TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 sie 2018, o 07:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 603 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 mar 2009, o 18:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2008, o 21:13
Posty: 79
Lokalizacja: Grodzisk
Witam.
Pytanie czy ktoś wie jak wyczyśćić zawór EGR? Próbowałem sie do niego dostac lecz metalowa rura dochodząca od dołu nie pozwoliła mi go zdjąć. Jak ją zdjąć w delikatny sposób, tak aby nie uszkodzic zaworu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 mar 2009, o 17:00 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:39
Posty: 1170
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25 Liftback
Rocznik: 2003
Silnik: Tiptronic
jacek-diesel napisał(a):
Witam.
Pytanie czy ktoś wie jak wyczyśćić zawór EGR? Próbowałem sie do niego dostac lecz metalowa rura dochodząca od dołu nie pozwoliła mi go zdjąć. Jak ją zdjąć w delikatny sposób, tak aby nie uszkodzic zaworu?


A powiedz, dlaczego chcesz wyczyścić zawór bo ??? fura ma swoje lata czy jak ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 mar 2009, o 17:29 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2008, o 21:13
Posty: 79
Lokalizacja: Grodzisk
ponieważ zaczeły troszke falowac obroty, oraz do okoła zaworu jest gruba warstwa sadzy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 mar 2009, o 17:34 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:39
Posty: 1170
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25 Liftback
Rocznik: 2003
Silnik: Tiptronic
jacek-diesel napisał(a):
ponieważ zaczeły troszke falowac obroty, oraz do okoła zaworu jest gruba warstwa sadzy...

Nie wiem czy to Ci się przyda ale...

Widziałem kiedyś przez chwilę jak mechanik zabrał się za zawór, widziałem tylko tyle że najpierw odkręcił tą rurę (o której mowa) z jednej i drugiej strony i potem odkręcał EGR , (wiesz myślę że kolektor ssący też będzie zasyfiały po tylu latach.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 mar 2009, o 21:17 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2008, o 21:13
Posty: 79
Lokalizacja: Grodzisk
jeżeli dam rade zrobic to samemu i wczyszcze zawór to podeśle fotki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 mar 2009, o 21:20 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:39
Posty: 1170
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25 Liftback
Rocznik: 2003
Silnik: Tiptronic
jacek-diesel napisał(a):
jeżeli dam rade zrobic to samemu i wczyszcze zawór to podeśle fotki.


Czekamy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 mar 2009, o 21:22 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
jacek-diesel napisał(a):
jeżeli dam rade zrobic to samemu i wczyszcze zawór to podeśle fotki

Przede wszystkim napisz czy jakieś zmiany na lepsze po wyczyszczeniu zaworu zauważyłeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2009, o 23:34 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
jak Ci się go uda odkręcić to już będzie połowa sukcesu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwi 2009, o 20:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 sie 2007, o 14:36
Posty: 360
Lokalizacja: Lubin
Dawno mnie tutaj nie było, gdyż autko zostało sprzedane.
Problem zaworu dotknął mnie także w zakupionym jakiś czas temu "nowszym" aucie.
Auto to volvo S40 z silnikiem 1.9 dci (renault).
Objawy, właściwie jeden objaw:
- drastyczny spadek mocy samochodu

W ekstremalnym przypadku ciężko nawet ruszyć z miejsca.

Rozwiązanie:
- wykręcić (prosto mówić ......)
- wyczyścić (przyjemniejsza część)

Jeśli ktoś chce (na przykładzie obecnego auta volvo S40 2002 rok) wiedzieć
co i jak zrobić to dajcie mi znać na email: pawelmalecki MAŁPA plusnet.pl
Pisane ciurkiem i ze znakiem @ ofcoz ;-)

Może się przyda.

_________________
Obrazek
Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwi 2009, o 11:23 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 sty 2009, o 22:35
Posty: 32
Lokalizacja: Rzeszów
Silnik 4AFE też na zawór ERG?? Nie mogę go znaleźć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, o 14:33 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:39
Posty: 1170
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25 Liftback
Rocznik: 2003
Silnik: Tiptronic
Jacek-diesel,

I jak z zaworem EGR ? robiłeś coś ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 12:45 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 10:10
Posty: 51
Lokalizacja: malopolska
No a czym go czysciliscie , rozpuszczalnikiem, benzyną ekstrakcyjną ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 15:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2007, o 21:00
Posty: 316
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: T25 / T27 KOMBI
Rocznik: 2011
Silnik: D4D
Wszyscy czyszczą ERG :-D ale jeszcze nikt tego dokładnie nie opisał i nie zrobił fot.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 19:38 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ZORBA napisał(a):
Wszyscy czyszczą ERG ale jeszcze nikt tego dokładnie nie opisał i nie zrobił fot.
nie mialem wtedy aparatu pod reka, ale w t22 d4d jest to czynnosc bardzo latwa :ok: , wystarczy 3 sruby odkrecic i weze poodpinac :ok:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 19:39 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:39
Posty: 1170
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25 Liftback
Rocznik: 2003
Silnik: Tiptronic
wrc napisał(a):
nie mialem wtedy aparatu


Fryzjerku to żadne usprawiedliwienie :diabel: :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 19:39 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
A czy jest różnica przed i po czyszczeniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 19:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
grzechu napisał(a):
A czy jest różnica przed i po czyszczeniu?
nie, byl czysty :ok: , wiec skonczylo sie na demontazu/montazu ;-)

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, o 09:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 10:10
Posty: 51
Lokalizacja: malopolska
wrc napisał(a):
A czy jest różnica przed i po czyszczeniu?
nie, byl czysty :ok: , wiec skonczylo sie na demontazu/montazu ;-)


Ale czy wreszcie sie dowiemy czym sie czysci te zawory ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, o 11:22 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
Rendik napisał(a):
Ale czy wreszcie sie dowiemy czym sie czysci te zawory ?

Benzyna ekstrakcyjna będzie dobra.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, o 09:55 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 05:50
Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
Marka: BMW
Model: E36
Rocznik: 1993
Silnik: M50B25
albo jeszcze lepiej preparat do czyszczenia przepustnic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, o 12:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
Witam.
Wczoraj sam przeczyściłem EGR. Czyszczenie i rozkręcanie EGR nie jest wcale trudne,wystarczy wykręcić częściowo rurę metalową (3 śruby mocujące od góry silnika-czwarta jest na dole, której nie odkręcałem, bo wiąże się to z odkręcaniem osłony pod silnikiem).Odkręcamy rurę gumową doprowadzającą do turbo i odginamy rurę metalową . Mamy wtedy dostęp do EGR .Wystarczy teraz odkręcić 3 śruby mocujące EGR i odpiąć dwa małe wężyki .Gdy EGR nie chce się zdjąć, trzeba wykręcić dwie śruby z metalową listwą,
na której są dwa węże i czujnik .Teraz bez problemu ściągamy EGR.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, o 22:38 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 11 gru 2008, o 13:03
Posty: 56
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV
wrc napisał(a):
wystarczy 3 sruby odkrecic


Ciężko to idzie? Duża jest szansa, że się coś ukręci?

Pozdr,
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, o 23:20 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
bjornh napisał(a):
Ciężko to idzie? Duża jest szansa, że się coś ukręci?
u mnie bylo bardzo latwo, sruby odkrecily sie bez najmniejszego problemu, pisze caly czas o t22 d4d 81kw, widze ze w t22 TD 66kw roboty jest wiecej, a verso ma motor d4d 85kw ktory ma inny egr jak motorze d4d 81kw wiec nawet nie chce sie wypowiadac
tak wyglada to w t22 2.0 td 66kw: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1998_T ... _2501.html
tak w t22 d4d 81kw: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2000_T ... _2501.html
a tak w verso d4d 85kw: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_T ... _2501.html
dla t22 d4d 81kw moge zrobic diy jak ktos potrzebuje, dla innych tylko jak zostanie dostarczone auto :cfaniak:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, o 11:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 11 gru 2008, o 13:03
Posty: 56
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV
wrc napisał(a):
u mnie bylo bardzo latwo, sruby odkrecily sie bez najmniejszego problemu, pisze caly czas o t22 d4d 81kw, widze ze w t22 TD 66kw roboty jest wiecej, a verso ma motor d4d 85kw ktory ma inny egr jak motorze d4d 81kw wiec nawet nie chce sie wypowiadac


Widzę, że różnica jest w sposobie sterowania (podciśnieniowe vs elektryczne), ale nakrętki i montaż identyczny, więc nie przeczuwam tutaj kłopotów.

DZIĘKI!

Pzdr,
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, o 12:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
Jak masz dobre klucze to bez żadnego problemu odkręcisz te 3 śruby.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, o 19:46 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:39
Posty: 1170
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25 Liftback
Rocznik: 2003
Silnik: Tiptronic
Żadnych problemów przy demontażu i montażu , w sumie to nie było co czyścić , ogólnie ok.
U mnie wygląda to tak.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, o 23:57 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 11 gru 2008, o 13:03
Posty: 56
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV
paweł napisał(a):
Żadnych problemów przy demontażu i montażu , w sumie to nie było co czyścić , ogólnie ok.


Zgadzam się w całej rozciągłości. A po jakim przebiegu ten EGR?

Pozdr,A
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, o 11:02 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
O widzę,że paweł wreszcie się zabrał za robotę :jezyk: Troszkę zabrudzony jest. A jak po czyszczeniu? Jakieś różnice w samej jeździe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, o 18:13 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:39
Posty: 1170
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25 Liftback
Rocznik: 2003
Silnik: Tiptronic
grzechu napisał(a):
O widzę,że paweł wreszcie się zabrał za robotę :jezyk: Troszkę zabrudzony jest. A jak po czyszczeniu? Jakieś różnice w samej jeździe?


:-) :-) :-)

Po tylu latach to on jest w sumie czysty :-) i powiem szczerze że po takim czyszczeniu jest ni lepiej ni gorzej czyli nie czuć różnicy , ale warto było tam zajrzeć :-D


bjornh,
.... po przebiegu (ponoć) 190tyś :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, o 18:36 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
Cytuj:
Po tylu latach to on jest w sumie czysty

..to chyba ja tam zaglądać nie będę :-D
paweł napisał(a):
.... po przebiegu (ponoć) 190tyś

Każda Toyota Avensis z tego roku ma taki przebieg... :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 603 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda