TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 sie 2017, o 06:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 365 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lut 2016, o 19:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 151
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Mam, to wiem co piszę. I DPF i piąty wtryskiwacz. :-D Samochód sprowadzony z Niemiec. Robiłem 3 razy test z diagnostą ASO Toyoty (150 zł za test) będąc kierowcą, a diagnosta siedział obok mnie z testerem Toyoty i opowiadał szczegółowo, co widział w testerze. Stąd znam dobrze przebieg wypalania DPF-a. Z centrali Toyoty w Warszawie otrzymałem też teoretyczny kolorowy wykres przebiegu wypalania DPF-a. Wyniki testu pokrywają się z tym wykresem. Podpowiem, że żadne wypady na trasę co jakiś czas w celu profilaktycznego wypalania DPF-a nic nie dają. Jeśli ECU nie da sygnału do rozpoczęcia procesu wypalania DPF-a, żadne, nawet największe "katowanie" silnika nic nie daje, nawet jadąc pod górkę w celu zwiększenia obciążenia silnika. Jak DPF nie wejdzie w program wypalania, temperatura DPF-a nie przekracza 250-280 st. C, nawet w najbardziej gorące lato. A to zdecydowanie za niska temperatura do wypalanie sadzy. Tylko obserwacja wielkości chwilowego spalania ON informuje o rozpoczęciu i zakończeniu procesu wypalania DPF-a.
Wizyta w ASO niewiele wniosła. Według nich biały dymek, to objaw wypalania DPF-a. To mnie nie przekonuje. Swoim samochodem przejechałem 100.000 km, a gdy go kupowałem miał 40.000 km (przebieg pewny). Przez te 100.000 km cały czas jeżdżę obserwując wielkość chwilowego spalania ON i mnóstwo razy obserwowałem proces wypalania DPF-a. Nigdy przedtem nie widziałem żadnego dymku. Przyczyna białego dymku leży gdzieś indziej, co nie przeczy, że może zbiegać się z wypalaniem DPF-a. Zobaczę, co będzie dalej. Szczególnie będzie mnie interesowało, czy w przypadku ponownego pojawienia się białego dymku, będzie przebiegał proces wypalania DPF-a. Mam swoją teorię, ale na razie będzie tylko moją tajemnicą. :-D

Jak należy rozumieć: silnik 136 to jest potęga?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2016, o 19:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2015, o 20:08
Posty: 294
Lokalizacja: Zielona Góra
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: D-cat
zaczep lawete z vw touareg to zobaczysz ;p

jeżeli diagnozowali tak jak mowisz, powinno im pokazac ile km temu było czyszczenie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2016, o 20:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 151
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Testowałem w 2012, 2013 i 2014 roku, a więc "grubo" przed pojawieniem się po raz pierwszy dymku. Testowałem wyłącznie z czystej ciekawości i dla zdobycia wiedzy. :-D Jeden raz test przypadł akurat w okresie kiedy rozpoczął się proces wypalania DPF-a. Wcześniej umówiłem się z ASO, że gdy zaobserwuję ten proces, a nie będę w trasie, natychmiast podjadę do ASO i sprawdzę, czy faktycznie rozpoczęło się wypalanie DPF-a. I udało się - silnik był w trakcie wypalania DPF-a. Stąd moje przekonanie o właściwym sposobie obserwacji chwilowego spalania ON dla uchwycenia momentu wypalania DPF-a. Zresztą centrala Toyoty też to potwierdza.
Dzisiaj byłem tylko pogadać nt. dymku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2016, o 21:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 sie 2014, o 20:38
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2,2 D-cat
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/toyota ... usem/7bxcr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2016, o 21:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2015, o 20:08
Posty: 294
Lokalizacja: Zielona Góra
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: D-cat
Kazdy posiadacz lub nabywca d-cata to chyba czytal :d hahahahaha


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2016, o 22:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 sie 2014, o 20:38
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2,2 D-cat
ene napisał(a):
Kazdy posiadacz lub nabywca d-cata to chyba czytal :d hahahahaha


Chyba nie każdy czytał ten artykuł, bo są też tacy właściciele Dcat-ów którzy sądzą, że przyczyna białego dymu jest inna i pewnie w niektórych przypadkach mają rację (uszczelka pod głowicą itd) ale 99% przypadków to DPF. Można by pracę magisterską na ten temat napisać jak to się sprawuje filtr cząsteczek stałych w Toyocie Avensis. Po wpisaniu do przeglądarki Google hasła dymienie avensis lub biały dym avensis Doktor Google odpowiada DPF.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników którzy walczą z tym tematem :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2016, o 23:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2015, o 20:08
Posty: 294
Lokalizacja: Zielona Góra
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: D-cat
ahhh ten usmieszek na końcu ;<
padały uszczelki to prawda, gdyby nasze czyste paliwa naprawde były czyste, niemielibysmy problemów z dpf'em


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2016, o 23:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 sie 2014, o 20:38
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2,2 D-cat
ene napisał(a):
ahhh ten usmieszek na końcu ;<
padały uszczelki to prawda, gdyby nasze czyste paliwa naprawdę były czyste, nie mielibyśmy problemów z dpf'em


Ene widzę, że świetnie się rozumiemy :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2016, o 07:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20373
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
To nie ma nic wspolnego z paliwem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2016, o 09:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 151
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
kotkowski napisał(a):
Po wpisaniu do przeglądarki Google hasła dymienie avensis lub biały dym avensis Doktor Google odpowiada DPF.

Napisz do niego, żeby wyjaśnił, dlaczego mój silnik przez 100.000 km nie wypluwał żadnego dymku przy wypalaniu DPF-a, a dopiero ostatnio po raz pierwszy to uczynił. Mimo usilnych starań z mojej strony, nikt nie potrafił jednoznacznie tej zagadki wyjaśnić. I nie chodzi mi tylko o mój silnik. Mojemu znajomemu, mającemu 2.2 D-CAT, też z 2007 r., dymek po raz pierwszy pojawił się po ok. 230.000 km przebiegu. Podobnie jest z wieloma innymi dieslami Toyoty wyposażonymi w DPF.
Dodam, że serwisowo DPF miałem wypalany 2 razy. Pierwszy raz po przebiegu 66.000 km (wówczas przeprogramowani mi ECU - podobno zalecenie Toyoty), czyli ja przejechałem 26.000 km, a drugi raz przy przebiegu 87.000 km, czyli po dalszych 21.000 km. Co ciekawe, w obu przypadkach samochód wszedł w tryb awaryjny w trasie po jednostajnym przejechaniu ok. 220 km. Do tego przebiegu tankowałem wyłącznie na Orlenie. Od drugiego wypalenia serwisowego zmieniłem stację na Stat Oil i do tej pory tankuję wyłącznie na tej stacji. Jak na razie jest cisza z DPF-em, tylko ten dymek ostatnio, a przejechałem kolejne 53.000 km. Od zakupu do dnia dzisiejszego samochód eksploatuję prawie w identyczny sposób - ok. 60% trasy - minimum 30 km w jedną stronę, kilka godzin postoju i z powrotem; pozostałość w mieście. Olej silnikowy co 15.000 km wyłącznie w ASO, ciągle ten sam 5W30. Od wymiany do wymiany oleju ubywa ok. 60% na skali miarki - nic nie dolewam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2016, o 14:53 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2014, o 19:58
Posty: 516
Lokalizacja: Francja
Pochwały: 28
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-CAT
ja tankuje we Francji dobre paliwo i też mam problem z białym dymem, paliwo nie ma z tym nic wspólnego

_________________
Moja Avka:
viewtopic.php?f=63&t=19959


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2016, o 19:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2015, o 20:08
Posty: 294
Lokalizacja: Zielona Góra
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: D-cat
josef napisał(a):
kotkowski napisał(a):
Po wpisaniu do przeglądarki Google hasła dymienie avensis lub biały dym avensis Doktor Google odpowiada DPF.

Napisz do niego, żeby wyjaśnił, dlaczego mój silnik przez 100.000 km nie wypluwał żadnego dymku przy wypalaniu DPF-a, a dopiero ostatnio po raz pierwszy to uczynił. Mimo usilnych starań z mojej strony, nikt nie potrafił jednoznacznie tej zagadki wyjaśnić. I nie chodzi mi tylko o mój silnik. Mojemu znajomemu, mającemu 2.2 D-CAT, też z 2007 r., dymek po raz pierwszy pojawił się po ok. 230.000 km przebiegu. Podobnie jest z wieloma innymi dieslami Toyoty wyposażonymi w DPF.
Dodam, że serwisowo DPF miałem wypalany 2 razy. Pierwszy raz po przebiegu 66.000 km (wówczas przeprogramowani mi ECU - podobno zalecenie Toyoty), czyli ja przejechałem 26.000 km, a drugi raz przy przebiegu 87.000 km, czyli po dalszych 21.000 km. Co ciekawe, w obu przypadkach samochód wszedł w tryb awaryjny w trasie po jednostajnym przejechaniu ok. 220 km. Do tego przebiegu tankowałem wyłącznie na Orlenie. Od drugiego wypalenia serwisowego zmieniłem stację na Stat Oil i do tej pory tankuję wyłącznie na tej stacji. Jak na razie jest cisza z DPF-em, tylko ten dymek ostatnio, a przejechałem kolejne 53.000 km. Od zakupu do dnia dzisiejszego samochód eksploatuję prawie w identyczny sposób - ok. 60% trasy - minimum 30 km w jedną stronę, kilka godzin postoju i z powrotem; pozostałość w mieście. Olej silnikowy co 15.000 km wyłącznie w ASO, ciągle ten sam 5W30. Od wymiany do wymiany oleju ubywa ok. 60% na skali miarki - nic nie dolewam.



sprawa jest prosta , silnik z dpf'em nienawidzi miasta, trasa to jego "Lebensraum" ot to cała tajemnica tej sprawy
nie bez powodu są oleje do silników z dpf'em, lepsza ropa (nie od czasu do czasu) tylko od 1km moj tato mial forda mondeo mk4 tdci, od nowosci OFC tankował tylko wysoka rope z orlenu, lal tylko formule f1, jeździł 98% czasu po mniescie , az do momentu sprzedazy czyli okolo 150tys, dpf ani razu sie nie upomnial o serwis AVE


kotkowski napisał(a):
ene napisał(a):
ahhh ten usmieszek na końcu ;<
padały uszczelki to prawda, gdyby nasze czyste paliwa naprawdę były czyste, nie mielibyśmy problemów z dpf'em


Ene widzę, że świetnie się rozumiemy :-D



niestety tak ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2016, o 19:57 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2014, o 19:58
Posty: 516
Lokalizacja: Francja
Pochwały: 28
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-CAT
Chyba lepiej wyciąć dziada i święty spokój!

_________________
Moja Avka:
viewtopic.php?f=63&t=19959


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2016, o 20:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20373
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ene napisał(a):
sprawa jest prosta , silnik z dpf'em nienawidzi miasta, trasa to jego "Lebensraum" ot to cała tajemnica tej sprawy
nie bez powodu są oleje do silników z dpf'em, lepsza ropa (nie od czasu do czasu) tylko od 1km moj tato mial forda mondeo mk4 tdci, od nowosci OFC tankował tylko wysoka rope z orlenu, lal tylko formule f1, jeździł 98% czasu po mniescie , az do momentu sprzedazy czyli okolo 150tys, dpf ani razu sie nie upomnial o serwis AVE

Troche bajki piszesz, olej do silnika z dpf wynika tylko z zawartosci popiolow w zwyklym, a tzw. lepsza ropa w kontekscie dpf nie istnieje. Ave dymilo i dymic bedzie i tyle w temacie. Pisanie o mondeo w tym watku nie ma zupelnie sensu, tam jest zupelnie inny dpf. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2016, o 20:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2015, o 20:08
Posty: 294
Lokalizacja: Zielona Góra
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: D-cat
olej do silnika z dpf wynika tylko z zawartosci popiolow w zwyklym
czyli mniej leci dalej. dalczego sądzisz ze lepsza ropa w kontekscie dpf'a nie istnieje ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2016, o 20:12 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20373
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Bo obecnie jakosc najtanszego ON na stacji przewyższa wymagania toyoty. Pisze oczywiście tylko o paliwie z legalnej dystrybucji. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2016, o 20:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2015, o 20:08
Posty: 294
Lokalizacja: Zielona Góra
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: D-cat
to akurat prawda. niezapomnijmy ze nie zawsze mielismy dobre paliwa, Z jakiegos powodu d-caty nie były sprzedawane w PL.
11 lat jeźdzenia na kupie napewno dało sie weznaki, a to ze ave kopci, no coz kwestia przyzwyczajenia i umiejetnosc chownia się w aucie na swiatłach ^^


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2016, o 20:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20373
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ene napisał(a):
to akurat prawda. niezapomnijmy ze nie zawsze mielismy dobre paliwa, Z jakiegos powodu d-caty nie były sprzedawane w PL.

Od poczatku produkcji 2ad byly sprzedawane takze jako 2ad dcat w pl, wiec znow piszesz nie do konca prawde. A 1cd dcat to byl eksperyment ktory praktycznie poza DE malo gdzie byl sprzedawany, i nie jakosc paliw o tym decydowala. Mysle ze watku o usuwaniu dpf mocno nie temat piszemy. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2016, o 22:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 151
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Szanowni userzy!
Przedstawiłem dokładnie, a nawet bardzo dokładnie, pełny stan faktyczny dotyczący mojego "problemu". Ten stan był bardzo stabilny w części dotyczącej stosowanych olejów, rodzaju pokonywanych tras i stosowanej techniki jazdy na przestrzeni całego okresu eksploatacji mojego samochodu, czyli 100.000 km. Stan faktyczny jedynie zmienił się w części dotyczącej zakupu paliwa, tzn. pierwsze 47.000 km przejechałem na ON kupowanym na Orlenie, a ostatnie 53.000 km przejechałem na ON kupowanym na STATOIL. Nigdy nie kupiłem ani 1 litra ON na innej stacji ani od przygodnego sprzedawcy. Dlatego wszelkie uwagi o wpływie paliwa, rodzaju pokonywanych tras czy olejów w kontekście mojego "problemu" są nieuzasadnione. Przepraszam za użyty zwrot, ale są swoistym biciem piany. Jeśli ktoś mógłby wskazać inne przyczyny, nawet kontrowersyjne, dotyczące mojego "problemu", chętnie przeczytam, a myślę, że wypowiedzi te mogą przydać się także innym użytkownikom takich silników Toyoty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2016, o 22:21 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 635
Pochwały: 80
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Jeśli chcesz usunąć tą usterkę to proces usuwania jest dość długi i zaangażowany jest klient fizycznie i finansowo.
1. Zmiana oprogramowania silnika na najnowszy dostępny w ASO
2. Czyszczenie przepławki i EGR (Sprawdzasz efekty) nie pomogło no to dalej
3. Weryfikacja poprawności działania czujników temperatury
4. Sprawdzenie działania 5 wtrysku
5. Sprawdzenie działania sondy
Jeśli biały dym nadal będzie się wydobywał podczas wypalania to wniosek jest jeden doszło do uszkodzenia struktury katalizatora nie osiąga dostatecznie szybko optymalnej temperatury powyżej 330 stopni
6. Wymiana katalizatora
I to pomaga w 100%

Powodzenia


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2016, o 08:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 151
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
1) odpada - nowy program miałem wgrywany po pierwszym wypalaniu serwisowym przy przebiegu 66.000 km,
2) odpada - EGR czyszczę w myjce ultradźwiękowej co roku; na pewno jest OK.
W najbliższym czasie zlecę ASO przeprowadzenie pełnego testu. Do tej pory biały dymek pojawił mi się tylko 1 raz. Mimo że od tego czasu miałem 1 raz wypalanie DPF-a, białego dymku nie było. W niedzielę jadę w trasę 200 km w jedną stronę i 200 km powrotne - zobaczę, co będzie.
Dzięki za sugestie.

PS
Mam prośbę do Moderatora: sądzę, że wiele postów w tym temacie należałoby przenieść do tematu "Filtr cząstek stałych, zapychanie, wypalanie", a tutaj zostawić jedynie posty odnoszące się wyłącznie do problematyki usuwania DPF-ów - doświadczenia, polecane warsztaty, przeprogramowywanie ECU itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2016, o 09:57 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 635
Pochwały: 80
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Jeśli biały dym pojawił się tylko raz to bardziej szukasz wydatków niż masz problem pamiętaj o jednym Obrazek

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2016, o 10:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 151
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Stereotyp.
W potocznym rozumieniu dymienie oznacza znaczą ilość cząstek stałych, w tym głównie sadzy. Przy sprawnym filtrze cząstek stałych dymienia z silnika diesla jest niewiele więcej niż z silnika z zapłonem iskrowym, który także wydala cząstki stałe, lecz zdecydowanie mniej niż diesel. W określonej temperaturze zewnętrznej z obydwu tych rodzajów silników, po ich rozgrzaniu, takiego dymu praktycznie nie widać. Z rur wydechowych wylatują głównie niewidoczne dla oka gazy "przyjazne", jak azot, tlen, dwutlenek węgla, niewielkie ilości gazów szlachetnych oraz gazy toksyczne, jak tlenki azotu, tlenki węgla, węglowodory, a także woda, która przy określonej temp. zewnętrznej zamienia się w parę wodną. Mowa, oczywiście o silnikach diesla i z zapłonem iskrowym ze sprawnymi katalizatorami, a w przypadku silników diesla także ze sprawnymi filtrami cząstek stałych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2016, o 07:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:58
Posty: 255
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D - DPF
Panowie co może być, ponownie po usunięciu DPF i zastosowaniu emulatora zaczął pojawiać się błąd P1386 czyli teoretycznie błąd 5 wtrysku. Ręce mi już opadają.
Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2016, o 07:21 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2013, o 17:12
Posty: 5693
Lokalizacja: Wroclaw Syndicate of Avensis Drivers
Pochwały: 387
Marka: WiesWagen
Model: Rolniczy
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2020
Silnik: Jeździ na gnojówkę
Wytnij DPFA za pomocą programu i odłącz piąty wtrysk.

_________________
Obrazek

http://www.wsoad.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2016, o 07:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:58
Posty: 255
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D - DPF
chyba muszę jednak tak zrobić, tylko w sumie wydaje mi się że przy zastosowaniu emulatora 5 wtrysk jest odłączany jeżeli się mylę proszę o sprostowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2016, o 10:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:58
Posty: 255
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D - DPF
Okazało się faktycznie że olej 2T dodawany do paliwa po wycięciu DPF i zastosowaniu emulatora powoduje błąd 5 wtrysku. W moim przypadku pomogło wyjeżdżenie zbiornika i zalanie najzwyklejszej ropy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2016, o 09:14 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2014, o 19:58
Posty: 516
Lokalizacja: Francja
Pochwały: 28
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-CAT
Problem z białym dymem zalatwiony. Po trasie 2300km moja Ave przestała kopcic. Widocznie cały zebrany syf się wydmuchal.

_________________
Moja Avka:
viewtopic.php?f=63&t=19959


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2016, o 21:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2015, o 20:08
Posty: 294
Lokalizacja: Zielona Góra
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: D-cat
a więc nadszedł czas pozegnac sie z moim kochanym DPf'em, został wyciety, i sprzedany za dobre Dolary $$$,

Zdecydowałem ze wrzuce emulator http://allegro.pl/emulator-dpf-fap-denso-toyota-nissan-lexus-mazda-i5423013957.html koszt 400 zł moze duzo moze nie , z montazem w poznaniu chcą 600 zł, jednak ja zamontuje go sam, po akcji "emulator" napisze co nieco.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2016, o 07:50 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20373
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Napisz napisz trucicielu ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 365 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda