TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 sie 2018, o 07:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sty 2010, o 12:02 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
hubig napisał(a):
Przy kilkunastu stopniach mrozu czas działania świec może sięgać nawet 2 minut (grzeją nawet jeszcze chwilę po uruchomieniu silnika).


nieprawda! bzdury. grzeją max kilka sekund! czas grzania jest obliczany przez kompa w zależności od temp otoczenia, i koniec grzania następuje wraz z zgaśnięciem kontrolki. to, że świece są jeszcze ciepłe po grzaniu nic nie znaczy


wydzielilem z tego tematu: http://avensis.info/viewtopic.php?t=107 ... &start=330 wrc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sty 2010, o 14:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
wtom napisał(a):
nieprawda!
prawda, po zgasnieciu kontrolki prad na listwie jest dalej, w ten sposob przyspiesza sie nagrzewanie motoru, bodajze w watku o swiecach zarowych sa wyniki eksperymentow jednego z posiadaczy d4d, ktory ten temat doglebniej rozkminil

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2010, o 00:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 cze 2007, o 08:40
Posty: 73
Lokalizacja: Czeladź
wrc napisał(a):
wtom napisał(a):
nieprawda!
prawda, po zgasnieciu kontrolki prad na listwie jest dalej, w ten sposob przyspiesza sie nagrzewanie motoru, bodajze w watku o swiecach zarowych sa wyniki eksperymentow jednego z posiadaczy d4d, ktory ten temat doglebniej rozkminil

pozdr :-D


W tym wypadku wtom ma rację.
Napięcie na świecach żarowych (tych od grzania cylindrów) znika z chwilą zgaśnięcia lampki kontrolnej (sprawdzone empirycznie), czas grzania zależy od aktualnej temperatury silnika (otoczenia)
To o czym piszesz to 3 dodatkowe świece żarowe umieszczone w bloku silnika, które dostają napięcie z chwilą gdy pokrętło temperatury nawiewu ustawisz na max - wtedy to obroty silnika wzrastają do ok. 1200, aby wyrównać znaczne zapotrzebowanie instalacji elektrycznej.
Załączenie tych 3 dodatkowych świec ma przyspieszyć grzanie silnika.
Zanim coś napiszesz to sprawdź dokładnie, opieranie się na opiniach innych może być mylące.

_________________
MISTER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2010, o 01:11 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
mister napisał(a):
Napięcie na świecach żarowych (tych od grzania cylindrów) znika z chwilą zgaśnięcia lampki kontrolnej (sprawdzone empirycznie)

robilem probe w tdi 90 ps stare dobre 1Z i swiece grzaly dalej mimo ze motor chodzil
ale moze w avce jest inaczej...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2010, o 11:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
mister napisał(a):
W tym wypadku wtom ma rację.
pozostaje mi samemu przeprowadzic probe, poniewaz chce sprawdzic swiece to mam ku temu okazje, o wynikach dam znac

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2010, o 13:16 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 cze 2007, o 08:40
Posty: 73
Lokalizacja: Czeladź
wrc napisał(a):
mister napisał(a):
W tym wypadku wtom ma rację.
pozostaje mi samemu przeprowadzic probe, poniewaz chce sprawdzic swiece to mam ku temu okazje, o wynikach dam znac

pozdr :-D


A ja właśnie przejrzałem manual serwisowy i wszystko mam jasne:

- napięcie na świecach żarowych pojawia się po przekręceniu kluczyka w pozycję ON i jest tam przez parę sekund w zależności od temperatury silnika

- po odpaleniu silnika napięcie na świecach żarowych pojawia się znów, ale tym razem może to być nawet do 2 minut również w zależności od temperatury silnika.

Widać to doskonale na wykresie:

Obrazek

_________________
MISTER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2010, o 15:24 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
a wiec jednak grzeja po odpaleniu, mimo wszystko eksperymentow nie odwolalem, moze je odwolac tylko mroz ;-)

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2010, o 15:42 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 cze 2007, o 08:40
Posty: 73
Lokalizacja: Czeladź
wrc napisał(a):
a wiec jednak grzeja po odpaleniu, mimo wszystko eksperymentow nie odwolalem, moze je odwolac tylko mroz ;-)

pozdr :-D


Wcześniej napisałeś:

Cytuj:
prawda, po zgasnieciu kontrolki prad na listwie jest dalej, w ten sposob przyspiesza sie nagrzewanie motoru, bodajze w watku o swiecach zarowych sa wyniki eksperymentow jednego z posiadaczy d4d, ktory ten temat doglebniej rozkminil


To nie jest prawdą bo przed rozruchem silnika napięcie na świecach pojawia się tylko na kilka sekund - tyle ile świeci lampka na tablicy (zresztą słychać to odgłosie pracy przekaźnika świec)
Po rozruchu silnika napięcie na świecach pojawia się znowu, ale np przy temperaturze silnika 30 stopni praktycznie na parę sekund i chodzi tu głownie o podgrzanie komory spalania w pierwszych chwilach po rozruchu, a nie o przyspieszenie wzrostu temperatury silnika bo do tego służą 3 świece umieszczone w bloku silnika.
Doświadczeń nie musisz robić (chyba, że dla siebie) bo z wykresów i opisu wynika wyraźnie jak jest.

Pzdr

_________________
MISTER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2010, o 15:49 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ok, wszystko jasne, faktycznie nie zostalo sprecyzowane ze chodzi o to ze swiece grzeja dalej dopiero po uruchomieniu silnika, i to moglo spowodowac nieporozumienie, a skoro i tak chce do swiec zajrzec, to przeprowadze maly eksperyment ;-)

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2010, o 17:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 wrz 2007, o 19:46
Posty: 202
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T22 FL kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2,0 D4D
mister napisał(a):
z wykresów i opisu wynika wyraźnie
a ja myślę, że jednak warto to poprzeć doświadczeniem, co z okresem między zgaśnięciem kontrolki a uruchomieniem silnika, bo dla mnie też to jest niejasne... Świece grzeją nieprzerwanie, czy zasilanie jest odcinane aż do chwili zaskoczenia silnika?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2010, o 17:07 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
nic, po zgaśnięciu nie grzeją, zresztą słychać jak przekaźnik odpuszcza. po odpalemiu dopiero dogrzewają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2010, o 17:12 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 14:42
Posty: 39
Lokalizacja: Puławy
jeżeli chcecie sprawdzić czy dalej grzeją po zgaśnięciu kontrolki na desce to odczekajcie jeszcze ok 10 sek. i zobaczycie, że po tym czasie wszystkie swiecące sie kontrolki zaczną świecić mocniej na desce (słychać też jest ciche kliknięcie) i to będzie moment jak świece przestaną sie nagrzewać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2010, o 22:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2007, o 21:00
Posty: 316
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: T25 / T27 KOMBI
Rocznik: 2011
Silnik: D4D
Kolega GRZCZO ma rację , tamtej zimy już to sprawdzałem z ciekawości jak to jest . Podłączyłem żarówkę pod listwę świec i mimo iż kontrolka świec na desce zgaśnie to żarówka nadal świeciła przez około 10sekund , przy wyłączeniu się świec słychać też rozłączenie przekaźnika który znajduje się przy filtrze paliwa.. Po odpaleniu silnika żarówka znów się zaświeciła na około 15 sekund ale kontrolka na desce już nie. Test na T25 D4D .
A wydaje mi się że warto poczekać aż do rozłączenia przez przekaźnik grzania świec bo to jest pobór prądu około 30A i jak odpalamy auto to w momencie gdy grzeją jeszcze świece to rozrusznik dostaje mniejszy prąd . Ja zawsze czekam aż przekaźnik rozłączy grzanie , słychać go .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2010, o 01:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 23 lip 2008, o 11:24
Posty: 182
Lokalizacja: Trzebinia
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: D-4D
W mojej Avce (2004, 116 PS) napięcie na listwie zanika z chwilą zgaśnięcia kontrolki - sprawdzałem osobiście Voltomierzem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2010, o 10:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 lis 2009, o 22:10
Posty: 22
Lokalizacja: Paryz/ Sandomierz
No ale z tego co na wykresie powyzej to chyba wynika ze czas grzania swiec zalezy glownie od temperatury zewnetrznej (a co za tym idzie rowniez temperatury "zimnego" silnika) wiec przy siarczystym mrozie silnik moze byc jeszcze po odpaleniu "dogrzewany" , a taki stojacy w garazu jedynie przez czas swiecenia kontrolki. Moze stad te roznice?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2010, o 13:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 sie 2009, o 23:05
Posty: 6
Lokalizacja: Małopolska
ZORBA napisał(a):
Kolega GRZCZO ma rację , tamtej zimy już to sprawdzałem z ciekawości jak to jest . Podłączyłem żarówkę pod listwę świec i mimo iż kontrolka świec na desce zgaśnie to żarówka nadal świeciła przez około 10sekund , przy wyłączeniu się świec słychać też rozłączenie przekaźnika który znajduje się przy filtrze paliwa.. Po odpaleniu silnika żarówka znów się zaświeciła na około 15 sekund ale kontrolka na desce już nie. Test na T25 D4D .
A wydaje mi się że warto poczekać aż do rozłączenia przez przekaźnik grzania świec bo to jest pobór prądu około 30A i jak odpalamy auto to w momencie gdy grzeją jeszcze świece to rozrusznik dostaje mniejszy prąd . Ja zawsze czekam aż przekaźnik rozłączy grzanie , słychać go .

Witam -jestem nowym na tym forum który posiada Toyotę Avensis T22 D4D 2002 rok. Czytając te posty postanowiłem dzisiaj sprawdzić jakość świec i czas ich grzania.Ponieważ przy większych mrozach powyżej -12 słabo paliła.Otóż po wymontowaniu jednej z nich i zakręceniu "do góry nogami"okazało się że gaśnie dopiero po "pstryknięciu" przekaźnika, a nie po zgaśnięciu kontrolki.Więc jest sens odczekania aż rozłączy dopiero przekaźnik bo w tym momencie naprawdę są rozpalone do czerwoności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2010, o 14:18 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 cze 2007, o 08:40
Posty: 73
Lokalizacja: Czeladź
ratownik27 napisał(a):
Otóż po wymontowaniu jednej z nich i zakręceniu "do góry nogami"okazało się że gaśnie dopiero po "pstryknięciu" przekaźnika, a nie po zgaśnięciu kontrolki.Więc jest sens odczekania aż rozłączy dopiero przekaźnik bo w tym momencie naprawdę są rozpalone do czerwoności.


U mnie przekaźnik puszcza praktycznie równo ze zgaśnięciem lampki.

_________________
MISTER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2010, o 15:58 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
mister napisał(a):
U mnie przekaźnik puszcza praktycznie równo ze zgaśnięciem lampki.
ja dzis sprawdzalem, i nastepuje to ok 4-5 sekund po zgasnieciu lampki
ratownik27 napisał(a):
Więc jest sens odczekania aż rozłączy dopiero przekaźnik bo w tym momencie naprawdę są rozpalone do czerwoności
tak, sens jest zdecydowanie, moja po dwoch 10-cio sekundowych sekwencjach grzania swiec pali bardzo dobrze, stad tej zimy na mrozach tak auto odpalam, poprzedniej odpalalem po zgasnieciu kontrolki i zapalala najczesciej za ... drugim razem, teraz od strzala :ok:
wlasne ekspermenty odwolalem, nie bede grzebal w aucie przy -10 ;-)

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2010, o 14:23 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 19:56
Posty: 50
Lokalizacja: Suwałki
witam, to w takim razie jakie ma zastosowanie ta kontrolka ? Skoro świece grzeją nadal po jej zgaśnięciu ? To tylko w celach serwisowych, czyli jak zgaśnie, to świece są sprawne ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2010, o 14:33 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
decek_1984 napisał(a):
witam, to w takim razie jakie ma zastosowanie ta kontrolka ? Skoro świece grzeją nadal po jej zgaśnięciu ? To tylko w celach serwisowych, czyli jak zgaśnie, to świece są sprawne ?

Nie, według instrukcji zaleca się po prostu uruchomienie silnika po zgaśnięciu kontrolki. A inną sprawą jest praktyka - wynikająca z tego, że po zgaśnięciu kontrolki wciąż na świecach jest napięcie. Znika dopiero po wyłączeniu owego przekaźnika - czyli wtedy świece rzeczywiście przestają grzać.

Zgaduję, że kontrolka gaśnie, kiedy świece nagrzeją się do jakiejś tam temperatury - nie wiem, jak jest naprawdę. W każdym razie moment zgaśnięcia kontrolki jest w pewnym sensie zalecanym przez producenta momentem uruchomienia silnika :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2010, o 15:51 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
mi kontrolka gaśnie dokładnie jak przekaźnik odpuszcza, bo to jest jednocześnie sterowane. co do grzania po odpalanieu to zupełnie inna sprawa. kontrolka ma świecić i informować o podgrzewaniu wstępnym silnika aby wogóle odpalił. jak odpali to to czy grzeją czy nie ma już drugorzędne znaczenie i informacja w postaci kontrolki jest bezzasadna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2012, o 01:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 mar 2012, o 00:33
Posty: 6
Lokalizacja: Liverpool
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 diesel
Misie odkopuje ten temat bo nie znalazlem innego ... chodzi mi o to zeby mi ktos powiedzial w ktorym miejscu jest kontrolka to swiec... bo posiadam avensis 2004 rok nie wiem ile koni ani nic wiecej w sumie, i nie widzialem jej nigdy tej kontrolki ... pytanie czy kontrolka nie dziala czy tak szybko gasnie ze jej nie zauwazam ? nie mam problemow z paleniem w sumie to najwiekszy minus jaki mialem to bylo -1 to nic no ale lepiej zapobiegac niz leczyc ^^


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2012, o 16:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 472
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Witam. Ma 116 koni. Kontrolka świec żarowych na pewno jest. Włącz zapłon i zobacz czy sie zapala, jeśli tak tzn że grzeją swieczki, po jej zgasnieciu możesz odpalić autko, ale lepiej jak poczakasz aż tzw przekaźnik rozłączy prąd ze świec - słychać bedzie takie ciche "pyk" z okolic skrzynki bezpiecznikow spod maski. Jesli do -10 zapala bez problemu, daj sobie spokój. Jeśli powyżej są problemy - sprawdź świece :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2012, o 15:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 14 mar 2012, o 22:11
Posty: 72
Lokalizacja: brzesko
Marka: toyota
Model: avensis t25
Rocznik: 2005
Silnik: 2,2 d-cat
witam ponownie dzis koles mi sprawdzal te swiece i kazda grzeje wiec sa sprawne ale mam taki problem ze kontrolka w srodku swieci sie przez ok 2 sek a jak koles sprawdzal to one grzeja gdzies przez 12 sek co moze byc prosze o podpowiedz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2012, o 15:46 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
2sek/12sek
tak właśnie ma być, tak to właśnie działa, pisaliśmy o tym w tym wątku i jeszcze wykresiki podawaliśmy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2012, o 16:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 14 mar 2012, o 22:11
Posty: 72
Lokalizacja: brzesko
Marka: toyota
Model: avensis t25
Rocznik: 2005
Silnik: 2,2 d-cat
kurde wiec myslalem ze cos jest nie tak bo na -8 nie zapalil a na -4 tak dzis bylo -2 i zapalil ale zaraz po odpaleniu zaswiecily sie 3 kontrolki check i dwie inne kurde nie jestem w polsce i probuje wlasnymi silami cos poradzic ale bez pomyslu jestem prosze podpowiedzcie cos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2012, o 17:58 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
kolego szkoda naszych spekulacji, odczytaj bledy, to moze byc sprawa banalna, moze byc powazna, ze tytulowymi swiecami moze nie miec nic wspolnego, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2012, o 18:19 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Odłącz akumulator na kilka minut, błędy się skasują.
Jeżeli błędy wrócą, trzeba podłączyć Ave pod komputer i odczytać te błędy.
O błędy pytaj w odpowiednich wątkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2012, o 21:30 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 14 mar 2012, o 22:11
Posty: 72
Lokalizacja: brzesko
Marka: toyota
Model: avensis t25
Rocznik: 2005
Silnik: 2,2 d-cat
wiecie jeszcze jedna sprawa ktora moze miec powiazanie z nie paleniem autka a wiec teraz zauwazylem ze temp.zewn pokazuje 7 stopni na plusie a tak naprawde jest ok -3 przekrecilem kluczyk i swiece zarowe zaswiecily sie na doslownie ulamek sekundy wiec moze termometr jest zepsuty i jedno z drugim jest powiazane ewent. gdzie szukac czujnika temp. zewn?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2012, o 21:43 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
jak zdejmiesz te oslony od gory chlodnicy 3 czesciowe aku abs itp i od zamka maski spojrzysz lekko w dol to widac , jak pomylilem z innym autem to sorry ale na 99% to tam...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda