TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 2 wrz 2014, o 08:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lis 2009, o 11:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2009, o 19:26
Posty: 14
Lokalizacja: Komańcza
Witam.
Samochód kupiony kilka miesięcy temu, wszystko było w porządku, a jakiś czas temu zauważam następującą rzecz:
Na wysokich obrotach (3000 - 3500/min), przy około 120 - 130 km/h nagle zaświeca się kontrolka, silnik momentalnie traci moc, słychać cichutki, metaliczny pomruk przy dodawaniu gazu, przy odjęciu pedału jest cisza.
Dodam tylko, że po zatrzymaniu się, wyłączeniu silnikw wszystko wraca do normy.
Samochód ekploatuje jak na diesla przystało, nie męcze zimnego silnika, po każdej jeździe czekam około minutę z wyłączeniem.
Toyota Avensis Verso 2.0 D-4D (116KM).
Kontrolka:

[ Dodano: 2009-11-28, 11:27 ]
Już nie mogę niestety edytować, ale sprawdziłem, czy to samo dzieje się na biegu jałowym. Odpowiedź - nie, na luzie przy kręceniu nawet do 4 - 4,5 tysiąca wszystko jest w porządku.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2009, o 13:18 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1361
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
kolego diagnostyka! odczytaj nr błędu wtedy coś powiemy, może być wszystko, turbina etc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2009, o 13:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2009, o 19:26
Posty: 14
Lokalizacja: Komańcza
No to w poniedziałek pojadę z nim na komputer.
Teraz czysto teoretycznie, dla zdobycia wiedzy ;) Czy to może być turbina? Przypominam, że to nie jest cały czas, dopiero przy wkręceniu na wysokie obroty i na biegu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2009, o 13:57 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1361
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
jak pisałem wszystko może być:
- zapieczone łopatki turbiny
- zawór sterujący VRV
- czujnik ciśnienia CR
- pompa wtryskowa
- potencjometr gazu
- itd...........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2009, o 19:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 sie 2009, o 15:39
Posty: 3
Lokalizacja: jastrzębie
stawiam na przepływomierz powietrza :auto:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2009, o 21:13 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2008, o 19:47
Posty: 635
Lokalizacja: ESI
Pochwały: 38
Marka: Toyota
Model: Avensis T34
Rocznik: 2002
Silnik: Kierownica z lewej
A ja na Tolka Banana.
Bez odczytania błędów możemy sobie pogdybać i napisać dużo niepotrzebnych postów zaśmiecając tym samym forum.Poczytać podobne tematy, odczytać błędy a nie wróżyć z fusów kolego adrianno 1975.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2009, o 21:46 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1361
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
adrianno1975 napisał(a):
stawiam na przepływomierz powietrza :auto:

tylko, że w d4d przepływki nie padały :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lis 2009, o 12:16 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17127
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 186
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
MANIEK70 napisał(a):
A ja na Tolka Banana
ja tez :ok:
wtom napisał(a):
tylko, że w d4d przepływki nie padały
dokladnie, i nawet z odpieta auto sie tak nie zachowuje :cfaniak:
ja swoj typ tez mam, ale czekamy na odczyt bledow :diabel:

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2009, o 17:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2009, o 19:26
Posty: 14
Lokalizacja: Komańcza
Koleczy forumowicze, facet w warsztacie podał mi takie coś:

P1250 vn turbo instant

Wyczytałem na forum, że
Cytuj:
wtom napisał:
p1250 oznacza to że turbo nie raealizuje zadaniego ciśnienia (w tym przypadku niedoładowanie).
przyczyny:
- zapieczone łopatki turbiny
- zła praca zaworu VRV (sterujący podciśnieniem do siłownika łopatek)
- inna przyczyna (np. zawory scv!) a błąd 1250 jest tylko pochodną


Potwierdzacie? Co więc robić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2009, o 18:52 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1361
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
p1250 zn., że niedoładowuje turbina.
przyczyny ci podałem:
- zapieczone kierownice
- zacierający się zawór sterujący VRV
- czujnik ciśnienia doładowania

co robić? ...brać się do roboty :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 gru 2009, o 22:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2009, o 19:26
Posty: 14
Lokalizacja: Komańcza
Gdzie mogę kupić zawór VRV? Nigdzie na allegro nie ma.
A już pytając kilku ludzi od Ave dostałem informację, że w dużej ilości przypadków właśnie od tego silnik miał takie objawy jak moje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 gru 2009, o 23:57 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1361
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
ankon napisał(a):
Gdzie mogę kupić zawór VRV? Nigdzie na allegro nie ma.
A już pytając kilku ludzi od Ave dostałem informację, że w dużej ilości przypadków właśnie od tego silnik miał takie objawy jak moje.


możesz kupić w aso :jezyk:
na allegro pełno tego, tylko trzba wysiłku trochę włożyć i podzwonić :-D bo nikt tego osobno nie wystawia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2009, o 19:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2009, o 19:26
Posty: 14
Lokalizacja: Komańcza
wtom, orientujesz ile aso ode mnie wycycka za to? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2009, o 20:00 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1361
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
1240zł :jezyk: , kup używkę z nieoberwanym filterkiem o numerze końcowym zaworu ...050 (chodzą k 100zł)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2010, o 18:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 maja 2010, o 18:27
Posty: 2
Lokalizacja: Chojnice
Witam
Mam problem przy wysokich obrotach w silniku toyota avensis verso 2.0 D-4D
diagnostyka wykazała błędy:

p 1250 turbo instant
p 1405 turbo czujnik ciśnienia

Gdzie szukać przyczyny utraty mocy przy wysokich obrotach? Czy likwidacja jednego błędu(naprawa) wyeliminuje drugi błąd?Jeżeli to możliwe proszę o podpowiedź co robić.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2010, o 20:49 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1361
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
czujnik ciśnienia doładowania niedomaga. przy błędnych odczytach z czujnika nie wysteruje ci prawidłowo turbiny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2010, o 13:45 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2009, o 22:22
Posty: 52
Lokalizacja: Stolica Karkonoszy
Miałem podobny problem w okolicy lutego/marca. Przy jeździe po autostradzie w zakresie obrotów 2800 - 3500 zapalała się kontrolka silnika, po zatrzymaniu błąd znikał. Prześledziwszy posty forum byłem zdecydowany na komputerową diagnostykę silnika, ale ponieważ mam ogrzewany garaż zacząłem przeglądać wieczorem pewnego dnia osprzęt: wyczyściłem przepływomierz (był lekko zawalony), przejrzałem cały dolot, wykręciłem zaworki sterujące pompy i wymoczyłem je w czystej benzynie. Po tych czynnościach auto odzyskało wigor, jeżdżę regularnie w trasy i jak na razie - po kilku tysiącach km problem nie powraca. Nawet gdy kręcę powyżej 4k obr. Nie wiem niestety co było w tym przypadku skuteczne, czy mycie zaworów, czy bezwiednie poprawiłem któryś przewód dolotu ??

_________________
Obrazek Dziękuję za piwa !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2010, o 21:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 maja 2010, o 18:27
Posty: 2
Lokalizacja: Chojnice
witam ponownie
mam prośbę czy mógłby mi ktoś przysłać opis lub foto z opisem gdzie w komorze silnika znajdują się:
przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania,
zaworki sterujące pompy i
tzw. cały dolot.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2010, o 22:17 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 8
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
caly dolot.... odlot.... od filtra powietrza do silnika idziesz i masz wszystko po drodze... dolot znaczy sie... bez zaworkow bo to juz chyba zasilanie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal