TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 13 gru 2017, o 20:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 11:14 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 cze 2013, o 15:37
Posty: 78
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 3
Marka: toyota
Model: t22 avensis
Rocznik: 2000
Silnik: d4d 110km
Witam.





Witam.Mam pytanie posiadaczy t22 d4d .
Na zimnym jak i na rozgrzanym silniku zauważyłem w okolicach pompy cr cykanie .Nie wiem czy tak ma być .Auto chodzi dobrze.Czy u Was słyszycie podobne odgłosy.Cykanie inne niż daje silnik.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 19:21 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7024
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 829
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
U mnie cykało przez ponad 100tys km cały czas tak samo, ten silnika tak miał i ładnie pracował. Nie przejmuj się.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 22:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 cze 2013, o 15:37
Posty: 78
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 3
Marka: toyota
Model: t22 avensis
Rocznik: 2000
Silnik: d4d 110km
Wielkie dzięki za odpowiedź i spokojną noc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2017, o 17:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 paź 2016, o 16:31
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Witam
Jakiś czas temu (ok 2tyg) auto nie odpaliło, komputer nie pokazał żadnych błędów odrazu.
Po dwóch godzinach odpalił ale jeździł bez mocy i wskoczył błąd związany z zaworkami SCV.
Wyciągnąłem zaworki wrzuciłem do nafty a następnie do myjki. Po zamontowaniu wszystko wróciło do normy.
Niestety od wczoraj występuje z brakiem mocy powyżej 2400rpm. Brakuje mocy, raz zwalnia i za chwilę idzie normalnie.
Błędów brak.
Obstawiam ,że zaworki się już skończyły ale zanim kupię chciałbym być pewny że to one szwankują.
Wrzucam linki do jutuba z logami z jazdy.
Bardzo proszę o jakąś podpowiedź
3 bieg https://youtu.be/UDnLWURU_RM
4 bieg https://youtu.be/JPzxJJ_SvFE
5 bieg https://youtu.be/4SUHJskQJD4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2017, o 18:41 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 676
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Na filmie 4bieg avensis verso ewidentnie widać że brakuje paliwa. Watro by dodać pozycje jak oni to nazwali coś w podobnie Acceleration position czyli położenie pedału przyspieszenia wtedy widać co dokładnie robisz i ująć korekty wtrysku i prędkość samochodu

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lip 2017, o 15:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 paź 2016, o 16:31
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
cypisol napisał(a):
Witam
Jakiś czas temu (ok 2tyg) auto nie odpaliło, komputer nie pokazał żadnych błędów odrazu.
Po dwóch godzinach odpalił ale jeździł bez mocy i wskoczył błąd związany z zaworkami SCV.
Wyciągnąłem zaworki wrzuciłem do nafty a następnie do myjki. Po zamontowaniu wszystko wróciło do normy.
Niestety od wczoraj występuje z brakiem mocy powyżej 2400rpm. Brakuje mocy, raz zwalnia i za chwilę idzie normalnie.
Błędów brak.
Obstawiam ,że zaworki się już skończyły ale zanim kupię chciałbym być pewny że to one szwankują.
Wrzucam linki do jutuba z logami z jazdy.
Bardzo proszę o jakąś podpowiedź
3 bieg https://youtu.be/UDnLWURU_RM
4 bieg https://youtu.be/JPzxJJ_SvFE
5 bieg https://youtu.be/4SUHJskQJD4


Po zmianie zaworków na nowe wszystko wróciło do normy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 16:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 maja 2012, o 20:14
Posty: 115
Lokalizacja: Stalowa Wola
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 D,90 KM (66 kW)
Dopadło i mnie choć nie mam silnika D4D tylko zwykły 2.0 TD to auto stoi. Otóż ostatnio auto nagle samo zgasło podczas jazdy. Rozrusznik kręcił, wszystko niby jest ok,no ale ruszyć nie chce choć paliwo ma. Winowajcą prawdopodobnie będzie ten zaworek u mnie występuje jeden 23010-64020 dostępny w 72 godz. za 1515zł... :wow: :bojesie: ;-( :sciana: Nie wiem skąd oni biorą te ceny :hahaha: bo tyle im za to nie zapłacę :nonono:
No ale w pierwszej kolejności spróbuję go zdemontować, obejrzeć i przeczyścić jak się da i wypróbować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 12:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 maja 2012, o 20:14
Posty: 115
Lokalizacja: Stalowa Wola
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 D,90 KM (66 kW)
Udało się po kilkunastu próbach wykręcić sam zawór choć bez przeszkód się nie obyło i lekko nie było bo trochę czasu zmarnowałem na demontaż rozrusznika,chłodnicy,przewodów bo tak to nie ma miejsca jak tam zajrzeć.
I zawór wygląda po wyjęciu okropnie!
Zobaczcie sami.

Przy okazji dowiedziałem się że to zawór TCV.
Jest sens ściągać ten filtr na zaworze,czy go tylko oczyścić powierzchownie ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 13:18 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7024
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 829
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Pomocz go w nafcie lub chemii do czyszczenia wtryskiwaczy
i potraktuj prądem zmiennym 10-12V, aby poterkotał trochę, może wypluje trochę osadów które go zawieszały.
Tylko najpierw zmierz napięcie w gnieździe zasilającym zaworek czy tam jest na pewno 12V


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2017, o 22:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 paź 2016, o 16:31
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
cypisol napisał(a):
cypisol napisał(a):
Witam
Jakiś czas temu (ok 2tyg) auto nie odpaliło, komputer nie pokazał żadnych błędów odrazu.
Po dwóch godzinach odpalił ale jeździł bez mocy i wskoczył błąd związany z zaworkami SCV.
Wyciągnąłem zaworki wrzuciłem do nafty a następnie do myjki. Po zamontowaniu wszystko wróciło do normy.
Niestety od wczoraj występuje z brakiem mocy powyżej 2400rpm. Brakuje mocy, raz zwalnia i za chwilę idzie normalnie.
Błędów brak.
Obstawiam ,że zaworki się już skończyły ale zanim kupię chciałbym być pewny że to one szwankują.
Wrzucam linki do jutuba z logami z jazdy.
Bardzo proszę o jakąś podpowiedź
3 bieg https://youtu.be/UDnLWURU_RM
4 bieg https://youtu.be/JPzxJJ_SvFE
5 bieg https://youtu.be/4SUHJskQJD4


Po zmianie zaworków na nowe wszystko wróciło do normy


I znowu problem mocy powrócił.
Do chwili obecnej wszystko było ok. Auto znowu traci moc tak jak poprzednio. Po odlączeniu wtyczki z zaworu zielonego lub czerwonego auto nie gaśnie i odpala.
Prześledziłem cały wątek i zastanawiam się czy pompa wtryskowa wyrzuca opiłki i zniszczyła mi te nowe zaworki scv( przejechałem na nich może z 35tkm).
Po przeczyszczeniu nowozakupionych zaworķow ptoblem zniknąl może na 30km a teraz wydaje mi się że jest jeszcze gorzej. Za każdym razem jak wciskam gaz do oporu do auto nie wkręca sie na obroty.
W wolnej chwili wyciągne zaworki i podłoże szmatę pod pompe i zobaczę co tam wyleci....
Egr czyszczony niedawno
Chyba że coś jeszcze przeoczyłem
Obecnie autko ma nalatane 440tkm , poprzedni właściciel zmieniał zawory przy 270tkm , ja przy 400tkm.
Myślę jeszcze aby sprawdzić kata czy nie zapchany ewentualnie go wybałuszyć.
Może ma ktoś namiary na konkretną osobę z okolic Wrocławia która sensownie zdiagnozuje usterķe?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2017, o 20:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 wrz 2013, o 16:25
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Corolla
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D4D
Co to za szajs te zaworki SCV? :glupek: Już 5 wątek czytam na forach w 2017 r. i u wszystkich problem wraca prędzej czy później. U mnie to samo ... Co prawda pacjent to Corolla 1CD FTV, zaworki wymienione na nowe 3 lata temu wytrzymały 40k km i auto muli jak cholera jak tylko temp. spadnie poniżej 10 C. Odpiąłem dzisiaj każdy z osobna i na zielonym auto ledwo zipie i się dusi na zimnym silniku (czerwony OK). Pojechałem porobić testy drogowe i po godzinie katorgi nagle zielony odżył (rozgrzany silnik) ... Dodam że filtr paliwa zawsze co roku nowy OEM i tankuje tylko na Shellu ...

Sam zmieniałeś te zaworki (kupowałeś z allegro?) czy przez ASO / DENSO?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2017, o 23:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 paź 2016, o 16:31
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Pr1vet napisał(a):
Co to za szajs te zaworki SCV? :glupek: Już 5 wątek czytam na forach w 2017 r. i u wszystkich problem wraca prędzej czy później. U mnie to samo ... Co prawda pacjent to Corolla 1CD FTV, zaworki wymienione na nowe 3 lata temu wytrzymały 40k km i auto muli jak cholera jak tylko temp. spadnie poniżej 10 C. Odpiąłem dzisiaj każdy z osobna i na zielonym auto ledwo zipie i się dusi na zimnym silniku (czerwony OK). Pojechałem porobić testy drogowe i po godzinie katorgi nagle zielony odżył (rozgrzany silnik) ... Dodam że filtr paliwa zawsze co roku nowy OEM i tankuje tylko na Shellu ...

Sam zmieniałeś te zaworki (kupowałeś z allegro?) czy przez ASO / DENSO?



Felerne zaworki kupowalem w jparts ( tam zamawiam rozrząd i inne duperele) . teraz zamówiłem w intercarsie jeden zielony za 370zl po dużym rabacie.
Gość który jest obeznany w temacie doradzil zakup tylko w toyocie ale cena kosmos 1500zl za dwa
Dzięki kolegom z checkengine.eu i bigelektron doszedłem do dobrej diagnozy. Okazało się że zielony padł.
Najszybszą metodą oprócz testów drogowych jest wypięcie wtyczki z jednego zaworka , zapiać pierwszy bieg , gaz do dechy( kręcić do 5000obr) auto będzie jechać trochę wolnej jak przy wpiętych dwóch zawrokach ale ma przyspieszać równomiernie. U mnie przy niesprawnym zielonym zaworku jechało równomiernie do 2500-3000 potem odcinało moc do 1500obr i znowu przsypieszało. Na czerwonym jechał bez utraty mocy.
Zaworki wymieniałem sam , filozofii nie ma , ale trzeba mieć dobry imbus. Ja już mam obrobione dwie śruby i muszę nabijać gwiazdki...
Doradzono mi także wymieniać filtr paliwa na równi z olejem i filtrem oleju(wcześniej wymieniałem co 35-45 tyś. żaden knecht ,filtron. Najlepiej oryginał albo bosch. Wcześniej lałem zwykłe paliwo teraz leje verve.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2017, o 23:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 wrz 2013, o 16:25
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Corolla
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D4D
No i tego się obawiałem że kupiłeś je tam gdzie ja i wiele zresztą innych osób z tego forum :-)
Czyżby jednak to była chińszczyzna? Tez sam wymieniałem gdyż żadnej filozofii w tym nie ma a w ASO DENSO powiedzieli 1500 za wymianę (niby wraz z wyciągnięciem pompy i sprawdzeniem opiłków ale zasugerowałem się wszech panującą opinią iż w 1CD FTV jest "niezniszczalna pompa").

Ja będę próbował swoje jeszcze wyciągnąć i porządnie przeczyścić. Porównam je też ze starymi oryginałami które zachowałem (przynajmniej mam taką nadzieje że poprzedni właściciel ich nie wymieniał na podróbę) i które być może da się odratować w sposób z filmu poniżej? Testował ktoś czy to coś lepiej pomaga niż typowe moczenie w nafcie?




Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2017, o 00:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 paź 2016, o 16:31
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
he he. drugi film to moj :cfaniak:
Nie wiem jak dużo jeździsz ale czyszczenie nie pomaga na długo. Przerabiałem dwa razy.
Jeżeli chcesz pojeździć autem to tylko wymiana na nowy.
Na filmie czyściłem w płynie od LM i trochę dłuzej jeździły. Puszka ok 60zl
Będe reklamował zaworki w jpartsie pomimo tego że wymagają żeby były montowane w serwisie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2017, o 16:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 lis 2017, o 15:41
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Corolla
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1,4 D4d
Witam,
W chłodniejsze dni (poniżej 10 stopni) pojawia mi się błąd P1272. 100 km przed pojawieniem się błędu auto miało wymieniany zbiornik paliwa na nowy zamiennik.
Auto jeździ i pali normalnie. Filtr paliwa wymieniony, odpowietrzony grzybkiem. Co może być powodem tego błędu?

PS. Gdzie w corolli e12 1.4d jest zawór SCV?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2017, o 14:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 lis 2017, o 19:57
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Corolla
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 1CDFTV
cypisol napisał(a):
Zaworki wymieniałem sam , filozofii nie ma , ale trzeba mieć dobry imbus. Ja już mam obrobione dwie śruby i muszę nabijać gwiazdki...

Filozofii może nie ma ale gniazda hex liche po tylu latach.
Póki co nie udało mi się ruszyć pierwszej śruby przy czerwonym zaworku a do kolejnych muszę mieć lepsze dojście.
Ciekawe czemu do zaworków nie dołączają nowych śrub ?.
Czy to są jakieś specjalne śruby, przetoczenia na gładko o różnej średnicy i dopiero gwint ?.
Jakiej długości są te śruby ? i czy można je zastąpić innymi ?.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2017, o 23:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 lis 2012, o 00:47
Posty: 200
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D-4D
Cześć,

Wczoraj wymieniłem oba zaworki SCV.
Dzisiaj podpiąłem pod kompa i wykonałem test aktywny zaworków.
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na czerwonym (odpięty zielony) i zielonym (odpięty czerwony)?

Ps. Wcześniej występował błąd 78(8).

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda