TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 paź 2017, o 09:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 498 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 sty 2017, o 17:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 156
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Jak pisałem wyżej: 5 wtryskiwacz nie powinien włączać się, gdy DPF nie osiągnie ok. 500 st. C. na skutek uruchomienia procesu jego wypalania za pomocą powtrysków. Niestety, moja wiedza na tym kończy się. Też bym uważał, że problem jest prawdopodobnie w czujnikach temperatury DPF-a.
A może odłącz je i sprawdź, jakie będą objawy. Prawdopodobnie wyskoczy błąd z tym związany, ale to oczywiste. Natomiast ustal, czy w dalszym ciągu będzie aktywny 5 wtryskiwacz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2017, o 18:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 paź 2016, o 15:43
Posty: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis t 25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-CAT
Całkiem ciekawy pomysł.Szkoda,że fachury nie chcą się wypowiedzieć na temat parametrów czujników,bo by się przemierzyło i zdiagnozowało.Nie chcę płacić darmozjadom z serwisu,bo już byłem i nie zwrócili uwagi na podstawowe parametry odnośnie kopcenia.Jak nauczę się to naprawiać i diagnozować to będę naprawiał za darmo,a info będę wysyłał do serwisu :) taki będę za to jak toyota traktuje nas użytkowników ich pojazdów.Chyba łada jest lepsza w tym temacie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2017, o 19:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 paź 2016, o 15:43
Posty: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis t 25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-CAT
Odłączyłem jeden czujnik kopcił podłączyłem i odłączyłem drugi z ciemniejszą wtyczką i przestał smrodzić-czyżby? Błąd się generuje po dłuższym czasie,ale mam kompa i od razu kasuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2017, o 20:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 344
Pochwały: 36
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Ja myślę że mało kto pisze doktoraty nt dpfa, także i mało kto weźmie udział w dyskusji... większość ludzi jak pojawia się problem to po prostu problem rozwiązuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2017, o 21:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 paź 2016, o 15:43
Posty: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis t 25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-CAT
Miłosz poniekąd masz rację,ale założę się z tobą,że w przeciągu tego roku ci co to rozwiązali w sposób o którym myślimy,będą montować to ustrojstwo s powrotem.Smog odbije się nie tylko na piecach,ale i na dieslach.Tu gdzie ja się poruszam taka ,,przymusowa diagnostyka'' kosztuje ok 3000 e :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2017, o 22:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 344
Pochwały: 36
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Wystarczy dobry tuner, który zrobi sztuczkę ala vw ;) Podejrzewam że pisiory zrobią konieczną analizę spalin, czyli ten pomiar zadymienia (ponoć też jest obowiązkowy, ale robią tylko w przypadku aut które kopcą) który i tak nie jest miarodajnym wynikiem tego jak mocno diesel zanieczyszcza środowisko. Poniżej masz wynik pomiaru zadymienia na pełnym przelocie e46 330d 402 konie 766 Nm czyli motor ładnie podkręcony

Obrazek

Norma wg diagnosty do 2,5 . Maszyna wykonująca pomiar to maszyna ze stacji kontroli pojazdów którą kalibruje się co 3 miesiące. Gorzej będzie jak dołożą nowych badań, ale póki co na to się nie zanosi. Także jeśli Twoje auto jest sprawne to moim zdaniem jeszcze przez długi czas nie będzie problemów z jazdą po tym "pięknym" kraju ;) A co do smogu to wg najnowszych danych auta generują chyba ok 6 czy 4% , ludzie po prostu są biedni i palą w domach żeby się ogrzać dosłownie wszystkim i chyba to jest głównym powodem jego powstawania. O fabrykach i innych tworach przemysłowych to już nie wspominam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2017, o 22:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 paź 2016, o 15:43
Posty: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis t 25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-CAT
DPF-off?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2017, o 22:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 344
Pochwały: 36
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Pełen przelot ;) Tzw free flow więc bez niczego ani kat ani dpf. Czy seryjnie miał dpf nie pamietam, aczkolwiek dpf w e46 był jednie jako opcja i występował bardzo rzadko. Mi bardziej chodzi o pokazanie że jak auto zrobione z głową i sprawne to nie ma się czego obawiać... Kwestie moralne każdy ma swoje i tutaj niech rzuci kamień ten który zawsze trafiał papierkiem do śmietnika ;)
Mogę poszukać jeszcze gdzieś danych z pomiaru zadymienia 401 konnej e60 530d po kastracji dpfa, ale też nie przekraczało to żadnej normy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sty 2017, o 00:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 paź 2016, o 15:43
Posty: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis t 25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-CAT
Jeśli chodzi o mnie to wystarczy mi emulator i wiadomo dłubnięcie fap,a


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sty 2017, o 22:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 344
Pochwały: 36
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Polic ... &_ticrsn=3

Cytuj:
Dymomierz bada wówczas współczynnik pochłaniania przez spaliny światła, nie analizuje jednak składu spalin.


Cytuj:
badanie dymomierzem nie wykryje wyciętego filtra cząstek stałych czy zaślepionego zaworu EGR. Taki test może wykluczyć z ruchu jedynie samochody z niesprawnym układem wtryskowym lub tuningowane poprzez zmianę oprogramowania sterującego silnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2017, o 23:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 sty 2017, o 22:15
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2008
Silnik: 2.2 diesel
Witam!
Zwracam się z wielką prośbą o interpretację wyników pomiaru napięcia na czujniku różnicy ciśnień DPF Corolla Verso 2.2 d-cat 177 KM:
Z tego co udało mi się ustalić to pin: 1- masa, 2 - pomiar, 3 - zasilanie;
1) Silnik wyłączony, włączona stacyjka: napięcie pomiędzy pinami 1 a 3 - 4,97V; 2 a 3 - 4,24V; 1 a 2 - 0,72V
2) silnik włączony, obroty silnika i pomierzone napięcie pomiędzy pinem 1 i 2: 900 obr/min - 0,73V; 1800 obr/min - 0,75V; 2200 obr/min - 0,79V; 2600 obr/min - 0,82V; 3000 obr/min - 0,86V; 3400 obr/min - 0,89V; 3600 obr/min - 0,90V; 4000 obr/min - 0,96V.
Moje pytanie sprowadza się do tego, czy czujnik jest sprawny, wydaje mi się, że te zmiany napięcia są zbyt małe. Rurki (przewody ciśnieniowe od czujnika) są drożne.
Nadmienię, że auto od jakiegoś czasu znacznie więcej zużywa paliwa ok. 2,5 do 3 litrów więcej na 100 km.
Bardzo proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2017, o 11:15 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
roberto740 napisał(a):
Panowie mam wrażenie,że 80% DPF-ów jest wywalane niepotrzebnie.W mojej ave 2.2 D-CAT był czyszczony dpf,wymieniony wtrysk (swoją drogą dobrze,bo po kolei sprawdziłem) i dalej kopci.Ale dzisiaj wyciągałem 5 wtrysk nie leje,ale za to psika sobie w momencie kiedy silnik nie jest rozgrzany.Mam pytanie: który czujnik jest odpowiedzialny za tę temperaturę i jakie powinien mieć wartości ?(można to przemierzyć?.Za co odpowiada sonda tym filtrze?

masz rację. Wg mnie też nie jest to problem filtra lecz sterowania. W moim przypadku od 1,5 roku mi dymi. Opisywałem to już, dymi mi tylko w zimę :) https://www.youtube.com/watch?v=DQp7YPx4FmM
W ub roku czasem w zimę tak jedzie jak powyzej. Pojechałem do Aso i powiedzieli mi po skasowaniu 500 zł że dpf. Zadałem im pytanie i nie potrafili odpowiedzieć. Czemu mi auto dymi wtedy kiest niedogrzane. Proces wypalania filtra dpf wystepowac powinien kiedy zaistnieje kilka warunków, a jednym z głównych jest osiągniecie odpowiedniej temperatury silnika i silnik musi być rozgrzany. U mnie dymi kiedy osiągnie 40-60 stopni już, kiedy auto się rozgrzeje to przestaje mi dymić. Nastepną sprawą jest to, że aby doszło do wypalania filtra musi oprócz wtrysku paliwa sterownik silnika zmienić kąty wtrysku aby powstała większa temperatura. I tu właśnie pies jest pogrzebany, bo działa to jak chce. Sterownik w moim przypadku leje paliwo kiedy chce, a kąsty wtrysków (nagrzenie dpf) zmieniają się keidy chcą. Kiedy jest wstrysk paliwa dodatkowy i sterownik zmieni też kąty - nie ma problemu. Paliwo się wypala, kiedy sterownik leje tylko paliwem - jest efekt jaki zauważamy. U mnie wyglada to tak że kiedy auto się nie nagrzeje do końca dymi, póżniej jak dłużej pojeżdzę i jest nagrzane, problem prawie nie wystepuje - bardzo rzadko. Co ciekawe, miałem to w ub zimę, w lato spokój, tę zimę znowu. Nastepną sprawą jest to, że kiedy mam wyłączony nawiew ogrzewania - dymienie czasem w ogóle nie wystepuje. Zauważyłem w tym zależnosć. Prawda jest taka ze nikt sobie nie moze z tym poradzić, i moim zdaniem jest problem w sterowaniu silnikiem (być może jakiś czujnik) ktory robi bajzel w przeliczzaniu i sterownik głupieje. Nie wiem, walcze dalej, tak to u mnie wyglada

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2017, o 14:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 344
Pochwały: 36
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
mmo zawsze mozesz uderzyć z tym do jakiegoś tunera , który spróbuje skalibrować to poprzez chip tuning. Nie mówię tutaj o dpf off, a o zmianie oprogramowania tego systemu, pewnie łatwo i tanio nie będzie, ale jak ktoś przysiądzie to jest to do ogarnięcia. Jak będzie wyglądała kwestia samego zapychania się filtra po takim zabiegu to pojęcia zielonego nie mam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2017, o 18:07 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 13:12
Posty: 96
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1AZ
Ja po zaktualizowaniu oprogramowania w ASO (100 zl. netto) wyeliminowalem calkowicie dymienie. Poza tym...Przyjdzie czas i na kastracje:)


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2017, o 22:23 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
Miłosz napisał(a):
mmo zawsze mozesz uderzyć z tym do jakiegoś tunera , który spróbuje skalibrować to poprzez chip tuning. Nie mówię tutaj o dpf off, a o zmianie oprogramowania tego systemu, pewnie łatwo i tanio nie będzie, ale jak ktoś przysiądzie to jest to do ogarnięcia. Jak będzie wyglądała kwestia samego zapychania się filtra po takim zabiegu to pojęcia zielonego nie mam.

To nie jest sterownik od rajdowego samochodu gdzie możesz sobie grzebać. Nie wiem czy wiesz jak w ogóle kim jest tuner. To jest gość, który skończył wiele szkoleń w teamach fabrycznych, wie i zna się na silnikach. W polsce prawidziwych jest kilku. Oni to bowiem, z całą swoją wiedzą o której nawet nie chce mi się pisać bo byłoby długo, siadają sobie przy samochodach rajdowych i przy sterownikach - gdzie sam sterownik kosztuje kilka tysięcy euro - patrzą na trase rajdu, rysują wykres charakterystyki silnika i póżniej punk po punkcie nanoszą dane na sterownik. Wówczas ów samochód rajdowy posiada wtedy charakterystykę adekwatną do tego co wymyślili inżynierzy. Żaden z obecnych łachmanów z firm pseudo tuningowych nie ma w 99% pojęcia o tym wszystkim. Jedziesz to pseudo tunera ten wywala Ci ze sterownika klona, wrzuca później soft ze sterownika w swoje pirackie programowanie i te je mieli, mieli, mieli, póżniej wypluje coś tam. I wrzucają. I ma się to do tunera tyle, co pięść do oka. Na poziomie aut fabrycznych i wszystkich ktore są na tym forum, ani sterownik nie jest przystosowany do grzebania, ani inżynierownie nie zdradzili i nie powiedzieli jakimi algorytmami i danymi się kierowali stwarzająć oprogramowanie do d-cata. MOżna to porównać (jesli widziałeś coś takiego) kiedy się sciąga nielegalne oprogramowanie i do tego pozniej potrzebny jest crack. Tak samo działa to u nas u tych pseudo tunerów - nic innego nie robią jak wirusują nam systemy w komputerach. Jednak komputery działają najlepiej na oryginalnym oprogramowaniu. W kompuetrach próbuje shackować winowda sryliardy ludzi, a ave ma tylko kilak tysięcy, więc jakość tego wirusa jest nieporównywalnie gorszej jakosci jakbyś chciał wrzucić cracka do offica. W ten sposób kazdy wulkanizator i tłumikarz może kupić laptopa, program i być tunerem. nie te auto do takich operacji, nie ten sterownik, nie taki tuner i nie takie oprogramowanie. Taka prawda. Nie ma tam opcji dpf-on/off i nie ma tam opcji włącz/wyłącz wypalanie. A przede wszystkim to bym skopał dupę takim zachęceniom aby próbowali - bo przez to ze próbują to część z osób "pada" wlasnie ofiarą prób i nauk byłych wulkanizatorów,, ktorzy uczą się na naszych błędach, a nikt tylko my sami zachęcami to takich głupot innych. Bez sensu. Ja nie chce próbować i nie chcę aby ktoś próbował, i nie chcę aby ktoś doradzał głupoty - kwitem - jak póżniej będzie - nie wiadomo. Wolalbym abyśmy sami próbowali, szukali rozwiązań i te rozwiązania tu opisywali jako pewne, co pomogło, co nie pomogło, a nie doradzali w ciemno i takie głupoty. Jak się w dodatku trafi na partyzanta ktory dotknie się sterownika to nie wiem czy wiesz, ale kończy się to poważnymi konsekwencjami, bo sterownik jest pozniej do smieci. Nowy + immobilizajery to kolejny koszt, nie mniejszy niż dymienie, a dymienie dalej bedzie wystepować. Sory, za ton, ale taka prawda :) wszystkiego dobrego. M

cy3ul napisał(a):
Ja po zaktualizowaniu oprogramowania w ASO (100 zl. netto) wyeliminowalem calkowicie dymienie. Poza tym...Przyjdzie czas i na kastracje:)


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Miałem wymieniane, niestety nie pomogło. W zimę dymi, w lecie nie :) Dymi głownie jak się nie dogrzewa po rozruchu. Będę walczył, choć teraz walnął mi alternator i mysle czy go wymieniając, nie wyciągnąć dpf i go nie wydłubać. NIestety nie wiem jaki emulator kupić, moge sam to zrobić, ale chciałbym kupić pewny. Może jest ktos tu z kolegów kto ma wstawiony już od dłuższego czasu i może potwierdzić że jest ok. Z okolic warszawy? Zrobiłbym zdjęcie lub nazwę, abym wiediał jaki kupić w te tanie z allegro nie za bardzo wierzę. Obiecuję że wtedy zrobię specjalnie dla forum foto relację z całego zabiegu. Róznież z chęcią kupie wybebeszony lub stary filtr dpf - bo swojego nie chce pruć tylko bym sobie zostawił. W sterowniku na pewno nie chcę grzebać i nie bede

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2017, o 23:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 344
Pochwały: 36
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Takie głupoty pie#rzysz że się czytać nie da. Widać że Twoja wiedza jest sto - 100 lat za murzynami. Jakimś cudem moje auto jest po całościowym kombosie i w porównaniu do serii jedzie, a nie zastanawia się czy ma jechać.

PS vtech czy tuning44 to nie są tunerzy, oni umieją tylko boxa shamować co widzę jest w Twoich upodobaniach(boxy emulatory to to samo amatorskie rozwiązanie). Dla Twojej wiadomości np Gdyńskie RS6 skręcone na 1000+ przez sportmile skopało dupe ruskim na moscow unlim 500+ pare lat temu, no ale zaraz będzie że pewnie drugi się nie ścigał :D haha


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2017, o 00:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
Miłosz napisał(a):
Takie głupoty pie#rzysz że się czytać nie da. Widać że Twoja wiedza jest sto - 100 lat za murzynami. Jakimś cudem moje auto jest po całościowym kombosie i w porównaniu do serii jedzie, a nie zastanawia się czy ma jechać.

PS vtech czy tuning44 to nie są tunerzy, oni umieją tylko boxa shamować co widzę jest w Twoich upodobaniach(boxy emulatory to to samo amatorskie rozwiązanie). Dla Twojej wiadomości np Gdyńskie RS6 skręcone na 1000+ przez sportmile skopało dupe ruskim na moscow unlim 500+ pare lat temu, no ale zaraz będzie że pewnie drugi się nie ścigał :D haha


Nie bede się kłócił, bo znam się na tym i nie jest to miejsce ani czas. Tak jest jak napisałem. Te firmy oczywiście się tym zajmują. Ale nie masz w ave w sterownikach i ich oprogramowaniu suwaczków do podkrecania paramentrów, kiedy w nich grzebią bo producet tego nie przewidział. Ktoś na bazie wirusa zrobił oprogramowanie i wrzuca syf. Akurat tobie wirusek załapał, wielu osobom nie łapie. Sterownik w serii nie jest przygotowany do tunerów. NIe chce emulatora bo jest lepszy, ale ma bardziej znaczące dla mnie wartości. Emulator ten nie nie psuje mi systemu w sterowniku i pozostawiam sterownik w fabrycznym stanie. Auto nie jest uszkodzone. Emulator o ktorym pisze, równiez nie psuje auta bo "udaje" po prostu że filtr jest i daje informacje do sterownika że wypalanie dpf jest niepotrzebne. Syetem sterownika jest nienaruszony. Dostaje po prostu informacje że wszystko gra i nie wrzuca paliwa i nie zmienia kątów wtrysków. Box - jest to amatorskie, służy do chip tuningu i tu jest katastrofa, pisząć o emulatorze miałem na mysli tylko emulator ktory podaje wartości do sterownika odnośnie dpf . Tak samo amatorskie jest dłubanie w sterowniku seryjnego samochodu jak ten box, przez zapodanie mu "wirusa". Tunerm i tunningiem możesz się bawić w samochodzie i sterowniku ktory jest do tego przygotowany, a sam sterownik wówczas jest tyle wart co pewnie twoje auto w serii. reszta to jest amatorka. Takie sterowniki w ktorych można grzebać są przez to przygtowane przez producenta ktory sam daje do tego wlasciwe oprogramowanie. Jedz do tych swoich i zobacz czym się bawią i na czym to polega. Pozniej pojedz na paryż dakar, na eliminacje mistrzost europy i zobaczysz tunera inżyniera, zobaczysz sterownik, zobaczysz oprogramowanie i zobaczysz przede wszystkim wiedzę i jak oni to robią. To jest tuner, a nie gotowe programy, ktore sa de facto wirusami. Mówię CI to, nie dlatego aby Cie poniżyć, lub udowodnić swoją rację, bo nie mam na to w ogole ciśnienia, tylko po to abyś Ty zwiększył swoją wiedze.
A jesli nie chcesz, to niech inni skorzystają. A za rady dziękuje. Nie chcę aby ktoś z tunerów których polecasz "próbował" na moim samochodzie. Jak i nie chcę wchodzić w coś - co radzisz, puentując - nie wiem jak bedzie z zapchanym filtrem. Skorzystaj z tego co piszę, naprawdę, zgłąb temat, bo ważny. A innym odradzam grzebanie w sterowniku, tym którym zadziałało gratuluję, tym którym nie zadziałało współczuję.

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2017, o 00:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 344
Pochwały: 36
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Moim zdaniem Twoja wiedza w temacie kulje. Sam zmieniałem softy w sterownikach, kodowałem je, programowałem. NIC kompletnie się nie działo. O czym trzeba pamiętać to podtrzymanie napięcia przy programowaniu, albo zasilacz samochodowy, albo po prostu drugie auto na szelkach. W tym przypadku mowa o zabawie przy oficjalnym oprogramowaniu bmw ista, ncs, winkfp, dis. Ba BMW nawet w plikach sp-daten posiada po parę plików do danego dme/dde w tym są nawet softy ORYGINALNIE bez dpfa, żeby nie było parę osób skorzystało z mojego tutoriala http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=158864

Druga sprawa, sam miałem przyjemność przygotowania auta do cipsa, czyli diagnostyka , zlogowanie, zrzut mppsem , wysłanie wsadu do kumpla, wgranie mppsem , logowanie , pare korekt, hamownia i auto jezdzi do dzis.

Także to co piszesz to jest oderwane od rzeczywistości. Od razu powiem że nie jestem żadnym tunerem żadnym diagnostą, a jedynie interesuje się tym hobbystycznie.

Boxy, emulatory OSZUKUJĄ czujniki, czy to jest dobre wg mnie nie bardzo. Denso od ok 2 lat jest złamane i można już robić co się chce ze sterownikiem, jak ktoś jest zdolny to i w d. palec złamie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 14:55 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
Problem rozwiązany, błąd odkryty.

Już ponad rok temu we wcześniejszych postach opisywałem swój problem z dpf.
W skrócie wyglądało to tak, że w zimę mi dymił. Zanim auto się dogrzało już wchodził w proces wypalania.
Wg programu różnica ciśnień na dpf wahała sie od 1 do 9 więc w granicach normy, byłem przekonany że jest to wina wszystkiego innego niż dpf. Błedu szukałem wszędzie indziej. Sprawdzałem czujniki, wtrysk, paliwo, wszystko po kolei.

W ub tygodniu padł mi alternator. Ponieważ aby go wyjąc w avensis d-cat trzeba wyjąć półoś.
Pomyślałem, że i tak roboty jest sporo, a będę robił to sam, więc zamiast wyciągać półoś aby wymienić alternator to wyjmę przy tym dpf, i przy okazji go obejrzę.

W sobotę go wyciągnąłem. Co się okazało.
Katalizator był zawalony na sztywno. Nie mówię o filtrze, ale już o samym katalizatorze, który jest pierwszy przed dpf.
Postanowiłem nadciąć obudowę i zobaczyć w jakim stadnie jest sam dpf. Jak się okazało sam dpf również zabity.
To ze był zapchany katalizator pokazał mi i wytłumaczył, czemu wg programu parametry filtra dpf były dobre.

Jeżeli po wylocie z turbiny katalizator jest pierwszy i jest zapchany, to robi trzy rzeczy.
1. Paliwo osadza się na nim i dlatego przyczynia się do występowania dymienia.
2. Ciśnienie w dpf jest dobre ponieważ wytwarza się duże duże ciśnienie już przed katalizatorem.
3. Filtr dpf nie nagrzewa do odpowiedniej temperatury wystarczająco szybko, ponieważ blokuje "nagrzanie" zapchany katalizator.

Dlatego wg programu różnica ciśnień na dpf była w normie ponieważ cisnienie przed dpf juz było małe. WIęc df nie miał co za bardzo blokować.
Dpf nie mógł się też wystarczająco przepalić, oraz nie uzyskiwał szybko wystarczającej temperatury aby przepalać paliwo.
Na skutek czego paliwo sie nie wypałało w filtrze lecz najpierw podgrzewało na katalizatorze, i leciało w obłokach po układzie wydechowym w atmosfere.

Filtr i katalizator został usunięty. Zapadła decyzja o emulatorze, który ma za zadanie emulować parametry sprawnego dpfa. Dzieki temu sterownik nie zostanie naruszony, a emulator w każdej chwili będę mógł usunąć, a cała operacja jest odwracalna.

Kiedy przy okazji znów będę grzebał, a ceny dpf jeszcze trochę spadną, pojawią się też opinie o sprawności dpf - zamienników to wrzucę nowy.
Układ wydechowy ma na drodze jeszcze jeden katalizator, więc spalanie powinno być w normie euro 4 - jak w 2.0 l d4d.
Myślę że dużo zdrowia dla środowiska kiedy moje auto przestanie dymić a norme spalania bedzie miała na poziomie zwykłej d4d 116 konnej.

Temat dpf ze swojej strony moge zamknąć. Ewentualnie sie podziele z jazdy z emulatorem lub po pewnym czasie z odkeceniem akcji.

Jakby ktoś potrzebował rady to też służe, bo przeszedłem przez wiele diagostów, teorii, wizyt w aso, testów, programów, podmian czujników, wtrysków etc :)
Może komuś pomoge zaoszczędzić czas i pieniądze.


Pochwały przyznane za post: 2

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 15:33 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 699
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
a skąd paliwo dopalające się w katalizatorze?

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 15:53 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 668
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Z piątego wtryskiwacza :)

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 15:55 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 699
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
temp123 napisał(a):
Z piątego wtryskiwacza :)

hm, dość intrygujące, ale to Twoja teoria nie jego zatem czekam na jego koncepcję.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 16:07 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
carsik napisał(a):
temp123 napisał(a):
Z piątego wtryskiwacza :)

hm, dość intrygujące, ale to Twoja teoria nie jego zatem czekam na jego koncepcję.

Jak kolega powiedział z piątego wtryskiwacza.

Po tym kiedy zaczyna się proces wypalania, komputer zmienia kąty wtrysków w celu podwyższenie temperatury spalania, oraz poprzez zamontowany piąty wtryskiwacz zaczyna wytryskiwać paliwo, aby te zaczeło się spalać i podnosić temperature w filtrze dpf.

Katalizator jest pierwszy - występuje przed filtrem dpf.
Kiedy jest sprawny i przepuszcza bezproblemowo spaliny, te po drodze napotykają filtr dpf w którym to odbywa sie opisywany proces.
Jednak kiedy katalizator jest zapchany, procedura jest niewłaściwa, co powoduje opisywane przeze mnie dolegliwości.
Z resztą myślę że nie tylko przeze mnie.

Filtr dpf się nie nagrzewa do odpowiedniej temperatury, przynajmniej nie tak szybko jak powinien, przez co zanim się nagrzeje, to paliwo się podgrzewa tylko i dymi zamiast się spalać. Później jak się po dłuższym czasie nagrzeje, zaczyna się spalać. Przez to też dpf się nie wypala właściwie.

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 16:14 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
josef napisał(a):
Jak pisałem wyżej: 5 wtryskiwacz nie powinien włączać się, gdy DPF nie osiągnie ok. 500 st. C. na skutek uruchomienia procesu jego wypalania za pomocą powtrysków. Niestety, moja wiedza na tym kończy się. Też bym uważał, że problem jest prawdopodobnie w czujnikach temperatury DPF-a.
A może odłącz je i sprawdź, jakie będą objawy. Prawdopodobnie wyskoczy błąd z tym związany, ale to oczywiste. Natomiast ustal, czy w dalszym ciągu będzie aktywny 5 wtryskiwacz.

Nie wiem czy ktoś tego już nie skorygował. 5 Wtryskiwacz jest uruchamiany podczas wzrostu temperatury (zmiany katów wtrysków), ponieważ paliwo "podgrzewa" dpf. Bez paliwa dpf nie osiągnie 500 stopni.

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 16:14 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 699
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
a skąd potrzeba wypalania, żeby piaty wtrysk się załączył?

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 16:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
carsik napisał(a):
a skąd potrzeba wypalania, żeby piaty wtrysk się załączył?

1. Z różnicy ciśnień w dpf
2. Wypaleniu cząstek stałych w dpf
3. Zapytaj inżynierów toyoty. Tu można się domyślić bo te dane jak mi wiadomo nie sa dostepne nawet w aso.
Tutaj moja teoria:
Być może jest tak że co jakiś przebieg (jeśli ciśnienie na dpf i skład spalin jest odpowiedni) wprowadza proces wypalania.
Kiedy wg komputera jest wszystko w porządku z ciśnieniami na dpf i komputer widzi że dpf nie jest zapchany, to po jakimś nieokreślonym przebiegu sterownik uruchamia proces wypalania aby sprawdzić czy w odpowiedni sposób ten proces zachodzi. Może brać pod uwagę czas w którym dpf się nagrzewa mierząc go od uruchomienia procesu. Może tez zbierać informacje czy dość prędko osiąga odpowiednią temperaturę lub czy w ogóle ją osiąga. Może też brac pod uwagę poprzez pomiar składu mieszanki z sondy która jest za dpf a przed drugim katalizatorem.

To by też tłumaczyło, dlaczego
A) pomimo tego ze miałem różnice ciśnień na dpf w normie to i tak mi uruchamiał proces wypalania
B) że pomimo wycięcia dpf u trzeba załaożyć emulator bo i tak co jakiś czas wchodzi w tryb wypalania

Myślę że producent przewidział zapchanie katalizatora jak w moim przypadku i dzięki temu procesowi który sterownik wykonywał okazało się co się okazało.

W sumie dpf nie jest tak ciężko wyjąć i sprawdzić.

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 16:45 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 699
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
Skoro napisałeś, że ciśnienie różnicowe jest w porządku to nie ma potrzeby wypalania. Piąty wtrysk też nie zostanie załączony jeżeli nie ma odpowiedniej temperatury w DPF. Widocznie masz zawirusowany komputer silnika i te wszystkie dziwne i niewytłumaczalne zjawiska można by tym wytłumaczyć. Ok, nie neguję, że miałeś zapchany kat i dpf, to oczywiście możliwe, ale wykułeś teorię nie mającą podstaw w obserwacjach z danych, zatem jakoś tzw kupy się nie trzyma.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 17:58 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
carsik napisał(a):
Skoro napisałeś, że ciśnienie różnicowe jest w porządku to nie ma potrzeby wypalania. Piąty wtrysk też nie zostanie załączony jeżeli nie ma odpowiedniej temperatury w DPF. Widocznie masz zawirusowany komputer silnika i te wszystkie dziwne i niewytłumaczalne zjawiska można by tym wytłumaczyć. Ok, nie neguję, że miałeś zapchany kat i dpf, to oczywiście możliwe, ale wykułeś teorię nie mającą podstaw w obserwacjach z danych, zatem jakoś tzw kupy się nie trzyma.

Błąd.
Zwróć uwagę na to, iż:
1. Bez piątego wtrysku dpf nie osiągnie 600 stopni.
2. Proces wypalania jest załączany pomimo dobrego ciśnienia w dpf. Nie pytaj mnie dlaczego, bo nie wiem, myślę że trzeba zapytać inżynierów ktorzy pisali program. Zobacz że jesli tylko i wyłącznie różnica ciśnienia w filtrze dpf uruchamiała by proces wypalania, to po wyrzuceniu fitra dpf nie byłoby potrzeby emulatora lub zmiany programu, ponieważ bo wydłubaniu dpf różnica ciśnień w dpf jest w normie. Więc idąc tym tokiem myślenia wystarczyłoby wyjąc dpf i problem z głowy. Jednak sterownik z jakiś innych względów, co jakiś czas uruchamia proces wypalania, dlatego po wydłubaniu dpf trzeba zmienić oprogramowanie lub wrzucić emulator.
3. Do mojego sterownika nikt się nie dotykał i nie dotknie. Samochód mam salonowy i żaden "tuner" się nie dotykał i nie bedzie. Byłem w ASO w miedzy czasie w ub roku, miałem sprawdzany sterownik, przy okazji wgrywania nowego softu, przy diagnozie czemu właśńie tak się dzieje. Więc wirus wukluczony i dlatego nie pzowole sie dotknąć do sterownika żadnemu wulkanizatorowi
4. Moja teoria nie jest wykuta z powietrza, lecz właśnie z obserwacji i danych. Zaczeło się że sam obserwowałem i liczyłem i mierzyłem. Podmieniałem czujniki, wtryski. Pożniej zaliczyłem ASO, zostawiłem parę złotych, choć 50% wartości bo robiłem tam awantury.
5. jeżdziłem z techstremem i obserwowałem dane stad też wiem, że róznice ciśnień były ok, a pomimo tego kopcił.
6. Moje dane i obserwacje z techstremu które zgrałem, przegadywałem m.in. z AUTOKAM który ma sporo więcej pojęcia niż ja, i razem z nim trochę o tym tez dyskutowałem. Jednak się upierałem i przed tym broniłem.

NIemniej jednak jest, jak jest. Avensis d-cat pomimo dobrej różnicy ciśnień, co jakiś czas wypala filtr. Być może producent właśńie tak to zaprogramował, aby zobaczyć czy katalizator sie nie przepchał jak u mnie.

Jeśli komuś dymi, a ma ciśnienie w granicach normy, i podobnie sie auto zachowuje jak mi, polecam wyciągnąć dpf, widać stan katalizatora na pierwszy rzut oka. Co lepsze, dpf, od spodu wyglądał jak nowy. Od góry jak się okazało był zabity.

Jak max kolonko ;-) Mówię jak jest! :)

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 18:19 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 699
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
Twoje teorie są z mchu i paproci podobnie jak teorie Maxa Kolonko. Po wyrzuceniu DPF różnica ciśnień w DPF nie jest ok i dlatego potrzebny jest emulator czujnika różnicy ciśnień lub wyłączenie jego funkcjonalności w sterowniku. Jeśli DPF nie ma odpowiedniej temperatury nie włączy się piaty wtrysk gdyż inaczej zalałby DPF nie spalonym paliwem. Oprogramowanie trzeba wrzucić bo sterownik przejdzie w tryb awaryjny "nie widząc" DPF. Niestety, Twoja wiedza jest dość ograniczona we wszystkich zakresach o których piszesz w tym temacie czego sam dajesz dowody pisząc przeróżne, nazwę to łagodnie, bajki.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 19:27 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 23:18
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD–FHV
carsik napisał(a):
Twoje teorie są z mchu i paproci podobnie jak teorie Maxa Kolonko. Po wyrzuceniu DPF różnica ciśnień w DPF nie jest ok i dlatego potrzebny jest emulator czujnika różnicy ciśnień lub wyłączenie jego funkcjonalności w sterowniku. Jeśli DPF nie ma odpowiedniej temperatury nie włączy się piaty wtrysk gdyż inaczej zalałby DPF nie spalonym paliwem. Oprogramowanie trzeba wrzucić bo sterownik przejdzie w tryb awaryjny "nie widząc" DPF. Niestety, Twoja wiedza jest dość ograniczona we wszystkich zakresach o których piszesz w tym temacie czego sam dajesz dowody pisząc przeróżne, nazwę to łagodnie, bajki.

Dopiero załapałem po twojej stopce że chyba jesteś tunerem i pewnie (być może) zabolało Cię jak o nich wypowiadałem.
Możesz mi wytłumaczyć z czym się nie zgadzasz? W którym miejscu źle piszę?

Korzystając że jestem podczas pisania postu, po raz kolejny Ci mówię, że w silniku d-cat, filtr DPF osiąga temperaturę 600 stopni po zmienia kątów wtrysków i dotrysku paliwa. Błędem jest uważanie że filtr najpierw się nagrzewa, a później następuje dotrysk paliwa. Kiedyś też tak myślałem, ale to był błąd. Tak jest np. w silnikach PSA, ale tam w ogóle nie ma dotrysku paliwa, a filtry przez to ze nie ma dotrysku osiągają 450-500 stopni, przez co potrzebują dodatkową chemię do paliwa aby cząsteczki się w tej temperaturze już wypały. Sama zmiana kątów wtrysków nie nagrzeje go do wymaganej temperatury. Nie chcę Ci mówić i pisac że sam piszesz bzdury, bo każdy z nas popełnia błedy, ja nie raz popełniłem i pewnie popełnię.
Ponadto już Ci powiedziałem że wszystko inne miałem w porządku a upierasz się i wmawiasz mi najpierw ze miałem coś innego, a teraz mówisz mi że nie mam wiedzy.

Różnica ciśnień w dpf przed jego wydłubaniem wahała się od 0 do 1, kiedy się nagrzał i pojeździłem od 0 do srednio 5, momentami do 9 po wydłubaniu wynosi od 0 do 0,5, ale przejechałem kilometr. Podłączałem i sprawdzałem tak apropo jesli kogoś by to interesowało.

możesz powiedzieć z czym się nie zgadzasz zarzucając mi to co mi zarzucasz? MOże jeszcze coś postaram się wyjasnić.

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić.
I przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da.
I on właśnie to robi.

Albert Einstein

Wcześniej m.in. Avensis T22 D4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 498 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda