TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 30 kwi 2017, o 12:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 291 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 sie 2015, o 07:39 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
W srodku elementu ruchomego jest tulejka ktora nie moze byc zbyt ciasno spasowana poniewaz caly uklad moglby sie zapiec.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sie 2015, o 23:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 cze 2013, o 15:37
Posty: 75
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 2
Marka: toyota
Model: t22 avensis
Rocznik: 2000
Silnik: d4d 110km
Mam pytanie .Auto Toyota avensis d4d 2000r. Wymieniłem turbosprężarkę .Zdecydowałem się na chiński wkład nowy .Turbo fajnie chodzi ale po zdjęciu tego krótkiego węża co dmucha bezpośrednio z turbo (do metalowej rury i potem do gumowej i intercollera )i przejechaniu się tak ok 10 km wywaliło z turbo sporo świeżego oleju .Moje pytanie czy to normalne że wywala ten olej ,czy po założeniu tego węża turbosprężarka jakimś cudem może już nie wyrzucać tego oleju? Powiem że na tym nowym turbo zrobiłem dopiero 100 km.Wcześniej na starym turbo zdejmowałem węża bezpośrednio przy intercollerze i tam zbyt sporo oleju nie było a w silniku ubywało .Potem zdjąłem tego krótkiego węża przy samym turbo przy wylocie i po trasie ok 10 km wywaliło olej -zdecydowałem wymienić turbo a tu po wymianie to samo ? Czy turbo jest do wymiany ten nowy wkład chiński? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2015, o 06:39 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 622
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 27
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
sprawne Turbo oleju nie puszcza i nie ma prawa z niego nic lecieć.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2015, o 11:18 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 cze 2013, o 15:37
Posty: 75
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 2
Marka: toyota
Model: t22 avensis
Rocznik: 2000
Silnik: d4d 110km
Dzwoniłem i kazali odesłać wkład i będą reklamować. Gość mi powiedział że odłaczenie rurki z turbo mogło spowodować przeładowanie? Ciekawe że na odcinku 10 km jadąc do 3000tyś nawet jak przeładowało to przez to turbo puściło olej .To raczej wada fabryczna .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2015, o 13:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 709
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
a co może być z turbo jeśli od pewnego czasu nie słyszę charakterystycznego świszczenia?.
Błędy wskazują na przeładowanie turbo. Autko przycina w przedziale powyżej 3tys i więcej. Generalnie mam wrażenie ze auto jeździ jak by zwykły dizel


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2016, o 19:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lut 2016, o 21:42
Posty: 18
Marka: Toyota
Model: Rav4 d4d
Nadwozie: inne
Rocznik: 2003
Silnik: 2,0 116 km
witam serdecznie moje pytanie czy ktos borykał sie z problemem braku mocy w przedziale 2000- 3500 tys obrotów silnik d4d 2.0 116 km toyota rav 4 przebieg 155 ? czy jest mozliwe ze turospreżarka niedoladowuje albo przeladowuje ???
szukam przyczyny w SCV a mozze to jednak turbo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2016, o 21:30 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 622
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 27
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
nie spotkałem się z takim działaniem turbosprężarki. Jak nie ma mocy, to nie ma w całym zakresie albo późno wstaje.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2016, o 10:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 mar 2011, o 22:59
Posty: 413
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D / 116 KM
kusterek1988 napisał(a):
witam serdecznie moje pytanie czy ktos borykał sie z problemem braku mocy w przedziale 2000- 3500 tys obrotów silnik d4d 2.0 116 km toyota rav 4 przebieg 155 ? czy jest mozliwe ze turospreżarka niedoladowuje albo przeladowuje ???
szukam przyczyny w SCV a mozze to jednak turbo?

sprawdź sobie na początek ciśnienie doładowania podczas jazdy...

_________________
sprzedam dodatki do ON: czyszczący Liqui-Moly (pro line, kod:5156) oraz depresator zimowy Kleen-Flo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2016, o 13:30 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 709
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
dziękuje.Trochę odgrzany ten kotlet


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2016, o 13:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 mar 2011, o 22:59
Posty: 413
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D / 116 KM
Robert_L napisał(a):
dziękuje.Trochę odgrzany ten kotlet

źle zacytowałem, chodziło mi kolejny post... :glupek:
p.s. a ty rozwiązałeś swój problem? :auto:

_________________
sprzedam dodatki do ON: czyszczący Liqui-Moly (pro line, kod:5156) oraz depresator zimowy Kleen-Flo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2016, o 20:41 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 709
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
mój problem to jest magiczny. Błędy wskazują na turbo a życie na coś innego. Zalałem preparat do czyszczenia układu paliwowego i już kilka miesięcy i problemów nie ma.. Turbo słychać już normalnie. Doddam ze w tryski od samego początku ok. Albo jakieś brudy w układzie albo coś z zaworkami. Cuda ale pozytywne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2016, o 21:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lut 2016, o 21:42
Posty: 18
Marka: Toyota
Model: Rav4 d4d
Nadwozie: inne
Rocznik: 2003
Silnik: 2,0 116 km
sol-wagon
(sprawdź sobie na początek ciśnienie doładowania podczas jazdy...)
czyli jest mozliwosc ze przeladowuje ?

co sadzicie o tesie drogowym?
szukam kogos z elektronika i fachem w WLKP
dzieki z góry za pomocne kierunki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2016, o 21:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 mar 2011, o 22:59
Posty: 413
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D / 116 KM
do testu drogowego nie trzeba nie wiadomo jakiego testera, po prostu mechanik który umie coś więcej "kliknąć" w programie na laptopie niż tylko sprawdzenie i skasowanie błędów...
przy okazji można zerknąć na inne parametry...

_________________
sprzedam dodatki do ON: czyszczący Liqui-Moly (pro line, kod:5156) oraz depresator zimowy Kleen-Flo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2016, o 21:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lut 2016, o 21:42
Posty: 18
Marka: Toyota
Model: Rav4 d4d
Nadwozie: inne
Rocznik: 2003
Silnik: 2,0 116 km
no racja racja Sol-Wagon, ale wiem ze kilu uzytkownikow fotum fajnie dziala z typowym sprzetem do Toyoty...
moj problem jest troche wiekszy bo szukam przyczyny utaty mocy a wiem ze moze miec na to wplyw kilka rzeczy np scv,kat.filtr paliwa przeplywka EGR itp
a jeszcze male pytanie Sol-wagon liqui Moly pomaga na efekt predodaktyla? :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2016, o 22:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 mar 2011, o 22:59
Posty: 413
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D / 116 KM
niektórym na scv pomagał...korekcje wtrysków też poprawi, ale ich nie naprawi...

_________________
sprzedam dodatki do ON: czyszczący Liqui-Moly (pro line, kod:5156) oraz depresator zimowy Kleen-Flo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2016, o 20:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lut 2016, o 08:26
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis III
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D-4D 126KM
Witam,
Czy w Avensis III t270 turbinę da radę zdjąć bez wyjmowania wtrysków?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2016, o 21:03 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 kwi 2012, o 21:32
Posty: 79
Marka: Toyota
Model: AVENSIS
Rocznik: 2006
Silnik: 2AD-FTV 150 kM
Od jakiegoś czasu na zimnym silniku w okolicach 2000 obr. słychać było nieprzyjemne wycie. Byłem pewien że kończy swój żywot turbina. Tydzień temu zaczęło wyć niemiłosiernie i w dodatku pojawił się dziwny smród spalenizny. Całe szczęście że powyższym objawom towarzyszył również niebieski dymek w okolicach alternatora. I gdy ściągnąłem pasek osprzętu....wszystkie objawy zniknęły... postawiłem w związku z tym na nowy alternator. Wymieniłem i jak ręką odjął...cisza. W związku z tym polecam każdemu przed diagnozą turbiny odłączyć pasek osprzętu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2016, o 20:27 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lut 2016, o 21:42
Posty: 18
Marka: Toyota
Model: Rav4 d4d
Nadwozie: inne
Rocznik: 2003
Silnik: 2,0 116 km
wracam do mojego problemu
wiec tak mialem okazje dzisiaj podlaczyc ravke pod komputer i wszystkie parametry sa ok ,lecz po przejechaniu kilku km pojawil sie problem z cisnieniem doladowania ,przy stracie mocy cisnienie doladowania nie przekraczalo 105 przy prawidlowej pracy dochodzilo do 210 dodam ze przy stracie mocy po przekroczeniu 3800 obrotow auto szlo dalej
wiec moje pytanie przmi co powoduje takie zachowanie turbo ????


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2016, o 21:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lut 2016, o 21:42
Posty: 18
Marka: Toyota
Model: Rav4 d4d
Nadwozie: inne
Rocznik: 2003
Silnik: 2,0 116 km
??? :/ ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2016, o 23:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 360
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 21
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
A jakie było ciśnienie na szynie w tym czasie ?

_________________
POMOGŁEM ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2016, o 11:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 mar 2011, o 22:59
Posty: 413
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D / 116 KM
kusterek1988 napisał(a):
wracam do mojego problemu
wiec tak mialem okazje dzisiaj podlaczyc ravke pod komputer i wszystkie parametry sa ok ,lecz po przejechaniu kilku km pojawil sie problem z cisnieniem doladowania ,przy stracie mocy cisnienie doladowania nie przekraczalo 105 przy prawidlowej pracy dochodzilo do 210 dodam ze przy stracie mocy po przekroczeniu 3800 obrotow auto szlo dalej
wiec moje pytanie przmi co powoduje takie zachowanie turbo ????

nie jestem ekspertem, trochę czytałem fora i miałem ave...
coś jakby kierownice się przycinały?
turbo / czujnik ciśnienia doładowania / vrv...
generalnie jeździsz "dynamicznie"?
czy tylko krótkie odcinki na zimnym?

_________________
sprzedam dodatki do ON: czyszczący Liqui-Moly (pro line, kod:5156) oraz depresator zimowy Kleen-Flo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2016, o 16:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lut 2016, o 21:42
Posty: 18
Marka: Toyota
Model: Rav4 d4d
Nadwozie: inne
Rocznik: 2003
Silnik: 2,0 116 km
nie nie nic nie przycina , czy dynamicznie ? raczej tak jak to po miescie ,jazda szarpana na krotkich odcinkach :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2016, o 16:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lut 2016, o 21:42
Posty: 18
Marka: Toyota
Model: Rav4 d4d
Nadwozie: inne
Rocznik: 2003
Silnik: 2,0 116 km
ANDRZEJ104
A jakie było ciśnienie na szynie w tym czasie ?

_________________
POMOGŁEM ???? ?????? DAJ +

spadalo do wyjsciowego 105


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2016, o 19:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 360
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 21
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Kolego pytałem o ciśnienie CR czyli paliwa na wtryskiwaczach { podałeś obroty i ciśnienie doładowania } To że miałeś niskie ciśnienia doładowania nie znaczy że winna jest turbina , jeśli nie ma odpowiedniego ciśnienia paliwa aby wytworzyć gazy do napędu wirnika , turbina nie napompuje . Przeczytaj wątek dowiesz się więcej viewtopic.php?f=71&t=2086

_________________
POMOGŁEM ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2016, o 20:27 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lut 2016, o 21:42
Posty: 18
Marka: Toyota
Model: Rav4 d4d
Nadwozie: inne
Rocznik: 2003
Silnik: 2,0 116 km
z tego co pamietam to cisnienie na wtryskiwaczach bylo ok i roslo wraz z obrotami korekcja na wtryskach tez niby ok :/ nie za bardzo sie nie znam na tym i tylko pamietam co mowil czlowiek co podpinal komputer


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2016, o 11:06 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 kwi 2012, o 21:32
Posty: 79
Marka: Toyota
Model: AVENSIS
Rocznik: 2006
Silnik: 2AD-FTV 150 kM
Czy jeśli turbina w moim Ave ma nr org. 17201-0R011 (2.2 T25) to jest możliwość założenia nowszej o numerze 17201-26070, niby też do 2.2 ale T27 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 mar 2016, o 20:13 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 01:39
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: RAV4
Rocznik: 2006
Silnik: 1CDFTV
Witam. W mojej rav niestety turbo zaczyna mieć problemy. Nie jest to wina zaworka VRV. Pytanie do Was... kupić nową? czy regenerować? Nie ukrywam że chce pojeździć tym autem jeszcze(choć ma już 315tysi) więc pewnie nową ktoś odpowie. Jeżeli kupić new to też gdzie? Jeżeli zregenerować to u kogo?(najchętniej w Krakowie). Czy też kupić na allegro już zregenerowana(starą oddać im)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2016, o 20:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 mar 2011, o 22:59
Posty: 413
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D / 116 KM
poszło na priv...

_________________
sprzedam dodatki do ON: czyszczący Liqui-Moly (pro line, kod:5156) oraz depresator zimowy Kleen-Flo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2016, o 16:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 15:14
Posty: 9
Marka: Toyota
Model: RAV4
Nadwozie: inne
Rocznik: 2003
Silnik: d4d
DebeGOD napisał(a):
Witam, jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość.
Mam problem z silnikiem 2.0 D4D a konkretnie z przeładowaniem. Czytałem ten wątek ale nie doczytałem się finału usterki.
Moje turbo dmucha jak szalone. Sprawdziłem kierownice i wydają się ok. Sztanga chodzi bez żadnych zacięć. W pamięci błędów tylko błąd przeładowania. W trasie po wciśnięciu gazu do końca doładowanie rośnie ponad 230 kPa i traci moc. Zdjąłem wężyk podciśnienia, który idzie do gruchy i wtedy turbo nabiło max ok 180 kPa ale do 3000 obr/min słabo ciągnął (to akurat oczywiste). Stawiałem na zaworek VRV, rozebrałem go a on w środku jak nowy więc go poskładałem. Wydaje się być sprawny bo jak nie jest podawane na niego napięcie to nie puszcza podciśnienia na gruchę. Drugiego na podmianę niestety nie mam. Czytałem jeszcze o zaworku VSV ale z tego co widzę to za wiele wspólnego z podciśnieniem to on chyba nie ma. A tak w ogóle zastanawiałem się jakie on ma zadanie i nic nie wymyśliłem. Czujnik ciśnienia chyba jest ok na wolnych obr pokazuje 96 kPa. Już mi ręce opadają. Mam miniVCI ale nie wiem jak zrobić test tego zaworka w Techstream. Proszę o porady bo wymieniać wszystko na próbę na nowe to trochę nie bardzo.

Wyregulowałem (zwiększyłem długość) cięgna i było ok. Niestety po czasie problem powrócił.
Zastanawia mnie jedna rzecz, wypięcie wtyczki (nawet na pracującym silniku) od zaworka VRV nie generuje żadnego błędu w pamięci komputera. Czy to jest normalne? Sprawdziłem przewody od sterownika do zaworka VRV i są w porządku. Czy może być uszkodzony sterownik silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2016, o 21:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 kwi 2016, o 15:30
Posty: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 d4d
Witam, mam identyczny problem, też turbo dmucha mi do 225kPa, przy wyprzedzaniu powyżej 140 km/h i gaz w podłogę wywala check, w piątek podmienie zawór vrv napisze co i jak , aktualnie nie mam tego filterka przy czujniku Obrazek, zamiast tego mam kawałek przewodu i wkręt i tym wkrętem reguluje dawkę powietrza , bez wkrętu turbina dochodzi tylko do 180kPa i samochód nie idzie , czasem uda się ustawić żeby turbina dochodziła do ok 205 nie szarpie wtedy, ale samochód gorzej przyspiesza, jeśli nie pomoże to jest jeszcze MAP czujnik :)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 291 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda