TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 28 cze 2017, o 15:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 365 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 maja 2016, o 08:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2012, o 12:44
Posty: 306
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25- Mazda 6
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 D-Cat 130kW
Bialy dym to nie tragedia, widac ze cos sie dzieje...hahaha, gorzej jest jak masz zapchane rureczki i wywala blad.
Co do tematu paliwo: nie ma znaczenia, bo leje powiedzmy dobre i tez dymie, nie jezdze w PL tylko DE.

@jozef

jak jezdziles z testerem do testu, to mogles "wymusic" wypalanie, chyba cie technik z ASO nie poinformowal.

DPF nie jest tragiczny tylko go trzeba zrozumiec i opanowac, a nas uzytkownikow traktuja jak "baranow" (bo my nic nie wiemy tylko sie skazymy).

Moj Aven tez zakopci na bialo, ale co z tego....jebie siara(zgnite jaja), wiec chce/lub przebiega wypalanie, kierowcy za mna sie lapia za glowe, ale to nie moj problem....hahaha


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2016, o 11:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 141
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Wypalanie można wymusić - to wiem. Wypalanie wymuszono, jak samochód wszedł w tryb awaryjny z powodu zapchania DPF-a. Ja jeździłem na testy nie dlatego, żeby wymusić wypalanie (samochód nie był w trybie awaryjnym), ale dlatego, żeby obserwować temperaturę na DPF-ie (i inne parametry) w zależności od techniki jazdy i żeby upewnić się, czy moje wnioski wynikające z obserwacji wielkości chwilowego spalania pokrywają się z rzeczywistym stanem procesu zachodzącego w DPF-ie. Jak pisałem wcześniej:
1) jeden raz pojechałem na testy, gdy wg mnie dopiero rozpoczął się proces wypalania (samochód był w trybie wypalania DPF-a, ale nie był w trybie awaryjnym), i rzeczywiście tester potwierdził ten stan;
2) drugi raz pojechałem, by sprawdzić, czy technika jazdy ma wpływ na podniesienie temperatury DPF-a; jak już napisałem - profilaktyczna technika jazdy nie ma wpływu na rozpoczęcie wypalania DPF-a; o rozpoczęciu procesu wypalania decyduje wyłącznie ECU na podstawie odczytanych różnych parametrów, niekiedy nawet, gdy DPF nie wymaga jeszcze wypalania z powodu zapchania, a tylko profilaktycznie. Żadne obiegowe od czasu do czasu "przelatanie" samochodu nic nie daje, jeśli ECU nie da polecenia wypalania na podstawie własnych obserwacji. "Przelataniem" samochodu nie zmusi się ECU do wydania przez niego takiego plecenia. Samemu można wymusić proces wypalania DPF-a tylko jazdą pod bardzo dużym obciążeniem, np. w górach i z dużym bagażem (osobowym lub/i materialnym), kiedy silnik pracuje w bardzo trudnych warunkach i siłą rzeczy to wymusi podniesienie temperatury spalin, w tym w DPF-ie, przynajmniej do ok. 500 st. C, co jednak nie zapewni całkowitego wypalenia sadzy. Do jej całkowitego wypalenia potrzeba przynajmniej 600 st. C. Nie wiem, czy w tak trudnych warunkach jazdy jest w ogóle możliwe uzyskanie takiej temperatury.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2016, o 21:40 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Orientujesz sie jakie sa to dokladnie parametry ktore w ecu wywoluja decyzje o wypaleniu? pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2016, o 22:40 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 649
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
główny i podstawowy to ciśnienie różnicowe na DPF. Ale podstawą do włączenia procedury jest też temperatura silnika, temperatura spalin, poziom paliwa w zbiorniku i brak błędów w ECU. Nie ma problemu z wywołaniem procedury również na postoju, zatem nie obciążenie jest czynnikiem wpływającym na temperaturę spalin i tym samy osiągniecie odpowiedniej temperatury w DPF.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2016, o 22:56 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Ok widze jak w innych systemach malo paliwa w baku I nici z wypalania... pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2016, o 09:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2012, o 12:44
Posty: 306
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25- Mazda 6
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 D-Cat 130kW
Mialem zapchana rureczke w Verso(130kW), jak dobrze pamietam comp wywalil blad P2002, w ASO odrazu powiedzieli ze to filtr do wymiany....3000 euro z robocizna, ale zanim wydalem ta sume to zainteresowalem sie ta sprawa, okazuje sie ze toyka zrobila techniczny blad i nie wzywala auta do serwisu.
Tak po cichaczu zaczeli wbudowywac szersze rureczki, ktore sie nie upychaly, koszt z robocizna w Aso 140 euro.
Te rureczki mierza cisnienia w DPF : przed i za.

Poszedlem na latwizne, odwiedzilem swego mechanika i podlaczylem komperesor(porzadny) i przedmuchalo rurke.
Caly czas komp mial blad P2002...i trybu awaryjnego nie bylo, auto mialo normalnego kopa......i po 50 km jazdy sam sie wypalil i lampki na desce rozdzielczej zgasly.

Czy comp wykasowal blad nie wiem, ale Verso bylo sprawne.

Oczywiscie w Aso nic nie mowilem bo mialem gwarancje, i filtr zostal wymieniony na nowy......
Wiec nadal sadze ze filtry nie siadaja, tylko ASO chce zarobic.

Owa sytuacje opisywalem na forum, ale ASO ma wiecej mozliwosci jak my szaraki, nastepna sytuacja jest ECU, i tu calej prawdy nie znam, jest jedna wersja co ponoc usuwa kopcenia "bialego" ale ponoc silnik glosniej chodzi.

Jak masz fajne kontakty w ASO to ich tam mecz, ja juz trzecie ASO zmieniam, dlaczego bo w kazdym sie co innego dowiaduje.

Moja Avka fajnie chodzi, a verso juz nie posiadam, bo uszczelka poszla pod glowica (teraz mazda6 i tu sie znow ucze co oni dla mnie przyszykowali).

Chcialem sobie kupic kiedys org. "tester", ale cena mnie przerazila i szarakowi go nie sprzedaja tylko firme musze miec......chore uklady.

Auta u mnie sa zawsze serwisowane w ASO, verso przyzylo 207k km, na Avce mam 100k km i zobaczymy jak bedzie dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2016, o 10:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 141
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
wrc - jakie wszystke parametry ECU zbiera, żeby dać polecenie wypalania DPF-a - nie wiem. Na pewno stopień zapchania DPF-a. To są chyba "tajemnice" producenta. Różni producenci mogą stosować/wymyślić różne systemy, co wynika z mojej ogólnej wiedzy podręcznikowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2016, o 17:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2015, o 20:08
Posty: 294
Lokalizacja: Zielona Góra
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: D-cat
niewiem czy akurat w toyocie tak jest, ale w koreańskich autach badz niektorych japoncach

wymagana jest temperatura robocza silnika na poziomie 94 celsjusze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2016, o 18:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 141
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Przy najbliższym wypalaniu DPF-a w mojej Toyocie podłączę laptopa i sprawdzę dokładnie temperaturę silnika w momencie rozpoczęcia jego wypalania. Dzisiaj właśnie miałem kolejne wypalanie DPF-a.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2016, o 05:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Kiedys o tym z kolega troche dyskutowalismy i ze w pewne rzeczy nie wierzyl sciagnelismy z neta serwisowke dpf do mercedesa. Na bank brano tam pod uwage stopien zachania filtra, temp. silnika, ilosc paliwa w baku, predkosc obrotowa silnika. Pierwsza proba wypalenia byla cos kolo 60%, przy ok. 90% przejscie w tryb awaryjny. Dodatkowo niby zapisywano warunki (ile w miescie itd.). Toyota ma inny system ale pewnie podobne dane zbiera. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2016, o 22:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 sie 2014, o 19:17
Posty: 244
Lokalizacja: GD
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD
Witam,

juz 3 raz zapalila mi sie choinka na desce z bledem P2002.
Filtr byl juz 2 razy wypalany w ASO przez poprzedniego wlasciciela wiec wydaje mi sie ze kolejne wypalanie nie ma sensu na dluzsza mete...
Ma ktos z was dobre doswiadczenie z wycieciem DPFa w swojej toyocie?

Dzwonilem do V-techa w Szczecinie - zaproponowali wyciecie + nowy program..
V-tech Pomorze zaproponowal sprawdzone rozwiazanie - emulator.
i tu i tu koszt okolo 1800 zl.

Ktos cos doradzi? Poleci? Odraczi? ;-)
Wycinał ktoś może w okolicach trójmiasta?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2016, o 18:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2012, o 12:44
Posty: 306
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25- Mazda 6
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 D-Cat 130kW
Masz rureczki drozne?

To sa rurki przed i za filtrem, ktore mierza cisnienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2016, o 02:49 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 kwi 2011, o 14:54
Posty: 719
Lokalizacja: Wiedeń
Pochwały: 48
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D
Niedawno po raz drugi zapchal mi sie dpf przy 224 tys. km (pierwszy raz przy 167 tys. km) z ta roznica, ze tym razem auto nie chcialo wyjsc z trybu awaryjnego. Za pierwszym razem mechanik czyscil (czy wypalal) dpf na aucie przy pomocy plynu do mycia posadzek, a za drugim razem inny mechanik stwierdzil, ze jest zbyt zapchany na wypalanie, wiec go wymontowal i wyczyscil. Przejechalem 10 tys. km i auto dziala bez zarzutow.

_________________
jest: MSS 1.6 & Toyota Avensis 2.0 D4D
było: Mitsubishi Carisma GDI

Zapraszam na naszego bloga podróżniczego: motoyage.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2016, o 20:04 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 sie 2014, o 19:17
Posty: 244
Lokalizacja: GD
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD
A ile zaplaciles za taka operacje? Bo z tego co kojarzę masz ten sam silnik co ja, a u mnie samo mechaniczne wymontowanie w/w filtra kosztowalo 700zl. Roboty na caly dzien, bardzo tam ciasno i ciezko sie dostac bo filtr jest umoejscowiony pomiedzy grodzia a silnikiem. trzeba bylo od dolu - cytuje mechanika "zdjąć wozek i podwieszac skrzynie biegow".
Elektronicznie filtr byl odlaczony w zakladzie, ktory sie tym specjalizuje, ale mechanicznie nie dali rady.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lis 2016, o 19:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 paź 2016, o 15:43
Posty: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis t 25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-CAT
Jak tam Panowie jakieś nowe wieści?Ja jestem przed demontażem tego g. i jak chcecie zrobię jakiś filmik żeby pomóc ludziom,którzy nie chcą dać się wyd.ymać zachłannym mechanikom.Tuner,który pracuje w firmie zajmującej się oprogramowaniem dał mi radę żeby umyć filtr pod dużym ciśnieniem wodą (forumowicze mający znajomości w straży pożarnej mają łatwiej :) ).Plan mam taki: zdemontuję tego skur...na wykąpie w chemii do dpf i pod ciśnienie :) Zdam relację jak poszło...Pozdrawiam wszystkich tu zaglądających.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lis 2016, o 19:55 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 649
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
zrób, oczywiście że poskutkuje, na jakieś pół roku

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2016, o 00:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2011, o 19:21
Posty: 232
Lokalizacja: Chorzów
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-cat 177KM
jak już go wyciągniesz to go wytnij. na tij robić dwa razy te same robote bo te mycie na długo nie pomoże. sam wyrwałem chwasta i mam spokój.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
____________________________________________________________
Pomogłem? Prosze o <plusik> nic to nie kosztuje ►
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2016, o 22:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 lis 2012, o 00:21
Posty: 20
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Witam. ja czyściłem filtr w tej firmie,http://www.dpf-technologies.com/kontakt.html dają roczna pisemna gwarancje, koszt 350 pln
miałem 6,5 kPa na biegu jałowym teraz jest 0,2 kPa mówią że przywracają stan fabryczny filtra.jedynym problemem jest wyjecie, trzeba zwalać belkę inaczej nie wyjdzie.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2016, o 10:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2016, o 21:04
Posty: 23
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 D4D DCAT 177KM
Witam
No i mnie dopadło dymienie przy 174000km
na rozgrzanym silniku pierwszy raz to mi się zdarzyło w lipcuna skrzyżowaniu w mieście, mowie sru pewnie się wypala itp. Potem długo długo nic aż do września znów puścił biała chmurę za sobą, a teraz praktycznie co wyjazd i rozgrzanie silnika w mieście czy tez na trasie ok 200-300km potrafię zostawiać za sobą zasłonę dymną...:( aż wstyd jechać.

Do tego spalanie w cyklu mieszanym 8,9-9.8 l/100 o zgrozo:) na trasie jak zejdę do 8,5 to jest max nie szaleje itp staram się jeździć normalnie ale wg mnie to i tak dużo, za dużo:)

Wiec postanowione będzie operacja wycięcia tego "raka" i emulator
W Poznaniu w DPF SERWIS tak jak chłopaki tu polecali na forum
Koszt 1200-1500zl Heh prezent na święta:)
Mam nadzieje ze to raz na zawsze zamknę etap dymienia i problemów z tym dziadostwem.
Postaram się opisać swoje odczucia po zabiegu i dalszej eksploatacji:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2016, o 12:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 267
Pochwały: 32
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Gajowy30 napisał(a):
Witam
No i mnie dopadło dymienie przy 174000km
na rozgrzanym silniku pierwszy raz to mi się zdarzyło w lipcuna skrzyżowaniu w mieście, mowie sru pewnie się wypala itp. Potem długo długo nic aż do września znów puścił biała chmurę za sobą, a teraz praktycznie co wyjazd i rozgrzanie silnika w mieście czy tez na trasie ok 200-300km potrafię zostawiać za sobą zasłonę dymną...:( aż wstyd jechać.

Do tego spalanie w cyklu mieszanym 8,9-9.8 l/100 o zgrozo:) na trasie jak zejdę do 8,5 to jest max nie szaleje itp staram się jeździć normalnie ale wg mnie to i tak dużo, za dużo:)

Wiec postanowione będzie operacja wycięcia tego "raka" i emulator
W Poznaniu w DPF SERWIS tak jak chłopaki tu polecali na forum
Koszt 1200-1500zl Heh prezent na święta:)
Mam nadzieje ze to raz na zawsze zamknę etap dymienia i problemów z tym dziadostwem.
Postaram się opisać swoje odczucia po zabiegu i dalszej eksploatacji:)


Cena trochę chora i to na emulatorach na dodatek... w tej kasie ja miałem całość egr off dpf off + soft motoru (który będzie niebawem, bo robiłem na raty z racji braku mocy).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2016, o 14:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2016, o 21:04
Posty: 23
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 D4D DCAT 177KM
Miłosz napisał(a):
Gajowy30 napisał(a):
Witam
No i mnie dopadło dymienie przy 174000km
na rozgrzanym silniku pierwszy raz to mi się zdarzyło w lipcuna skrzyżowaniu w mieście, mowie sru pewnie się wypala itp. Potem długo długo nic aż do września znów puścił biała chmurę za sobą, a teraz praktycznie co wyjazd i rozgrzanie silnika w mieście czy tez na trasie ok 200-300km potrafię zostawiać za sobą zasłonę dymną...:( aż wstyd jechać.

Do tego spalanie w cyklu mieszanym 8,9-9.8 l/100 o zgrozo:) na trasie jak zejdę do 8,5 to jest max nie szaleje itp staram się jeździć normalnie ale wg mnie to i tak dużo, za dużo:)

Wiec postanowione będzie operacja wycięcia tego "raka" i emulator
W Poznaniu w DPF SERWIS tak jak chłopaki tu polecali na forum
Koszt 1200-1500zl Heh prezent na święta:)
Mam nadzieje ze to raz na zawsze zamknę etap dymienia i problemów z tym dziadostwem.
Postaram się opisać swoje odczucia po zabiegu i dalszej eksploatacji:)


Cena trochę chora i to na emulatorach na dodatek... w tej kasie ja miałem całość egr off dpf off + soft motoru (który będzie niebawem, bo robiłem na raty z racji braku mocy).



to gdzie to robiłeś i w jakiej cenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2016, o 14:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 267
Pochwały: 32
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Pod Gdańskiem u chłopaków Z Dynoset
https://www.facebook.com/rsgaragestg/?fref=ts

A cenowo wpasowałbyś się w przedziale który podałeś :) Ale najlepiej napisz do nich na fb, mozesz napisać że masz kontakt od Miłosza od Lexusa is220 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2016, o 19:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 paź 2016, o 18:07
Posty: 1
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2006
Silnik: 2,0 disel
mam Avke 2,0 d4d po lifcie z 2007 r. , jak mam sprawdzić czy ma filtr cząstek stałych , ostatnio mam problem z mocą, naciskając pedał gazu , dusi się, szarpie samochodem ,odczucie braku paliwa na większych biegach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lis 2016, o 08:26 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6857
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Gajowy30 napisał(a):
Wiec postanowione będzie operacja wycięcia tego "raka" i emulator
W Poznaniu w DPF SERWIS tak jak chłopaki tu polecali na forum
Koszt 1200-1500zl

Za drogo i niepotrzebny jest emulator, szukaj fachmanów co za max 1000 wydłubią zawartość DPFa i wyłączą go w oprogramowaniu silnika, bez niepotrzebnej protezy typu emulator.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 gru 2016, o 17:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 paź 2015, o 19:23
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.2
Witam, posiadam Ave z 2008 z silnikiem 2.2 D-CAT 177 KM, czy ktoś się orientuje gdzie we Wrocławiu lub bliskiej okolicy można sprawnie usunąć filtr mechanicznie oraz bezpiecznie z pamięci sterownika?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 gru 2016, o 13:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2016, o 21:04
Posty: 23
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 D4D DCAT 177KM
No i jestem po wywaleniu DPF w Poznaniu w firmie TUNEForce ogólnie chłopaki ogarneli to od 10 do 16 mega szybko muszą mieć w tym wprawę :-D
koszt 1200zł w tym diagnoza, wywalenie całego wydechu i wyjęcie środka z puszki DPFa, wyłączenie 5 wtrysku i wyłączenie opji DPFa w komputerze.
Samochód odebralem na drugi dzien rano, odpalam standardowo do osiągnięcia temperatury optymalnej co chwię spojrzenie w lusterko czy dymi czy nie dymi no i zaskoczenie pozytywne zero zasłony dymnej za mna :ok: :ok: :ok:
Do tego wracałem z Poznania do Gniezna A2 i S5 ok 80km i powiem wam ze pierwszy raz na trasie zszedłem poniżej 7,4l/ 100 czyli jednak spalanie tez mniejsze, zobaczymy w cyklach mieszanych co bedzie.
I moje odczucie jest takie ze Toyota teraz jest żywsza na pierwszych 3-4 biegach znacząco to sie czuje co mnie też bardzo cieszy.

Polecam serwis TUNEForce obsługa klienta bardzo dobra, wszystko wytłumaczone i wyjaśnione rzetelnie


będę kontrolował co będzie sie działo dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 gru 2016, o 15:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 14:35
Posty: 114
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 SOL
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 D-4D 126KM DPF
Gajowy30 napisz jeszcze czy zamontowali emulator czy wyłączali z oprogramowania silnika DPF razem z 5 wtryskiem ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 gru 2016, o 15:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2016, o 21:04
Posty: 23
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 D4D DCAT 177KM
George napisał(a):
Gajowy30 napisz jeszcze czy zamontowali emulator czy wyłączali z oprogramowania silnika DPF razem z 5 wtryskiem ?

Wyłączali z oprogramowania razem z 5 wtryskiem , nie ma emulatora


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 gru 2016, o 19:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 lip 2016, o 09:20
Posty: 7
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2006
Silnik: d-cat
A orientujecie się jak jest podczas kontroli spalin po kastracji?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 gru 2016, o 22:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 paź 2016, o 15:43
Posty: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis t 25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-CAT
i jaj z tymi badaniami na przeglądzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 365 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda