Tech 5W-40

Zastosowanie:
Idealnie nadaje się do silników benzynowych oraz Diesla, również wyposażonych w turbo sprężarkę. Olej ten jest szczególnie polecany do silników z wydłużonym interwałem wymiany oleju.

Specyfikacje:
ACEA A3-08/B4-08 ; API SN/CF ; BMW Longlife-01 ; MB-Freigabe 229.5 ; Porsche A40 ; Renault RN 0700 ; Renault RN 0710 ; VW 502.00 / 505.00
Liqui Moly rekomenduje zastosowanie tego produktu do pojazdów, które wymagaja oleju o spoecyfikacji : Fiat 9.55535-H2 ; Fiat 9.55535-M2 ; Fiat 9.55535-N2 ; Opel GM-LL-B025 ; Peugeot Citroen (PSA) B 712294 ; Peugeot Citroen (PSA) B 712296

:wariat:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 06:40 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
Visitor1230 napisał(a):
Jacek czy ty za wiele nie wymagasz kolego? Hmm ? Tak wszystko na tacy, co? ;-) Jak znajde czas to pogapie sie w karty i normy. Z tego co pamietam to 4600, 4100 i chyba 4200 nie sa olejami lekkobieznymi czyli A5/B5. A 4300 to C2. Czyli odpadaja praktycznie wszystkie.


Pomożesz ? Bo chcę coś zamówić na dniach :szatanek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 08:29 
Dzis odpisze. sorry zapomnialem :niewiem:


Góra
  
 
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 08:30 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
:piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: darek1978, nettwork


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda