TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 sie 2018, o 07:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 530 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 sie 2017, o 05:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 cze 2017, o 12:49
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 D-cat 130kw
Ja mam zamiar zrobić płukanie a potem podjechać na komp aby mi sprawdzili w ilu procentach jest zapełniony DPF . Informuję że kopcenie zaczęło się kiedy wymieniłem stary oryginalny zapchany DPF na nowy ale nie oryginalny więc możliwe że to jest przyczyna kopcenia. Po zamianie będę wiedział. Pytanie moje czy zapchany lub przypchany katalizator może być też przyczyną dymienia? Spaliny są tłumione i co jakiś czas wypluje z rury chmurę gryzącego dymu. Nic nie ubywa ani nie przybywa , na bagnecie taki sam stan oleju jak zawsze, płyn chłodzący też bez zmian . Czasami jeszcze tempomat się zawiesi jakby nie było styku gdzieś na bezpieczniku lub na kabelkach , nie wiem. W Corolli aby wyjąć DPF muszę opuścić całe sanki?? Pod silnikiem masa roboty. Nowy oryginalny kat kosztuje ponad 4300zł plus 170 za dwie podkładki a zamiennik ok 1800 zł. Jak macie jakieś pomysły lub na 100% znacie przyczynę dymienia to dawajcie będę wdzięczny. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2017, o 13:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 499
Pochwały: 49
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Czy ktoś z Was miał nieprzyjemność wypięcia wtyczki od 5 wtrysku ? Mordowałem się z tym 2h i tylko się rusza, ale wypiąć nie chce. Niestety papraki jak się przymierzałem do wymiany 2masy zapięli mi wtyk a 250km nie będę jechał na wypięcie wtyczki. Próbowałem się do tego dobrać od góry. Auto lexus także trochę inaczej silnik siedzi. Macie jakiś patent na to ? Żadne narzędzia tam nie wejdą żeby pomóc wypiąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2017, o 15:01 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Zapewne ta wtyczka ma tak jak 90% innych wtyczek "języczek" który trzeba nacisnąć wkrętakiem,
aby blokada zwolniła się i wtyczka wyszła.

Zobacz po drugiej stronie wtyczki niż patrzyłeś czy nie ma jakiegoś języczka do naciśnięcia.
Jak wtyczka nie wychodzi to zapewne ma jakiś zatrzask z blokadą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2017, o 15:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 499
Pochwały: 49
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Dokładnie jest taki języczek który trzeba nacisnąć żeby zwolniła się blokada i wtedy powinna wtyczka wyjść. Tak wygląda w teorii :/ W praktyce ciskanie tego języczka nic nie daje. Próbowałem w rękawicę wkładać płaskiego bita i jakoś tym naciskać ale nic to nie dało. Dookoła palca zawinąłem blaszkę i naciskałem na niego i też nic. Próbowałem przez 4 lateksowe rękawiczki i jedną roboczą naraz nałożone i też nic... Wtyczka jest praktycznie taka sama jak od zwykłych wtrysków. Pojęcia nie mam czemu to nie chce wyjść, czuć że się rusza na boki ale góra dół ani drgnie. Nie mam tam za bardzo możliwości włożenia ani kombinerek ani śrubokręta małego. Niby głupota i aż wstyd pisać że nie mogę sobie poradzić z wtyczką, ale może ktoś ma jakiś patent na to...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2017, o 15:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 cze 2017, o 21:38
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: D-CAT 2.2 177HP
Ostatnio pojawia mi się błąd P2002. Kilka razy wymusiłem wypalanie DPF przez Techstream jednak pomogło to na 300-500 km.
Co ciekawe jeździłem z podłączonym laptopem do samochodu i zapisywałem różnice ciśnień na DPF. Wyglądała ok. Wszystko niby w normie a błąd powraca.

Pomoże ktoś przeanalizować log z wystąpienia błędu? Dziwi mnie że wyskoczył on przy ujemnej różnicy ciśnień... Nic z tego nie rozumiem.
Dodatkową kwestią są "Target ERG possition" oraz "EGR lift sensor". Te dwie wartości nie powinny się mniej-więcej pokrywać?

Inna sprawa to błąd w monitorze Exhaust Gas Recilculation. Czy jest on spowodowany zapchanym DPFem? Czy może EGR do czyszczenia?
Bardzo proszę o pomoc.

Logi:
http://imgur.com/a/VW0fY


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2017, o 18:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 499
Pochwały: 49
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Dokładnie o taką wtyczkę chodzi, co druga aukcja na alledrogo i ludzie wolą odciąć jak wypiąć ją ...

Obrazek
Obrazek

Słyszałem też coś o blokowaniu dopływu paliwa do 5 wtrysku, robił już ktoś tak ? Ponoć w toyocie aso można kupić śrubę bez dziur która nie poda więcej paliwa... (chodzi o tą śrubę widoczną na zdjęciu numer 2) Ogarnie ktoś numer części ? Ponoć 5 wtrysk mimo wyprogramowania procedury wypalania może się zwiesić/przyciąć czy coś w tym stylu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sie 2017, o 13:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 15:25
Posty: 143
Lokalizacja: DK, ZS
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis t25 fl
Rocznik: 2007
Silnik: ADT250L-AWFEYW
Cytuj:
Ostatnio pojawia mi się błąd P2002. Kilka razy wymusiłem wypalanie DPF przez Techstream jednak pomogło to na 300-500 km.
Co ciekawe jeździłem z podłączonym laptopem do samochodu i zapisywałem różnice ciśnień na DPF. Wyglądała ok. Wszystko niby w normie a błąd powraca.

Przerabialem ten temat kilka lat temu, kiedy zakupilem techstreama.
Pierwszy raz zapalilo mi p2002 przy roznicy cisnien chyba 6 kpa o ile dobrze pamietam. kolejne razy zapalalo przy duzo mniejszych roznicach. Dodam ze potrafilem w trasie wlaczac przepalanie ok 7 razy.
Niestety stwierdzilem ze nie jestem w stanie tego ogarnac i od baaardzo dlugiego czasu smigam z odpieta wtyczka czujnika roznicy cisnien. Wtyczke podlaczam i robie przepalanie dpf-a w okresie zimowym coby wszystkie systemy trakcji mi dzialaly.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sie 2017, o 14:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2017, o 07:00
Posty: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: ADT250-1AD
witiaw napisał(a):
Cytuj:
Ostatnio pojawia mi się błąd P2002. Kilka razy wymusiłem wypalanie DPF przez Techstream jednak pomogło to na 300-500 km.
Co ciekawe jeździłem z podłączonym laptopem do samochodu i zapisywałem różnice ciśnień na DPF. Wyglądała ok. Wszystko niby w normie a błąd powraca.

Przerabialem ten temat kilka lat temu, kiedy zakupilem techstreama.
Pierwszy raz zapalilo mi p2002 przy roznicy cisnien chyba 6 kpa o ile dobrze pamietam. kolejne razy zapalalo przy duzo mniejszych roznicach. Dodam ze potrafilem w trasie wlaczac przepalanie ok 7 razy.
Niestety stwierdzilem ze nie jestem w stanie tego ogarnac i od baaardzo dlugiego czasu smigam z odpieta wtyczka czujnika roznicy cisnien. Wtyczke podlaczam i robie przepalanie dpf-a w okresie zimowym coby wszystkie systemy trakcji mi dzialaly.


Sorry że w ten sposób wołam @witiaw - bede wdzieczny za odp. na PW


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sie 2017, o 16:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 15:25
Posty: 143
Lokalizacja: DK, ZS
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis t25 fl
Rocznik: 2007
Silnik: ADT250L-AWFEYW
Cytuj:
Sorry że w ten sposób wołam @witiaw - bede wdzieczny za odp. na PW

Odpowiedz na twoje pytanie masz powyzej
Cytuj:
Niestety stwierdzilem ze nie jestem w stanie tego ogarnac i od baaardzo dlugiego czasu smigam z odpieta wtyczka czujnika roznicy cisnien. Wtyczke podlaczam i robie przepalanie dpf-a w okresie zimowym coby wszystkie systemy trakcji mi dzialaly.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 wrz 2017, o 10:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2017, o 07:00
Posty: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: ADT250-1AD
Dzięki uprzejmości kolegi @esgiee zczytałem parametry ze swojej Ave T25 1AD 2.0 D4D.
Trapią mnie 2 problemy - P0069 (problem z czujnikiem ciśnienia MAP albo BARO /w ECU/) oraz zapchany DPF (P2002).

- wiem, że muszę zrobić wypalanie DPF-a, ale czy nie zrobię mu tym krzywdy? (różnica ciśnień na biegu jałowym 8 kPa + czemu zablokowane samoczynne czyszczenie ?? /DPF PM Block = Block/).
- czy ciśnienia MAP/atmosferyczne wyglądają na OK? (błąd wyskakuje losowo, czasami przez dłuższy czas jest spokój - rzekłbym że to zależy od pogody)
- czy parametry EGR wskazują na konieczność wyczyszczenia?


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2017, o 09:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 180
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
adikadik napisał(a):
Dzięki uprzejmości kolegi @esgiee zczytałem parametry ze swojej Ave T25 1AD 2.0 D4D.
Trapią mnie 2 problemy - P0069 (problem z czujnikiem ciśnienia MAP albo BARO /w ECU/) oraz zapchany DPF (P2002).

- wiem, że muszę zrobić wypalanie DPF-a, ale czy nie zrobię mu tym krzywdy? (różnica ciśnień na biegu jałowym 8 kPa + czemu zablokowane samoczynne czyszczenie ?? /DPF PM Block = Block/).
- czy ciśnienia MAP/atmosferyczne wyglądają na OK? (błąd wyskakuje losowo, czasami przez dłuższy czas jest spokój - rzekłbym że to zależy od pogody)
- czy parametry EGR wskazują na konieczność wyczyszczenia?


Masz ciśnienie MAP niższe niż atmosferyczne. Zanim wymienisz MAP Sprawdź czy nie masz nieszczelności na dolocie i na wężykach idących do mapsensora.


Czy ktoś z was stosował do czyszczenia DPF pianki które aplikuje się przez rurki czujnika bez wymontowania filtra? Oczywiście chodzi mi użycie na biały dym w czasie kiedy nie są generowane żadne błędy a nie ratowanie zapchanego na amen filtra.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2017, o 10:56 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 705
Pochwały: 89
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
MAP sprawdza się na wyłączonym silniku włączonym zapłonie wtedy wartości MAP i atmosferyczne ciśnienie powinny być takie same.
Na włączonym silniku na wolnych obrotach ma prawo wytwarzać się podciśnienie w kolektorze ssącym.
Co do płukania DPF niestety widziałem takie czary nic nie pomagały oszukiwanie samego siebie opcje, które mają sens to ASO sprawdzenie i aktualizacja oprogramowania silnika, bo miały wadę i coś tam poprawili, wymiana DPF, fizyczne i softwarowe wyceńcie DPF.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 18:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 sty 2017, o 18:06
Posty: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD-FHV
Cześć wszystkim.
Mam pytanko. Od jakiegoś czasu podczas dłużej jazdy (bez różnicy trasa/miasto) odczuwam delikatne szarpanie auta i brak reakcji na pedał gazu. Ostatnio będąc w Warszawie na S8 przy prędkości 120 km/h odcięło go zupełnie, wywaliło kontrolki TRC, VSC i Check Engine po czym samochodem mogłem ledwo utrzymać 60-70km/h na 4 biegu.
Ostatnio czyściłem EGR i kolektor ssący, ponieważ to właśnie uznawałem jako sprawcę szarpania. Jednak okazuje się, że nie.
Moje pytanie jest takie czy możliwe, aby to zapchany DPF odcinał moc i wywalał kontrolki?
Generalnie auto jest do sprzedaży, ale chciałbym to zrobić, żeby móc później spojrzeć potencjalnemu klientowi w oczy i tu moje pytanie. Gdzie w Żyrardowie i okolicach dobrze wytną DPF, wstawią atrapę i zrobią program? Dzwoniłem już do V-Tec Łowicz i Kreator Mocy.
Jakieś inne propozycje?

Pozdrawiam,
Grado


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 20:45 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 paź 2016, o 20:47
Posty: 56
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD–FTV, 2.0 D
Grado napisał(a):
czy możliwe, aby to zapchany DPF odcinał moc i wywalał kontrolki?

Grado

Jak najbardziej.
Możesz spróbować wypalić komputerowo, ale na jak długo ten zabieg starczy, trudno powiedzieć.
Ja wypalałem starczyło na ok. 4000km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 20:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 sty 2017, o 18:06
Posty: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD-FHV
Aktualnie mam ceny od 1200 do 1800 zł za wycięcie, zrobienie atrapy DPF + program.
Jest niby ktoś kto za 500 zł robi z programem, ale pytanie jak to zrobi i czy dojadę do domu.
Jak go wypalić komputerowo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 19:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2017, o 07:00
Posty: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: ADT250-1AD
Grado napisał(a):
Aktualnie mam ceny od 1200 do 1800 zł za wycięcie, zrobienie atrapy DPF + program.
Jest niby ktoś kto za 500 zł robi z programem, ale pytanie jak to zrobi i czy dojadę do domu.
Jak go wypalić komputerowo?

We Wrocławiu zrobią bez emulatora (usunięcie z ECU) za 1000 na gotowo), mam namiar na 2 firmy - tylko sam się zastanawiam czy wycinać czy dać mu jeszcze ostatnią szansę (czyszczenie)..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 21:16 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 705
Pochwały: 89
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Grado napisał(a):
Cześć wszystkim.
Mam pytanko. Od jakiegoś czasu podczas dłużej jazdy (bez różnicy trasa/miasto) odczuwam delikatne szarpanie auta i brak reakcji na pedał gazu. Ostatnio będąc w Warszawie na S8 przy prędkości 120 km/h odcięło go zupełnie, wywaliło kontrolki TRC, VSC i Check Engine po czym samochodem mogłem ledwo utrzymać 60-70km/h na 4 biegu.
Ostatnio czyściłem EGR i kolektor ssący, ponieważ to właśnie uznawałem jako sprawcę szarpania. Jednak okazuje się, że nie.
Moje pytanie jest takie czy możliwe, aby to zapchany DPF odcinał moc i wywalał kontrolki?


Najlepiej zacząć od sprawdzenia, jakie kody zapisały się w komputerze a nie wróżyć z fusów. :wazup:

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 23:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2017, o 07:00
Posty: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: ADT250-1AD
Dobra chłopaki, ogarnąłem temat :)

Żeby oszukać komputer silnika, co by nie wchodził w tryb awaryjny (duża różnica ciśnień na DPF), wystarczy odłączyć wężyki od czujnika różnicy ciśnień - wtedy różnica będzie bliska zeru.
Zapchany DPF poznacie po tym, że na włączonym silniku i biegu jałowym z jednego wężyka (tego bliżej korka oleju) dmuchają mocno spaliny, a z drugiego prawie (lub zupełnie nic) - te wężyki są na początku i końcu DPF-a. Na logikę - w stanie przed wypalaniem: z przodu dmucha mocno, a z tyłu słabo (bo przytkany).

Po ww. machlojce wyruszyłem w wymuszone przepalanko - najlepiej trzymać obroty ok. 2000 (zbyt małe <1200 i zbyt duże >2700 zatrzymają proces wypalania).
Robi się to TechStreamem -> Engine and ECT -> Active Test -> Activate DPF "coś tam" (PM) i przechodzi do tabeli Data List, gdzie trzeba w małym okienku dać "Play" zeby wskoczylo na "ON"

Statusy które będą przy informacji DPF coś tam (PM): Ready (gotowy) -> Operate (trwa wypalanko) -> Compl (zakończone).
Obserwujcie temp. spalin (są 2 czujniki), najpierw większa temp. jest na tym pierwszym, natomiast później drugi dobił u mnie do 550 z haczykiem (w necie piszą nawet o 600) stC.
Gdy ujrzałem auto za mną w białym dymie, na twarzy pojawił się banan. Powtórzyłem cały proces jeszcze raz i podpiąłem wężyki spowrotem do czujnika - spadło z 15-20 kPa przed na 0.3-0.5 kPa po :) /na chłopski rozum - po wypalaniu, z obu wężyków dmuchało prawie nic/

Mam porobione zrzuty ekranu z parametrami przed / w trakcie i po wypalaniu (jedna ręka i kolano pilnowały kierownicy, druga laptop) - jak będzie zapotrzebowanie, uzupełnię o nie post.

ps. polecam przeczytanie ze zrozumieniem poniższej instrukcji (zasada działania układu DPF i instrukcja na wypadek błędu P2002) - mnie to pomogło w dojściu do ww. myku z wężykami i dojścia do szczęśliwego zakończenia
http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... 6008x.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 23:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 sty 2017, o 18:06
Posty: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD-FHV
adikadik skąd jesteś? Może byśmy coś podziałali z tematem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2017, o 08:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2017, o 07:00
Posty: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: ADT250-1AD
adikadik napisał(a):
Dobra chłopaki, ogarnąłem temat :)

Żeby oszukać komputer silnika, co by nie wchodził w tryb awaryjny (duża różnica ciśnień na DPF), wystarczy odłączyć wężyki od czujnika różnicy ciśnień - wtedy różnica będzie bliska zeru.
Zapchany DPF poznacie po tym, że na włączonym silniku i biegu jałowym z jednego wężyka (tego bliżej korka oleju) dmuchają mocno spaliny, a z drugiego prawie (lub zupełnie nic) - te wężyki są na początku i końcu DPF-a. Na logikę - w stanie przed wypalaniem: z przodu dmucha mocno, a z tyłu słabo (bo przytkany).

Po ww. machlojce wyruszyłem w wymuszone przepalanko - najlepiej trzymać obroty ok. 2000 (zbyt małe <1200 i zbyt duże >2700 zatrzymają proces wypalania).
Robi się to TechStreamem -> Engine and ECT -> Active Test -> Activate DPF "coś tam" (PM) i przechodzi do tabeli Data List, gdzie trzeba w małym okienku dać "Play" zeby wskoczylo na "ON"

Statusy które będą przy informacji DPF coś tam (PM): Ready (gotowy) -> Operate (trwa wypalanko) -> Compl (zakończone).
Obserwujcie temp. spalin (są 2 czujniki), najpierw większa temp. jest na tym pierwszym, natomiast później drugi dobił u mnie do 550 z haczykiem (w necie piszą nawet o 600) stC.
Gdy ujrzałem auto za mną w białym dymie, na twarzy pojawił się banan. Powtórzyłem cały proces jeszcze raz i podpiąłem wężyki spowrotem do czujnika - spadło z 15-20 kPa przed na 0.3-0.5 kPa po :) /na chłopski rozum - po wypalaniu, z obu wężyków dmuchało prawie nic/

Mam porobione zrzuty ekranu z parametrami przed / w trakcie i po wypalaniu (jedna ręka i kolano pilnowały kierownicy, druga laptop) - jak będzie zapotrzebowanie, uzupełnię o nie post.

ps. polecam przeczytanie ze zrozumieniem poniższej instrukcji (zasada działania układu DPF i instrukcja na wypadek błędu P2002) - mnie to pomogło w dojściu do ww. myku z wężykami i dojścia do szczęśliwego zakończenia
http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... 6008x.html


Jednak trochę za wcześnie otworzyłem szampana :// - dziś rano w drodze do pracy błędy powróciły. Mam zrzucone zamrożone parametry, na spokojnie po robo przeanalizuję co się dzieje. U mnie prócz błędu P2002 (DPF) wali jeszcze P0069 (nawala korelacja ciśnień MAP/atmosferycznego) - możliwe, że jedno (błąd od ciśnienia) wywołuje drugie. Poza tym planuję jazdę testową z rejestracją najważniejszych parametrów, gdyż błąd załączył się dopiero po 30 min. jazdy, podczas przyspieszania z 40->50 km/h, obroty 1700->2000, ciśnienie DPF 10->23 kPa.

Co ciekawe, na biegu jałowym nadal przy 800 obrotach utrzymuje się 0.4 kPa a przy ~1700 obr. dP = 2.2 kPa. (Jeszcze) nie wiem skąd ta różnica 2.2 / 10 kPa przy 1700 obr. i predkosciach odpowiednio 0 / 40 km/h.

Ktoś dysponuje info albo może sprawdzić u siebie / zarejestrować dP podczas jazdy (najlepiej T25 2.0 1AD 2007 po lifcie) jakie może być maksymalne dP na DPF w zależności od obrotów np.?

Grado napisał(a):
adikadik skąd jesteś? Może byśmy coś podziałali z tematem?

Wrocław here


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2017, o 12:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 15:25
Posty: 143
Lokalizacja: DK, ZS
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis t25 fl
Rocznik: 2007
Silnik: ADT250L-AWFEYW
Cytuj:
........ czy dać mu jeszcze ostatnią szansę (czyszczenie)..

Czyszczenie pomoze na ktotko, niestety to tylko filtr ktory sie zapycha syfem na stale.
Niewiem jak w pl natomiast w skandynawi jest jeszcze opcja czyszczenia filtra przez wypalenie go w specjalnym piecu. Jaka jest skutecznosc niewiem, koszt ok 1500 pln no i trzeba samemu filtr wymontowac i do nich wyslac.
Cytuj:
Żeby oszukać komputer silnika, co by nie wchodził w tryb awaryjny (duża różnica ciśnień na DPF), wystarczy odłączyć wężyki od czujnika różnicy ciśnień - wtedy różnica będzie bliska zeru.

Stosuje podobny manewr od chyba 3 lat z ta roznica ze ja odpinam wtyczke od czujnika roznicy cisnien no i wiadomo ze wtedy na zegarach mam choinke.

Napisz czy po odlaczeniu wezykow masz blad p1428 bodajze ??


Zanim zaczolem odpinac wtyczke chcialem zamienic wezyki w czujniku miejscami, ale lenistwo wyszlo i wtyczke latwiej odpiac

Cytuj:
natomiast później drugi dobił u mnie do 550 z haczykiem (w necie piszą nawet o 600) stC.

Co do prędkości, zauważyłem, że najlepiej wypalać na 4 biegu przy około 2000 obr/min. Wtedy temperatura spalin wzrasta do ponad 600 stopni, przy większych prędkościach ona maleje.
---Napisal mi czlowiek ktoremu pomagalem walczyc z problemem z innego forum


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2017, o 13:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 165
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
W wyniku wypaplania sadzy w DPF-e powstają popioły, które są niepalne i niczym się ich nie spali, bez względu na temperaturę. Można je usunąć wyłącznie mechanicznie. Biały dymek pojawiający się niekiedy za autem, to wyrzucanie luźno zalegających popiołów, a nie dowód wypalania DPF-a.
Zdecydowanie potwierdzam, że najlepsze warunki do wypalania DPF-a są przy obrotach ok. 2000-2500 na IV biegu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2017, o 19:28 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 paź 2016, o 20:47
Posty: 56
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD–FTV, 2.0 D
adikadik napisał(a):
Żeby oszukać komputer silnika, co by nie wchodził w tryb awaryjny (duża różnica ciśnień na DPF), wystarczy odłączyć wężyki od czujnika różnicy ciśnień

Prościej - wystarczy tylko wypiąć wtyczkę z czujnika ciśnień.
Przerabiałem temat DPF.
Wypalanie komputerowe i wszelkiego rodzaju czyszczenie, na długo nie pomogą.
Wymiana na nowy DPF ( najlepiej w ASO aby mieć gwarancję) lub kastracja.
Wybór, niech każdy decyduje sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2017, o 20:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 165
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
jamot napisał(a):
Wypalanie komputerowe ......... na długo nie pomogą.

Miałem wypalany DPF przez serwis Toyoty przy przebiegu 66.000 km i 87.000 km. Teraz mam przebieg 165.500 km , czyli blisko 80.000 km od ostatniego wypalania, i jest OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2017, o 22:10 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 705
Pochwały: 89
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
josef napisał(a):
W wyniku wypaplania sadzy w DPF-e powstają popioły, które są niepalne i niczym się ich nie spali, bez względu na temperaturę. Można je usunąć wyłącznie mechanicznie. Biały dymek pojawiający się niekiedy za autem, to wyrzucanie luźno zalegających popiołów, a nie dowód wypalania DPF-a.
Zdecydowanie potwierdzam, że najlepsze warunki do wypalania DPF-a są przy obrotach ok. 2000-2500 na IV biegu.


Tylko tutaj nikt nie opisuje białego dymka :twarz: tylko kopcenie na biało jak przy wyborze papieża i to nie jest z winy popiołu tylko zbyt niskiej temperatury w DPF. :fajka:

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2017, o 10:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 165
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Czym różni się biały dymek od kopcenia na biało? Jeśli kopci się, to widać zawsze jakiś dym.
Na przestrzeni wymienionych przeze mnie wyżej prawie 80.000 km miało miejsce co najmniej kilkanaście procesów dopalania sadzy w DPF-ie, a nigdy nie było widać białego dymu/ kopcenia związanego z wypalaniem DPF-a, mimo że dochodzenie do temperatury 600 st. C, koniecznej do całkowitego spalenia sadzy, nie jest skokowe, lecz temperatura wzrasta stopniowo od ok. 200 st. C do tych 600 st. C. Na przestrzeni tych 80.000 km miało miejsce dwa razy pojawienie się białego dymu przez kilkanaście sekund: pierwszy raz w styczniu 2016 r. i niedawno w sierpniu 2017 r., co dla mnie oznaczało wyrzucenie luźno zalegających popiołów z całkowicie spalonej sadzy w procesie wypalania DPF-a. Widać, że DPF powoli zaczyna zapychać się niepalnym popiołem i być może za jakiś czas zapcha się nim w takim stopniu, że samoczynnie nie będzie mógł wyrzucić nawet luźno zalegających popiołów. Wówczas będę zastanawiał się, co robić: dać DPF do mechanicznego oczyszczeni czy wymienić na nowy. O kastracji nie myślę. Z tego co wiem wynika, że DPF, przy moim sposobie jazdy, powinien 300.000 km bez problemu "przelatać", czyli jeszcze raz tyle, co dotychczas.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2017, o 20:05 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 705
Pochwały: 89
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Chciałem powiedzieć, że szukasz problemu, którego jeszcze nie masz. :diabel:
300000tyś/km to dpf wytrzymuje, jeśli jeździsz tylko trasami i przebieg 300000 robisz w 2 lata nie jak w twoim przypadku auto 2007 i ma dopiero, 150000 jeśli dojedziesz do 190000 to będzie sukces jak sam pisałeś puszcza już delikatna bąki białego dymu, czyli już ma problemy z uzyskaniem odpowiedniej temperatury zima i niskie temperatury wykoszą najsłabsze jednostki to jest pewne. :-D

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2017, o 20:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 165
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Uzyskanie właściwej temperatury dla wypalania DPF-a zależy od sygnałów ze sterownika silnika. Sterownik, na podstawie danych z czujników DPF-a i innych, wydaje polecenie wtrysnąć dodatkowe dawki paliwa do komór spalania w trakcie suwów wydechu (tzw. powtryski). Te powtryski mają podnieść temperaturę w DPF-ie do ok. 500 st. C, a później uruchamiany jest piąty wtryskiwacz, który wtryskuje paliwo do DPF-a i te wtryski podnoszą temperaturę do 600 st. C.
Jeśli dobrze zrozumiałem, z Twojej wypowiedzi wynika, że kłopot z uzyskaniem właściwej temperatury leży po stronie DPF-a. Dlaczego - skoro o jego temperaturze decyduje sterownik silnika i dodatkowe dawki paliwa uruchamiane prze niego, które dopalają się w DPF-ie i dzięki temu podnoszona jest jego temperatura?
Ja nie jeżdżę samochodem tylko "wokół komina". Jazdy po mieście stanowią ok. 30 %. Pozostałe 70 %, to jazdy w trasie minimum 30 km bez gaszenia silnika. Z moich obserwacji wynika, że na wypalenie DPF-a wystarczy od 10 do 20 km nieprzerwanej jazdy i ta zawsze stosuję. Jeśli zauważam, że do końca moje trasy nie wypali się całkowicie DPF, dokładam ok. 5 km jazdy lub mniej, żeby DPF dopalił się całkowicie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2017, o 20:55 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 753
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
Dlatego, że wstępnie musi być spełnione jeszcze kilka warunków, jak np temperatura silnika, temperatura DPF, poziom paliwa w zbiorniku

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2017, o 21:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 165
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
1. Temperatura silnika - zgoda. Dopalanie DPF-a nie zostanie uruchomione, gdy silnik nie osiągnie temperatury roboczej ok. 62-65 st. C.
2. Temperatura DPF-a - jak silnik osiągnie temperaturę roboczą, to temperatura DPF-za zależy tylko od działania sterownika silnika w celu uruchomienia jego dopalania.
3. Poziom paliwa - jakie to ma znaczenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 530 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda