TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 cze 2017, o 05:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 298 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 13:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 15:14
Posty: 9
Marka: Toyota
Model: RAV4
Nadwozie: inne
Rocznik: 2003
Silnik: d4d
Czy wypięcie wtyki od zaworka turbiny (vrv) generuje błąd w sterowniku sinika?
Bo u mnie nie i zastanawiam się czy czasem nie jest ten sterownik walnięty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2016, o 11:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 kwi 2016, o 15:30
Posty: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 d4d
Kolego wypiecie wtyki od zaworu turbiny zapala check, u mnie pomogła wymiana zaworu, teraz samochód idzie oraz turbina już nie przeładowuje i najważniejsze bezpiecznie można wyprzedzać.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2016, o 16:45 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 647
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
klimek13 napisał(a):
Kolego wypiecie wtyki od zaworu turbiny zapala check,


a wziąłeś pod uwagę, że macie jednak różne samochody i silniki?

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2016, o 14:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 15:14
Posty: 9
Marka: Toyota
Model: RAV4
Nadwozie: inne
Rocznik: 2003
Silnik: d4d
To w końcu jak?
Ma wywalić błąd czy nie?
Czy ktoś może to sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2016, o 07:53 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Blad sie pojawi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2016, o 08:06 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 647
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
filip_2011 napisał(a):
Blad sie pojawi.


a może tak numerek błędu?

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2016, o 14:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 15:14
Posty: 9
Marka: Toyota
Model: RAV4
Nadwozie: inne
Rocznik: 2003
Silnik: d4d
Czyli siedzi mi sterownik skoro mi się nie pojawia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2016, o 17:47 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 647
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
raczej nic Ci nie siedzi

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 paź 2016, o 19:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 15:14
Posty: 9
Marka: Toyota
Model: RAV4
Nadwozie: inne
Rocznik: 2003
Silnik: d4d
Jeśli nic mi nie siedzi to dlaczego turbina przeładowywuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 paź 2016, o 20:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 647
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
pisałeś o sterowniku. A w nim nic Ci nie siedzi. A jeśli przeładowuje to raczej wiele w 1CD elementów sterujących doładowaniem nie ma.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 paź 2016, o 09:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 15:14
Posty: 9
Marka: Toyota
Model: RAV4
Nadwozie: inne
Rocznik: 2003
Silnik: d4d
To ja już nie wiem o co chodzi.
Turbina na pewno sprawna. Jak wypnę wężyk podciśnienia to nie nadmucha więcej jak 1,8 bara.
Zaworek rozebrałem, czysty nie porysowany (jak nówka), elektrycznie również ok.
Znów mam ramię wydłużać?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 paź 2016, o 10:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 368
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 22
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Sprawdź czy filterek na elektrozaworze jest drożny - czysty , to on odpowiada za "odprężenie" gruchy sterującej na turbinie po napompowaniu . Możesz do testów zdemontować , jak wypinasz i wpinasz wtyczkę od elektrozaworu na odpalonym to wciąga i puszcza cięgło gruchy ????

_________________
POMOGŁEM ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2017, o 13:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 paź 2008, o 14:29
Posty: 292
Lokalizacja: Zbąszyń WLKP
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 Wagon
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 2AD-FTV
Witajcie..przeniosłem temat tutaj ponieważ wyrzuciło mi błąd przeładowania turbiny.
Błędy zostały skasowane i zrobiliśmy test drogowy z laptopem.Ruszalem a potem na trzecim i czwartym biegu od 1000 rpm but w podłogę aż do maxa.
Z tego co mówił mechanik to max ciśnienie było ok 240 kpa ale żadnego błędu nie zapisało. Robiliśmy tak kilka razy i nic....Zawór egr był czyszczony ale niestety nie kanały pod i za nim..ogólnie kanał pod nim był zapchany prawie na amen...co za tym idzie zawor po 1000km tez...Poczyscilem i zlozylem wszystko do kupy...Zauważyłem tez ze wężyk taki mostek między VRV a turbo był popękany i bardzo luźno siedział. ..praktycznie zdjąłem go bez użycia siły. ..obciąłem i złożyłem. ..juz ciasno siedzi. ..
Teraz pytania..
1.czy to ciśnienie było już na tyle duże ze wywalalo check...??? (nie było checka w czasie testu przy bucie w podloge)
2.czy ten luźny wężyk mógł mieć też wpływ na to...
3.zawor egr i kanały zawalone. ..czy to mogło wpłynąć na przeładowanie. ..???
4.zmiana oleju na półsyntetyk. ..mechanik mi zmienił bo twierdził że się silnik poci...ale poci się dalej..i chyba wrócę na 5w30...
Tak ogólnie turbo chodzi cicho i nie gwiżdże tylko swiszcze...tak jak od czterech lat Toykę mam...a ten objaw przeładowania był tylko na równej miarowo jeździe na szóstym biegu...120-140 km/h na autostradzie. ..poza tym jest idealnie...
Darek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2017, o 17:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 kwi 2016, o 15:30
Posty: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 d4d
Maksymalnie turbo powinno pompowac do 214kpa albo 216, mi też wywalało check powyżej 110 km/h i szarpał przy przyspieszaniu u mnie winny był elektrozawor turbiny.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 00:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 paź 2008, o 14:29
Posty: 292
Lokalizacja: Zbąszyń WLKP
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 Wagon
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 2AD-FTV
U mnie nie ma szarpania. ..dławienia czy czegokolwiek innego...wszystko jest cacy...aż do momentu kiedy zaświeci się check..i dzieje się to przy jednostajnej jeździe. ..ta sama prędkością. ..we środę znowu robie trasę wiec zobaczę czy moje naprawy przyniosły skutek. ..jeszcze jutro raz na komputer...a w pon.trasa 1500 km...oby bez niespodzianek. ..
A czy za każdym razem ciśnienie powyżej tych 214 kpa powinno zapisać się jako błąd przeładowania. ..???
Darek...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 00:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 kwi 2016, o 15:30
Posty: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 d4d
U mnie w programie techstream można było sprawdzić przy jakim ciśnieniu pojawił się tryb serwisowy (check) nie pamiętam ale ok 220 230 kpa, jazda jest niebezpieczna ponieważ przy wyprzedzaniu tira samochód przechodzi w tryb awaryjny i traci moc i możesz nie zdążyc się schować.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 17:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 kwi 2012, o 21:32
Posty: 79
Marka: Toyota
Model: AVENSIS
Rocznik: 2006
Silnik: 2AD-FTV 150 kM
Widzę że masz ten sam silnik co ja 2AD. Dziwne jest bo też często mam przeładownie dochodzące do 230-240 kPa, tylko nigdy jeszcze z tego powodu nie wyskoczył check. A jednak od 214 do 240 jest sporo i wydaje mi się że komputer powinien zareagować. Chyba że z techstreamem jest coś nie tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 17:55 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 683
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
jaki dokładnie błąd wywala ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 21:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 paź 2008, o 14:29
Posty: 292
Lokalizacja: Zbąszyń WLKP
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 Wagon
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 2AD-FTV
Nie zapamiętałem numeru błędu kurcze. ..był. .
.błąd przeładowania turbiny...tak mi się wydaje... ale numeru za chiny nie pamiętam. ..wlasciwie były dwa...oba tak samo brzmiace...tylko jeden historyczny a jeden bieżący. ..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2017, o 13:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 paź 2008, o 14:29
Posty: 292
Lokalizacja: Zbąszyń WLKP
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 Wagon
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 2AD-FTV
Witajcie...
Dzisiaj znów wyjazd Toyką w delegacje pod granice z Białorusią. ..i po 20 km autostrady z Nowego Tomysla na Wschodni kierunek znowu check...stało się to dokladnie przy 2500obr/min...wiec nie przy max lądowaniu turbo przy 2600 obr.Zdjalem klemę i but...tym razem powyżej 2600 (okolice 3000 obr) aż do Warszawy...a potem aż do Bielska Podlaskiego...i nic...jazda cacy...żadnych błędów. ..Spotkałem tu mechanika opowiedziałem po kótce historie checków obejżał turbo i On obstawia zawór sterujący ktory może czasem zafiksować bo turbina czysta...bez oleju i żadnych dziwnych odgłosów. ..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2017, o 22:37 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 01:39
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: RAV4
Rocznik: 2006
Silnik: 1CDFTV
Może to komuś się przyda.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2017, o 22:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 lut 2013, o 17:29
Posty: 27
Lokalizacja: Rzeczyca
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2,0 d4d
Witam. Dziś byłem u mechanika który stwierdził że turbina nie pompuje od samego dołu. Podobno w ogóle nie pompuje. Po podłączeniu komputera do auta pokazało max 180 MPa a podobno miało być ponad 200 MPa. Pytanie jak podkęcić turbine żeby więcej pompowała? Od samego dołu jest bardzo słaba.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2017, o 19:31 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 647
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
manniur napisał(a):
Witam. Dziś byłem u mechanika który stwierdził że turbina nie pompuje od samego dołu. Podobno w ogóle nie pompuje. Po podłączeniu komputera do auta pokazało max 180 MPa a podobno miało być ponad 200 MPa. Pytanie jak podkęcić turbine żeby więcej pompowała? Od samego dołu jest bardzo słaba.


to w ogóle nie pompuje czy jednak pompuje 180MPa? I jak od dołu nie pompuje skoro jednak napompowała? I jak turbina pompuje w MPa to generalnie chyba jest odrzutowa. Skleć coś porządnie bo nie wiadomo o co chodzi.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 maja 2017, o 06:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 lut 2013, o 17:29
Posty: 27
Lokalizacja: Rzeczyca
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2,0 d4d
To tak. Od 850 do 1800 obr/min nic się nie dzieje. Auto jedzie tak jakby nie było turbiny (Albo i jeszcze gorzej). Po przekroczeniu 1800obr/min auto jedzie turbina pompuje samochód przyspiesza ale rewelacji nie ma. Mechanik podpiąć kompa i stwierdził że turbina nie doladowuje bo maksymalnie osiągnęła 183kpa a powinna mieć najmniej 200kpa. Czy to turbina nie doladowuje czy zawór podcisnienia sterujący turbiną? Jak wina turbo to jak ją podkręcić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 maja 2017, o 06:53 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 647
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
no teraz już lepiej. A może by tak sprawdzić zawór EGR? Takie objawy nie wskazują na turbo tylko raczej nieszczelność w układzie dolotowym. Z tego co pamiętam to raczej 200kPa to max doładowanie dla tego auta.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 maja 2017, o 08:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 lut 2013, o 17:29
Posty: 27
Lokalizacja: Rzeczyca
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2,0 d4d
Wyczyszcze zawór egr i zobaczę czy będzie lepiej czy nie i poszukam jakiś nieszczelności w dolocie. Zawór egr powinien lekko chodzić czy ciężko?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2017, o 20:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lut 2017, o 00:58
Posty: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4D
Miałem dokładnie ten sam problem, de facto dalej mam. Przejrzałem wszystko co mogłem, pozostał mi tylko serwis. Panowie w serwisie stwierdzili, że ciśnienie doładowania jest niskie. Oferowali wymianę, za 5000 zł. Więc zabrałem się samodzielnie za wymontowanie turbiny, oddałem do serwisu. Okazało się że jest w bardzo dobrym stanie, okazjonalnie wyczyściłem geometrie. W ten weekend postaram się ją zamontować, jeżeli będziesz potrzebował zdjęć i kroków jak ja wyciągnąć. Pisz pw


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2017, o 20:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 lut 2013, o 17:29
Posty: 27
Lokalizacja: Rzeczyca
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2,0 d4d
Dziś wyczyściłem egr i przemyłem przepływomierz preparatem liqui Moly jest troszkę lepiej ale to nie to. Turbine regenerowałem w styczniu 2016. Wyciągnałem sam turbo i wiem że jest sporo z tym zabawy. A regulowałeś może sztangą gruszkę w turbo?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 298 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda