TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 16 sie 2017, o 16:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 maja 2011, o 08:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2011, o 12:01
Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Witam,

Tydzień temu stałem się właścicielem Toyoty Avensis z silnikiem 1,8(110KM) z 99r. Autko zostało sprawdzone w ASO Toyoty w Krakowie i poza jedną usterką nie wykazało żadnych niedomagań. Ta jedyna usterka to uszkodzony katalizator. Nie wiem czy te objawy o których zaraz wspomnę są związane z katalizatorem dlatego proszę o radę i podpowiedź. Objawy z tego co ja zauważyłem wyglądają mniej więcej tak:
-Po starcie obroty wskakują na ok 1600-1800. Po pewnym czasie(2 minuty) spadają do ok 800. Jednak póżniej choć są cały czas na mniej więcej podobnym poziomie to jednak zauważalnie falują(nie przekraczając jednak 1000-1100 obrotów) Moje pytanie brzmi tak:

Co może być przyczyną takiego falowania obrotów(domyślam się że nie tylko katalizator)
I czy jest sens wymiany takiego katalizatora( czy jednak pójść na rozwiązanie tańsze i pozbyć się katalizatora zamieniając go pustą blachą?)

P.S

Będę wdzięczny za rady i podpowiedzi.

Pozdrawiam

(falujące obroty, falowanie obrotów)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2011, o 22:36 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2081
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
Jak wstawisz puchę to będzie Ci błąd wywalało na blacie no zależy też który kat jest popsuty, przynajmniej u mnie przy tym drugim jest sonda przed jeśli u Ciebie też tak jest to można myśleć... Co do falowania obrotów to przeczyść przepustnice, przepływomierz na początek. Potem można sprawdzić silnik krokowy.

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2011, o 10:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2011, o 12:01
Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Nie będzie wywalało błędu bo mam jedna sondę lambda przed kat za nie ma nic. Co do falowania obrotów to faktycznie kolega też mi radził przepustnica, przepływomierz i silnik krokowy. No nic pozostaje mi to zrobić i czekac na efekty. A czy świece mogą mieć wpływ na nierówne obroty silnika? Bo akurat świece mam na pewno do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2011, o 14:49 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2081
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
Jak masz do wymiany świece to je wymień i wtedy zobacz jak się silnik będzie zachowywał. Potem bedziem myśleć dalej :-)

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2011, o 15:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2011, o 12:01
Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Tak zrobię dzisiaj wywalony zostanie katalizator i wymienione świece. Dam znać od razu czy obroty się uspokoiły.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2011, o 19:11 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Tylko katalizator sobie zabierz . ;-) Trochę grosza za niego zarobisz i wróci się za robotę.
Pozdrówka

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2011, o 20:53 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
tematow falowanie obrotow to juz chyba naprawde sporo jest, zalecam zaczac od lektury istniejacych tematow...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2011, o 08:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2011, o 12:01
Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Ok tak jak mówiłem wczoraj został usunięty katalizator i wstawiona w jego miejsce strumienica. Głośność zwiększyła się jedynie nieznacznie prawie niezauważalnie. Albo mam tylko takie wrażenie albo troszkę zyskał na dynamice. Świece również zostały wymienione. Natomiast jeśli chodzi o falowanie obrotów to jeszcze przyjrzę się temu dokładnie dzisiaj ale wydaje mi się że problem zmalał ale nie zniknął całkowicie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2011, o 17:44 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2081
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
Mocy przybyło, też przez tydzień bez kata jeździłem więc wiem, po założeniu załapał zamułe :-D
Co do falowania to myślę że powinieneś jeszcze poczyścić to co pisałem zaczynając od przepustnicy. A w jakim stanie masz filtr powietrza ???

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 cze 2011, o 08:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2011, o 12:01
Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Filtr powietrza wymieniany był tydzień temu razem z filtrem oleju i przeciwpyłkowym. Trzeba będzie zwrócić uwagę na przepustnicę i silniczek krokowy jak to przeczyszczę to poinformuję o efektach.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 cze 2011, o 10:29 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1797
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Ja w tym motorze też miałem taki problem, wymiana świec pomogła ale nie wyeliminowało całkowicie falowania. Przepustnice czyściłem i lekko poprawiła sie moc na + ale prawie nieodczuwalnie.
Auto sprzedałem ale wydawało mi sie że był to problem jeszcze przewodów WN. Delikatne falowanie obrotów po wymianie świec juz kompletnie mi nie przeszkadzało więc nie ruszałem dalej tematu.

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2011, o 09:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2011, o 12:01
Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Faktycznie po wymianie świec problem prawie całkowicie zniknął także z falowaniem obrotów problemu już praktycznie nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2011, o 13:07 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 08:16
Posty: 35
Lokalizacja: UK-OLSZTYN
Marka: Toyota
Model: AVENSIS T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4 16v
Jezeli falowanie jest w granicach 700-800 i nie dzieje sie to gwaltownie to tak juz jest.Ja po wymianie od swiec na cewce skonczywszy tez tak mialem i sie przyzwyczailem ale jezeli faluje dosyc ostro 450-800 to zacznij od przepustnicy i krokowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2011, o 15:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2011, o 12:01
Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Dzięki za poradę ale nie falowanie delikatnie zauważalne od 650-700 także faktycznie winne były świece.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2011, o 17:59 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2081
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
no to wszystko jest już :ok:

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2011, o 14:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2011, o 12:01
Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
A jednak chyba nie do końca koniec problemów:(
Otóż faktycznie po wymianie świec falowanie obrotów na biegu jałowym ustało. Natomiast jest problem z obrotami przy włączonej klimie. Otóż przy włączeniu klimy obroty na biegu jałowym wzrastają( i to wiem że jest normalne) problem polega jednak na tym, że one nie utrzymują się na jednym poziomie tylko skaczą tak powiedzmy od 800-1100. Co może być tego przyczyną?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2011, o 18:25 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2081
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
skaczą cały czas ??? jeśli co jakiś czas podskoczą CI obroty i potem spadają to jest wszystko ok :-)

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2011, o 18:58 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1797
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
A gaśnie Ci auto albo sie dławi? Uniemożliwia Ci to sprawne ruszanie? Jeżeli nie to nie ma co szukać dziury w całym.
Ja tak miałem i nie widziałem w tym problemu.

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2012, o 14:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 12:51
Posty: 2
Lokalizacja: krk
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE
Witam szanownych forumowiczów. OD 3 lat użytkuje avensisa T22 1.6 z lpg. Auto do tej pory praktycznie bezawaryjne - ostatnio jednak zaczęło się dziać coś niedobrego. Poniżej króka historia 'choroby':

Codziennie rano auto odpala od strzału bez najmniejszych problemów. Po przejechaniu ok.3km (powiedzmy 5min) zaczyna przerywać, nie trzyma obrotów i gaśnie (niezależnie czy benzyna czy lpg). Ponowna próba odpalenia wiąże się z długotrwałym kręceniem rozrusznikiem - silnik w końcu odpala ale czasem gaśnie i trzeba kręcic dosyć długo ponownie, po odpaleniu znowu faluja obroty. Po którymś razie jest ok i można jechać dalej ale jest to katorżnicze dla akumulatora i rozrusznika, dlatego nie zamierzam tego kontynuować...co więcej auto zatrzymuje się w najmniej odpowiednim miejscu. Po dojechaniu do pracy (40km), auto stoi conajmniej 8h, potem odpala od kopa i już się to nie powtarza....dziwne.

W związku z tym, że sytuacja powtarza się cyklicznie, mniej wiecej w tym samym miescu i po takim samym czasie od odpalenia przypuszczam, że to sprawa jakiegoś czujnika...ale jakiego (temperatury, Halla?!), może coś z zapłonem (mam wrażenie, że auto jest słabsze). Check engine się nie swieci.

Jakieś 6tys km temu był wymieniany rozrząd, jednak tutaj nie upatruje się przyczyny problemu gdyż podobna sytuacja miała miejsce sporadycznie, jeszcze przed wymianą, gdy auto użytkowane było na krótkich odcinkach od porannego odpalenia (odpalając auto drugi raz trzeba było długo kręcić).

Aaaa... no i jeszcze jedno - pojawił się też problem z ładowaniem (przygasające światła, przy falujących, spadających bardzo nisko obrotach).

Czy któryś z Kolegów spotkał się z podobnym problemem? Jeśli tak to bardzo proszę o jakieś sugestie, pomysły. Sprawa o tyle pilna, że codziennie dojeżdżam daleko do pracy.

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2012, o 16:11 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Stawiam na czujnik Halla. Sprawdź też czy pasek nie przeskoczył o ząbek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2012, o 16:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 12:51
Posty: 2
Lokalizacja: krk
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE
Jutro zostawie auto u mechanika - niech sprawdzi te dwie rzeczy. Jak sprawa się rozwiąże (oby) to napisze co było nie tak.
Czy w przypadku gdyby rozrząd przeskoczył o jeden ząbek spalanie również może wzrosnąć? Zauważyłem wzrost spalania o jakieś 1-2litry/100 km

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2012, o 17:11 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Szczerze to nie wiem, ale skoro silnik pracuje nie równo i "szuka" najlepszych dla siebie warunków pracy to jest to możliwe.
Sprawdź też przy okazji alternator tj. jego ładowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2012, o 21:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 lis 2012, o 21:25
Posty: 4
Lokalizacja: Gdańsk
Marka: Toyota
Model: Carina E
Rocznik: 1992
Silnik: AT190L-ALPNKW 1.6
Witam panowie, mam problem z falującymi obrotami silnika.
W załączonym filmiku na youtube pokazuje o co chodzi, może mi ktoś doradzi jak mam rozwiązać ten problem.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LcZNmVhBZgE[/youtube]
Specyfikacja:
Toyota Carina E 92r automat, wersja Japońska.
Model: AT190L-ALPNKW JT164ATK000026671
Silnik 1.6 bez ubogiej mieszanki
Skrzynia biegów: automatyczna
Przebieg: 100tyś/km (tak-tak wiem, ale na pewno tyle ma :) )
Instalacja gazowa Elpigaz Stella Nord 4ta generacja (aktualnie elektrycznie odłączona, bo podłączyłem wszytko, tak jak Toyota miała oryginalnie) Instalacja nigdy nie sprawiała żadnych problemów.
Obrazek

Wymieniona skrzynia biegów, ale jest ustawiona w pozycji neutralnej (na luzie), dlatego nie powinna mieć wpływu na obroty silnika (tak myślę) Jednak że ten model skrzyni nie ma wejścia do podłączenia czujnika obrotów silnika nie jestem w stanie określić czy są za wysokie, (na ucho wydaje się, że tak)

Na filmiku nie mam podłączonego filtra powietrza i rezonatora dlatego, że po podłączeniu efekt pulsowania występuje, jedynie pomaga regulacja czujnikiem na przepustnicy, ale wtedy wzrastają obroty silnika i są zdecydowanie za wysokie.
Gdy zatkam dziurę w przepustnicy + przy dobrym wyregulowaniu czujnika położenia przepustnicy, mogę uzyskać mogę uzyskać normalne obroty silnika bez efektu falowania, ale tylko na kilka minut, jak się nagrzeje to pulsuje nadal.
Dodam że leci mi z rury wydechowej woda, ale wyczytałem, że to niby dobrze :cheesy:

Wymienione/naprawione:
Nowe świece
Przepustnica wyczyszczona, kolektor też.
Kopułka rozdzielacza wyczyszczona jak i sam rozdzielacz zapłonu.
Przewody i elektronika sprawdzone.
Komputer sprawny (mam 2szt.)
Skrzynka bezpieczników/przekaźników sprawna (mam 3szt.)
Olej w skrzyni i w silniku normalny poziom inne płyny też ok.
Wymienione filtry powietrza i paliwa.
Paliwo jest ok 15l w zbiorniku.
Sonda lambda odłączona (bo się rozwaliła, ale wcześniej bez niej samochód chodził ok)
Komp nie podaje żadnych informacji o błędach.
Alternator i rozrusznik wyczyszczony i sprawny.
Odłączona maglownica, pompa wspomagania i koła ( bo skrzynie wsadzałem od spodu )
Wtryskiwacze i silnik z racji małego przebiegu raczej sprawne
Wymieniona pasta silikonowa uszczelniająca górna pokrywę silnika.
Nowy katalizator.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2012, o 22:04 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Samo to, że masz odłączoną sondę to już w jakimś stopniu daje odpowiedź.
Ecu odczytuje dane ze wszystkich czujników i może się okazać, że brakuje mu właśnie sondy. Czujnikiem przepustnicy nie można od tak sobie ruszać.
Poza tym sprawdź poduszki silnika, bo jak dla mnie silnik ma za duże wibracje.

Tak czytam i oglądam ten filmik i zastanawiam się czy nie zostajemy wkręceni w jakiś żart. :chytry:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2012, o 22:16 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6908
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 811
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Z moich doświadczeń odłączenie sondy nie powoduje falowania, tylko pracę ECU w trybie "awaryjnym" i pogorszenie osiągów.
Na słuch obroty zdecydowanie za wysokie, ile pokazuje obrotomierz ?
Na pewno silnik za bardzo się buja przy zmianach obrotów, albo poduszki pourywane, albo coś odkręcone jeszcze.

Na pewno czujnikiem położenia przepustnicy nie można kręcić w dowolnych pozycjach, trzeba zajrzeć w książkę, albo poszukać na forum jak to się ustawiało.

Sprawdź w ciemności, czy kable od świec nie iskrzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2012, o 22:17 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 765
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
czujniki położenia wałka i wału sprawdzone? nie spadł żaden wąż z podciśnieniem przy przepustnicy? i ściągnij sobie instrukcje serwisowe do 4afe, są bardzo pomocne, jeżeli ogarniasz trochę angielski http://avensis.org.ru/Manual/

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2012, o 22:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 lis 2012, o 21:25
Posty: 4
Lokalizacja: Gdańsk
Marka: Toyota
Model: Carina E
Rocznik: 1992
Silnik: AT190L-ALPNKW 1.6
Nie to nie wina sondy, jak jej nie ma komputer daje swoje stałe wartości i jest ok.
Wiem że czujnikiem nie można ruszać, ale w akcie desperacji i przy widocznych efektach wykombinowałem, że coś on daje.
Komputer nie wywala żadnego błędu...
Silnik się buja bo nie ma przykręconej dolnej belki...
Jutro uszczelnię silikonem przepustnice, bo wyczytałem że to możne być efekt branie lewego powietrza.

Co do filmiku jak się ustawi w jakości HD to lepszy obraz będzie.

Węże sprawdzone i poodciskane.

Dzięki za zainteresowanie.



czujniki położenia wałka i wału sprawdzone? Raczej kiedyś w Carinie E tego nie montowali. (chyba)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2012, o 22:36 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Silikon jest dobry do umywalki, a nie do przepustnicy. Radzę nie kombinować tylko kupić uszczelki w ASO. Pewnie 30zł szt.

Poza tym jeśli nie ma rury od filtra i jego samego to jak ma dobrze pracować silnik. Tu nawet nie musi brać lewego powietrza, bo cała przepustnica jest odkryta.
Poskładaj wszystko jak należy łącznie z sondą i napisz co i jak. Jak dla mnie nie mając sondy musi wywalić błąd.
Takie rady są niestety miarodajne. :niewiem:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2012, o 22:40 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 765
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
moim zdaniem, to że zdjęty jest airbox nie ma żadnego znaczenia, tym bardziej, że zdjęty był pewnie po zdiagnozowaniu usterki ???
sprawdź jeszcze wkrętki od gazu czy są szczelne, tam może brać lewe powietrze i uszczelka kolektora. sam kolektor masz jednoczęściowy czy skręcany?

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2012, o 22:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 lis 2012, o 21:25
Posty: 4
Lokalizacja: Gdańsk
Marka: Toyota
Model: Carina E
Rocznik: 1992
Silnik: AT190L-ALPNKW 1.6
Z rurą i całym osprzętem, jest to samo...
Tak komp woła że nie widzi sondy lambda, ale skoro ją świadomie wymontowałem to nie jest błąd...
Chodzi mi o to, że innych błędów nie pokazuje.
Jutro zamówię tą uszczelkę.
A może silnik krokowy wysiadł? Jakie są jego objawy niedziałania?

Wkrętki od gazu sprawdzone, szczelne

Co do kolektora to o ten chodzi? Obrazek

Odpowiadając na pyatnie to chyba nie jest jednoczęściowy, bo można go rozkręcić.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda