TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 14 lis 2018, o 07:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sie 2010, o 21:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sie 2010, o 20:42
Posty: 2
Lokalizacja: Lublin
Witam,

probowalem najpierw wyszukac podobnego wątku, niestety nie znalazlem nic co by bardzo pasowało.

Od dwoch lat jestem posiadaczem Avensis z 2001 roku, D4D, na liczniku jest obecnie 225tys. Ale od jakiegos czasu pojawil sie dziwny stukot z silnika, jakby zawory, jakby panewki, no sztukot.
Samochodz byl juz u wielu specjalistow, wymienili panewki( okazalo sie ze juz wal byl po pierwszym szlifie!)ale to nic nie pomoglo, dalej stukalo.
Zawory niby ustawione dobrze,itp.

Przy czym auto nie traci mocy, spalanie ma b. dobre, rzadne kontolki sie nie swieca, tylko stuka.

MIedzy czasie okazalo sie rowniez ze ktos wczesniej wykrecil termostat, ciekawe dlaczego?
A ostatnio miedzy czasie bylem z kolem, grzal sie cylinderek. Chlopaki w zakladzie powiedzieli ze moga sprawdzic to stukanie, sprawdzili cisnienie oleju. Na zimnym i na goracym ma strasznie niskie cisnienie!
A sytuacja wyglada tak ze przy odpaleniu, przez chwile swieci sie jest kontrolka od oleju, jakies 3-6 sekund, Wtedy silnik sie tlucze, po chwili kontrolka gasnie i silnik pracuje duzo ciszej, mozna powiedziec ze normalnie. Ale po chwili znowu zaczyna pracowac glosno, jakby smarowanie sie pogorszylo.
Mysleli ze moze smok w misce jest przypchany, zdjeli mise i sie okazalo ze olej nie byl jak olej, tylko bardziej jak ropa z olejem, nie byl tlusty, nie mial takiego poslizgu.
A niedawno byl zmieniany,5-6miesiecy i jakies 3-4tys km. Jak sprawdzalem ostatnio stan oleju to jest go wiecej niz max i znowy jest jakby bez poslizgu.

Panie i Panowie, ja widze sprawe tak. Ktos wczesniej uszkodzil mise(bo jest wymieniana), podtarl silnik, zrobil szlif na wale, dal nowe panewki, wywalil termostat (prawdopodobnie sie grzal), na poczatku chodzil cicho,(jak go kupowalem) a teraz sie tlucze.

Teraz nie ma cisnienia, olej jest jakby z ropa i nie ma smarowania i sie tlucze.

Tylko czy jest mozliwe ze ropa przedostaje sie do silnika?? rozciencza olej?
kolega mi cos mowil, niestety nie potrafie powtorzyc, cos takeigo ze jest jakis zbiorniczek z nadmiaru ropy z wtryskow i jakis wezyk moze byc walniety i ropa dostaje sie do oleju??
czy to jest mozliwe? Jak inaczej sie tak dzieje ze olej zamienia sie w mieszanke oleju z ropa i przybywa go w silniku??

Chcialbym uslyszec jakies komentarze, moze ktos cos slyszal o takim przypadku. Zanim udam sie do kolejnego warsztatu, chcialbym ten temat przesledzic na forum.

Dziekuje za poswiecony czas na przeczytanie tej powiesci(smutnej), prosze o jakies wskazowki lub pytania,

dziekuje i czekam na odzew


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sie 2010, o 01:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2008, o 20:04
Posty: 180
Lokalizacja: Gdynia
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 D-CAT + BOX
Aby ropa mogla sie przedostawac do misy olejowej musialaby zaiwaniac przez pierscienie tlokowe. Malo prawdopodobne, bo primo: gdybys mial je uszkodzone to przy uruchomionym silniku dmuchaloby ci z otworu na bagnet do sprawdzania poziomu oleju (kazdy sredniorozgarniety mechanik sprawdzilby to w pierwszej kolejnosci), secundo: silnik nie mialby kompresji a co za tym idzie mocy, pracowal nierownomiernie, kopcilby i"spalal" wiecej paliwa.

Przybywanie oleju w misie moze sie wiazac z pierdyknieta uszczelka glowicy. Innymi slowy woda z ukladu chlodzenia silnika przedostaje sie do skrzyni korbowej i misy. Rozrzedza olej co nie jest dobre dla silnika a juz na pewno nie dla jego smarowania. Objawem tego jest bialy nalot na spodniej czesci korka wlewu oleju (cos a la konsystencji masla) . No i tutaj sredniorozgarniety Ziutek z warsztatu by to juz sprawdzil. Ty miedzyczasie mozesz tez sprawdzic czy nie masz jakis olejopodobnych syfow plywajacych w zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodzacego i czy przy odpalonym silniku nie wydobywaja Ci sie z niego babelki. Tylko sprawdz to na zimnym silniku kiedy plyn chlodzacy tez jest zimny i otwieraj korek bardzo powoli. Sprawdz tez czy plynu chlodzacego przypadkiem Ci nie ubywa.

Primo: Definitywnie musisz zmienic olej i filtr jezeli nie chcesz zarznac silnika. Jazda na rozrzedzonym nie moze sie zakonczyc szczesliwie.
Secundo: Niech profilaktycznie sprawdza Ci kompresje na wszystkich garach. Nie jest to nauka o rakietach i sredniorozgarniety Ziutek w warsztacie samochodowym posiadajac manometr, wkrecajac go w miejsce swiecy zarowej powinien dac rade to sprawdzic. Na tej podstawie mozna ocenic stan gladzi tulei cylindrowych i pierscieni tlokowych. Brak kompresji na ktoryms z garow oznacza zazwyczaj uszkodzenie pierscienia tlokowego, co wiaze sie z porysowaniem gladzi itd... i tutaj Ziutek kreci glowa i mowi ze to wszystko bedzie bardzo drogo kosztowalo.

Powodzenia w warsztacie...

_________________
194KM + 466Nm = :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sie 2010, o 19:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 maja 2010, o 22:29
Posty: 172
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Marka: Ford
Model: była T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Tak jak powiedział przedmówca najprawdopodobniej przedostaje ci się płyn chłodniczy do układu smarowania, sprawdź stan płynu i zaprzestań jazdy samochodem jeżeli się okaże że to uszczelka. A jeżeli masz wątpliwości czy to płyn czy ON jak wyjmiesz bagnet to sprawdź jaki ma zapach znajdujący się na nim olej - jeżeli jest nam ON to go wyczujesz od razu.

_________________
Obrazek

Pozdrawiam serdecznie
http://avensis.info/viewtopic.php?p=138724#138724


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sie 2010, o 21:24 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
eee no cudow nie ma... wezyk od powrotu obstawiam bo gdyby wtryski laly az tak plus lipa z kompresja to dylby siwy dym. pytanie jest czy po wyeliminowaniu usterki silnik bedzie na chodzie no chyba ze mazut plus motodoktor i gielda... ale wtedy ktos kupi i wejdzie na forum... i tak zle i tak nie dobrze. ja bym poszedl tropem zasilania i powrotu paliwa
jak dlugo tak jezdziles to moze okazac sie ze motor kaputttt ( wal plus panewki)

teorie o przedostawaniu sie plynu chlodniczego nie maja nic do tego i nie bd sie rozpisywal dlaczego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sie 2010, o 22:08 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1469
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
daj sobie spokój z tym silnikiem. kup używany z pewnego źródła, taniej ciebie to wyniesie niż dalsze reanimowanie złomu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sie 2010, o 19:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 maja 2010, o 22:29
Posty: 172
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Marka: Ford
Model: była T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
wtom napisał(a):
daj sobie spokój z tym silnikiem. kup używany z pewnego źródła, taniej ciebie to wyniesie niż dalsze reanimowanie złomu.

z tym się nie zgodzę w moim padły mi panewki więc musiałem je wymieniać, również zastanowiłem się nad nowym silnikiem ale czy byłby sprawny ???
Mógł by być również złom i co wtedy kupował byś ich w nie skończoność a cena nie jest mała od 2300 - do 3300 zł za używkę to w tej cenie wymieniłem:
silnik - głowica silnika /planowanie+ uszczelka/ 300 zł
silnik - rozrząd 994 zł
silnik - wał korbowy + korbowody 550 zł
silnik - pierścienie tłokowe+ panewki 590 zł
materiały eksploatacyjne - oleje 239 zł

Razem 2673 zł + robocizna ale to i przy przekładce ci policzą :)
I teraz wiem co mam lepsze sprężanie znikome zużycie oleju, małe spalanie
A jak bym kupił używkę ???????? - mogło by być różnie .


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Obrazek

Pozdrawiam serdecznie
http://avensis.info/viewtopic.php?p=138724#138724


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2013, o 21:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 maja 2013, o 21:20
Posty: 1
Marka: ldv
Model: convoy
Rocznik: 1997
Silnik: 2500
Witam tez mam podobny problem i jak wyżej koledzy opisali plyn chłodniczy nic tu niema do ropy w oleju ja bym stawial na pompe wtryskowa lub pompowtryskiwacze a co do niskiego ciśnienia to pewnie będzie do roboty czapka to (glowica) wypalone zawory wiadomo tez przecież jakby były wywalone piercienie tloka to by kopcil na czarno i miał wieksza moc ale niebede wyjasnial dla czego


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2013, o 21:27 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20562
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
w tych silnikach nie ma pompo-wtryskiwaczy... to nie forum vag :cfaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 26 maja 2016, o 14:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 lis 2012, o 00:47
Posty: 204
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D-4D
klimad napisał(a):
wtom napisał(a):
daj sobie spokój z tym silnikiem. kup używany z pewnego źródła, taniej ciebie to wyniesie niż dalsze reanimowanie złomu.

z tym się nie zgodzę w moim padły mi panewki więc musiałem je wymieniać, również zastanowiłem się nad nowym silnikiem ale czy byłby sprawny ???
Mógł by być również złom i co wtedy kupował byś ich w nie skończoność a cena nie jest mała od 2300 - do 3300 zł za używkę to w tej cenie wymieniłem:
silnik - głowica silnika /planowanie+ uszczelka/ 300 zł
silnik - rozrząd 994 zł
silnik - wał korbowy + korbowody 550 zł
silnik - pierścienie tłokowe+ panewki 590 zł
materiały eksploatacyjne - oleje 239 zł

Razem 2673 zł + robocizna ale to i przy przekładce ci policzą :)
I teraz wiem co mam lepsze sprężanie znikome zużycie oleju, małe spalanie
A jak bym kupił używkę ???????? - mogło by być różnie .


Zamienniki sprawdziły się? Jak się auto spisuje po naprawie?

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda