TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 18 paź 2017, o 13:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 498 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lut 2017, o 20:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 144
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Fajnie że sobie tak dogryzacie i pozujecie na speców ale czas coś wyprostować.
Wg kolegi "josef" i info jakie otrzymał od Toyoty temp. 500 stopni jest osiągana przez "Post injection" a nie zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu. viewtopic.php?f=71&t=24798
To chroni silniki przed przedostawaniem się paliwa do oleju i kłopotami jakie mają użytkownicy silników ze stajni VAG.
Zdaje się że mam podobny problem do kolegi roberto740. Co tydzień wracam z wyjazdu tą samą trasą. Przez ostatnie 2 powroty zauważyłem tą samą sytuację. Odpalam silnik, chwilkę grzeję i wyjeżdżam z miasta. Na wylocie mam silnik rozgrzany na połowę temp. pracy. Czuję po wibracjach silnika że albo są "powtryski" albo włączył się 5 wtrysk. Wciskam gaz i w okolicy 2800 obrotów zaczyna dymić na biało. Rozpędzam się, zmieniam biegi na wyższe i po ok. 200-500m przestaje dymić. Problem później nie występuje przez całą trasę. Żadnych błędów, pierwszy raz taka sytuacja, wcześniej żadnych problemów z dpf( dodatki do paliw lane AR6400/6500/6200/6800/6900). Wyczytałem tu na forum że biały dym to paliwo które poszło na zimny dpf( 200-300 stopni?). Pytanie o czujniki temperatury dpf. Są dwa, przed i za dpf( w 1AD spełniającym euro5 jest trzeci). Czy ktoś wie jaki jest algorytm sterowania wypalaniem dpf? Który czujnik, ten przed czy za oszukuje? Na forum są wklejone błędy związane z dpf i jeśli chodzi o czujniki temperatury, to błąd wyskakuje tylko wtedy kiedy jest przerwany obwód czujnika. System nie jest w stanie zdiagnozować czy któryś czujnik pokazuje złą temperaturę. Czy próba wypalenia na nierozgrzanym dpf jest związana z awarią czujników temp? Jeśli tak to z którym?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 20:54 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 700
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
mmo napisał(a):
carsik napisał(a):
Twoje teorie są z mchu i paproci podobnie jak teorie Maxa Kolonko. Po wyrzuceniu DPF różnica ciśnień w DPF nie jest ok i dlatego potrzebny jest emulator czujnika różnicy ciśnień lub wyłączenie jego funkcjonalności w sterowniku. Jeśli DPF nie ma odpowiedniej temperatury nie włączy się piaty wtrysk gdyż inaczej zalałby DPF nie spalonym paliwem. Oprogramowanie trzeba wrzucić bo sterownik przejdzie w tryb awaryjny "nie widząc" DPF. Niestety, Twoja wiedza jest dość ograniczona we wszystkich zakresach o których piszesz w tym temacie czego sam dajesz dowody pisząc przeróżne, nazwę to łagodnie, bajki.

Dopiero załapałem po twojej stopce że chyba jesteś tunerem i pewnie (być może) zabolało Cię jak o nich wypowiadałem.
Możesz mi wytłumaczyć z czym się nie zgadzasz? W którym miejscu źle piszę?

Korzystając że jestem podczas pisania postu, po raz kolejny Ci mówię, że w silniku d-cat, filtr DPF osiąga temperaturę 600 stopni po zmienia kątów wtrysków i dotrysku paliwa. Błędem jest uważanie że filtr najpierw się nagrzewa, a później następuje dotrysk paliwa. Kiedyś też tak myślałem, ale to był błąd. Tak jest np. w silnikach PSA, ale tam w ogóle nie ma dotrysku paliwa, a filtry przez to ze nie ma dotrysku osiągają 450-500 stopni, przez co potrzebują dodatkową chemię do paliwa aby cząsteczki się w tej temperaturze już wypały. Sama zmiana kątów wtrysków nie nagrzeje go do wymaganej temperatury. Nie chcę Ci mówić i pisac że sam piszesz bzdury, bo każdy z nas popełnia błedy, ja nie raz popełniłem i pewnie popełnię.
Ponadto już Ci powiedziałem że wszystko inne miałem w porządku a upierasz się i wmawiasz mi najpierw ze miałem coś innego, a teraz mówisz mi że nie mam wiedzy.

Różnica ciśnień w dpf przed jego wydłubaniem wahała się od 0 do 1, kiedy się nagrzał i pojeździłem od 0 do srednio 5, momentami do 9 po wydłubaniu wynosi od 0 do 0,5, ale przejechałem kilometr. Podłączałem i sprawdzałem tak apropo jesli kogoś by to interesowało.

możesz powiedzieć z czym się nie zgadzasz zarzucając mi to co mi zarzucasz? MOże jeszcze coś postaram się wyjasnić.


ale czego nie rozumiesz z tego zdania:
Jeśli DPF nie ma odpowiedniej temperatury nie włączy się piaty wtrysk gdyż inaczej zalałby DPF nie spalonym paliwem.

Masz teorie wzięte z sufitu jak chociażby z wgrywaniem wirusa do komputera. Miłosz próbował Cie oświecić ale dalej masz jakieś problemy ze zrozumieniem w sumie dość prostych rzeczy.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 21:45 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
Dobra, kończę z Tobą dyskusję carsik.
Może chcesz robić sobie reklamę, rozumiem. Błyskać wiedzą też. Więc rób jak chcesz, szkoda że nie byłeś taki mądry kiedy był problem.
Kiedy natomiast piszę co jest zwalone i co było przyczyną, keidy problem sie rozwiązał to wywracasz wszystko na swoja teorię nawet wtedy - i wmawiasz że ktoś jest w błędzie.
Piszę jak został problem rozwiązany i gdzie leżała przyczyna to piszesz mi o wirusie w sterowniku.
Kiedy 1.5 roku gryzłem temat po toyotach, serwisach, i ludziach którzy na tym żeby zjedli to wypalasz z bzdurami.
Nie zawsze musisz mieć rację. zadzwoń do Toyoty, przeczytaj książkę, zbadaj temat, a dowiesz się że w tym silniku filtr dpf nagrzewa się również z dotrysku paliwa.
Zmiana katów + wtrysk. Sama zmiana nie nagrzeje, jak i sam dostrysk się nie zapali. Błędem jest to, jeśli uważasz inaczej, prosimy, podaj źródło.
Masz pole aby się wykazać.

natomiast kolego enesen
enesen napisał(a):
Fajnie że sobie tak dogryzacie i pozujecie na speców ale czas coś wyprostować.
Wg kolegi "josef" i info jakie otrzymał od Toyoty temp. 500 stopni jest osiągana przez "Post injection" a nie zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu. viewtopic.php?f=71&t=24798
To chroni silniki przed przedostawaniem się paliwa do oleju i kłopotami jakie mają użytkownicy silników ze stajni VAG.
Zdaje się że mam podobny problem do kolegi roberto740. Co tydzień wracam z wyjazdu tą samą trasą. Przez ostatnie 2 powroty zauważyłem tą samą sytuację. Odpalam silnik, chwilkę grzeję i wyjeżdżam z miasta. Na wylocie mam silnik rozgrzany na połowę temp. pracy. Czuję po wibracjach silnika że albo są "powtryski" albo włączył się 5 wtrysk. Wciskam gaz i w okolicy 2800 obrotów zaczyna dymić na biało. Rozpędzam się, zmieniam biegi na wyższe i po ok. 200-500m przestaje dymić. Problem później nie występuje przez całą trasę. Żadnych błędów, pierwszy raz taka sytuacja, wcześniej żadnych problemów z dpf( dodatki do paliw lane AR6400/6500/6200/6800/6900). Wyczytałem tu na forum że biały dym to paliwo które poszło na zimny dpf( 200-300 stopni?). Pytanie o czujniki temperatury dpf. Są dwa, przed i za dpf( w 1AD spełniającym euro5 jest trzeci). Czy ktoś wie jaki jest algorytm sterowania wypalaniem dpf? Który czujnik, ten przed czy za oszukuje? Na forum są wklejone błędy związane z dpf i jeśli chodzi o czujniki temperatury, to błąd wyskakuje tylko wtedy kiedy jest przerwany obwód czujnika. System nie jest w stanie zdiagnozować czy któryś czujnik pokazuje złą temperaturę. Czy próba wypalenia na nierozgrzanym dpf jest związana z awarią czujników temp? Jeśli tak to z którym?


Wg mnie najłatwiejszym sposobem i najtańszym w Twoim wypadku, byłoby abyś podłączył komputer z techstremem, zrobił jazdę i obserwował i zapisał parametry.
Będziesz miał w nim rózne wskażniki. Temerature 1go i 2go czujnika, ciśnienie które jest w dpfie, prace wtrysków, temperature etc.

Pamiętaj że nie ma próby wypalania na niedogrzanym dpfie. Naprawdę zrozumcie że m.in. dotrysk paliwa powoduje wzrost temperatury dpfu.
Jesli jest dpf uszkodzony, zabity, zjechany już, to bedzie też dymił na biało podczas rozgrzewania, ponieważ nie jest już wydajny i ciężej się jemu nagrzać.
To jest procedura Toyoty i wskazuje na uszkodzenie dpfu, kiedy DpF nie jest w stanie szybko lub w ogóle osiągnąć temperatury 600 stopni. Jest niewydajny i stad dymienie.

Może to być też lanie z tego 5 wtrysku. Zobacz. Niemniej jednak jakby z podłączonym kompem okazało się że dymi tylko przed nagrzaniem dpf, oraz ze dpf słabo osiąga temperature a może okazać sie że też nie w pełni to od razu brałbym sie za wymiane dpf.
Łatwo, szybko i wbrew pozorom tanio.
I pamiętaj, ze po wymianie też trzeba zrobić procedure w komp.

Niemniej jednak zobaczyłbym najpierw wszystkie parametry.
Moje auto zachowywało się podobnie :)

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 21:52 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 700
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
widzisz, a wystarczyłoby nawet abyś cofnął się o stronę w tym wątku i poczytał posty Josefa, a tak wychodzi babol. Na razie to usunąłeś DPF i kata a nie rozwiązałeś problem, a czegoś takiego nie rozwiązuje się pisanina w internecie tylko odpowiednią diagnostyką. Ten wirus to tylko cytat z Ciebie aby już tak do końca pogrążyć Twoje wyśnione teorie. Masz rację, nie warto z Tobą pisać, ponieważ nie rozumiesz tego co czytasz.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 22:09 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
carsik napisał(a):
widzisz, a wystarczyłoby nawet abyś cofnął się o stronę w tym wątku i poczytał posty Josefa, a tak wychodzi babol. Na razie to usunąłeś DPF i kata a nie rozwiązałeś problem. Ten wirus to tylko cytat z Ciebie aby już tak do końca pogrążyć Twoje wyśnione teorie. Masz rację, nie warto z Tobą pisać, ponieważ nie rozumiesz tego co czytasz.

Masz i łap carsik:



Obrazek

Tam interesuje Cię ostatni punkt
"*6: While the DPNR catalyst regeneration is performed, the ECM raises the DPNR catalytic converter temperature to more than 600°C (1112°F) by adding fuel using the exhaust fuel addition injector. If the temperature does not reach 600°C (1112°F) during the attempt, the correction learning value of the fuel addition volume increases by increments in order to raise the DPNR catalytic converter temperature to the target range."

* 6: Podczas regeneracji katalizatora DPNR jest wykonywana, ECM podnosi temperaturę DPNR konwerter katalityczny do ponad 600 ° C (1112 ° F) przez dodawanie paliwa za pomocą wtryskiwaczy dodawanie paliwa spalin. Jeśli temperatura nie osiągnie 600 ° C (1112 ° F) w czasie próby, znanej wartości korekcji dodawania paliwa objętość wzrasta skokowo w celu podniesienia temperatury DPNR konwertera katalitycznego w zakresie docelowym.

Czy rozumiesz słowo "podczas wykonywania regeneracji katalizatora DPNR, ECM podnosi jego temperature poprzez dodawanie paliwa za pomocą wtryskiwacza"?

Z tego też czerpałem wiedzę i możnamożna się wiele nauczyć. zapraszam do lektury. http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... e008x.html

Znajdziesz tutaj, polecam, podnosi poziom wiedzy

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 22:18 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 700
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
problem w tym że nie znasz angielskiego, teraz już załapałem. Niech Ci ktoś ten przypis z 6 przetłumaczy porządnie a nie wujek google.

ja wolę tę stronę toyota-tech.eu

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 22:27 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
carsik napisał(a):
problem w tym że nie znasz angielskiego, teraz już załapałem. Niech Ci ktoś ten przypis z 6 przetłumaczy porządnie a nie wujek google.

ja wolę tę stronę toyota-tech.eu


to czemu dpf w d-cat dymi? skad tam paliwo podczas rozpoczęcia regeneracji dpnr?

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 22:32 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 700
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
a nie, wróżką to ja nie jestem, jak napisałem niektórych rzeczy nie da się zrobić przez internet bo wymagają szczegółowej diagnostyki i obserwacji danych w czasie rzeczywistym. I po co było tyle hałasu i wytykania wszystkim dookoła różnych niestworzonych rzeczy? Jeszcze poczekam aż pójdziesz po rozum do głowy z wirusem i zweryfikujesz wiedzę w tym zakresie i będzie ok.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 23:31 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
carsik napisał(a):
a nie, wróżką to ja nie jestem, jak napisałem niektórych rzeczy nie da się zrobić przez internet bo wymagają szczegółowej diagnostyki i obserwacji danych w czasie rzeczywistym. I po co było tyle hałasu i wytykania wszystkim dookoła różnych niestworzonych rzeczy? Jeszcze poczekam aż pójdziesz po rozum do głowy z wirusem i zweryfikujesz wiedzę w tym zakresie i będzie ok.



W ogóle nie czytasz? Miałem weryfikowany, sprawdzany soft wirusa nie ma i nie było.
Moja szczegółowa analiza trwała prawie 2 lata :) w czasie rzeczywistym. Myślę że ciężko będzie mnie zaskoczyć w tym temacie:)
Odwiedziłem tuzin takich serwisów i słyszałem wróżką nie jestem.

Zatem i Tobie mówię, jesli przyjedzie do Ciebie klient i jesli sprawdzisz wszystko i już zedrzesz z niego od groma kasy, zajrzyj i tam gdzie mówię :)
Czasem i ja musze się pogodzić że moja teoria jest nie do końca właściwa.

Na ta bene - w aso mieli rację, jak i kolega AUTOKAM. Pomimo wielu teorii czy dopala, czy 5 ty się włącza, kiedy się włacza, etc. Nawet chemii próbowałem :) W toyocie inżynierzy wszystko policzyli aby na serwisie - wyszli na swoim.
Spędziłem czas tym autem w wielu serwisach, kilkakrotnie w aso, u inżynierów tunerów a nie pseudo, były sprawdzane ciśnienia na pompie, scv, nawet podejrzenie niedrożności chłodniczki spalin, egr podmieniany, wszystko...:) Zaczynając od zapisanych danych z jazdy, które były w porządku.
Jedyną rzeczą było to, że wg zapisów filtr dpf nie zawsze osiągnął 600 stopni, oraz bywały różne dane z sondy.

I nie chwale się tutaj, i nei chodzi mi o to ze chce tu aby mi przyznano racje. nie dbam o to, bo nic nie reklamuje i nie zależy mi na ilosci postów, czy pochwałach. Jedynie chciałbym znaleźć taki post jak mój - tylko 1,5 roku temu. Bo akurat po przejściach gdzie mi mówiono że to nie dpf - okazał się jednak katalizator i dpf.! I też mi mówiono że nie powinien dymić dopóki się nie nagrzeje....

I jeszcze raz podsumowując bo ludzie mogli dostać bajzlu w głowie - w moim przypadku dymił bo był zawalony katalizator i dpf.
DPF nie osiągał wystarczającej temperatury i sterownik wymuszając wyższą temperaturę dpf dotryskiwał paliwo - stąd dymienie.
Po pewnym czasie, kiedy dpf się nagrzał, dymienie ustępowało.
Pomimo tego że w filtrze dpf róznica ciśnień była w normie, co było spowodowane zapchanym już katalizatorem.
Ciśnienie robiło się przed katalizatorem, a pierwszy czujnik jest za, więc czujniki dostawały juz spaliny po katalizatorze.
Zainteresowanym wytłumaczę jeśli czegoś tu nie rozumieją.
Pozdrawiam służę pomocą, bo wszystko co związane z tym ustrojstwem przeszedłem i mogę powiedzieć że liznąłem temat.
Dobranoc! :auto: :ok:

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, o 09:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 304
Lokalizacja:
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
Widzę, że atmosfera trochę się zagęściła. :-)
Zupełnie nie potrzebnie, bo temat miał służyć temu aby znaleźć jakieś rozwiązanie problemu a nie wzajemnie się atakować.

Sam zmagam się z problemem dymiącego D-Cata od 9 lat. Jeździłem z tym po różnych serwisach ASO i jedyne co potrafili pomóc to wgranie nowego softu. Przy okazji jeszcze wyciągnąłem zaświadczenie, że ten typ tak ma i w razie gdy mnie na ulicy zatrzymają za dymienie to mandat prześlę do TMP do zapłacenia. ;-)
Dlatego też przeglądam to forum z nadzieją, że tu coś znajdę.

Przez te wszystkie lata na forum w temacie dymiącego D-Cata pojawiły się dwa konkretne posty. Jeden z nich to wycięcie filtra i zastąpienie go emulatorem. W tym temacie nawet swego czasu niesłusznie posądziłem kolegę vodka o nieczyste intencje i reklamę, ale to było spowodowane zbytnią nieufnością w prostotę rozwiązania.
Drugi temat, który rzuca dużo światła na całą sytuację to właśnie wpis kolegi mmo o tym, że to katalizator może powodować te problemy. Od dłuższego czasu czytając ten temat nie byłem w stanie zrozumieć czemu w moim samochodzie dzieją się rzeczy, które nie powinny mieć miejsca. Skoro wypalanie odbywa się na rozgrzanym silniku to skąd dymienie na zimnym? Dopiero po przeczytaniu analizy mma zrozumiałem, że problem może być rzeczywiście gdzie indziej.

W temacie nie widzę już jakiejkolwiek szansy pomocy w ASO, gdyż albo TMP nie otrzymała od producenta wszystkich informacji na temat pracy filtra, albo celowo wprowadzają w błąd zmuszając do wymiany filtra. Przecież wiadomo, że takiej wymiany nikt nie zrobi gdzieś indziej tylko w ASO, więc niech płaci.

Samo tłumaczenie powyżej z angielskiego może rzeczywiście jest wykonane przez automatyczny translator, ale sam kontekst jest jak najbardziej poprawny, co też tłumaczy bardziej w czym może być problem u mnie.
Wybaczcie, ale szczegółową diagnostykę przeprowadzano u mnie wiele razy i nikt nie powiedział mi nic innego jak to, że trzeba wymienić, ale powody zawsze były takie same - zapchany filtr. Jak piszą inni koledzy czyszczenie filtrów w ich samochodach również nie dawało efektów. Czyli nie do końca jest to prawda, że to tylko i wyłącznie kwestia filtra. :-)

Sam wątek wirusa w miom przypadku też odpada, gdyż jedynymi diagnostykami, którzy dotykali mojego komputera to diagnostycy z ASO oraz wgrywanie nowego softu też w ASO. Czyli co, w ASO wgrywają wirusy? Może haker mi się włamał, ale przecież nie mam podpiętego komputera do sieci ;-)

Reasumując. Widać, że kolega mmo zadał sobie rzeczywiście dużo trudu w próbie zdiagnozowania problemu i jego wpis rzucił dużo światła na problem. Dlatego uważam, że koledze należy się uznanie za wytrwałość i co ważniejsze za chęć podzielenia się wiedzą a po drugie jest to temat na dalszą dyskusję i warto go dokładniej zbadać.

Zawsze podczas czyszczenia DPFa, widząc te sadze osadzone na rurce dolotowej, zastanawiałem się jak wygląda układ wydechowy dalej. Teraz już wiem, że dalej może być tak samo, a właściwie jeszcze gorzej bo tam nigdy nie czyściłem. Czyli katalizator może rzeczywiście być całkowicie zabity.
Ja w każdym bądź razie również przy okazji przyjrzę się swojemu katalizatorowi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, o 11:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 156
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Nie wiem, czy tak jest w silnikach Toyoty, ale w silnikach niektórych innych producentów proces wypalania jest uruchamiany nie tylko, gdy DPF jest zapchany w określonym stopniu, ale również "profilaktycznie", gdy sterownik silnika uzna, że zaistniały warunki do rozpoczęcia procesu wypalania DPF-a. Takie "profilaktyczne" wypalania ma zapobiec zapchaniu DPF-a w takim stopniu, że sterownik silnika nie uruchomi już tego procesu i będzie konieczna wizyta w ASO w celu uruchomienia serwisowej procedury jego wypalenia. Proces ten uruchamiany przez sterownik silnika trwa jakiś czas (w moim silniku trwa on przeciętnie ok. 10 do 20 km, co widzę podczas obserwacji wielkości chwilowego spalania, które zaczyna wzrastać od ok. 5,0/5,5 l/100 km aż do ok. 11 l/100 km w końcowej fazie, po której wielkość spalania nagle spada do poprzednich 5,0/5,5 l/100 km). Konstruktorzy silników musieli uwzględnić fakt, że często mogą powstać sytuacje, w których nie będzie możliwa kontynuacja jazdy w odpowiednich warunkach (obroty silnika i czas takiej jazdy) w trakcie wypalania DPF-a(korki w miastach itp.), i w których nastąpi przerwanie procesu wypalania. Dlatego te "profilaktyczne" wypalania. Praktycznie proces wypalania DPF-a może być przerwany kilka/kilkanaście razy zanim nastąpi takie jego zapchanie, że będzie konieczne doprowadzenie jej do końca, a jeśli to się nie stanie, to nastąpi wejście silnika w tryb awaryjny i wizyta w ASO w celu uruchomienia specjalnej procedury jego wypalania.
Chociaż na początku napisałem, że nie wiem, czy tak jest w silnikach Toyoty, ale należy przyjąć, że w ich silnikach również tak jest.
Z powyższych względów, samo wycięcie DPF-a bez ingerencji w sterownik silnika może nie załatwić "idealnie "sprawy do końca, gdyż może nie usunąć tych "profilaktycznych" procedur wypalania DPF-a, gdy parametry DPF-a są w normie - "profilaktyczne" wypalania mają miejsce, gdy te parametry są jeszcze w normie.
Nie wykluczam jednak, że może jest tak, iż "profilaktycznych" wypaleń nie będzie, gdyż parametry DPF-a będą takie idealne, że sterownik silnika uzna, że ma do czynienia z idealnie czystym DPF-em. Ale o tym wiedzę mają chyba tylko konstruktorzy silników. Praktycznie można by się o tym przekonać obserwując wielkość chwilowego spalania po wyrzuceniu DPF-a - czy wówczas również od czasu do czasu będą zauważalne wzrosty wielkości tego spalania w trakcie jazdy w jednostajnych warunkach.
Ja w swoim samochodzie proces wypalania DPF-a zauważam nie tylko na podstawie wzrostu wielkości chwilowego spalania, ale również po tym, jak samochód wówczas traci minimalnie na dynamice. Jest prawdopodobne, że tego spadku dynamiki silnika bym nie zauważył, gdybym wcześniej nie stwierdził znaczącego wzrostu wielkości spalania. Ten spadek dynamiki silnika jest wynikiem powtrysków paliwa w komorach spalania, co jest oczywiste. Wtryski paliwa do DPF-a przez piąty wtryskiwacz nie wpływają na spadek dynamiki silnika.
Ponadto, w lecie przy wysokiej temperaturze powietrza, zauważam "dziwną" ciepłotę dochodzącą z poza kabiny pasażerskiej, co przypisuję osiąganiu przez DPF temp. 500-600 st. C.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, o 17:46 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
Zgadzam się. Ponadto wg moich obserwacji i trochę z książki Toyoty, kiedy przy próbie wypalenia dpf nie zdąży się wypalić do końca, lub nie osiągnie wymagającej temperatury, to po kolejnym uruchomieniu, kiedy tylko zaistnieją warunki sterownik będzie wymuszał wypalanie, nawet dawkując większą dawkę paliwa, aby dpf osiągnął nominalną temperature (chyba co najmniej 600 stopni). Ponieważ ma zapisaną poprzednią próbę wypalania jako niedokończoną. Dlatego też, keidy katalizator jest już na wymarciu, dymi kiedy się rozgrzewa, ponieważ katalizator jest już mało wydajny i "ciężej" jest jemu się nagrzać. Wówczas paliwo które służy do podgrzania, się nei spala, nie podgrzewa go, tylko dymi....
I jeśli przy poprzedniej próbie było mu ciężko osiągnać 600 stopni, i bedzie osiągał np tylko 550, to też nieustannie będzie emu próbowa go wypalić, wymuszająć to, większą dawką paliwa.
Nawet mega logiczne. Dlatego dymi!!

Ale ku ciekawości, wydłubałem w sobote ten dpf z kataizatorem i dzisiaj przejechałem 20 km bez dpf. Nie podłączałem komputera bo zmarzłem i nie chciało mi się.
Z ciekawości - "wchodził"w proces wypalania, dawkując mu, paliwo. WIdziałem po momentowym spalaniu. Po kiku kilometrach wyskoczył błąd "check" + vcs. Na mocy nie stracił, niemniej jednak próbuje go nadal wypalić, pomimo tych błedów. Jesli jesteście mega zainteresowani moge specjalnie się przejechać i zgrać jazdę. Jutro rano jadę włożyć emulator. Auto zauważyłem jest sporo żwawsze z "dołu"

Dymi, ale mniej, pewnie pluje tym paliwem bardziej niż podgrzewa, bo teraz nie ma na czym go podgrzać.... ;-D

euzebiuszek - dziękuje za dobre słowo. osobiście fitr wyciągałem i nie jest to aż tak mega ciężkie. Odpinasz sanki, opuszczasz, od góry 3 srubki od turbiny, z góry 3 od osłony. Z dołu masz dwa wsporniki. Pamiętaj o kolejności przy skręcaniu. JA włożyłem filtr, skreciłem an górze przy turbo (lekko pastą do wydechów posmarowałem) a na dole, okazało się że nie chciał wejśc jeden wspornik.
Kiedy go wyjmiesz, od góry zobaczysz katalizator. Myślę że nie ma co czekać. Osobiście żałuję że nie spróbowałem wcześniej. Cały czas myślałem że bład gdzie indziej, a po prostu źle rozumowałem. Po tym czasie zrozumiałem, a zapchany kat mi wszystko zupełnie wyjaśnił. Nie chciałem wierzyć że to fitr bo przecież ciśnienia dobre! ehh... W sumie prosta sprawa. Są polskei dpfy, podobno ze sporą gwaracją. Ale nie wiem jak opinie na ich temat.

Teraz uwaga!! Po wymienie dpf trzeba pojechać do aso albo porządnego serwisu ktory potrafi coś tam zrobić z emu (może zaadoptować).
jeden z kolegów mnie przestrzegał, że jak pojedę do byle kogo, to zrobi mi że dymić już nie bedzie, ale jezdzić też nie bedzie.
Myśle ze to nie droga opcja. Lub AUTOKAM pomoże...

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, o 19:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 156
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Poniżej, dodatkowo do moich postów na tej stronie i na poprzedniej, załączam wykresy procesu wypalania DPF-a, jakie otrzymałem z Toyoty Poland łącznie z odpowiedzią, którą przedstawiłem w poście na poprzedniej stronie.
Podkreślam, że takiej wiedzy nie ma wielu serwisantów ASO Toyoty.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, o 21:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 344
Pochwały: 36
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Oho dzieje się... Przeczytałem temat i w sumie wniosek mmo jest jeden. Ty nie rozwiązałeś problemu, tylko się go pozbyłeś póki co częściowo (jak zapodasz emulator, bądź w sofcie off to będzie całościowo). Rozwiązywanie problemu to chyba polegałoby na zmianie wszystkiego po kolei skoro typowanie nic nie daje. Ba nawet wypadałoby winolsem mapkę przestudiować całą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, o 21:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 144
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Kolego mmo dzięki za odpowiedź na mój post. Myślałem całą noc i cały dzień dzisiejszy. I wymyśliłem.
Przypomniałem sobie o bardzo ważnej rzeczy którą przeoczyłem. Avensisem jeżdżę 2 razy w tygodniu po 100km(praca-dom). Po takiej trasie parkuje pod domem, raz na jakiś czas podkładam rękę pod wydech. Zdarzyło mi się że po zatrzymaniu pod domem po tej trasie uruchamiał się 5. wtrysk i dochodziło do dopalania- wtedy spaliny parzą w rękę. Poza tymi sytuacjami spaliny są tylko ciepłe. Auto zaczęło dymić przy 2 ostatnich powrotach. Ostatnio w piątek, przegoniłem go w trasie dość ostro przez 70km a pozostałe 30km przejechałem spokojnie żeby dać ostygnąć wydechowi. Po dojechaniu na miejsce ręka pod rurę i parzy. Nie było powtrysków nie było dopalacza( 5. wtrysku) a jednak z rury szedł ogień. Moje myśli krążą teraz wokół... SONDY LAMBDA. Kolega temp123 w wątku o sondach wspomniał że uszkodzona może doprowadzić do zapchania lub stopienia dpf. W innym poście forumowicz avelub pisze o kopcącym aucie i serwis stwierdza że miał przypadek że winny był czujnik "analizy paliwa(spalania?)" czyli AFR jak mniemam. Sam piszesz że miałeś różne dane z sondy(chyba chodzi Ci o lambde?). Na forum Mazdy piszą o padających sondach lambda i o dziwo do tych Mazd pasuje sonda którą ja mam czyli 89467-20100.
Sonda Denso DOX-0256 w ic kosztuje teraz 511zł bez rabatów.
Mimo wszystko sprawdzę i w razie czego zaktualizuję sterownik w ASO. Jeśli uda mi się załatwić sondę w dobrej cenie to wymienię na próbę. W tym wątku jeśli ktoś ma problem z dpf to wszyscy zaraz zalecają wycinkę, nikt nie chce rozkminiać tematu choć przecież nie we wszystkich przypadkach winny jest zapchany filtr. Wycinanie dpf to ostatnie co chciałbym zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, o 22:16 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
enesen napisał(a):
Kolego mmo dzięki za odpowiedź na mój post. Myślałem całą noc i cały dzień dzisiejszy. I wymyśliłem.
Przypomniałem sobie o bardzo ważnej rzeczy którą przeoczyłem. Avensisem jeżdżę 2 razy w tygodniu po 100km(praca-dom). Po takiej trasie parkuje pod domem, raz na jakiś czas podkładam rękę pod wydech. Zdarzyło mi się że po zatrzymaniu pod domem po tej trasie uruchamiał się 5. wtrysk i dochodziło do dopalania- wtedy spaliny parzą w rękę. Poza tymi sytuacjami spaliny są tylko ciepłe. Auto zaczęło dymić przy 2 ostatnich powrotach. Ostatnio w piątek, przegoniłem go w trasie dość ostro przez 70km a pozostałe 30km przejechałem spokojnie żeby dać ostygnąć wydechowi. Po dojechaniu na miejsce ręka pod rurę i parzy. Nie było powtrysków nie było dopalacza( 5. wtrysku) a jednak z rury szedł ogień. Moje myśli krążą teraz wokół... SONDY LAMBDA. Kolega temp123 w wątku o sondach wspomniał że uszkodzona może doprowadzić do zapchania lub stopienia dpf. W innym poście forumowicz avelub pisze o kopcącym aucie i serwis stwierdza że miał przypadek że winny był czujnik "analizy paliwa(spalania?)" czyli AFR jak mniemam. Sam piszesz że miałeś różne dane z sondy(chyba chodzi Ci o lambde?). Na forum Mazdy piszą o padających sondach lambda i o dziwo do tych Mazd pasuje sonda którą ja mam czyli 89467-20100.
Sonda Denso DOX-0256 w ic kosztuje teraz 511zł bez rabatów.
Mimo wszystko sprawdzę i w razie czego zaktualizuję sterownik w ASO. Jeśli uda mi się załatwić sondę w dobrej cenie to wymienię na próbę. W tym wątku jeśli ktoś ma problem z dpf to wszyscy zaraz zalecają wycinkę, nikt nie chce rozkminiać tematu choć przecież nie we wszystkich przypadkach winny jest zapchany filtr. Wycinanie dpf to ostatnie co chciałbym zrobić.

Wiem, wiem, sam się broniłem dość długo, faktycznie sporo zawodzi, jednak większość kończy się dpf.
Napisz na prv nr do siebie, lamde mogę Ci przesłać używkę sprawdzoną. Jednak lepiej - jesli jeszcze jeszcze nie masz - zainwestować w jakiegoś techstrema i poobserwować parametry tam Ci wszystko wyjdzie co jest dobre a co nie. Nie bedziesz musiał podmieniać, choć ja podmieniałem prawie wszystko :)
MI tak z jazdy po warszawie szły gorące spaliny nawet.
Co do lambdy - u mnie było tak, ze czasem wskazywała tę samą wartoś, chyba 0,45v. Powinna być zmienna, jednak jakby czasem się "zawieszała". Jadnak kiedy była sprawna - wtedy też mi dymił. Najwiecej od jesieni do zimy. W lecie, czułem tylko ten specyficzny smród na światłach.

Miłosz napisał(a):
Oho dzieje się... Przeczytałem temat i w sumie wniosek mmo jest jeden. Ty nie rozwiązałeś problemu, tylko się go pozbyłeś póki co częściowo (jak zapodasz emulator, bądź w sofcie off to będzie całościowo). Rozwiązywanie problemu to chyba polegałoby na zmianie wszystkiego po kolei skoro typowanie nic nie daje. Ba nawet wypadałoby winolsem mapkę przestudiować całą.

Czy rozwiązałem - kwestia interpretacji. Wg mnie rozwiązałem. Jest winowajca. Sprawa prosta. Szukałem wszędzie bo wg wskazań dpf był sprawny, bo miał dobre ciśnienia, jednak nie wygrzewał się zawsze do końca, jak i szybko nie osiągał wystarczającej temperatury, stad dymienie. Szukałem wszędzie bo wg tego, nic nie wskazywało że jest to wina dpf. Jednak po wyjeciu okazało sie że jest. Oczywiście mogłem wydłubac tylko kata i wsadzić, wtedy wskazałby mi duża róznice cisnień i znow wyjąc i wydłubać dpf. Mysle że problem byłby rozwiązany tak naprawdę jesli był włożył nowy dpf. Jednak nie stać mnie na asowy, używany kupić bzdura, a nowy - polski zaminnik mnie nie przekonał, pomimo 3 letniej gwarancji. Tu poczekam na opinie. Spadnie cena to i na nowo spadną sanki u mnie w aucie i wjedzie nowy kat z dpfem.

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, o 23:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 344
Pochwały: 36
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Ominięcie problemu nie jest jego rozwiązaniem. Najważniejsze że nie będzie już smrodzić i spalanie spadnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2017, o 21:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 144
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Znalazłem świetny faq na temat silników AD. Jest też tam dobrze opisany system D-CAT.
http://toyota-club.net/files/faq/13-01- ... ne_eng.htm

Ciekawostką jest to że komp ma funkcję usuwania z dpf'a siarki oraz że dpf zbudowany jest z NSR'a i DPNR'a a katalizator wbudowany jest w tłumik.
Dzwoniłem dziś do ASO w celu umówienia się na aktualizację oprogramowania i usłyszałem że do T27 Toyota nie dała im żadnej aktualizacji, że tego nie ma i w ogóle gdzie ja to usłyszałem. Jak zeszło mi ciśnienie to uznałem że najpierw wyczyszczę cały system egr łącznie z kolektorem ssącym i drugi zawór egr umieszczony na chłodniczce egr, oraz rurki od czujnika ciśnienia na dpf. Zawór na chłodnicy egr ma nr 25630-26020 i sterowany jest podciśnieniowo. Jeśli gruszki w turbinach padają to wydaje mi się że i ta jest do sprawdzenia przy problemach z dpf. Jak podają źródła EGR jest używany w czasie regeneracji filtra dpf więc powinno wszystko w nim być sprawne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, o 12:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2017, o 13:33
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: T27 Wagon
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 2,0 diesel
Cześć!
Słuchajcie, szukam informacji czy istnieje program/wtyczka do programu, który wskaże stopień zapchania filtra DPF.
Przeczesuję internet, to forum i wątki i już mnie oczy od tego wszystkiego bolą. Jeżeli ktoś coś wie to proszę o pomoc.
P.S. Na co dzień korzystam z programu Torque (z tego co się orientuję są tam tylko opcje "ciśnienie w DPF" i "temperatura w DPF", lecz te wskaźniki mi nie działają).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, o 13:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 156
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Z informacji, jakie uzyskałem w przeszłości w ASO, wynika, że nie jest możliwe uzyskanie informacji o stopniu zapchania DPF-a. Tylko w przybliżeniu o wielkości jego zapchania można wnioskować na podstawie różnicy ciśnień.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, o 13:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2017, o 13:33
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: T27 Wagon
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 2,0 diesel
Dzięki! Zatem jak mógłbym takie ciśnienie zbadać? Nie mówmy tu o serwisach itd. Chodzi o sprawdzenie ciśnienia tak tylko dla własnej informacji, co jakiś czas


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, o 14:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 156
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Informacja, o której piszę dwa posty wyżej, dotyczy roczników sprzed 2009 r. Czy w nowszych rocznikach też nie ma takiej możliwości - nie wiem. W nowszych rocznikach jest natomiast wyświetlana dodatkowa informacja o konieczności wykonania trasy z zachowaniem zalecanych warunków w celu wypalenia sadzy w DPF-ie.
Tester Toyoty daje możliwość uzyskania informacji o wielkościach ciśnień w DPF-ie. Czy inne testery także - nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, o 14:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2017, o 13:33
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: T27 Wagon
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 2,0 diesel
Rozumiem, że informacja o konieczności przepalenia DPF'a pokazuje się na wyświetlaczu przy zegarach? Ewentualnie wyskakuje kontrolka? Mam Avensiskę z rocznika 2011, więc z tego co josef mówisz, powinienem mieć jakąś wiadomość...
Tester toyoty - rozumiem samochód testowy - w jaki sposób pokazuje info?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, o 17:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 156
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Tester Toyoty, to urządzenie elektroniczne, które podpina się do badanego/Twojego samochodu poprzez złącze OBD 2. Umawiasz się z ASO na konkretny dzień i godzinę z własnym samochodem, do którego wsiada diagnosta ASO z testerem i inny pracownik ASO, i którzy odbywają jazdę testową analizując różne parametry pokazane przez tester. Takie badanie w ASO, z usług którego ja korzystam, kosztuje ok. 150 zł. Badanie takie obejmuje nie tylko wynik różnicy ciśnień, ale także wiele innych parametrów pracy silnika. Jest bardzo prawdopodobne, że nie pozwolą Ci jechać razem z nimi. Na podstawie testeru Toyoty stopień zapchania DPF-a można określić tylko w przybliżeniu, ale sam stopień nie jest wyświetlany.
Jeśli sobie dobrze przypominam, to na tym forum są koledzy, którzy mają inne testery i być może one też pokazują różnicę ciśnień w DPF-ie, na podstawie których można w przybliżeniu określić stopień zapchania DPF-a.
Zobacz, czy w instrukcji Twojego samochodu jest ikonka/wskaźnik, która po zapaleniu się będzie oznaczała konieczność odbycia nieprzerwanej jazdy pozamiejskiej w celu zregenerowania DPF-a, aż do jej zgaśnięcia.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, o 19:07 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 700
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
kontoserwis napisał(a):
Rozumiem, że informacja o konieczności przepalenia DPF'a pokazuje się na wyświetlaczu przy zegarach? Ewentualnie wyskakuje kontrolka? Mam Avensiskę z rocznika 2011, więc z tego co josef mówisz, powinienem mieć jakąś wiadomość...
Tester toyoty - rozumiem samochód testowy - w jaki sposób pokazuje info?


Nie ma żadnej ikony informującej o procesie wypalania czy też konieczności wypalania. Jeżeli będzie to problemem to wyświetli się lampka MIL i będzie błąd P2002.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, o 19:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 156
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Co rozumiesz pod pojęciem lampki MIL? Czy to check engine (ikonka silnika), czy to kontrolka zapchanego filtra (ikonka filtra) informująca o konieczności jednostajnej jazdy pozamiejskiej/autostradowej w celu zregenerowania DPF-a?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 09:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2017, o 13:33
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: T27 Wagon
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 2,0 diesel
Ahaaa, to już wszystko wiem. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć o tej lampce MIL - co to jest?
W bardzo przyjemny sposób otrzymałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Dziękuję :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 10:54 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
josef napisał(a):
Z informacji, jakie uzyskałem w przeszłości w ASO, wynika, że nie jest możliwe uzyskanie informacji o stopniu zapchania DPF-a. Tylko w przybliżeniu o wielkości jego zapchania można wnioskować na podstawie różnicy ciśnień.

Jest jeszcze jeden parametr i wskazówka.
Wg procedury serwisowej jesli dpnr nie uzyskuje szybko wymaganej temperatury przez sterownik i/lub nie osiąga wymaganej temperatury 600 stopni, a inne parametry silnika są w normie - wg procedury serwisowej ASO Toyota fitr uległ uszkodzeniu.
W tych wypadkach właśnie my, żyjący nadzieją, szukamy dziury w całym, a i tak kończy sie na wymianie w/w filtra ;-)

W tym wypadku może być jak u mnie, ciśnienia na dpnr były dobre, a fitr zawalony.

Tak apropos. Emulator włożony, użytkuje. Jestem bardzo zadowolony. Jest jednak mała prawidłowość i nieprawidłowość o której nikt nie mówi, a którą obserwuje. Na razie przejechałem 300 km od montażu, wyjeżdzę pełen zbiornik, aby zweryfikować to o czym mówię i wtedy się podzielę sprawdzoną i rzetelna wiedzą.

Szkoda że ludzie jak już ogarną problemy, wymienią filtr, założą emulator czy cokolwiek, nie dzielą sie później wiedzą.
Wiekszość ludzi jak naprawi to już olewa pomoc innym, dopiero jak się im coś zwali to sie odzywają ;(

Mysle ze w nastepnym tyg opiszę precę samochodu. Na razie jest na mega korzyść. Po wyjęciu dostała mocy z dołu, czulsza na gaz i ma siłe, odzyskała moc, naprawdę. Gdzieś się przyzwyczaiłem i przypomniało mi sie jak ją kupowałem, byłem zaskoczony momentem obrotowym. Teraz uczucie wróciło. Mniej pali, postaram się to opisać. Musze najpierw wyjeździć zbiornik i też zobaczyc zużycie paliwa

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 14:09 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 700
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
kontoserwis napisał(a):
Ahaaa, to już wszystko wiem. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć o tej lampce MIL - co to jest?
W bardzo przyjemny sposób otrzymałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Dziękuję :)


jak wolisz możesz mówić check engine

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 17:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 sty 2017, o 11:49
Posty: 16
Marka: toyota
Model: avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
co jest skutkiem problemów z dpf - jazda miejska czy przebieg auta ? Jeżeli przebieg to jakie macie w swoich autach


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 498 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda