TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 15 lis 2018, o 17:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 sty 2014, o 19:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20562
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
viewtopic.php?f=5&t=17163&hilit=czyszczenie+egr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sty 2014, o 01:55 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1793
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Odgrzebując temat jeżeli chodzi o czyszczenie egr to robie to w Aso co roku i odpukać nie mam z tym teraz problemu. Panowie nawet sie nie pytają tylko czyszczą, robię to z jakąś inną usługą przy okazji, więc zawsze coś utarguję :)

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2014, o 17:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 13:28
Posty: 146
Lokalizacja: OP / OK
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Po czyszczeniu zaworu EGR wymagane jest uszczelnienie? Jest jakaś uszczelka pomiędzy silnikiem a zaworem EGR?
Wymagana jest wymiana na nową po jej zdemontowaniu?
Silnik 2.0 D4D 116 KM rocznik 2004


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2014, o 21:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 18:44
Posty: 311
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 2,0 116km 1CDFTV
Nie jest wymagana wymiana na nową, chyba, że uszkodzisz, lub jest uszkodzona.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2014, o 11:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 13:28
Posty: 146
Lokalizacja: OP / OK
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Jaki jest numer katalogowy tej uszczelki? Silnik 2.0 D4D 1CD_FTV rok 2004.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2014, o 15:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 18:44
Posty: 311
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 2,0 116km 1CDFTV
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200505 ... _2501.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2014, o 21:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 mar 2011, o 22:59
Posty: 413
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D / 116 KM
czy EGR ma pracować idealnie płynnie, czy może być na początku delikatny opór?
gdy naciskam sprężynę bardzo powoli to po ok 1 mm czuć mały opór, potem już jest płynnie...
gdy naciskam energicznie to nie stawia już oporu...

zauważyłem też, że ten opór pojawia się gdy nacisnę sprężynę w jednym punkcie, "na brzegu" jej mocowania...
a naciskając równomiernie np. w 3-4 punktach, to wtedy już jest płynnie...
może ktoś spróbuje u siebie przy czyszczeniu i mi odpowie?:)

czy to ma jakieś znaczenie?

_________________
sprzedam dodatki do ON: czyszczący Liqui-Moly (pro line, kod:5156) oraz depresator zimowy Kleen-Flo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 23:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 13:28
Posty: 146
Lokalizacja: OP / OK
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Witam, co oznacza MAF przy diagnozie EGR ?
kiedy należy wymienić EGR? jakie są graniczne wartości MAF dla EGR? Wiem ze dla zamkniętego MAF wartość powinna być dwukrotnie większa od otwartego.
Jakie są inne wytyczne przy diagnozie EGR ?

Dziękuje za chęci pomocy. Zapoznam sie z każdą literatura :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 09:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 maja 2009, o 17:07
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: D4D 2.0
https://www.youtube.com/watch?v=b_RXjEMhr0M - czyszczenie egr dla Verso z silnikiem 116 KM

Czy przy ułamaniu pinu w plastikowej części EGR jest możliwa jego naprawa ? Musiałbym wymienić cały element plastikowy przykręcany do części metalowej, np. z jakiegoś inne używanego egr ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 23:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 paź 2009, o 18:44
Posty: 272
Lokalizacja: Mint...
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
@raf65 myślę że masz na myśli tą część która wypycha zawór, jeżeli tak to wątpię abyś kupił nową tylko część elektryczną z erg'a (tą dokręcaną do zaworu ósemką), chyba że kupisz używany zawór.

_________________
<<<=== Donawigowaliśmy do cela ===>>>


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2014, o 08:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 lut 2014, o 18:35
Posty: 176
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: D4D 2.0
2.0 116 D4D Odnośnie ułamanego pinu .
Odkręciłem elektromagnes EGR i wydaje mi się , że może być coś nie tak - miał na części wypychanej dziwny nalot i myślę , że coś może być nie tak .
Mam pytanie dotyczące sprawdzenia samego elektromagnesu EGR u . Jest w nim 6 styków i nie wiem czy jeśli będę próbował na hybił trafił , nie spalę urządzonka ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Spróbowałem i słychać pykanie elektrozaworka ,ale trzpień wysuwa się tylko ok. 1 mm a to za mało , żeby EGR działał w pełnym zakresie . Czy ktoś wie jak yo powinno wyglądać ?
====================================================
Rozebrałem ten elektromagnes i nie działa on jak typowy wypychający trzpień magnes , tylko wykręca trzpień i wtedy jest pełen zakres , ale tylko jak robiłem to ręcznie , dociskając trzpień . Po złożeniu i podłączeniu 12 v , nie wysuwa , tylko jak wcześniej trzpień tylko drga ?? A może to działa w ten sposób , że ten elektromagnes uruchamia się na skutek reakcji z przeciwnej strony , tz. na skutek zmiany ciśnienia od strony silnika ws ten sposób , że to sprężyna w EGR zmienia położenie trzpienia a wtydy sygnał jest przekazywany do elektromagnesu a jego pozycjię odczytuje ECU i w odpowiedni sposób dostosowuje parametry pracy silnika ??


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2014, o 18:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 lut 2014, o 18:35
Posty: 176
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: D4D 2.0
Czy ktoś z Wa-wy mógłby podłączyć moje autko pod interfejs ? Zrobiłem wszystko co opisałem powyżej , ale objaw dalej taki sam .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2014, o 16:27 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9594
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 514
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
rudiszubert napisał(a):
Czy ktoś z Wa-wy mógłby podłączyć moje autko pod interfejs ? Zrobiłem wszystko co opisałem powyżej , ale objaw dalej taki sam .

Napisz do kolegi alien_obcy
memberlist.php?mode=viewprofile&u=11480
http://checkengine.eu/

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2014, o 09:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 490
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 26
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Witam. Chciałbym się podzielić doświadczeniem jakie nabyłem podczas ostatniego czyszczenia EGRa. Pierwszy raz czyściłem EGR trzy lata temu po zakupie samochodu 130 kkm. Od kilku miesięcy czułem że nie zbiera się z wolnych obrotów a za mną zostaje zasłona dymna czarna , no i spalanie podskoczyło . Wyjąłem EGRa wyczyściłem , nasmarowałem i dotarłem grzybek pastą zaworową tak jak dociera się zawory głowicy. Sprawdziłem szczelność dmuchając w poszczególne otwory powietrzem ,był szczelny. Gdy przykręciłem elektryczną część ( silniczek krokowy na trzy śrubki ) i sprawdziłem szczelność okazało się że jest mała szczelinka na grzybku zaworu i przepuszcza powietrze. Byłem przekonany że po podpięciu EGRa do instalacji silniczek krokowy skoryguje skok jałowy wysuwu grzybka. Gdy podpiąłem EGR bez przykręcania go głowicy i odpaliłem silnik obserwowałem jak pracuje grzybek EGRa w różnym zakresie obrotów ale silniczek krokowy nie skorygował tej nieszczelności. Podłożyłem więc trzy podkładki 5 mm średnicy i grubości 0,5 mm pomiędzy część aluminiową a elektryczną w miejsca wkręcania śrubek mocujących dwie części ,grzybek EGRa się domknął i był szczelny. Przy okazji wyczyściłem filterek na elektrozaworze sterującym turbiną, był brudny. Po jeżdzie próbnej muszę przyznać że moja Toyota od kupna jeszcze nigdy tak dobrze się nie zbierała w zakresie obrotów 1500-2500 . Opisałem to aby ktoś miał porównanie co daje sprawny EGR i NIE zachęcam do takich przeróbek , bezpieczniej wymienić cały EGR na sprawny. Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2014, o 22:44 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
avonka - dodatkowa weryfikacja, to sprawdzenie ciśnienie MAP na niskich obrotach ...
ANDRZEJ104 - ciekawy przypadek, czy masz jakieś zdjęcia/film ???

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2014, o 13:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 lut 2014, o 18:35
Posty: 176
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: D4D 2.0
Dziś odłączyłem kostę od EGR i silnik przestał kopcić jak i przyduszać się przy 2tys obr. . Stracił trochę moc i zapaliły się kontrolki .OIdłączałem i podciśnienie turbiny i kostkę EGRu , a efekt taki sam . Czy świadczy to o uszkodzeniu elektrycznej części EGR , czy to wina sterowania turbiną ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2014, o 09:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 lut 2014, o 18:35
Posty: 176
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: D4D 2.0
add.
Efekt ten samale turbina działa . Zastanawiam się na odkręceniem części elektrycznej od EGRu i wtedy podpiąć kostkę do tej lużnowiszącej części . Tylko co mogę w ten sposub ustalić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2014, o 12:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 lut 2014, o 18:35
Posty: 176
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: D4D 2.0
Ile kroków powinien mieć EGR w ustawieniach Techs... ?
Przy zmianie tych parametrów jest zmiana reakcji na pedał przyspieszenia .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2014, o 21:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 maja 2014, o 12:59
Posty: 14
Marka: toyota
Model: avensis t22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D-4D
Witam.
Po wyczyszczeniu zaworu EGR mój avensis (t22 1cdftv) załapał straszną zamułe. W ogóle nie przyspiesza, 120km/h na 5 biegu to jest max co mogę osiągnąć. Pod większe górki zwalnia :D. Podciśnienia i wtyczki od przepływki i czujniczka/zaworku egr podpiete tak jak były. Na zimnym jest jeszcze typowo po japońsku czyli jakotako, na ciepłym to już jest wielki problem :) Ma ktoś jakieś podpowiedzi dla mnie ?

Pozdrawiam Michał P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2014, o 21:38 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
michalpp - sprawdź, czy nie spadła Ci gumowa rurka do zaworka VRV.

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2014, o 21:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 maja 2014, o 12:59
Posty: 14
Marka: toyota
Model: avensis t22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D-4D
To jest ten taki czarny "kapturek" który jest na jednym z wyjść z zaworka VRV ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2014, o 23:16 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
chodzi o 2 gumowe rurki, które dochodzą do zaworka VRV, a kapturek to jest filterek powietrza.

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2014, o 23:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 maja 2014, o 12:59
Posty: 14
Marka: toyota
Model: avensis t22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D-4D
Wszystkie podciśnienia podłączone tak jak powinny być wg tego schematu. Auto wydaje się jakby było bez turbo. Przed czyszczeniem szło jak burza. Nic innego nie było odłączane...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2014, o 23:27 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
michalpp - sprawdź dokładnie, bo to standardowy przypadek jak wyciągasz EGR'a do czyszczenia. Czy nie pomieszałeś gumowych rurek do zaworka VRV - sprawdź początek i koniec obu rurek.
Nie ma innej opcji.

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2014, o 23:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 maja 2014, o 12:59
Posty: 14
Marka: toyota
Model: avensis t22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D-4D
Ok, sprawdzę jutro jeszcze raz wszystko od początku do końca. Jeśli byłoby tak jak ma być czy to oznacza, że VRV całkiem padł ? Dzięki za podpowiedzi :-) :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2014, o 23:42 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
Raczej małe prawdopodobieństwo - zasada jest taka, że jak działało przed operacją, to musi działać i po i jak jest coś nie halo, to musiałeś źle podpiąć, no chyba, że skakałeś po zaworku VRV ...

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2014, o 07:40 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7189
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
A w T22 110KM jest VRV ?
1CDFTV 110KM w T22 ma turbinę bez zmiennej geometrii łopatek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2014, o 14:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 mar 2011, o 22:59
Posty: 413
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D / 116 KM
a możliwe, że jak odłączał wtyczki to miał kluczyk w stacyjce i auto złapało błąd...
czy to ma jakieś znaczenie?

_________________
sprzedam dodatki do ON: czyszczący Liqui-Moly (pro line, kod:5156) oraz depresator zimowy Kleen-Flo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2014, o 20:36 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20562
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Odepniesz kleme i bledy zostana zapomniane. No chyba ze gdzies cos zwarliscie. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2014, o 23:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 maja 2014, o 12:59
Posty: 14
Marka: toyota
Model: avensis t22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D-4D
Odpiąłem wszystkie podciśnienia, podpiąłem jeszcze raz zgodnie ze schematem. Jest trochę lepiej ale na pewno nie tak dobrze jak było...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda