TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 cze 2017, o 17:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 436 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lut 2017, o 21:41 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 602
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Użytkowanie jak by stał to by się nie popsuł.
Nadzieja że auto zakupione z Niemiec ma tylko 140tyś przebiegu.
Polski magiczny próg 170tyś przebiegu nie do osiągnięcia.
Toyota przewiduje, że katalizator powinien wystarczyć na 200tyś.
Czternaście stron o katalizatorze DPNR DPF z tego forum w 80% kończy się:
Emulatorem.
Wycięciem katalizatora z oprogramowania silnika.
Wymianą na nowy.
Płukaniem preparatami i sprzedażą auta latem wtedy usterka występuje znacznie rzadziej do czasu nawrotu biegunki.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2017, o 14:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 141
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Ponieważ moja wiedza nt. posiadania przez samochody Toyoty systemów informujących kierowcę o osiągnięciu przez DPF określonego stopnia zapchania cząstkami stałymi i o konieczności odbycia nieprzerwanej jazdy z zachowaniem określonych warunków w celu jego wypalenia i uniknięcia wejścia silnik w tryb awaryjny, co związane jest z koniecznością wizyty w ASO, przedstawiona na poprzedniej stronie, miała charakter bardzo ogólny, odnoszący się do "młodszych" roczników, postanowiłem temat bardziej zgłębić. W tym celu napisałem do centrali Toyota Poland zadając pytania:
1) w jakich modelach z silnikami diesla,
2) w przypadku jakich silników,
3) od którego roku produkcji tych modeli
takie informacje są zawarte na desce rozdzielczej tych samochodów.
Centrala nie potrafiła udzielić na nie odpowiedzi. Poinformowała mnie, że jest to możliwe tylko po podaniu VIN samochodu.
Z ASO uzyskałem informację, że taki system ma RAV 4 z silnikiem 2,0 150 KM, prawdopodobnie od ok. 2014 r.
Postanowiłem sięgnąć do instrukcji obsługi RAV 4 i Avensis publikowanych w Internecie i wyczytałem , że w obu tych modelach takie systemy są zainstalowane, przy czym w instrukcji RAV 4 jest informacja, że tylko w niektórych modelach. W instrukcji Avensisa takiego zastrzeżenia nie doczytałem. Nie wyświetla się specjalna lampka , a pojawia się informacja słowna "pełny DPF". Zgodnie z tymi instrukcjami, po pojawieniu się takiego komunikatu należy odbyć nieprzerwaną z szybkością ok. 65 km/godz. przez 20 do 30 min lub nie gasić silnika przez dłuższy czas. Nie przeprowadzenie tej jazdy spowoduje, że po ok. 100-300 km samochód wejdzie w tryb awaryjny ze wszystkimi tego skutkami.
W tych instrukcjach nie ma informacji nt. roku produkcji, od którego dany model samochodu jest wyposażony w taki system.
Nie sięgałem do instrukcji innych modeli Toyoty z silnikami diesla.
Jak ktoś chce dowiedzieć się, czy w jego samochodzie jest taki system, a nie ma do niego instrukcji, należy zwrócić się do centrali Toyoty w Warszawie i podać VIN swojego samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2017, o 14:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 141
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Błędnie wysłany 2x.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2017, o 13:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 paź 2015, o 22:31
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2010
Silnik: 2.2
DPF to wiadomo ,że najpewniejszym rozwiazaniem jest usunięcie .
Natomiast potwierdzam opinię o 2.2 i zapychajacych sie katalizatorach.
Zasadniczo podczas wycinania DPF nie usuwa się KATA , ale w przypadku 2.2 warto to zrobic lub wymienic na nowy.

Silnik z zapchanym katem potrafi wrócic na diagnostyce z bledami róznicy ciśnień bardzo często interpretowanymi jako błednie wyłączony DPF

_________________
Chip tuning Toyota AVENSIS
ŁG serwis / Ładyga tuning Facebook


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2017, o 09:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 141
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
O którym 2.2 piszesz? O D-CAT 2AD FVH (177 KM), czy o "zwykłym" 2.2 2AD FTV (136 KM)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwi 2017, o 21:24 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 paź 2016, o 20:47
Posty: 40
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD–FTV, 2.0 D(DPF)
Tak czytam wszystkie wypowiedzi i nasunęła mi się taka myśl.
Ogólnie trudno zgadnąć, że już w tej chwili następuje wypalanie DPF i należało by troszeczkę przegnać auto i dokończyć wypalanie.
A czy by była taka możliwość założenia dodatkowej diody sygnalizującej , że wypalanie właśnie się zaczęło.
Tylko teraz pytanie gdzie by taką diodę podłączyć, pod jaki sterownik, który daje sygnał do wypalania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 06:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:58
Posty: 242
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D - DPF
Najlepiej było by chyba podłączyć jakąś diodę nie pod sterownik a pod zasilanie 5 wtrysku który w momencie gdy zaczyna lać ropę do filtra zarazem zapala diodę, ale to czysto teoretyczny pomysł z mojej strony :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 06:56 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 paź 2016, o 20:47
Posty: 40
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD–FTV, 2.0 D(DPF)
Też podobnie pomyślałem.
Ciekawe z skąd bierze zasilanie, czy z jakiegoś przekaźnika - jak tak to z którego i ewentualnie pod jaką nóżkę podpiąć kabelek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 08:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 141
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Wystarczy jeździć z opcją obserwacji wielkości chwilowego zużycia paliwa i widać, kiedy zaczyna się wypalanie DPF-a oraz kiedy kończy się.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 15:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lut 2017, o 00:58
Posty: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4D
Dziś wymusiłem wypalanie filtra urządzeniem diagnostycznym. W moim przypadku na wolnych obrotach można było usłyszeć, delikatny, cykliczny stukot przy scianie grodziowej, delikatne kopcenie przy przyspieszaniu. Po 15-20 minutach jazdy przy ~3000 obr automatycznie się zakończyło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 17:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 sty 2015, o 22:19
Posty: 203
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna CVT
Nie wiem jak jest w Toyocie, w Lagunie przy wypalaniu dpf dodatkowo były załączane odbiorniki elektryczne o dużym poborze energii np podgrzewanie szyb lecz przy wypalaniu lampka się nie zaświecała. Podłączyłem się pod lusterko(ogrzewanie) i wiedziałem kiedy mi wypala ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 18:13 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 paź 2016, o 20:47
Posty: 40
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD–FTV, 2.0 D(DPF)
josef napisał(a):
Wystarczy jeździć z opcją obserwacji wielkości chwilowego zużycia paliwa

Dlatego właśnie pomyślałem o diodzie sygnalizującej wypalanie, była by bardziej widoczna niż obserwowanie chwilowego spalania.

@dinara
Właśnie ale jak jest w Toyocie, może któryś bardziej obeznanych kolegów by powiedział co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2017, o 22:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 264
Pochwały: 32
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Pytanko mam, czy ktoś z kolegów miał może kiedyś błąd z czujnika różnicy ciśnień p1428 ? Auto mam po ekokastracji, ale czujnik pracuje cały czas. Z tego co się orientuje to tam te rureczki lubią się zapychać. Jutro będę miał chwilę to popatrze co live data mówi podczas wyrzucania tego błędu. Auto nie traci mocy , nic sie nie dzieje złego po za wyskakujacym check vsc. na 1 ,2 biegu kręcąc wysoko nie ma to miejsca, na 3 , 4 i 5 powyżej 2,5 tys obrotów rzuci błędem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2017, o 19:33 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 602
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Rozumiem, że ekokastracja została wykonana emulatorem? Jeśli tak to najprawdopodobniej uległ uszkodzeniu sam emulator lub wiązka elektryczna sprawdź miejsce podłączenia kabli emulatora do czujnika różnicy ciśnień może przegniły.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2017, o 09:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 264
Pochwały: 32
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Soft wszystko w sofcie. Odpialem wczoraj czujnik od gumowych rurek i odpalilem, ponoc wg techdoca mialo dmuchac z dwoch spalinami a tu tylko z jednej cos baaardzo delikatnie dmuchalo.. Mozna te rurki kompresorem przedmuchac ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2017, o 15:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 15:25
Posty: 114
Lokalizacja: DK, ZS
Marka: Toyota
Model: Avensis t25 fl
Rocznik: 2007
Silnik: ADT250L-AWFEYW
Cytuj:
....Mozna te rurki kompresorem przedmuchac ?

Te rurki lacza sie z aluminiowymi rurkami od dpf-a, i te raczej nalezalo by przetkac.
Ja wpychalem drut w te aluminiowe rurki, a ze powyginane sa to latwo nie bylo.
Efektow poprawy po tym zabiegu nie zauwazylem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 436 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda