TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 cze 2017, o 19:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 298 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 mar 2009, o 14:59 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
Jak już pisałem w innym wątku zdiagnozowano u mnie padające turbo i do wymiany zawór EGR, mam do was pytanie-
-mogę mieć nową turbo toyotowską, nowy zawór i z robocizną wyjdzie za 3,5k PLN ,
-używki stoją za 1000 do 1500 no i wiadomo są pewną niewiadomą plus zawór i robocizna wyjdzie mnie koło 2k PLN używka - warto się w to bawić czy jednak brać nowe?

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 mar 2009, o 15:07 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 54
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
gregor napisał(a):
warto się w to bawić czy jednak brać nowe?

Jeśli planujesz jeszcze trochę pojeździć tym samochodem, to moim zdaniem powinieneś wziąć nowe, oryginalne części.
Z używaną turbiną może być róźnie i jeszcze się okaże za kilka miesięcy albo i wcześniej,
że znów trzeba robić... :nuda:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 mar 2009, o 16:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
A zaświeca Ci się check engin? Jeżeli tak, to jaki masz nr usterki? I jakie objawy?
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 mar 2009, o 19:10 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
pali się trc off, vsc, kontrolka silnika , traci moc, dymi na czarno, zaczął trochę brać olej, a czasami potrafi wrócić do normy, a na błędach z kompa wywaliło egr i check turbine, na poniedziałek części mi ściągają, przykro ale cóż...

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 mar 2009, o 19:22 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
jeżeli diagnoza była tylko po tym ;-) to może się okazać że 3500zł poszło w kanał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 mar 2009, o 21:55 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
wtom napisał(a):
jeżeli diagnoza była tylko po tym ;-) to może się okazać że 3500zł poszło w kanał.


rozwiń się trochę wtom jeśli coś takiego piszeszz bo Cię nie rozumiem, ...tylko po tym czyli po czym i co jeszcze trzeba ...

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 mar 2009, o 22:52 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
zaglądał ktoś do sprężarki, robił testy drogowe, patrzył jak zachowuje się turbo w czasie jazdy? czy tylko odczytał błędy? w większości przypadków błędy wskazują na wiele innych rzeczy, które w rzeczywistości są przyczyną. jeśli miałeś szczegółową diagnozę to spokojnie możesz wymieniać :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 11:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Problem który opisujesz, czyli dymienie itd to problem w pierwszej kolejności od EGRu. A pozostałe kontrolki zawsze się zaświecają, gdyż do prawidłowego działania systemów trakcji itp potrzebna jest poprawna praca silnika. Dowiedz się jakie były kody usterek, bo faktycznie możesz 3.5 wyrzucać w błoto tak jak piszą chłopaki wyżej.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 13:52 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
Jeszcze raz podłączyłem się do kompa i wyskakuje błąd P1251 - jak mi powiedziano to dokładnie wina zaworu podciśnienia który steruje pracą turbo a zawory te osobno nie występują tylko z turbo.
ASO dostają teraz turbiny powymianowe które są znaczone jakimś zielonym markerem, w poprzednich turbinach ten problem może się powtarzać za jakiś czas.

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 14:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 lis 2007, o 09:47
Posty: 48
Lokalizacja: katowice
Marka: TOYOTA
Model: T25 FL 2,2 D4D WAGON
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2,2 DIESEL
zanim wydasz te 3,5 kola
zalatw nr.oryginalny tych czesci i podaj mi to moze cos taniej wymysle
albo zadzwon do firmy ".motoremo"i zapytaj o dostepnosc
jak cos to mam tam niezle rabaty-pomoge w cenie :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 14:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Nie wina zaworu, bo zawór jest sterowany podciśnieniem i zawsze pracuje, tylko w tych turbinach zacinały się kierownice w sprężarkach. W wielu przypadkach u nas pomagało rozruszenie kierownicy, wydmuchanie turbiny, itp, ostatni klient jeździ od ok 3 miesięcy po takiej operacji i ma spokój z usterką, a również miał P1251, spadek osiągów, kontrolki itd.
Mogłeś najpierw spróbować "naprawy" a nie od razu wymiana.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 14:22 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
noo póki co jeszcze nic nie wymieniłem, tylko widać w tych moich zakładzikach nikomu nie chce się wgłębiać w temat albo nie umieją tego robić, może jeszcze przez łykend poszukam jakichś speców , którzy by podeszli do problemu z sercem , tylko na razie nie wiem gdzie ... będę próbował , dzięki

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 16:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Sam spróbuj, sprawdź, czy dźwignia wychodząca z podciśnieniowego siłownika przy turbinie pracuje płynnie, rozruszaj ją "ręcznie" w pełnym zakresie ruchu, popsykaj jakimś odrdzewiaczem. A nóż pomoże ;-)
Możesz też zerknąć jak on pracuje, najpierw zdejm wężyk gumowy z siłownika, załóż go z powrotem, po czym sprawdź, czy w momencie odpalenia silnika dźwignia przesuwa się w stronę siłownika. Potem przy dodawaniu gazu siłownik również powinien pracować.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 16:56 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
luk__
nie omieszkam jutro się trochę pobawić, dzięki za radę, w zeszłym tygodniu wymieniłem olej i wszystkie filtry i zauważyłem poprawę, rzadziej są spadki mocy i turbo zdecydowanie częściej działa poprawnie, np. po "zatkaniu" i spadku mocy - jak zgaszę silnik i ponownie uruchomię wszystko działa poprawnie na mojej 20km trasie dom praca jadę już prawie normalnie - tylko od czasu do czasu się coś przytyka i walnę czarną chmurą dymu , może rzeczywiście gdzieś jest coś zasyfione tylko i takie rzeczy się dzieją, zobaczę z tą dźwigienką , może jeszcze jakiś przewód zasyfiony?

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 17:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Nic to nie da, masz turbinę ze zmienną geometrią, spory przebieg i wysokie prawdopodobieństwo że kierownice zarosły sadzą
(może wyglądać jak ta, z linku poniżej). Ruszanie dźwignią nie pomoże :nie: ...

Z grubsza tak to wygląda w akcji:

Obrazek

A dla hardcorowców: http://mk4asv.ekoleg.pl/pliki/TDI/Drivbiwire_VNT_repair_procedure.pdf



P.S.
Byłeś w Ted-Metal?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 17:37 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
sandr
byłem i trochę wymiękam, bo mi mechanicy z nasypowej mówili, że autka nawet od niego wracają ponownie z turbo do reklamacji i że tych turbin nikt w Polsce nie jest w stanie porządnie zregenerować..., jak to mówią co zakręt to inna opinia

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 17:51 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
miałem to samo (p1251) winny był zawór sterujący VSV (siedzi na rurze tłocznej obok czujnika ciśnienia doładowania, dochodzą do niego dwa gumowe wężyki). przy turbinie nie ma zaworu tylko siłownik wykonawczy (podciśnieniowy) i jak kolega wspomniał on działa zawsze (dopóki membrana nie pęknie :jezyk: ). usterka zaworu vsv sterującego polga na tym, że często ma ułamany filterek i zasysa "brudne" powietrze->zaciera się zawór->źle steruje siłownikiem łopatek turbiny. mi wymiana zaworu pomogła. nowy 1200zł używka do100zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 18:08 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
wtom
no świetnie hihi .... a gdzie ten zaworek robiłeś/zmieniałeś , bo widzę żeś z wrocka?

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 18:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
No nie wiem, akurat w moim przypadku się sprawdzili (jak na razie 80.000km po regeneracji + całkowity brak ubytków oleju pomiędzy wymianami).
Akurat tę firmę doradził mi, jako jedną z wartych polecenia w zachodniej Polsce - inny serwis turbosprężarek
Po za tym, facet daje gwarancje - jakby co...
Swoją drogą, pozytywne opinie słyszałem o http://www.turbosprezarki1.pl/ - z tym że, wszystko zależy na kogo się trafi. Stu zadowolonych nie zrównoważy jednego aktywnego pieniacza.

Tak po za tym, zaczął bym na twoim miejscu od EGR (w Brzegu znalazłem przez internet warsztat specjalizujący sie w diagnostyce i regeneracji EGR - dodam, nie korzystałem).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 18:13 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
gregor napisał(a):
wtom
no świetnie hihi .... a gdzie ten zaworek robiłeś/zmieniałeś , bo widzę żeś z wrocka?


ja grzebię sam (dopóki mogę :jezyk:), zaworek standardowo ..z alledrogo :-D za 100zł
zresztą jakbyś go potrzebował to uśmiechnij się do sandr-a ;-) ma na zbyciu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 18:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
wtom napisał(a):
...uśmiechnij się do sandr-a ;-) ma na zbyciu


Ma, ale wersję 'bez filterka' :-) ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 20:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 mar 2009, o 15:29
Posty: 144
Lokalizacja: WARSZAWA
sandr napisał(a):
Nic to nie da, masz turbinę ze zmienną geometrią, spory przebieg i wysokie prawdopodobieństwo że kierownice zarosły sadzą
(może wyglądać jak ta, z linku poniżej). Ruszanie dźwignią nie pomoże :nie: ...

Z grubsza tak to wygląda w akcji:

Obrazek

A dla hardcorowców: http://mk4asv.ekoleg.pl/pliki/TDI/Drivbiwire_VNT_repair_procedure.pdf



P.S.
Byłeś w Ted-Metal?

zna sie chłopak kierownice częsta usterka

_________________
PROFESJONALNY SERWIS TOYOTA MECHANICY ASO PO GODZINACH 50% CENY 668114837


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 21:25 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
wróciłem z roboty - na trasie ponad 20km tylko raz się przycięła moc, po ponownym rozruchu wszystko wróciło do normy, mam uzasadnione wrażenie że po wymianach przeglądowych z dnia na dzień jest lepiej, !? no cóż chciałoby się.

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2009, o 22:23 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
dmuchnij go tak na 3-4tys obr. przez kilkanascie km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 mar 2009, o 10:22 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
Dzisiaj odwiozłem żonkę do pracy - po ok. 1km stracił moc, po ponownym rozruchu elegancko, jak się porządnie rozgrzał gdzieś po ok. 8km, puścił jeszcze ze 2 razy chmurę dymu z lekkim przytkaniem , ale już nie czarny dym tylko taki fest siwo-szary , a potem przepędziłem go ze 30 km, ale tak nawet na 4,5 tys. obrotów - ani się zająknął .... w międzyczasie go zgasiłem i odpaliłem, spoko. Zobaczę jeszcze raz gdzieś za 2 godzinki.
Wszystko to wygląda na jakiś syf , może ktoś ma namiar gdzie we wrocku lub okolicach wymienili by ten zawór vsv z filtrem? oczywista nie nówkę bo te wszystkie wydatki mogą okazać się zbędne .

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 mar 2009, o 11:45 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
mi to wygląda na zasyfione turbo smołą. zawór mogę ci na próbę inny podmienić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2009, o 13:29 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
Wysłany: 2009-03-22, 18:45
Wysłany: Wczoraj 11:08
Chętnie , info poszło na PW


Dzisiaj auto sprawowało się jak nówka, zrobiłem ok 50 km trasa i miasto - hę i co teraz? po kłopocie , czy nie? od wymiany oleju i filtrów minął z tydzień i z każdym dniem poprawa a dzisiaj super, chyba będę jeździł dalej tak jak jest jeśli w najbliższym czasie to się nie powtórzy to chyba sobie odpuszczę wszelkie naprawy bo znaczyłoby to , że jakieś syfy coś zamuliły tylko gdzie ?jak się nic nie będzie działo to chyba tylko przyspieszę następną wymianę filtrów i oleju coby wsio przepłukać.

[ Dodano: 2009-04-03, 13:27 ]
Wczoraj wykasowałem wszystkie błędy coby mi się kontrolki nie paliły i układy vsc i trc zaczęły działać i ... spokój wszystko działa , gra i bucy - nic więcej się nie zapala. Przy kasowaniu ostatnie błędy to były P0108 i P1251 - wynikałoby , że to ten zawór o którym była wyżej mowa.
Zastanawia mnie jednak taka rzecz , gdzieś wspominałem, że przy przedostatnim przeglądzie omyłkowo zalali mnie castrolem co prawda też 5w30 ale zawsze to coś innego, a zawsze był lany mobil1 esp formuła - wiem wiem niby te same parametry , ale czy na pewno ... , w każdym razie tym razem im nie dałem tego zrobić i poszedł mobil, w końcu dobry oil też ma jakieś znaczenie , nie wiem ... i te ich zapędy do wymiany turbo - powoli zaczynam tracić cierpliwość do tego zakładziku.
Przy okazji przekonałem się jak to jest jeździć z wyłączonymi układami, wychodząc ze skrzyżowania na zakręcie dodałem gazu ... ładna sinusoida mi wyszła z torem jazdy ≈
_________________
gregor

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, o 18:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
Szkoda ,że u mnie samo nic się nie chce przeczyścić. Wczoraj przegoniłem moje autko tak 50km jadąc 160km/h i nic się nie przeczyściło.
Niedawno miałem wymieniane wtryski w mojej ave d4d. Po wymianie wtryskiwaczy turbina zaczęła się włączać dopiero przy 2500obr-nie ma tego rwania do przodu jak kiedyś. Mechanicy mówili żeby przegonić autko ale nic nie pomogło. Dodam, że turbina daje za małe ciśnienie [ 95 a powinno być 105 przy 3000tys obr zmierzona na kompie ].
Może coś się przytkało?



Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, o 19:08 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
a moze w skutek slej eksploatacji turbo sie powoli zaciera??proponowalbym sprawdzic czy wirnik kreci sie bez zadnych oporow czy moze jednak opor wystepuje, moze warto pomyslec o przemyciu jej, moze i regeneracji
mam kilku znajomych (1 w tk i 2 w mielcu, daja po rok gwarancji), co regeneruja turbo moge Ci w tym pomoc
mam ten nr do opoczna do kogos kto sprzedaje regenerowane turbo i daje pol roku gwarancji ale w zamian zabiera stare turbo (tzw turbo na wymiane)

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, o 19:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
Dzisiaj trochą posprawdzałem - wirnik nie ma luzów i kręci się bez żadnych oporów.Dziwne jest to że przedtem działała dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 298 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda