TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 25 lis 2017, o 13:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 maja 2011, o 00:06 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 23:57
Posty: 47
Lokalizacja: Poznań
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 benzina
Od roku tak sobie jeżdżę Avką to tu, to tam i niedawno zdałem sobie sprawę, że wskaźnik temperatury silnika (a może powinienem napisać: wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej?) nigdy nie przeszedł ponad połowę skali. Przy rozgrzewaniu się dochodzi do połowy i stoi jak sparaliżowany. A przez ten rok bywało już różnie, i na szybko i na wolno i na bardzo wolno i w zimno i w ciepło... Nigdy nie miałem i nie nadal nie mam problemów z ogrzewaniem kabiny w zimie (po 3-4 kilometrach ciepełko już się wydostaje) czy schładzaniem w lecie. Nawet kiedy stojąc w lecie w korku włączał się wiatrak wskaźnik dalej leżał poziomo... Nie wydaje mi się to normalne, po co byłaby (nieużywana) reszta skali?

Obrazek

Mam więc do Was pytanie, czy on sobie ze mnie żarty stroi i trzeba "prądem go" potraktować, czy ja po prostu nie potrafię rozgrzać silnika? Czy u Was wskaźnik temperatury przechodzi przez połowę skali?

Szukałem po forum, kilka podobnych tematów było ale zadowalającej odpowiedzi nie znalazłem.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2011, o 06:57 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Masz sprawny termostat (i drożny układ chłodzenia) więc stabilnie trzyma temperaturę na stałym poziomie.
Być może inny egzemplarz termostatu trzymał by wskazówkę (temperaturę) milimetr wyżej.
Jeżeli wskazówka szybko dochodzi do swojej stałej pozycji i stabilnie tam stoi to bardzo dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2011, o 07:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2009, o 14:31
Posty: 186
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Sol
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
U mnie jest to samo, wskazówka po dojściu tak do ok. połowy skali stoi jak zaczarowana.
We wcześniejszym benzyniaku 1.8 VVT-i było to samo, tylko może trochę się szybciej nagrzewał niż teraźniejszy D4D 2.2

_________________
Cuộc sống giống như giấy vệ sinh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2011, o 08:37 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 604
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Avensis_T27
Model: Sedan, po FL
Rocznik: 2016
Silnik: 2RT, 1,8 PB
Ja na Twoim miejscu bym sie cieszył, że masz tak sprawny układ i termostat.
Jeśli wskazówka wskakiwała by powyżej połowy, to znaczyło by, że silnik zaczyna się przegrzewać, uwierz, że wtedy i Tobie robi się gorąco w mgnieniu oka...

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja poprzednia Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2011, o 09:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2009, o 15:57
Posty: 132
Lokalizacja: WARSZAWA
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Wszystko jest OK, to prawidłowe zachowanie wskaźnika.
Niczym się nie przejmuj i jeździj spokojnie dalej.

_________________
Nawet papier toaletowy wie, że trzeba się rozwijać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2011, o 20:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 15:34
Posty: 433
Lokalizacja: Zamość
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D POWERBOX
Być może miałeś rozbierany licznik i wskazówka była wyjmowana i źle zainstalowana i źle wskazuje. Nie przejmował bym się tym.

_________________
Obrazek Zegary mojego autorstwa:-) viewtopic.php?f=5&t=9502
Oświetlenie otoczenia samochodu viewtopic.php?f=5&t=10309 ____________________________________________________________________________________________Pomogłem? kliknij PLUSA :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2011, o 20:13 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 395
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Nie no wskazuje ok........u mnie minimalnie wyżej....pod tą górną kreską.Jak kolega piokli napisał pewnie inny termostat....lub wczesniej otwiera/zamyka.

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2011, o 23:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 23:57
Posty: 47
Lokalizacja: Poznań
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 benzina
Dzięki chłopaki za konkretne odpowiedzi, ale coś mi i tak nie daje spokoju. Ok, może i wszystko jest w porządku, ale porównajmy sobie takie dwie sytuacje:
1. Zima, -10C. Jadę sobie za miasto, spokojnie, 90km/h, korków nie ma, 5 bieg. Chłodnica smagana arktycznym wichrem skutecznie chłodzi silnik a temperatura płynu zapewne nie dojdzie nawet do 80C. Wskazówka w połowie skali.
2. Lato, +28C. Korek, żar leje się z nieba, asfalt się topi, klima włączona prawie na maxa. 1-2-hamulec-1-2-hamulec... (między nimi sprzęgło). Włącza się wentylator bo płyn osiągnął 92C i grzeje się nadal. A wskazówka w połowie skali.

No jak nic powinienem wiedzieć o zbliżającym się niebezpieczeństwie przegrzania silnika (jakieś 105C dla płynu) przez podniesienie się wskazówki. Przyznaję, może wszystko jest w porządku a ja czepiam się szczegółów, ale po porostu zastanawiam co muszę robić silnikowi, żeby przekroczyć tę cholerną połowę skali?

Chyba że... jak piszecie sprawny układ da sobie radę w każdych warunkach a wskaźnik pójdzie do góry jak coś nawali w układzie chłodzenia: niski poziom płynu chłodniczego, niesprawny wiatrak, itp... Wymyśliłem też taką teorię o nieliniowej skali. Wyobraźmy sobie, że na skali są cyferki z temperaturą, na samym dole jest 60 a w okolicach środka gdzie zazwyczaj wskazówka się zatrzymuje skala się zagęszcza i na krótkim odcinku jest powiedzmy od 70 do 95 stopni C aby na samym szczycie osiągnąć 110.

Ojciec podpowiedział mi ciekawy test, odpiąć czujnik i włożyć go do wrzątku. hehe :brewki: oj, będzie się działo :szatanek:
Spoko, bez obaw, nie wiem gdzie ten czujnik jest a tym bardziej jak go wymontować.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 06:44 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Przy osiemdziesięciu paru stopniach otwiera Ci się termostat.
Nie ma znaczenia czy jest mróz czy upał, zmienia się tylko czas nagrzewania i stygnięcia.
Jeżeli płyn próbuje zagrzać się powyżej 90C to włącza się wentylator i dupa blada, płyn nie ma szans na więcej jak te ~90C. Nigdy tam 105C nie zobaczysz, chyba że przy zapchanej chłodnicy lub nie otwierającym się termostacie.
Przy arktycznych mrozach termostat przymyka obieg chłodnicy i bez problemów osiemdziesiąt pare stopni masz w obiegu.

Kolego mjakubczyk,
fakty są takie że masz sprawny termostat :ok:
i nic na to nie poradzisz, że wzorcowo stabilizuje Ci temperaturę.

Jak chcesz żeby Ci temperatura bujała się od 80 do 105C to zamontuj popsuty termostat i jeszcze w chłodnicę czegoś wsyp, żeby ją zapchać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 08:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2009, o 15:57
Posty: 132
Lokalizacja: WARSZAWA
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
mjakubczyk napisał(a):
Dzięki chłopaki za konkretne odpowiedzi, ale coś mi i tak nie daje spokoju. Ok, może i wszystko jest w porządku, ale porównajmy sobie takie dwie sytuacje:
1. Zima, -10C. Jadę sobie za miasto, spokojnie, 90km/h, korków nie ma, 5 bieg. Chłodnica smagana arktycznym wichrem skutecznie chłodzi silnik a temperatura płynu zapewne nie dojdzie nawet do 80C. Wskazówka w połowie skali.
2. Lato, +28C. Korek, żar leje się z nieba, asfalt się topi, klima włączona prawie na maxa. 1-2-hamulec-1-2-hamulec... (między nimi sprzęgło). Włącza się wentylator bo płyn osiągnął 92C i grzeje się nadal. A wskazówka w połowie skali.


Właśnie tak działa termostat, że niezależnie od temperatury zewnętrznej ma za zadanie utrzymać temperaturę na jednakowym poziomie.
Zapewne włącza się przy dużo niższej temperaturze co podajesz.

_________________
Nawet papier toaletowy wie, że trzeba się rozwijać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 08:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sty 2010, o 02:12
Posty: 154
Lokalizacja: M.M
Pochwały: 2
Marka: TOYOTA
Model: T27
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8PLPG/Pb
Widzę że kolegę dziwi , że coś dobrze działa,ale to taka już "przypadłość " :-D Naszych Avenek.
Wiem bo miałem kiedyś Peugeota, i tam się nie dziwiłem ze ciągle coś nie działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 10:20 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 22:12
Posty: 1633
Lokalizacja: Rydułtowy
Pochwały: 30
Marka: Opel
Model: Vectra CDTI+VIRUS
Rocznik: 2008
Silnik: 181hp 400nm
Mnie też dziwiła ta wskazówka poniżej połowy na początku, użytkowania i włączający się niekiedy wentylator. Ten typ tak ma i jest dobrze :-D.

_________________
Jak tu patrzysz to oceń moją białą damę przez link poniżej:

WHITE VECTRA CARAVAN
Akwarystyka profesjonalna. zakładanie i pielęgnacja akwariów roślinnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 17:35 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 395
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Jak chcesz to daj auto ja Ci popsuję skoro znudziło Cię,że jest wszystko ok :jezyk:

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 20:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 20:00
Posty: 114
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1,8 benzyna
Szczerze mówiąc to ja też do tej pory się dziwiłem, że tak ładnie wszystko działa ale odkąd mam Ave już mnie to nie dziwi.

PS. Wcześniej był francuzik

_________________
gdzinek

Moje autko Ave in black zapraszam do oceny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 23:26 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 23:57
Posty: 47
Lokalizacja: Poznań
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 benzina
Dobra, przekonaliście mnie. Dziękuję za cierpliwość!
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2012, o 22:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 11:02
Posty: 8
Lokalizacja: Częstochowa
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 automat
U mnie też wskazówka jest jak na zdjęciu. Fajnie, że znalazłem ten wątek, bo wkurzało mnie to położenie. We wszystkich innych samochodach było zawsze dokładnie na połowie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2012, o 10:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2012, o 08:59
Posty: 496
Lokalizacja: głogów
Marka: toyota
Model: T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 benzyna
u mnie jest identycznie nie szukaj awarii w końcu masz toyotę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2017, o 14:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 lut 2017, o 14:23
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis Ii
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8
Witam. Ja mam problem bo moja toyota nagrzewa sie do polowy wskaznika i czesto wskazkik po 30 min spada o 20 stopni


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2017, o 08:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 kwi 2016, o 11:11
Posty: 10
Lokalizacja: Strzegom
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1ZZ-FE
Sprawdz płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrownawczym. Jak ok to wymiana termostatu , temperature nasze autka powinny trzymac bez spadku w czasie jazdy. Termostat pozostał otwarty na dużym obiegu i tak się dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2017, o 12:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 mar 2017, o 12:39
Posty: 2
Marka: bmw
Model: bmw i8
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0 benzyna
wydrukować schować do schowka w aucie tudzież bagajera :auto:


วิธีเล่นบาคาร่า


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 21:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 lut 2017, o 22:21
Posty: 9
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
U mnie również nie przekracza połowy skali. Czy to trasa czy miasto po nagrzaniu stoi jak przyklejona 2-3 mm przed połową skali. Rozumiem że takie wskazanie jest ok?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 22:35 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, o 21:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 lut 2017, o 22:21
Posty: 9
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda