TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 26 wrz 2017, o 22:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 paź 2008, o 10:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 wrz 2008, o 22:22
Posty: 9
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Witam

Właśnie sprowadziłem za Odry Ave 2001 D4D z 2001, dzięki temu forum znalazłem dużo cennych rad dotyczących wymiany rozrządu itp. Jeszcze jedna rzecz mnie nie pokoi a nie znalazłem na forum jednoznacznych odpowiedzi na mój problem choć niektórzy mieli podobne sytuacje. Mianowicie przy przyspieszaniu na V biegu w granicach 90-100km/h całe auto wpada w wibracje i przy prędkości 120 ustaje, na IV biegu sytuacja jest odczuwalna a kilkakrotnie mniej. Ave ma niby przejechane 180 tys. Objawów uszkodzonego koła dwumasowego opisanego na forum nie zauważyłem. Problem znika po wyrzuceniu na luz więc problem niewyważonych kół lub zawieszenia raczej nie dotyczy. Po wielu godzinach spędzonych na tym forum niestety dochodzę do wniosku, że przyczyną jednak będzie koło2masowe lub sprzęgło. Czy może to być wina poduszek pod silnikiem? Ile może kosztować sama diagnoza w serwisie toyoty? Z góry dzięki za wszystkie odp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2008, o 10:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20385
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
przemoo napisał(a):
Ile może kosztować sama diagnoza w serwisie toyoty?

witaj na forum, mi aso pomaga w takich sprawach za darmo, ew. to moga byc tez przeguby

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2008, o 11:09 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2132
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 94
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
@przemoo
Zacznij od wyważenia kół, koniecznie na samochodzie i zobacz czy pomogło.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2008, o 11:17 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
miałem podobne odczucie tyle ze na 3 biegu najmocniej owazało sie ze poleciał przegub wewnętrzny zdiagnozowac mozna samemu bo czuc jest luz w rekach ale trzeba sprwadzic to od spodu czyli jakis kanał

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2008, o 11:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 wrz 2008, o 22:22
Posty: 9
Lokalizacja: Świętokrzyskie
wyważałem koła normalnie nie na aucie i jest ok. Tak jak pisałem po wybiciu na luz drżenie ustaje, gdyby była wina kół to na luzie też by drgał..
odnośnie naszych ASO to zadzwonię ile kosztuje taki przegląd chociaż wątpię aby to za free zrobili :tak:

[ Dodano: 2008-10-20, 11:52 ]
stiopa46 napisał(a):
miałem podobne odczucie tyle ze na 3 biegu najmocniej owazało sie ze poleciał przegub wewnętrzny zdiagnozowac mozna samemu bo czuc jest luz w rekach ale trzeba sprwadzic to od spodu czyli jakis kanał


nie znam sie dokładnie na budowie układu napędowego. Wiem tyle, że są przeguby ale nie wiedziałem ze wewnętrzne i zewnętrzne. Na tej aukcji http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=452660510 jest przegub zewnętrzny czy to może ten wymieniałeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2008, o 12:35 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
to jest zewnętrzny ja wymieniałem wewnętrzny od strony skrzyni wystarczy byc pod autem i jak uda ci sie podnosic i opuszczac oske z przegubem to jest on do wymiany u mnie było to bardzo wyczuwalne

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2008, o 22:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 wrz 2008, o 22:22
Posty: 9
Lokalizacja: Świętokrzyskie
stiopa46 napisał(a):
to jest zewnętrzny ja wymieniałem wewnętrzny od strony skrzyni wystarczy byc pod autem i jak uda ci sie podnosic i opuszczac oske z przegubem to jest on do wymiany u mnie było to bardzo wyczuwalne


pomęczę Cię troche pytaniami:) powiedz mi jeszcze czy bez problemu wymienia się sam przegub wew. czy trzeba z całą półosią? ile kosztował Cię ten przegub?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2008, o 23:30 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
no i tu miałem wielkie schody nowy koszt 1200zł zamienników niema bo sie wielokliny nie zgadzają choc wszystkie sklepy mówiły ze to nie problem ty masz inny silnik więc musisz sie dowiedziec sam jaki koszt sprawdz w aso potem podzwon po sklepach zaczesciami

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2008, o 20:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 paź 2008, o 20:08
Posty: 2
Lokalizacja: szczecin
witam wszystkich serdecznie.
mam avensisa 2002 d4d 110 KM
mam dwa problemy
pierwszy -bierze olej około 1l na 2-3 tys nie dawno zmieniłem olej 5W/40
na 10W/40 nie pomogło
drugi -autko wpada w wibracje na V biegu .Czuć to najbardziej w zakresie predkosci 80-100 km/h
proszę o pomoc dziękuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2008, o 07:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Tu się 'prochu nie wymyśli' - tak jak pisali koledzy, wymiana przegubu(ów) rozwiąże problem (a problem będzie się nasilał)...
U mnie były padnięte oba wewnętrzne, po wymianie spokój. W Świdnicy jest warsztat wyspecjalizowany w przegubach, wałach napędowych i półosiach do wszystkiego co jeździ
- przekładka dwóch szt. kosztowała mnie 600 zł (w tym - wymiana smaru, jednej osłony gumowej i opasek) zrobiłem na nich ~30.000km i jest OK.

Jakby co - tel. do warsztatu 607 389 975 (p.Wieczorek)

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2008, o 19:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 wrz 2008, o 22:22
Posty: 9
Lokalizacja: Świętokrzyskie
sandr napisał(a):
Tu się 'prochu nie wymyśli' - tak jak pisali koledzy, wymiana przegubu(ów) rozwiąże problem (a problem będzie się nasilał)...
U mnie były padnięte oba wewnętrzne, po wymianie spokój. W Świdnicy jest warsztat wyspecjalizowany w przegubach, wałach napędowych i półosiach do wszystkiego co jeździ
- przekładka dwóch szt. kosztowała mnie 600 zł (w tym - wymiana smaru, jednej osłony gumowej i opasek) zrobiłem na nich ~30.000km i jest OK.

Jakby co - tel. do warsztatu 607 389 975 (p.Wieczorek)

Pozdr.


witam

powiedz mi czy wymieniałeś same przeguby wew. (razem z półośkami)oraz czy na używki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2008, o 20:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Facet wymienił na moich półosiach jedynie wywalone przeguby (po obwodzie miały ok. 0,5cm luzu) na używki po przeglądzie (kontrola stanu kamieni, wymiana smaru i opasek) - przy okazji wypatrzył jakąś niefachową składankę przegubu przy łożysku pośrednim (kielich był od anglika), przez co cała półoś robiła się dłuższa od oryginalnej o ~1,5cm...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 paź 2008, o 07:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 12:07
Posty: 321
Lokalizacja: LRY
stiopa46 napisał(a):
to jest zewnętrzny ja wymieniałem wewnętrzny od strony skrzyni wystarczy byc pod autem i jak uda ci sie podnosic i opuszczac oske z przegubem to jest on do wymiany u mnie było to bardzo wyczuwalne


mozesz to dokładniej opisać jak podejsc do tematu. Czy mam rozumieć ,ze przegub nie powinien miec wogóle luzu w osi Y ? bo u mnie lewy pracuje gora dół jak sie go ząłpie od dołu auta i porusza się własnie w osi Y.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 paź 2008, o 09:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Nasze przeguby wyglądają podobnie do tego na zdjęciu:

ObrazekObrazek

Z czasem dochodzi do wyrobienia współpracujących ze sobą powierzchni kamieni krzyżaka i gniazda kielicha. W końcu, cała moc silnika przekazywana jest na koła poprzez ten krzyżak, a jak ktoś ma 'ciężka nogę' (lub nie zauważy wycieku smaru z osłony) to łatwo można sobie wyobrazić czym to skutkuje...

Co do pytania, występowanie luzu sprawdzimy np. trzymając za kielich, próbując przy tym drugą ręką pokręcać półosią (przód/tył).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 paź 2008, o 09:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 12:07
Posty: 321
Lokalizacja: LRY
No ja raczej nogę mam lekką, gośc od ktorego kupiłem auto też a drgania mam na kierownicy i juz powoli sie poddaje. Przegubów nie sprawdzalem, boję sie, ze moja diagnoza jako laika w tej kwestii moze być błędna. Będę musiał poszukac jakiegos fachowca co zna temat. Moze ktos wie gdzie na lubelszczyżnie albo w mazowieckim ktos takowy ma pojęcie o temacie i naprawia przy okazji ??

_________________
Szukasz nowej części - zapytaj, może będę mógł pomóc.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 paź 2008, o 11:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 wrz 2008, o 22:22
Posty: 9
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Comet napisał(a):
No ja raczej nogę mam lekką, gośc od ktorego kupiłem auto też a drgania mam na kierownicy i juz powoli sie poddaje. Przegubów nie sprawdzalem, boję sie, ze moja diagnoza jako laika w tej kwestii moze być błędna. Będę musiał poszukac jakiegos fachowca co zna temat. Moze ktos wie gdzie na lubelszczyżnie albo w mazowieckim ktos takowy ma pojęcie o temacie i naprawia przy okazji ??


widze wielu posiadaczy Avek posiada ten problem... podpinam się do kolegi i czy ktoś może polecić fachowca od tych spraw w świętokrzyskim?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 paź 2008, o 11:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Dodam, że w moim przypadku drgania nie były zależne od prędkości, a od przekazywanej mocy na koła. Np. podczas wyprzedzania, III bieg - gaz, i przy ok. 2000obr/min zaczyna trzepać kierownicą, cisnę pod 3500 obr/min - trzepie dalej, noga z gazu (wysprzęglenie) i drgania ustają. Podobnie na IV i V biegu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 paź 2008, o 15:55 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
sandr napisał(a):
Dodam, że w moim przypadku drgania nie były zależne od prędkości, a od przekazywanej mocy na koła. Np. podczas wyprzedzania, III bieg - gaz, i przy ok. 2000obr/min zaczyna trzepać kierownicą, cisnę pod 3500 obr/min - trzepie dalej, noga z gazu (wysprzęglenie) i drgania ustają. Podobnie na IV i V biegu.


Tak jak pisałem wczesniej ze przy dodawaniu gazu były wieksze wibracje cos podobnego jak kolega napisał

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2008, o 10:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 wrz 2008, o 22:22
Posty: 9
Lokalizacja: Świętokrzyskie
sandr napisał(a):
Dodam, że w moim przypadku drgania nie były zależne od prędkości, a od przekazywanej mocy na koła. Np. podczas wyprzedzania, III bieg - gaz, i przy ok. 2000obr/min zaczyna trzepać kierownicą, cisnę pod 3500 obr/min - trzepie dalej, noga z gazu (wysprzęglenie) i drgania ustają. Podobnie na IV i V biegu.


piszesz,że trzepie kierownicą u Ciebie u mnie to bardziej całym autem a na siedzenie czuje jakbym siedział na fotelu do masażu :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2008, o 14:59 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
Takie objawy miałem
cała budą trzesło

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2008, o 10:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 12:07
Posty: 321
Lokalizacja: LRY
Wczoraj przegonilem auto specjalnie i u nie wyglada to tak, ze drgania zaczynają sie ok 110 potem cisza i potem przy 140 przenosza sie juz na cale auto. Kierownica wykonuje drgania w bardzo małym zakresie ale z bardzo duza czestotliwoscią. Najciekawsze, ze jak wrzuce na luz przy 140 to nie ma prędkości przejsciowej gdy nie drga, tylko caly czas trzesie nią az gdzies do 80 km/h.

_________________
Szukasz nowej części - zapytaj, może będę mógł pomóc.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 paź 2008, o 21:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 paź 2008, o 20:08
Posty: 2
Lokalizacja: szczecin
witam powracam do watku wibracji nadwozia
wielu z was koledzy pisze o przegubach a facet u mnie w warsztacie powiedzial ze to dwumasa
a co z tym oleje co bierze ktos podpowie
pozdrawiam wszystkich uzytkownikow toyoty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 paź 2008, o 13:12 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
wiekszoszc mówiła o przegubach bo to jest w miare latwe do sprawdzenia samemu

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 paź 2008, o 13:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 maja 2008, o 10:42
Posty: 338
Lokalizacja: lubelskie
marcinhiab33 napisał(a):
a co z tym oleje co bierze ktos podpowie

poszukaj w dziale "Silnik i jego osprzęt" tam znajdziesz odpowiedz... aczkolwiek 1litr na 2-3tys to duzo :nuda:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lis 2008, o 19:24 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 lis 2008, o 18:13
Posty: 2
Lokalizacja: Koszalin
Witam, ja też mam podobną "dolegliwość" w mojej Avensis D4D 2001, otóż na V biegu w zakresie prędkości 80 - 100 km/h auto wpada wibracje, byłem wczoraj z tym w ASO, przejechałem się z serwisantem on prowadził i stwierdził że to raczej nie wina zaiweszenia tylko coś z silnikiem, następnie pojechali moją Toyotą z podpiętym komputerem, diagnoza była następująca: silnik w pewnych przedziałach prędkości obrotowych (2000-2400 obr/min.) pracuje nie tak jak trzeba tzn. 2 z 4 tłoków nie pracują. Winą za ten stan rzeczy obarczyli wtryskiwacze, które zaproponowano mi zregenerować, bo wymiana na nowe to zbyt droga sprawa (ok. 2400 zł/szt.) Teraz się zastanawiam co robić dalej. Napewno udam się jeszcze do jakiegoś warsztatu w celu potwierdzenia usterki i dopiero wtedy zacznę działać. Dodam jeszcze że ASO za darmo dokonało tej diagnostyki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2009, o 20:22 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 10:30
Posty: 39
Lokalizacja: Piaseczno
Witam mam problem z moją Ave mianowicie przy prędkości ok 80 km do 100 podczas przyśpieszania auto wpada w dziwne wibracje - cała buda się trzęsie. Tylko podczas przyśpieszania i w tym przedziale prędkości.Moze miał ktoś podobny objaw?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sie 2009, o 11:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 300
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
Ja mam takie coś ale tylko w pewnym zakresie, tzn kiedy osiągnę jakieś 85-90 km/h i utrzymuję taką prędkość. Ale jak przyspieszam i minę ten zakres to nic się nie dzieje. Do tej pory nie wiem co to jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sie 2009, o 15:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 lut 2009, o 16:00
Posty: 302
Lokalizacja: Puck
Zacznij od sprawdzenia kół ;-)

_________________
Avensis T27 Sedan . No i moja perełka do zabawy FZ1 Fazer.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sie 2009, o 22:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 20:38
Posty: 132
Lokalizacja: śląsk
arulek, przy tej prędkości zaczynają sie pokazywać objawy niewyważonych kół i ustępują koło 120/h zobacz na wyważarce czy nie ma wybrzuszeń na oponach lub czy nie są pokrzywione felgi. Załóż przednie koła na tył i wszystko będzie wiadomo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sie 2009, o 18:17 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 10:30
Posty: 39
Lokalizacja: Piaseczno
Diagnoza jest następująca przegub wewnętrzny(ten przy skrzyni ) od strony kierowcy padł .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda