TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 sie 2017, o 05:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 wrz 2011, o 20:39 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 cze 2008, o 20:24
Posty: 79
Lokalizacja: sosnowiec
witam chcialbym sprostowac stereotyp ze lancuch rozrzadu wymienia sie przy remoncie silnika tez tak myslalem i popelnilem blad i kazdy kto tak mysli myli sie i oby nie za pozno sie o tym przekonal .U mnie tez fachmani wykluczali lancuch bo go nie slychac itp. itd tez mnie to zadawalalo bo wiadomo koszty z wymiana to konkret suma ale niestety byla sluszna diagnoza, wynienic .I wymienilem teraz nie ma bledu ale wkurza mnie haslo lancucha rozrzadu sie nie wymienia zgoda chyba ze masz pecha i musisz wymienic i niestety to toyka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 wrz 2011, o 20:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Jest wiele aut z rozrzadem lancuchowym ktory sie wymienia. Fakt, robi sie to znacznie rzadziej niz rozrzad na pasku ale jednak... nic nie jest wieczne, material ulega zuzyciu, rozciaga sie a co za tym idzie powoduje halas i nieprawidlowa prace silnika.
Nie miales pecha, masz toyote Ciesz sie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 wrz 2011, o 21:15 
A gdzie funkcjonuje taki stereotyp ? Bo jeszcze nie slaszalem o czyms takim.


Góra
  
 
PostNapisane: 30 wrz 2011, o 21:28 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1924
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Się wymienia tylko rzadziej, generalnie 3-rzy wymiany paska na jedną łańcuszka , więc dla pierwszego użytkownika który sprzedaje po 150tyś. samochód raczej sie nie wymienia :brewki:
Z samym łańcuchem raczej nie ma problemów, częściej jest z jego napinaczem który też mało nie kosztuje np. w Oplu Vectra czy M.Pajero


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2011, o 10:47 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
szkoda ze autor nie pokusił się o podanie jakie posiada auto........
łańcuch wymienia się tylko jak jest uszkodzony, i regularne wymiany łańcuchów sa mi znane tylko w maluchu, i żadnym innym aucie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2011, o 18:26 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 cze 2008, o 20:24
Posty: 79
Lokalizacja: sosnowiec
fakt ze nie napisalem jakie autko posiadam przepraszam i naprawiam blad ave 2001 1,6 16v vvt-i kombi a tak na marginesie chodzilo mi bardziej o fakt zadbania o rozrzad nawet jak go nie slychac lub tego sie nie robi tak wczesnie itd i tu mozna podziekowac toyocie za czujniki polozenia walka rozrzadu (tzn spelniaja swoja role
)i dobra rada jak wywala blad czujnika walka rozrzadu np p1346 to prawdopodobnie lancuch do wymiany (chyle tu czola do forumowicza teraz nie pamietam nika za dobra rade ze to lancuch dzieki serdeczne) jednakze fachman ktory to zrobil tez twierdzil ze go nie slychac i inne a jednak :jacipokaze: pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2011, o 20:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
kilka wymian łańcucha na forum sobie przypominam w 1.6 i 1.8 vvti, niektórzy wymieniali tez napinacz (jeżeli tak to nazwać można), generalnie jak rozrządu nie słychać to tez pewnie nikt nie bierze go pod uwagę jak przyczynę kłopotów ;-)
co ciekawe jak dobrze pamiętam to wymiana łańcucha w vvti kosztuje mniej jak paska w d4d 1cd


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 paź 2011, o 07:42 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Kpl zestawy rozrzadu do vvti nie sa drogie. W ich sklad wchodzi: kolo vvti, lancuch, napinacz, czujnik ocv, ebonitowe slizgi, kolo zebate na drugi walek. Robota prosta i nieczasochlonna.
Pewnosc poprawnej pracy na okolo 200- 250 tys km.
Warto jeszcze dodac link do tematu: viewtopic.php?f=72&t=11076


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 paź 2011, o 19:17 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 6 lut 2011, o 12:41
Posty: 746
Lokalizacja: krakow !!!!!!
Pochwały: 48
Marka: opel
Model: signum
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8
sluzbowa corolla - 450 tys km bez wymiany lancucha i smiga:D

_________________
color]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2011, o 22:43 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 cze 2008, o 20:24
Posty: 79
Lokalizacja: sosnowiec
filip_2011 napisał(a):
Kpl zestawy rozrzadu do vvti nie sa drogie. W ich sklad wchodzi: kolo vvti, lancuch, napinacz, czujnik ocv, ebonitowe slizgi, kolo zebate na drugi walek. Robota prosta i nieczasochlonna.
Pewnosc poprawnej pracy na okolo 200- 250 tys km.
Warto jeszcze dodac link do tematu: viewtopic.php?f=72&t=11076

witam ponownie jak czytam ze kompletny rozrzad z kolem vvti nie jest drogi to mnie bierze jakis chinski na allegro okolo 450zl no niech juz bedzie i teraz druga sprawa wymiana tego wszystkiego jak ktos umie sam to spoko a jak nie to niech szuka fachowca tak jak ja bo to niby nie ma problemu a jednak i tu zaczynaja sie schody ja to przechodzilem i wiem cos o tym a wszystkim ktorzy sa przed wymiana zycze powodzenia w doborze producenta i fachowca przeciez to toyota i prosta i latwa robota


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2011, o 15:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 20:41
Posty: 105
Lokalizacja: Warszawa
A ja mam grzechotanie czasami po odpaleniu słyszalne od strony łańcucha ( po przygazowaniu cichnie ), no i trzęsie się na jałowym moja Avcia. Ja myślicie łańcuch? Żaden błąd mi nie wyskakuje, łańcucha w zasadzie nie słychać poza odpaleniem.
Jakbym miał pewność że wymiana pomoże to już szukałbym mechanika. Ale pewności brak a kwota niemała żeby w ciemno wymieniać. Męczą mnie bardzo te dwa w/w objawy ale widzę na forum nie jestem z takimi objawami


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2011, o 08:21 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
To, ze lancuch halasuje zaraz chwile po odpaleniu jest normalne - napinacz jest sterowany olejowo i zanim w ukladzie olej dotrze we wszystkie miejsca i odpowiednio wysteruje elementy mija chwila.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2012, o 13:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 20:41
Posty: 105
Lokalizacja: Warszawa
Hey

Mógłby mi ktoś polecić zestaw do wymiany rozrządu ( łańcuch, ślizgi, napinacz, koła zębate) ? Chodzi mi o producenta, ewentualnie jakiś link Z góry powiem że ze względu koszty wizyta w ASO odpada bo sam łańcuch kosztuje ok 600zł. Czy bęben vvti też się wymienia? Chociaż w przypadku bębna to tylko ASO pozostaje

Z góry dzięki za podpowiedz szczególnie osób które są po wymianie łańcucha


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 maja 2012, o 09:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 gru 2008, o 22:39
Posty: 118
Lokalizacja: Lodz
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 vvti
Witam,

przepraszam za odgrzewanie starego tematu. Moglby mi ktos w koncu wyjasnic jak to jest z wymiana lancucha rozrzadu? Ave kombi 2001r, benzyna, 1.8 vvti. Przebieg - ~230tys km.
Nie slychac lancucha, nic nie stuka.
Jezdzic poki nie bedzie slychac dzwinych odglosow czy tez profilaktycznie wymienic?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 maja 2012, o 09:37 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6908
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 811
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Łańcucha nie trzeba wymieniać profilaktycznie, ale dopiero wtedy jak zacznie hałasować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 maja 2012, o 06:50 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
badzio napisał(a):
Witam,

przepraszam za odgrzewanie starego tematu. Moglby mi ktos w koncu wyjasnic jak to jest z wymiana lancucha rozrzadu? Ave kombi 2001r, benzyna, 1.8 vvti. Przebieg - ~230tys km.
Nie slychac lancucha, nic nie stuka.
Jezdzic poki nie bedzie slychac dzwinych odglosow czy tez profilaktycznie wymienic?
Dalej jezdzij i nic nie rob poki jest cicho


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2013, o 19:15 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Pytanko za 100pkt.
Jeśli łańcuch lekko się wyciągnie to ma to wpływ na kąt zapłonu ?
A jeśli nie to ki czort mi przestawił o kilka stopni ? ???

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2013, o 19:20 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
masz przecież czujnik położenia wału i wałka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2013, o 19:24 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
wrc napisał(a):
masz przecież czujnik położenia wału i wałka

No tak ale co dalej ?? Tzn nie wiem jak to zrozumieć :glupek: namieszałem sobie we łbie i nie trybię już.

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2013, o 19:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
No a te kilka stopni to niby na czym ustawiłeś? :chytry: Nie nadążam dziś za Tobą :cfaniak: A czujniki polozenia walu i walka są po to aby komputer wiedział w jakim położeniu sa te elementy, i to te dane sa wejściem. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2013, o 19:40 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
No to wiem.
Na komputerze pokazało że kilka jest kilka stopni więcej niż być powinno.
Czy odczyt był właściwy to nie wiem - to nie był komputer z oprogramowaniem toyoty.
Myślę o tym w kontekście takim że mam podtlenek lpg i ciekawe czy to ma wpływ na pracę silnika. :niewiem:

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sie 2014, o 13:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 gru 2010, o 13:30
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ
Po nocy w ciepłym garażu pierwsze odpalenie i słychać zgrzyt na początku, który szybko ustaje. Kolejne odpalenia w tym samym dniu (resztki ciepła zostają w silniku) i nie słychać tego zgrzytnięcia na początku.
Po nocy na mrozie -5'C bardzo wyraźny zgrzyt na początku tuż po odpaleniu. Potem jeszcze przez kilka minut do rozgrzania silnik pracuje jak stara rozklekotana sieczkarnia. Jak się rozgrzeje to wszystko chodzi super...
Co myślicie - czy rozrząd kwalifikuje się do wymiany, czy też to są normalne objawy pracy tego silnika w takich warunkach?
Przebieg (prawdziwy) 170 tys. km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sie 2014, o 19:47 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Ktos kumaty by to musla obejrzec, moze byc ze sam napinacz odmawia posluszenstwa. Generalnie diagnozy przez neta to w tym przypadku 100% spekulacji. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 10:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Najpierw przeczyscic sitko olejowe, skontrolowac napinacz bo chyba tutaj lezy problem, sprawdzic cisnienie oleju (bo moze pompa pada). Co tam jest za olej?? Znajac zycie to pewnie auto je oliwe i ktos zalal 20w50 :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 wrz 2014, o 15:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 gru 2010, o 13:30
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ
Nie zużywa oleju, ponieważ 20 tys. temu została wykonana naprawa silnika opisana w innym wątku. W każdym razie teraz między przeglądami ubywa ok. 1/4 odległości między kropkami na bagnecie.
Sprawdzenie sitka, pompy i napinacza - słuszna uwaga :ok:
Natomiast wracając jeszcze do ewentualnej wymiany rozrządu - ile powinna kosztować Waszym zdaniem taka robota? Zadzwoniłem do warsztatu i otrzymałem wycenę 400-600 zł za samą robociznę. Moim zdaniem to jednak trochę przydużo, szczególnie, że podobno w 1.8 VVTi wymiana rozrządu nie należy do bardzo skomplikowanych. A może jestem w błędzie?

W sumie zaczyna się robić drogo - zestaw ok. 1000 zł, robota powiedzmy 500 zł = 1500 zł...
Zaczynam się czuć prawie jak w Audi V6 :wow:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 wrz 2014, o 15:16 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Te dolne widelki, czyli 400 to ok a 600zl to juz faktycznie niemalo, z ciekawosci pytales ile robocizna w aso? Przynajmniej sie dowiesz ile roboczogodzin na to licza. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 07:31 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
250zl-300zl to max za robote no ale im wieksza metropolia tym ceny bardziej wywindowane. 1000zl za zestaw powiadasz... co dokladnie wchodzi w jego sklad?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 10:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 gru 2010, o 13:30
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ
Zestaw zawiera łańcuch, napinacz, dwie prowadnice.
Np. taki zestaw
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ntent.html

Są też zestawy po 800, są też po 1200. Czy polecacie jakiś konkretny zestaw?

Chyba faktycznie na początek lepiej sprawdzić, czy nie wystarczy wymiana np. samego napinacza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 07:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Za taka cene mozna kupic rozrzad ale wzbogacony o kola zebate a nie sam lancuch i dwie plozy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2014, o 11:20 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sie 2013, o 13:06
Posty: 30
Lokalizacja: Szczytno
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
pugilares napisał(a):
Zestaw zawiera łańcuch, napinacz, dwie prowadnice.
Np. taki zestaw
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ntent.html

Są też zestawy po 800, są też po 1200. Czy polecacie jakiś konkretny zestaw?

Chyba faktycznie na początek lepiej sprawdzić, czy nie wystarczy wymiana np. samego napinacza.


Witam.
Mi się udało taki zestaw wynaleźć za 298 zł a dodatkowo miał jeszcze 2 koła zębate.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda